• 178.079 movies
  • 12.212 shows
  • 33.983 seasons
  • 647.065 actors
  • 9.372.024 votes
Profile

De zwakte van de MM'rs

Mescaline

• 7089 messages
  • 3223 votes

Beetje raar gedrag idd.. het is juist goed dat er zoiets als de kindertelefoon bestaat.. die mensen doen ook maar hun best..

Zou je het leuk vinden als ze jou voor de gein uitlachen als je iets goeds probeert te doen??

clockwork72

• 2780 messages
  • 1738 votes

pffff.... het ziet er naar uit dat ik beter helmaal niets had kunnen zeggen.

Mescaline

• 7089 messages
  • 3223 votes

Misschien niet, maar hopelijk ga je nu zelf die fout in zien?

SelmaDuim

• 4907 messages
  • 732 votes

clockwork72 wrote:

pffff.... het ziet er naar uit dat ik beter helmaal niets had kunnen zeggen.

Je had het niet alleen beter niet kunnen zeggen, maar ook beter niet kunnen doen.

clockwork72

• 2780 messages
  • 1738 votes

Mescaline wrote:

Misschien niet, maar hopelijk ga je nu zelf die fout in zien?

Ja

dutchtuga

• 16970 messages
  • 4101 votes

Waar Moviemeter toch allemaal goed voor kan zijn

Kraay

• 6190 messages
  • 1474 votes

SelmaDuim wrote:

(quote)

Een kind die ernstige problemen heeft, mishandeld wordt, incest meemaakt, gepest wordt, een dierbare verliest of wat dan ook meemaakt en daarover met iemand moet praten, wordt hierin belemmerd door mensen zoals jij en jij vindt dat "nog wel geinig op zijn tijd"? Je bent niet goed bij je hoofd man!

Hoe wordt dit persoon dan belemmerd

Mescaline

• 7089 messages
  • 3223 votes

Dat het kind dat werkelijk in nood is en echt behoefte aan een gesprek heeft langer moet wachten door iemand die zogezegt een *grapje* uithaalt..

Legan

• 18121 messages
  • 4947 votes

Voor iemand die in een grijs verleden aan de andere kant van een soortgelijke lijn heeft gezeten, kan ik de lol er wel inzien. Schreeuwen, raar onzinnig praten, een heel lulverhaal opzetten, etc... (alles behalve uitschelden). Iedereen op de afdeling kon er wel tegen, behalve als je die ene enkeling aan de telefoon trof die heel de dag bleef bellen. Het was dan trouwens lachen van onze kant als ze betrapt werden door hun ouders. Je kon dan voelen dat hun een pak slaag te wachten stond.

Ik begrijp al dit politiek correcte onzin dan ook niet. Het is serieus werk, maar tegen een geintje moet je kunnen.

SelmaDuim

• 4907 messages
  • 732 votes

Kraay wrote:

(quote)

Hoe wordt dit persoon dan belemmerd

Deze (niet dit) persoon wordt belemmerd, omdat een van de lijnen bezet wordt gehouden door een of andere eikel. Hetzelfde verhaal als met 'voor de gein' bellen naar 112, dus.

Het gaat dus niet om de vrijwilligers van de Kindertelefoon die deze onzin aan moeten horen, maar om de kinderen die door dergelijke onverlaten geen verbinding krijgen, terwijl de nood soms hoor is en elke seconde telt, want geestelijke nood is ook nood namelijk.

dutchtuga

• 16970 messages
  • 4101 votes

Bij 112 gaat het om secondes die een leven kunnen redden, of niet. Ik kan dat verschil nog wel inzien, hoe idioot bellen naar de kindertelefoon ook is .

SelmaDuim

• 4907 messages
  • 732 votes

Beroepshalve weet ik dat de Kindertelefoon ook in panieksituaties wordt gebeld waarbij snel reageren van belang is.

Kraay

• 6190 messages
  • 1474 votes

2 seconden? Lijkt me heel erg sterk... En lijnen bezetten belemmeren noemen slaat al helemaal nergens op, dan zouden de kinderen met problemen elkaar belemmeren... En die willen nog wel eens heel wat langer aan de telefoon zitten.

SelmaDuim

• 4907 messages
  • 732 votes

Kraay wrote:

2 seconden? Lijkt me heel erg sterk... En lijnen bezetten belemmeren noemen slaat al helemaal nergens op, dan zouden de kinderen met problemen elkaar belemmeren... En die willen nog wel eens heel wat langer aan de telefoon zitten.

Op die manier kun je net zo goed stellen dat een keer voor de grap 112 bellen dan ook niet veel uitmaakt, want dat gaat ook maar om een paar seconden. Het is niet voor niets strafbaar gesteld. En iemand die een verkeersongeval heeft gehad, kan ook de lijn bezet laten houden door iemand die een hartaanval meldt, dus wat is je punt? Grapjes boven de nood van een ander stellen is gewoon ziek. Bovendien is er een behoorlijke nood aan vrijwilligers die voor de Kindertelefoon willen werken, dus blijkbaar kunnen ze nu al niet genoeg voldoen aan de vraag die er is door kinderen met problemen.

Edit: En dan hebben we het niet eens gehad over de drempel die sommige kinderen over moeten voordat ze de Kindertelefoon durven te bellen. Die "2 seconden" kunnen er wel voor zorgen dat iemand geen verbinding kan maken en niet de moed heeft om nogmaals te bellen, met alle gevolgen van dien.

U-96

• 11875 messages
  • 2062 votes

Heel triest hoor clockwork.

Ga dan een willekeurig nummer uit een telefoonboek bellen en maak een rijmpje dat bij hun naam past, om maar even mee te denken in je straatje.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Goh, wat een politiek correct gezeur. Even wat schreeuwen kost slechts enkele seconden. Ik had het wel leuker gevonden als hij ze een half uur aan de lijn hield met een zielig onzin verhaal.

Ik belde vroeger met willekeurige nummers in Duitsland als Nederland met voetbal voorstond (1992) om 'Schade Deutschland Alles ist vorbei' te zingen of bestelde een paar kub zand voor de overburen.

Daarnaast belden we midden in de nacht mensen op onder het mom van het niet bestaande radio programma "Albert Badkuip belt op". Had je soms hele gezellige gesprekken.

Bla

• 769 messages
  • 2146 votes

De jeugd van tegenwoordig is al te ver heen.

Kraay

• 6190 messages
  • 1474 votes

SelmaDuim wrote:

(quote)

Op die manier kun je net zo goed stellen dat een keer voor de grap 112 bellen dan ook niet veel uitmaakt, want dat gaat ook maar om een paar seconden. Het is niet voor niets strafbaar gesteld. En iemand die een verkeersongeval heeft gehad, kan ook de lijn bezet laten houden door iemand die een hartaanval meldt, dus wat is je punt?

Irrelevant, aangezien Clockwork geen 112 heeft gebeld.

Grapjes boven de nood van een ander stellen is gewoon ziek.
Hier is iedereen het helemaal mee eens, ik heb dan ook nooit het tegendeel beweerd.

Bovendien is er een behoorlijke nood aan vrijwilligers die voor de Kindertelefoon willen werken, dus blijkbaar kunnen ze nu al niet genoeg voldoen aan de vraag die er is door kinderen met problemen.
Staat genoteerd?

Edit: En dan hebben we het niet eens gehad over de drempel die sommige kinderen over moeten voordat ze de Kindertelefoon durven te bellen. Die "2 seconden" kunnen er wel voor zorgen dat iemand geen verbinding kan maken en niet de moed heeft om nogmaals te bellen, met alle gevolgen van dien.
Zo ken ik er nog wel een paar, het het hele elektriciteitnet kan ook toevallig net uitvallen, maar de kans dat Clockwork toevallig de laatste lijn heeft, precies tegelijk met iemand die daarna niet meer durft te bellen, en dat allemaal in twee seconden. Ik denk dat die kans veel te klein is om te beschouwen.

Kraay

• 6190 messages
  • 1474 votes

Ik zag trouwens laatst nog allemaal reclame voor de kindertelefoon, er zullen dan waarschijnlijk nog wel wat lijnen vrij zijn...

SelmaDuim

• 4907 messages
  • 732 votes

Kraay wrote:

(quote)
Irrelevant, aangezien Clockwork geen 112 heeft gebeld.

(quote)
Hier is iedereen het helemaal mee eens, ik heb dan ook nooit het tegendeel beweerd.

(quote)
Staat genoteerd?

(quote)
Zo ken ik er nog wel een paar, het het hele elektriciteitnet kan ook toevallig net uitvallen, maar de kans dat Clockwork toevallig de laatste lijn heeft, precies tegelijk met iemand die daarna niet meer durft te bellen, en dat allemaal in twee seconden. Ik denk dat die kans veel te klein is om te beschouwen.

Als jij mijn vergelijkingen afdoet als irrelevant, moet je zelf ook niet komen met vergelijkingen die niet relevanter zijn. Feit blijft dat er grapjes worden gemaakt die ten koste kunnen gaan van anderen. Dat je het doet is al sneu, dat je er ook nog eens over gaat lopen opscheppen hier is ziek.

SelmaDuim

• 4907 messages
  • 732 votes

Kraay wrote:

Ik zag trouwens laatst nog allemaal reclame voor de kindertelefoon, er zullen dan waarschijnlijk nog wel wat lijnen vrij zijn...

Want...?

Kraay

• 6190 messages
  • 1474 votes

Als je drukte niet meer kan handelen, dan ga je niet om meer bellers vragen.

SelmaDuim

• 4907 messages
  • 732 votes

Kraay wrote:

Als je drukte niet meer kan handelen, dan ga je niet om meer bellers vragen.

Om bellers vragen? Dan heb je er niet veel van begrepen. Weet je wel wat het doel is van deze stichting? Het is een hulpverleningsorganisatie, geen commercieel bedrijf. De Kindertelefoon bestaat door de hulp van sponsors, zij verdienen geen cent aan de telefoontjes van kinderen.

Kraay

• 6190 messages
  • 1474 votes

SelmaDuim wrote:

Als jij mijn vergelijkingen afdoet als irrelevant, moet je zelf ook niet komen met vergelijkingen die niet relevanter zijn.

Welke?

Feit blijft dat er grapjes worden gemaakt die ten koste kunnen gaan van anderen. Dat je het doet is al sneu, dat je er ook nog eens over gaat lopen opscheppen hier is ziek.

Een mug veranderen in een olifant. Zoals je het nu brengt is de kans dat het ten koste van iemand gaat aannemelijk of in ieder geval beschouwingswaardig. En om wat clockwork doet opscheppen noemen te noemen gaat ook weer wat ver. En ziek, noem dat (bij een minderjarige) gerust onwetend.

aunuscus

• 591 messages
  • 115 votes

[quote]clockwork72 wrote:

1.

7. Hele droge stripboeken lezen midden in de nacht en dan keihard gaan lachen om de droge humor als iedereen in huis ligt te slapen.

Ik krijg geen adem van het lachen!!

Kraay

• 6190 messages
  • 1474 votes

SelmaDuim wrote:

(quote)

Om bellers vragen? Dan heb je er niet veel van begrepen. Weet je wel wat het doel is van deze stichting? Het is een hulpverleningsorganisatie, geen commercieel bedrijf.

Dat weet ik, maar het ook een hulpverleningsorganisatie heeft het liefst zijn zaakjes op orde. Moet je eens voorstellen wat er daar gebeurt als er constant meer bellers dan lijnen zijn.

aunuscus

• 591 messages
  • 115 votes

nog altijd niet uitgelachen!

SelmaDuim

• 4907 messages
  • 732 votes

Kraay wrote:

(quote)
Welke?

Er staat er maar één in je post. De vergelijking met het uitvallen van de elektriciteit bedoelde ik.

aunuscus

• 591 messages
  • 115 votes

Ik vind het zalig om in mijn tv-kamer te liggen met een urbanusboekje en het geluid van een ventialtor. Daarna natuurlijk het internet. En ik hou me graag bezig met paranormale gebeurtenissen en samenzweringen. Ik probeer me ook voor te stellen hoe de toekomst eruit ziet naargelang de gebeurtenissen van de laatste honderd jaar en dan masturberen.

SelmaDuim

• 4907 messages
  • 732 votes

Masturberen en Urbanus in één post. Hmmz.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.