• 177.901 movies
  • 12.202 shows
  • 33.970 seasons
  • 646.886 actors
  • 9.369.996 votes
Profile

De zwakte van de MM'rs

Yekezzez

• 2512 messages
  • 1126 votes

Er zijn mensen op MovieMeter die voor een bepaald ding een zwak hebben. Neo voor the Matrix en alles wat daarom heen hangt, U96 voor das Boot, Lindastuurman met Robin Williams en fisherking voor finse films.

Er zijn er vast nog een aantal aan dit lijstje toe te voegen.

FisherKing

• 18696 messages
  • 0 votes

Yekezzez wrote:

en fisherking voor finse films.

Aki Kaurismaki bedoel je ?

Vergeet Bergman niet. Ik heb een groter zwak voor Zweedse films vanwege de taal.

Eraser

• 76 messages
  • 3477 votes

Ik voor Arnold Schwarzenegger

Agony

• 1985 messages
  • 1256 votes

Buiten een zwak voor een aantal mooie actrices (Nicole Kidman, Peta Wilson, Jennifer Connolly), doet het werk van een aantal regisseurs (Polanski, Kubrick) me wel wat meer dan anderen. Maar ik heb nergens zo'n uitgesproken voorkeur als bovengenoemde gevallen.

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Ik wil een film vaak een boel vergeven als ik het idee heb dat de makers zelf maar al te goed wisten dat ze geen Citizen Kane aan het maken waren.

tovenaar

• 6723 messages
  • 0 votes

Agony wrote:

Maar ik heb nergens zo'n uitgesproken voorkeur als bovengenoemde gevallen.

Inderdaad, veel mensen hebben natuurlijk een favoriete regisseur of film, maar de genoemde mensen (Neo, U-96 en Lindastuurman) zijn echte fanatiekelingen, waarvan er maar héél weinig zijn op MovieMeter. Ik denk dat je ze met deze 3 eigenlijk allemaal wel genoemd hebt.

Dustyfan

• 5607 messages
  • 0 votes

Nog één: Dustin Hoffman.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

En ik maar aan Dusty Springfield denken bij het zien van je naam.

Nick Kang

• 973 messages
  • 488 votes

Ik heb een zwak voor films als Gladiator en Braveheart. Ik word onwijs emotioneel als die films zie of de muziek beluister. Nooit fanatiek geweest met films, maar door moviemeter en U-96 gaat het wel erg groeien dat fanatieke gebeuren. Ik ga zelfs een helm van €300 kopen.

Misschien denken jullie dat ik niet zo fanatiek ben maar als ik met U-96 praat, dan heb ik het evenveel over Gladiator en Braveheart als dat U-96 het over Das boot heeft.

Dustyfan

• 5607 messages
  • 0 votes

kappeuter wrote:

En ik maar aan Dusty Springfield denken bij het zien van je naam.

Weer een 'misverstandje' de wereld uit...

Wouter

• 18718 messages
  • 3085 votes

FisherKing schreef:

(quote)

Aki Kaurismaki bedoel je ?

Vergeet Bergman niet. Ik heb een groter zwak voor Zweedse films vanwege de taal.

Ken je Suzanne Osten?

Zweedse filmmakster waar een paar Scandinaviers die ik ken mee weglopen. Vooral groot in de jaren '80.

Wouter

• 18718 messages
  • 3085 votes

Eraser wrote:

Ik voor Arnold Schwarzenegger

Herzag gisteren The Running Man.

Blijft vreemd dat juist deze man zo'n succes heeft gehad. Wat een kloteacteur is het toch.

titan

• 1609 messages
  • 4411 votes

Ik heb een zwak voor

- spaghettiwesterns

- films gebaseerd op waargebeurde feiten

- films over de tweede wereldoorlog

- biopics

- films (over homosexualiteit) met leuke jongens

- sociaal drama's

BoordAppel

• 14274 messages
  • 3278 votes

Wouter schreef:

Herzag gisteren The Running Man.

Blijft vreemd dat juist deze man zo'n succes heeft gehad. Wat een kliteacteur is het toch.

In predator en the terminator vind ik m perfect. The running man is idd een waardeloos prul.

Wouter

• 18718 messages
  • 3085 votes

titan wrote:

Ik heb een zwak voor

- spaghettiwesterns

Same here. Heb er zo'n 25 op dvd, meen ik.

Verder heb ik een zwak voor Carpenter. Heb alle films die uit zijn op dvd. En drie die hij slechts schreef.

Wouter

• 18718 messages
  • 3085 votes

BoordAppel schreef:

(quote)

In predator en the terminator vind ik m perfect. The running man is idd een waardeloos prul.

The Terminator is een hele goede film. In de eerste plaats door Cameron, maar ook door Arnold, die perfect is voor deze beperkte rol.

Bij een film als Conan, waar hij maar een ietsiepietsie meer moet doen, wordt het hier en daar al lastig.

Predator zou ik eens moeten herzien, maar ik herinner hem als een aardig goede film.

FisherKing

• 18696 messages
  • 0 votes

Wouter wrote:

Ken je Suzanne Osten?

Zweedse filmmakster waar een paar Scandinaviers die ik ken mee weglopen. Vooral groot in de jaren '80.

Nooit van gehoord. Toch wellicht eens iets van gezien.

Zal eens wat werk van haar toevoegen hier.

manic

• 474 messages
  • 1373 votes

Denk niet dat t iemand boeit, maar mijn zwakte is toch wel Marie Gillain... vond haar leuk (lees mooi) na het zien van Mon père ce heros (1991), en heb nu na genoeg al haar films gezien en bezit er een aantal op dvd. (en zo goed is ze helemaal niet hahaha)

Er ontbreken nog een aantal van haar films, die zal ik nog toevoegen.

tweede zwakte in opkomst: Italiaanse films, maar gezien het topic "eenzaam italiaantje" ben ik één van de weinigen hier.

oh en net als Padd0 heb ik een zwak voor Miyazaki films.

U-96

• 11875 messages
  • 2062 votes

Leuk topic Yekezzez

Ja, mijn zwakte is en blijft voor altijd Das Boot en alles wat ermee te maken heeft. Ik ben ook groot fan van de Koninklijke Marine, maar dat heeft weinig met films te maken, dus daarom heb ik het daar nooit over.

GerwinF

• 1643 messages
  • 0 votes

Ik hoop dat ik geen zwakte heb...tja mischien voor films van de Coen Brothers?

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Mijn zwakte zijn films uit de jaren '30, '40 en '50, en voor velen onder jullie kan het misschien belachelijk overkomen, het liefst nog in zwart/wit. Ik heb echt geluk gehad dat wij vanaf april TCM bijgekregen hebben op de kabel...

bioscoopzaal

• 2805 messages
  • 4325 votes

Ik heb een zwak voor:

- gangsterfilms

- Robert Rodriguez

- horror- suspens- en cultfilms

- David Lynch

- animatiefilms (van Disney tot Ghibli)

- Edward Norton

en ik ben natuurlijk berucht om mijn voorliefde voor extreem slechte/mislukte filmdrollen.

bioscoopzaal

• 2805 messages
  • 4325 votes

speedy23 wrote:

Mijn zwakte zijn films uit de jaren '30, '40 en '50, en voor velen onder jullie kan het misschien belachelijk overkomen, het liefst nog in zwart/wit.

Hoe kom je daar nu bij, we zijn hier toch onder filmliefhebbers? Bovendien is een niet te onderschatten aantal meesterwerken uit die periode ...

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

bioscoopzaal schreef:

(quote)

Hoe kom je daar nu bij, we zijn hier toch onder filmliefhebbers? Bovendien is een niet te onderschatten aantal meesterwerken uit die periode ...

Omdat ik in mijn omgeving veel zogenaamde "filmliefhebbers" ken, maar zodra ze weten dat er een zw/w-prent te zien is, haken ze af...

Voor mij een regelrechte verschrikking.

gotti

• 14075 messages
  • 5883 votes

Ik heb een zwakte voor:

-mooie actrice's (Audry Tautou bijvoorbeeld)

-sinds de laatste maanden voor de Europese en vooral de Nederlandse cinema

-Stanley Kubrick

-de Coen Brothers

.....en zo kunnen we nog wel even doorgaan.

A.S.E.

• 386 messages
  • 1476 votes

Ik heb een zwakte voor alle films uit m'n top tien, maar vooral voor JFK.

Linda

• 1336 messages
  • 0 votes

- films van M Night Shyamalan

- films over de Vietnamoorlog

- Intelligente/ingewikkelde/vage films (of hoe je het ook wil noemen)

- films met liters bloed en dat soort ranzigheid

- films met leuke mannen (uiteraard )

- films over eenzame mensen

Mik

• 1504 messages
  • 1094 votes

Ik heb een zwakte voor Drop, eigenlijk sowieso wel voor alle snoep (maar dan enkel voor de snoep die Boule en Tovenaar niet lekker vinden)

Maar volgens mij gaat het daar niet over in dit topic of wel?

Yekezzez

• 2512 messages
  • 1126 votes

Mik wrote:

Ik heb een zwakte voor Drop

Nee, het ging inderdaad niet over snoepgoed. (MM'rs niet M&M's) Niet te snel reageren!

Ik vraag me trouwens ook af waar die bepaalde zwaktes voor de dingen die genoemd zijn vandaan komen.

santana

• 42 messages
  • 193 votes

Mijn nick zegt het al.. een uitgesproken voorkeur voor de meester Santana! Maar geen zwak voor bepaalde zaken op filmgebied.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.