• 178.104 movies
  • 12.215 shows
  • 33.986 seasons
  • 647.155 actors
  • 9.373.194 votes
Profile

MovieMeter pakketservice

Onderhond

• 87594 messages
  • 12842 votes

Ten eerste maak ik me niet ontzettend druk (kan je ook al een hele lijst van quoten), ten tweede gaat het mij ook niet om de posities in tip/top lijsten.

Het gaat mij over exposure, en daar spelen de lijsten wel een belangrijke rol in. En of een film dan op plaats 30 of 80 staat zal mij worst wezen. Wel belangrijk is dat een film in zo'n lijstje staat.

BASWAS maakt trouwens een goed punt dat het leuk is om berichten te lezen van mensen bij favorieten van jezelf. Wel. Wat mij betreft staat de pakketservice dat op lange termijn in de weg wanneer het gaat over ontoegankelijkere films met een laag stemmen aantal.

KrisV

• 8061 messages
  • 1173 votes

Onderhond wrote:

De essentie van de discussie is de massaalheid waarmee een bepaalde groep mensen een film gaan kijken waarbij de kans erg groot is dat de algemene teneur negatief gaat zijn.

Bij films met een laag aantal stemmen betekent dat dat de enige promotie die ze hebben verdwijnt, waarmee hun aanwezigheid op de site ook drastisch vermindert.

Zelfs jij moet toch inzien dat je logica gewoon contradictorisch is : je wil een film promoten, maar hij mag niet door teveel mensen bekeken worden . Massaalheid (is dat eigenlijk een woord ?) is voor een obscure aziatische film overdreven wanneer je over de pakketservice praat. Veel meer dan 30 kandidaten zullen zich toch niet opgeven, waarbij er altijd nog een aantal zijn die de film wel goed vinden.

dragje

• 5098 messages
  • 0 votes

Onderhond wrote:

De essentie van de discussie is de massaalheid waarmee een bepaalde groep mensen een film gaan kijken waarbij de kans erg groot is dat de algemene teneur negatief gaat zijn..

Of positief.

Voor sommige films waar ik niet geïnteresseerd in ben zal ik er niet voor kiezen om mijzelf op te geven voor een pakket service.

Ik vind het veel meer aannemelijk dat iemand die zich opgeeft voor zo'n pakket service juist interesse toont en de film graag wil zien.

De verwachtingen kunnen voorts hooggespannen zijn en een film kan derhalve tegenvallen, maar een film kan net zo goed iemand compleet verassen in positieve zin door de verwachting tegemoet te komen.

Het is zo speculatief om hier theorieën samen te stellen. Mijn inziens betreft het spijkers op laag water zoeken. Het heeft daarom weinig zin om hierover verder te gaan lopen speculeren. Het is behoorlijk "far fetched".

Onderhond

• 87594 messages
  • 12842 votes

KrisV wrote:

veel meer dan 30 kandidaten zullen zich toch niet opgeven, waarbij altijd nog een aantal zijn die de film wel goed vinden.

Wat dus het punt is. De kans dat de meerderheid positief reageert is klein bij zo'n film. Stel dat er 20 mensen zich opgeven, dan bepalen die dus wel voor de helft de "status" van de film op MM, wat wil zeggen dat de film dan verdwijnt tussen alle andere films op MM. En gezien de obscuurheid van een desbetreffende film is de zichtbaarheid van zo'n film echt miniem geworden.

Het is zo speculatief om hier theorieën samen te stellen.

Ik zit hier al vier jaar lang, ik maak al vier jaar lang promotie voor mijn favorieten. Ik heb het effect van de pakketservice al meerdere malen in actie gezien bij m'n favorieten. Geen enkele is er beter van geworden. Zo speculatief is het allemaal niet.

Bij films als Dolls of Tetsuo vind ik het trouwens niet eens zo storend. Dat waren films met een stevige basis aan stemmen. Bij films met een zeer minieme basis aan stemmen vind ik het gewoon jammer wanneer zo'n films wegkwijnen op een site als deze, wanneer er zeker en vast nog een publiek bestaat dat de film erg zou kunnen waarderen.

dragje

• 5098 messages
  • 0 votes

Onderhond wrote:

Het gaat mij over exposure,

Nee, het gaat er bij jou om dat je "vreest" dat een pakket service voor een bepaalde film als gevolg kan hebben dat een film daarna niet meer in een tip-lijst zal voorkomen.

Je schreef onlangs nog dat je 3 mensen in een lijstje zag staan waarbij je zeker de film voor zou afraden deze te zien, dat stel je alleen omdat je er dan, logischerwijs, ervan uitgaat dat die paar lieden ook negatief zullen gaan stemmen. En dan herhalen we weer die hele retoriek van je waarin je het belang van een tip lijst (neen, niet de exacte positionering van een film) verdedigt en dat wanneer een film uit zo'n lijst verdwijnt deze minder "exposure" zou krijgen.

Kleine nuance, met een nogal groot inhoudelijk verschil welke je nu aan de discussie meegeeft. Draaien noemen ze dat in politiek Den Haag

dragje

• 5098 messages
  • 0 votes

Onderhond wrote:

Bij films met een zeer minieme basis aan stemmen vind ik het gewoon jammer wanneer zo'n films wegkwijnen op een site als deze, wanneer er zeker en vast nog een publiek bestaat dat de film erg zou kunnen waarderen.

Dat snap ik heus wel, maar overdrijf je nu gewoon niet? "Wegkwijnen" ? Nogal een theatrale woordkeuze. Het betreft een film die heus wel een plekje zal vinden bij bepaalde gebruikers op deze site. Zo vindt ik de film Pervola, Sporen in de Sneeuw (1985) een mooie film, en die telt hier maar 9 reacties en maar 11 stemmen.

So what? Kwijnt die weg? Niet in mijn hart.

Als je begrijpt wat ik bedoel.

Onderhond

• 87594 messages
  • 12842 votes

Weet niet welke nuance ik nu toevoeg ? Al 4 paginas geleden zei ik:

Onderhond wrote:

Wanneer een film in een toplijst huist blijft hij zichtbaar voor mensen (zij die de film niet kennen). Zo blijft de film mensen trekken die interesse hebben om de film te kijken.

Exposure dus.

dragje wrote:

So what? Kwijnt die weg? Niet in mijn hart.

In mijn hart ook niet, maar eenzaam van een film genieten kan ik ook gewoon in m'n apartement met de gordijnen dicht. Daarvoor zit ik niet meteen op MM. Voor jou is de situatie ook wat anders. Jouw halve 5* lijst staat in de Top 250.

Zoals BASWAS al zei, erg fijn om reacties op je favorieten te lezen (positief of negatief), maar voor mij is dat meer uitzondering dan regelmaat. En als zo'n film dan weer uit een tiplijst bonjourt wordt dat nog wat minder. Zo vreemd dat ik dat jammer vind ?

dragje

• 5098 messages
  • 0 votes

Onderhond wrote:

Zo vreemd dat ik dat jammer vind ?

Nee, niet vreemd. Je mening is mij duidelijk, die respecteer ik. We verschillen alleen van mening over tal van andere punten.

Soit, no harm done.

dragje

• 5098 messages
  • 0 votes

Onderhond wrote:

Zoals BASWAS al zei, erg fijn om reacties op je favorieten te lezen (positief of negatief), maar voor mij is dat meer uitzondering dan regelmaat.

Tot slot kun je dus alleen maar tevreden zijn Want ik zal zeker een stukje over de betreffende film gaan schrijven. Positief of negatief. Is zo'n pakket service dus toch een goede zaak en wat let je al jouw favorieten die je op DVD thuis hebt in de pakket service te gooien?? Dan krijg je nog meer reacties!

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Onderhond wrote:

Enkel als je upload toch ? Je kan perfect van p2p downloaden zonder up te loaden.

Die programma's zitten zo in elkaar dat je beloond wordt voor uploaden.

Het principe van p2p is dat je bestanden met elkaar uitwisselt. Dat is nou juist de essentie. Zonder beschikbaar stellen van uploads kan niemand downloaden.

Onderhond

• 87594 messages
  • 12842 votes

dragje wrote:

Is zo'n pakket service dus toch een goede zaak en wat let je al jouw favorieten die je op DVD thuis hebt in de pakket service te gooien?? Dan krijg je nog meer reacties!

Dat zeg ik dus al de hele tijd. Op korte termijn levert dat wat extra recensies op (daarbij schrijft lang niet iedereen wat), op lange termijn levert het minder recensies op.

Verder ben ik erg tuk op m'n DVDs. Draag er erg goed zorg voor, dus ga ze zeker niet naar 20 anderen sturen. (ook niet de eerste keer dat ze verloren gaan)

Zonder beschikbaar stellen van uploads kan niemand downloaden.

Sorry, maar da's onzin. Genoeg bronnen en p2p programmas waar dat geen vereiste is. Duurt hooguit wat langer dan.

KrisV

• 8061 messages
  • 1173 votes

Onderhond wrote:

(quote)

Sorry, maar da's onzin. Genoeg bronnen en p2p programmas waar dat geen vereiste is. Duurt hooguit wat langer dan.

Er wordt bedoeld : indien niemand uploads beschikbaar stelt , kan niemand downloaden, lijkt me. Geen onzin dus. Iemand die trouwens alleen downloadt en niet uploadt, is dat geen profiteur ?

Onderhond

• 87594 messages
  • 12842 votes

Er wordt bedoeld : indien niemand uploads beschikbaar stelt , kan niemand downloaden, lijkt me.

Verkeerd gelezen, maar jijzelf moet dus niks uploaden als je dat niet wil.

Gaat er toch om of iemand de film zelf legaal kan verkrijgen via download ? Ja dus. Wil je daarbij niemand aansporen tot uploaden (geen idee of dat overal illegaal is), dan doe je het via newsgroups, file servers of weet ik wat.

Iemand die trouwens alleen downloadt en niet uploadt, is dat geen profiteur ?

Gaan we het nu toch over ethische zaken hebben ?

KrisV

• 8061 messages
  • 1173 votes

Onderhond wrote:

(quote)

Gaan we het nu toch over ethische zaken hebben ?

Het gaat me meer over de hypocrisie van een dergelijke wetgeving, maar dat is een totaal andere discussie.

kos

• 46692 messages
  • 8849 votes

Allemaal best, ik kijk graag elke film waar ik zin in heb. Lekker boeiend, toplijsten.

Goto

• 1736 messages
  • 0 votes

Indeed maar daar ging het niet om.

lordsnoopy

• 2949 messages
  • 2244 votes

Als er interesse naar is, wil ik mijn exemplaar van Final Fantasy X wel een rondje laten maken.

Geldt de regel van binnen een week kijken dan ook? De film duurt namelijk 480 minuten, dus ik kan me voorstellen dat een week dan kort is.

MFEO

• 682 messages
  • 38 votes

In De Site > MovieMeter pakketservice > Nederlandse speelfilms van voor 1945:

Ik zie dat op veel Nederlandse Speelfilms van voor 1945 op gestemd is dus lijkt me dat er mensen zijn hier die deze films in hun bezit hebben.

Alleen kan ik ze zelf niet echt vinden,

Wie heeft welke film en zou die ook rondgestuurd kunnen worden?

Madecineman (moderator films)

• 7484 messages
  • 1715 votes

Berichten verplaatst naar Film > Algemeen > Ik zoek... een filmtitel

Halcyon

• 9952 messages
  • 0 votes

Iemand interesse in Street Trash en/of Last House on Dead End Street? Eventueel kan ik ze in een double case verzenden.

Beide regio 1, geen Nederlandse subs.

Laat maar horen.

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Halcyon wrote:

Iemand interesse in Street Trash en/of Last House on Dead End Street? Eventueel kan ik ze in een double case verzenden.

Laat maar horen.

Niet echt mijn stijl op voorhand, maar als alleskijker zou ik Last House on Dead End Street wel willen zien. Soms pakt dat namelijk ineens heel goed uit (en soms niet).

P8rb

• 10773 messages
  • 1820 votes

Ik zou ze beiden graag willen zien ja..

Fikret8

• 6170 messages
  • 4233 votes

Ik heb besloten om me voorlopig alleen nog op een lijstje te zetten als Rififi (Du Rififi chez les Hommes) erin wordt gegooid.

BlueJudaskiss (moderator films)

• 11904 messages
  • 5310 votes

Halcyon wrote:

Laat maar horen.

Voor de pakketservice? In dat geval ben ik geinteresseerd!

Knisper

• 13038 messages
  • 1278 votes

Fikret8 wrote:

Ik heb besloten om me voorlopig alleen nog op een lijstje te zetten als Rififi (Du Rififi chez les Hommes) erin wordt gegooid.

Is dat een strategische zet?

BlueJudaskiss (moderator films)

• 11904 messages
  • 5310 votes

Hoezo???

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Street trash ken ik, maar 't kan zeker geen kwaad als hij door meer mensen gezien wordt. zelf wil ik Last House on Dead End Street? wel zien.

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

Iemand interesse in de kung fu flick Magnificent Butcher (Woo-ping Yuen/Sammo Hung Kam-Bo, 1979)? 1 van mijn persoonlijke kung fu favorieten en aangezien ik een tweede exemplaar in mijn bezit krijg via de Sammo Hung-box, wil ik 'm wel rondsturen. Nederlandse ondertiteling.

Film is wel makkelijk verkijgbaar (gaat dat niet in tegen een criterium?), maar volgens mij zijn er relatief weinig martial arts fans op MM, en de mensen die wel interesse hebben in een kennismaking willen misschien niet snel geld uitgeven aan de blinde aanschaf van zo'n titel op dvd. Misschien levert 't wel een kung fu verslaving op.

Iemand interesse?

Tommeh

• 7317 messages
  • 3296 votes

Een genre waar ik totaal niet thuis ben, maar heel graag mee kennis wil maken. Hier dus zeker interesse!

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

Het gaat er voorl om dat de gemiddelde videotheek de film niet heeft en dat lijkt me hier het geval. Mijn genre is het volgens mij niet helemaal maar ik wil best eens iets proberen.

Dus ja, ik heb interesse!

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.