- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Algemeen
- Welke gebruiker volg je graag en waarom?
Welke gebruiker volg je graag en waarom?
Pastichio Rocker
-
- 6344 messages
- 0 votes
Ik volg nu iemand die zich net heeft ingeschreven en op 9 films heeft gestemd. 8 films heeft hij een 5* gegeven, waaronder Van Helsing en 300, en Journal d'un Curé de Campagne staat als enige op 0,5*
Gezien je reactie voel jij je dus superieur aan diegene die je volgt. Nooit gehoord van smaken verschillen? Beetje een zielige opmerking hoor. En verder heeft Onderhond natuurlijk gelijk.
Erwinner
-
- 33715 messages
- 3079 votes
http://www.moviemeter.nl/user/94251
Echt niks mis mee.
kos
-
- 46690 messages
- 8846 votes
'Probleem' lijkt me een groot woord, maar het lijstje lijkt me op z'n minst erg curieus.
SilverGun
-
- 1151 messages
- 818 votes
Ik volg Queto Yurlunyur graag. Hoewel hij helaas veel minder actief recensies plaatst dan een paar jaar terug, ben ik automatisch benieuwd naar films die hij met vier of meer sterren beoordeelt.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
'Probleem' lijkt me een groot woord, maar het lijstje lijkt me op z'n minst erg curieus.
Lijkt me toch vrij logisch dat je dat franse ding niet veel aan vindt als je Van Helsing en 300 geweldig vindt. Ook dat hij alleen nog maar 5* en een 0,5* gegeven heeft van de 9 stemmen vindt ik ook nog geen enkele reden om argwaan te hebben.
Don Dijk
-
- 7079 messages
- 0 votes
Tja, ik vind het ook dikke kul zeg, laat die jongen toch.
kos
-
- 46690 messages
- 8846 votes
Lijkt me toch vrij logisch dat je dat franse ding niet veel aan vindt als je Van Helsing en 300 geweldig vindt. Ook dat hij alleen nog maar 5* en een 0,5* gegeven heeft van de 9 stemmen vindt ik ook nog geen enkele reden om argwaan te hebben.
Meen je dit nu serieus of zit je gewoon bewust moeilijk te doen?
Je moet wel compleet naief zijn als iemand met 8 stemmen op hele populaire recente films en een vaag horrortje opeens een Journal d'un Cure uberhaupt kent, gaat bekijken en dan beoordeelt en je dat logisch vindt.
Maar goed, het zal me verder eigenlijk worst wezen.
. Maar om te denken dat hier alles in orde is is natuurlijk waanzin.
.
En bespaar de me 'maar dat kan toch blabla' argumenten please.
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12841 votes
Als we je die mogen besparen heb ik ook nog wel wat accounts die gebezemd mogen worden.
kos
-
- 46690 messages
- 8846 votes
Als we je die mogen besparen heb ik ook nog wel wat accounts die gebezemd mogen worden.
Oh, maar dat ontken ik ook helemaal niet, het zullen er heel wat zijn. Had het puur over dit specifieke geval.
Erwinner
-
- 33715 messages
- 3079 votes
Oh, maar dat ontken ik ook helemaal niet, het zullen er heel wat zijn. Had het puur over dit specifieke geval.
Dit kan je niet menen! Of je zit de boel te stangen of je bent ...
dragje
-
- 5098 messages
- 0 votes
Gezien je reactie voel jij je dus superieur aan diegene die je volgt. Nooit gehoord van smaken verschillen? Beetje een zielige opmerking hoor. En verder heeft Onderhond natuurlijk gelijk.
Nee hoor.
Heeft niets met gelijk of ongelijk te maken noch met smaak. Het heeft te maken met het vaststaand gegeven dat de betreffende persoon slechts 5 sterren uitdeelt en één, voorheen op een nummer 1 positie verkerende, tip lijst film voorts een 0.5 geeft. Dat is opmerkelijk. Niets meer en niets minder.
Het wordt vanzelfsprekend minder opmerkelijk wanneer deze gebruiker na 500 stemmen, om maar iets te noemen, een meer evenwichtige lijst aan stemmen laat zien. Heeft, nogmaals, niets met smaak te maken.
dragje
-
- 5098 messages
- 0 votes
Tja, ik vind het ook dikke kul zeg, laat die jongen toch.
Van mij mag hij/zij gerust zijn/haar gang gaan.
Erwinner
-
- 33715 messages
- 3079 votes
Nee hoor.
Heeft niets met gelijk of ongelijk te maken noch met smaak. Het heeft te maken met het vaststaand gegeven dat de betreffende persoon slechts 5 sterren uitdeelt en één, voorheen op een nummer 1 positie verkerende, tip lijst film voorts een 0.5 geeft. Dat is opmerkelijk. Niets meer en niets minder.
Het wordt vanzelfsprekend minder opmerkelijk wanneer deze gebruiker na 500 stemmen, om maar iets te noemen, een meer evenwichtige lijst aan stemmen laat zien. Heeft, nogmaals, niets met smaak te maken.
Die persoon is net lid en stemt eerst op een paar toppers in zijn ogen en ziet in de tiplijst een titel staan die hij toevallig gezien heeft en besluit wat aan die hoge notering te gaan doen omdat hij het het er totaal niet mee eens is. En morgen gaat hij weer lekker verder met films opzoeken.
Als ik naar mijzelf kijk toen ik lid werd, pakte ik eerst de toplijst en daarna de floplijst.
Deze meneer keek tussendoor gewoon even in de tiplijst...
Dat we dit nog uit moeten gaan leggen zeg.
dragje
-
- 5098 messages
- 0 votes
Die persoon is net lid en stemt eerst op een paar toppers in zijn ogen en ziet in de tiplijst een titel staan die hij toevallig gezien heeft en besluit wat aan die hoge notering te gaan doen omdat hij het het er totaal niet mee eens is. En morgen gaat hij weer lekker verder met films opzoeken.
Als ik naar mijzelf kijk toen ik lid werd, pakte ik eerst de toplijst en daarna de floplijst.
Deze meneer keek tussendoor gewoon even in de tiplijst...
Dat we dit nog uit moeten gaan leggen zeg.
Zoals ik al schreef, het is opmerkelijk niets meer en niets minder. Je hoeft er voorts geen drama van te maken natuurlijk.
Erwinner
-
- 33715 messages
- 3079 votes
Ik vind het zelfs niet opmerkelijk maar vooruit. Nu mag Kos weer.
dragje
-
- 5098 messages
- 0 votes
Ik denk dat Kos weinig meer hoeft toe te voegen. 
ToNe
-
- 2865 messages
- 2336 votes
'Volgen' is een groot woord, maar mijn oog viel een tijd geleden op een zekere user wiens naam ik vaak terugzag bij films van uiteenlopende genres en periodes.
Niet zo vreemd, zou je denken, maar het volgende klopt niet:
* User meldt zich aan en stemt op de films die zijn top10 vormen.
* Geen verdere interactie/ participatie
* Plots weer actief en opeens een waslijst aan stemmen.
Ik heb het dan over de regisseurlijst pakken en stemtabel genereren.
User heeft niet alleen alle Bergmans, Scorceses, Polanski's en Kubricks gezien, maar ook nog het oeuvre van Nijenhuis, Ramis, Minkoff en zelfs Van Leemputten (wie?).
Bij de eerste serie namen zijn er altijd wel filmliefhebbers die zo'n lijst hebben afgewerkt. De tweede lijst lijkt mij onwaarschijnlijker.
Bovendien is de top 10 onveranderd gebleven en reflecteert het niet de smaak van een cinefiel of iemand die zoveel (diverse) films verslindt.
Dus lijkt het een beetje op 'stemmen om te stemmen'.
Pastichio Rocker
-
- 6344 messages
- 0 votes
Wat is dit toch voor een zever vandaag? Is dit soms een verkapt klaagtopic over het stemgedrag van bepaalde users? Ga huilen in het daarvoor bedoelde topic.
Pastichio Rocker
-
- 6344 messages
- 0 votes
Bestaat er dan ook een huil-topic?
Ja, volgens mij is er een topic ergens over het stemgedrag van users.
Kraay
-
- 6190 messages
- 1474 votes
Toch maar even zo'n user (wie?) een berichtje sturen ToNe, dit soort mensen verklooien gemiddeldes en de geloofwaardigheid van de site.
Spetie
-
- 38871 messages
- 8149 votes
Wat is dit toch voor een zever vandaag? Is dit soms een verkapt klaagtopic over het stemgedrag van bepaalde users? Ga huilen in het daarvoor bedoelde topic.

Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Toch maar even zo'n user (wie?) een berichtje sturen ToNe, dit soort mensen verklooien gemiddeldes en de geloofwaardigheid van de site.
Wat boeien die gemiddeldes nou. Zo'n user volgen als de Gestapo vind ik dan nog wel erger.
Kraay
-
- 6190 messages
- 1474 votes
Vind dat een aantal JB's ook een belachelijk laag gemiddelde hebben.
Wat mij betreft hoeft zo iemand niet eens gevolgd te worden, gewoon van de site af knikkeren.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Oei, sterk en goedkoop speurwerk om mijn post somehow te ontkrachten. Volgende keer beter.
Dat ik bepaalde films een laaggemiddelde vind hebben zegt voor derest weinig hoe belangrijk ik zo'n gemiddelde vindt. Ik geef puur mijn mening in de intentie van het topic.
Ach, er af knikkeren op basis van jullie lukrake veronderstellinkjes? Ik vind veel arthouseliefhebbers ook nogal extreem laagstemmen bij Hollywood flicks. Misschien die ook maar aan het kruis nagelen..
.
dragje
-
- 5098 messages
- 0 votes
. ...or the sword (c) Life of Brian.