• 178.289 movies
  • 12.224 shows
  • 34.003 seasons
  • 647.419 actors
  • 9.376.657 votes
Profile

Vakantie

lordsnoopy

• 2949 messages
  • 2244 votes

Veel plezier IcU, maar dat zal wel lukken gezien je volle planning

SelmaDuim

• 4907 messages
  • 732 votes

New York is in ieder geval fantastisch! Geniet er van!

Film Pegasus (moderator films)

• 31149 messages
  • 5449 votes

Ik ben met de herfstvakantie een week op vakantie met de dansgroep waar ik medewerker ben. Dus ik zal een weekje niet op het forum te zien zijn.

Madecineman (moderator films)

• 7484 messages
  • 1715 votes

Hallo beste mede-MM'ers,

Gisterenochtend 5.30u mijn eerste stappen weer op natte, koude hollandse bodem gezet. De ergste jatlag is over en ik heb de eerste bruine boterham met pindakaas alweer achter de kiezen Nederland voelt meteen ouderwets vertrouwd aan maar toch zou ik morgen zo weer teruggaan, heb een paar erg goede weken achter de rug daar in het verre oosten.

Aan de andere kant ook wel weer leuk terug te zijn op het vertrouwde MM forum, dus ga maar eens snel mijn "gezien in het vliegtuig" -stemmen plaatsen...

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5983 votes

Welkom terug.

Goodfella_90

• 10408 messages
  • 2596 votes

Nog een verslagje?

606

• 23876 messages
  • 12267 votes

ik ga donderdag weer teug naar huis winterberg (Duitsland)

dan heb ik voorlopig geen vakantie.

wel heb ik vakantie gevoel met veel sneeuw.

lordsnoopy

• 2949 messages
  • 2244 votes

Welkom terug Madecineman, ben erg benieuwd naar een verslag(je) over het verre oosten

Veel plezier in winterberg 606!

Ideaal toch als je het vakantie gevoel gecombineerd gaat met werken

606

• 23876 messages
  • 12267 votes

lordsnoopy wrote:

Welkom terug Madecineman, ben erg benieuwd naar een verslag(je) over het verre oosten

Veel plezier in winterberg 606!

Ideaal toch als je het vakantie gevoel gecombineerd gaat met werken

bedankt.

en voor iedereen die naar de sneeuw wil of gaat.

13 november: 20-35 cm sneeuw, skigebied nog gesloten.

Skigebieden bij goed weer komend weekend open, onder voorbehoud!!!

Skischool Der Brabander zaterdag en zondag open op de Herrloh-piste

Dus sla je slag

• 7484 messages
  • 1715 votes

Verslagje... Okay, bij deze dan de korte samenvatting van de avonturen van Madecineman in het verre oosten.

We arriveerde op een mooie zondagmiddag in september op de luchthaven van Hanoi. Hanoi is een leuke, oude bijna knus aandoende miljoenenstad. De eerste week hebben we Hanoi een beetje als uitvalsbasis gebruikt om het Noorden van Viëtnam te verkennen.

Na een paar daagjes Hanoi zijn we wat gaan relaxen op een bootje en een eilandje (Cat-Ba) in Halong-Bay (een baai die bestaat uit duizende karsteilanden, erg mooi!).

Vervolgens zijn we met de nachttrein naar Sapa gegaan in de Tokinesche Alpen, het gebergte van NO-Viëtnam verkennen. Deze streek wordt bewoont door verschillende etnische bergvolkeren die er nog steeds een zeer traditionele manier van leven op na houden. We gingen met een gids (een hele leuke dame Moon genaamd ) 3 dagen de bergen in. Het gebied heeft een ongekende schoonheid en is enorm ruig, ik heb al voorgenomen hier nog eens naar terug te keren.

Terug in Hanoi, zagen we dat er een cycloon de kust ging naderen. Tijd om te verkassen, in de stromende regen bracht Viëtnam Airlines ons naar de oude keizerlijke hoofdstad Hue. Hier hebben we een paar dagen cultuur gesnoven en een onwijs goede Tour of Duty door de DMZ gemaakt met een Viëtnamese geschiedkundige die heel veel kennis van zaken had.

Naar zoveel cultuur was het dus tijd om eens lekker te realxen in het pittoreske en oer-gezellige Hoi-An. Een oud kooplieden dorp in midden Viëtnam aan de kust met een beschermd dorpsgezicht. Hier werden we erg dronken en hadden de grootste lol Helaas zat midden Viëtnam net in de moesson en dat hebben we geweten. We waren door het slechte weer min of gedwongen om in een ruk met de bus naar Saigon door te knallen, een rit van 24u (niet leuk).

Saigon zelf is een drukke, chaotische en erg bezige stad. Er is veel te doen en te beleven en je kan er heel behoorlijk op stap. De stad heeft ook nogal een geschiedenis en bepaalde plekken herken je meteen van oude nieuwsbeelden (het presidentiële paleis bv). We maakten vanuit Saigon een tripje over de Mekong van enkele dagen en daarna bracht een propellervliegtuigje ons naar Seam Reap in Cambodja. Hier hebben we enkel dagen de vele oude, doch indrukwekkende stapels stenen bezocht die Angkor Wat is. Als echte hollanders in de oost deden we dit lekker op een gehuurde Chinese fiets, lekker trappen door de jungle

Na een paar dagen oude stenen en jungle keerde we terug naar de beschaafde wereld die Phnom Penn heet, de Cambodjaanse hoofdstad. Eigenlijk is het hier best vertoeven zo aan de oevers van de Mekong. We bezochten de Killing Fields buiten de stad en Tuol Sleng, de voormalige S-21 gevangenis en nu het genocide museum. Hier wordt je een beetje stil en triest van...

Mijn ervaringen met Viëtnam (waar ik voor het eerst was) zijn erg positief. Het is een behoorlijk ontwikkeld land en het einde hiervan is nog niet in zicht. De viëtnamezen zijn over het algemeen erg vriendelijk en hebben een goed gevoel voor humor, ze houden van bier en de vrouwen zijn er ongelooflijk mooi. Ik ga zeker, zeer zeker nog eens terug

Via Phnom Penn en Saigon en Kuala Lumpur kwamen we na zo'n 4 weken reizen in Jakarta aan. Het was er feest, Idul Fitri (suikerfeest na de ramadan) maar dat is een beetje jammer voor de reizigers, heel indoland ligt nl 10 dagen op z'n gat. Alles dicht, alle vervoer volgeboekt etc, etc. 'S avonds verdronken we hier ons verdriet met de andere reizigers die gestrand waren. Maar na 4 nachten in het hete, stinkende Jakarta kwam daar een straaltje licht. We hadden een vlucht weten te vinden naar Bali. Op Bali konden we overnachten bij vrienden, het was een fijn weerzien na 4 jaar en tussen de sawa's konden we lekker tot rust komen naar alle hectiek op Java en werden en-passant uitgenodigd bij een Hindu crematieceremonie in het dorp.

Vanuit Bali zijn we doorgevlogen naar het oosten naar Flores. We trokken in een dag of 7 over het eiland met gids en 4WD (geen overbodige luxe hier omdat stukken weg of hele bruggen soms verdwenen zijn na het regenseizoen). We vergaapte en verwonderde ons aan de vele natuur- en cultuurwonderen die dit eiland rijk is. Tussendoor snorkelde we wat in het kraakheldere tropische water, tussen het koraal. Het avontuur op Flores sloten we af op Rinca, alwaar we oog in oog stonden met de Komodo Varaan.

Afijn, na dat de startbaan geitvrij was gemaakt bracht een antiek vliegtuigje ons naar Lombok. We spendeerde een dagje aan het strand en daarna vond ik het wel weer tijd voor wat actie. Samen met 2 amerikanen, een gids en een drager beklom ik de Gunung Rinjani, een actieve vulkaan en de op een na hoogste berg van Indonesië. Het was een zware, barre regenachtige tocht naar de top maar gelukkig was het bij zonsopkomst op de top helder. Het uitzicht was meer dan adembenemend (al was het alleen maar door de ijle lucht op 3726m hoogte) en maakte al het afzien in een keer de moeite waard.

Na Lombok vertrokken we weer met een veerpont schommelend en stampend naar Bali. We spendeerde nog een relaxt klein weekje met vrienden in Ubud en daarna was het alweer tijd om terug te keren naar Nederland.

Dit was uiteraard een kleine samenvatting, we hebben ook een weblog bijgehouden tijdens de reis maar die is afgeschermd. Als je meer wil lezen en wat foto's wil zien mag je me altijd een PM sturen dan geef ik je wel de URL en het geheime wachtwoord door

Lord Flashheart

• 6454 messages
  • 2375 votes

Lord Flashheart wrote:

Lord Flashheart gaat vanaf morgen een weekje van de zon genieten op Cyprus. Ben van de zomer niet geweest, dus ik verdien het wel. Tot volgende week!

Dat was eind september. Na echter weer een maand gewerkt te hebben ben ik opnieuw toe aan vakantie. Cyprus was leuk, maar ik heb de musea met schilderkunst gemist. Daarom nu 10 dagen Italie. Eerst 5 dagen familie-reunie in Como en aansluitend 5 dagen Florence. Even geen werk en even geen moviemeter. Tot in december!

dragje

• 5098 messages
  • 0 votes

Howdo!

Dragje gaat naar Ierland, misschien dat ik daar nog leuke dvd's op de kop kan tikken.... Ik ben in ieder geval kleine twee weken weg!

Pure

• 770 messages
  • 0 votes

Veel plezier daar!

Misschien 'The Wind That Shakes the Barley' ? Beetje geschiedenis is mooi meegenomen.

soom

• 24919 messages
  • 2751 votes

Veel plezier .

kos

• 46695 messages
  • 8851 votes

Neem je paraplu mee. .

• 7484 messages
  • 1715 votes

Vast en zeker geen strandvakantie Dragje Veel plezier iig.

dragje

• 5098 messages
  • 0 votes

Thanks

Was heel tof.... en vooral erg erg mooi! Ierland is zeker een land waar ik vaker naartoe zal gaan, de natuur is wonderschoon en de wolkenlucht eveneens!

Het klimaat viel mee, warmer dan in Nederland en het weer was ook beter!

Hier 1 van mijn foto's die ik gemaakt heb.

(afbeelding)

dragje

• 5098 messages
  • 0 votes

Nog eentje dan

Grote versie van een andere foto...

(afbeelding)

soom

• 24919 messages
  • 2751 votes

Wauw, wat ontzettend mooi .

The Last

• 7169 messages
  • 0 votes

Next summer: BRAZIL

*Nientjah*

• 1441 messages
  • 369 votes

Morgen ga ik naar Kenia , dus alvast fijne vakantie iedereen, dan ben ik er volgend jaar weer!

soom

• 24919 messages
  • 2751 votes

Wooow, mooie vakantiebestemming! Veel plezier *Nientjah*!

*Nientjah*

• 1441 messages
  • 369 votes

Thnx soom!

lordsnoopy

• 2949 messages
  • 2244 votes

Veel plezier *Nietjah*

*Nientjah*

• 1441 messages
  • 369 votes

Danku lordsnoopy

Purmerend

• 2775 messages
  • 3309 votes

Ik ben er ook geweest in een combinatiereis met Tanzania, en ik kan je zeggen dat je er geen spijt van zult krijgen. Echt schitterende natuur en ondanks alles altijd vrolijke mensen.

Veel plezier en geniet ervan.

matthijs_013

• 3631 messages
  • 5750 votes

Aanstaande zaterdag tot eind van de vakantie aan het skieën in Saalbach-Hinterglem

matthijs_013

• 3631 messages
  • 5750 votes

Tot over een week

Goodfella_90

• 10408 messages
  • 2596 votes

Veel plezier! En sla vooral het skiën zelf niet over, voordat je doorgaat naar de après-ski.

Mescaline

• 7089 messages
  • 3227 votes

Zondag 6 Januari tot Donderdag 10 Januari op vakantie in een all in hotel net over de grens van duitsland

Dit is de 4de winter p rij dat we gaan.. erg gezellig hotel

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.