- Home
- Filmforum
- Filmdragers en apparatuur - Winkels en webshops
- Free Record Shop / Boekenvoordeel
Free Record Shop / Boekenvoordeel
lars-pixar
-
- 1460 messages
- 3941 votes
Dat zou ik dan maar nog een keer goed moeten vragen aan mijn manager,
want ik dacht dat hij zij dat daar de nieuwe formule zou zijn (of komen)
En inderdaad er zit maar één Freerecordshop in Rotterdam,
jammer iegelijk want nog een jaartje terug zaten er drie als ik het goed heb.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
Zo meteen op één vandaag over FRS
Werd daar als een compleet sterfhuis gebracht. Dit lijkt een kwestie van weken. Werd ook gesproken over een zoektocht naar een investeerder. De 'nieuwe formule' lijkt me dan ook meer window dressing.
Tonypulp
-
- 21231 messages
- 4608 votes
Verbaast me niks met al die verschrikkelijk imbeciele inkooppraktijken van de FRS de afgelopen jaren. Een compleet verrot assortiment en vele wegen ingeslagen die niets van doen hebben met een dvd/cd entertainment zaak. Games waren sowieso al op een té laag pitje en met de constante verandering in acties werden klanten ook vaak terecht wat huiverig (was het niet ooit voordeliger? etc..).
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Dat zou ik dan maar nog een keer goed moeten vragen aan mijn manager,
want ik dacht dat hij zij dat daar de nieuwe formule zou zijn (of komen)
En inderdaad er zit maar één Freerecordshop in Rotterdam,
jammer iegelijk want nog een jaartje terug zaten er drie als ik het goed heb.
Klopt er waren er drie en de slechtste locatie is nog over. En wat betreft assortiment is het nog geen halve FRS.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Er was vandaag een item over FRS in EenVandaag. Bekijk het hier terug:
EenVandaag :: Is er toekomst voor Free Record Shop?
Reactie Free Record Shop:
Op dit moment zijn we nog in onderhandeling met investeringsmaatschappij Procures. We praten constructief met diverse betrokken partijen en hebben vertrouwen in een goede afloop. Voor de koopovereenkomst kan worden afgerond, moeten verhuurders en leveranciers akkoord gaan met de nieuwe handelscondities.
Door de crisis is het consumentenvertrouwen al een paar jaar gedaald en beleeft de retailsector momenteel zware tijden. Dit was in november 2012 aanleiding voor Free Record Shop om een reorganisatie door te voeren die momenteel in volle gang is en inmiddels vruchten heeft afgeworpen. Free Record Shop kan een sterke positie binnen de veranderende entertainmentindustrie behouden en onderzoekt samen met Procures de mogelijke scenario’s voor een overname van deze winkelketen. Verwacht wordt dat de onderhandelingen binnen afzienbare tijd succesvol kunnen worden afgerond.
ProCures nam vorig jaar boekhandelketens Selexyz en De Slegte over en herstructureerde de ketens succesvol.
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
Het ging eigenlijk meer over vroeger en dan met name over muziek. Wel grappig van het ABC album.
Fikret8
-
- 6170 messages
- 4233 votes
Laatst The Artist dvd geseald gekocht, blijkt dat er in de gesealdse dvd's geen schijfje zit. Bij de kassa wordt de dvd ontseald om het schijfje erin te doen. Schijfjes worden blijkbaar apart aangeleverd. 
jumpstylemovie
-
- 6225 messages
- 1221 votes
Laatst The Artist dvd geseald gekocht, blijkt dat er in de gesealdse dvd's geen schijfje zit. Bij de kassa wordt de dvd ontseald om het schijfje erin te doen. Schijfjes worden blijkbaar apart aangeleverd.
Nee hoor. Waarschijnlijk was het een versie met slip cover. Dan word de bovenkant er uitgesneden zodat de hoes beschermd kan blijven worden door het plastic.
Fikret8
-
- 6170 messages
- 4233 votes
Wordt inderdaad aan de boven- of onderkant ontseald om het plastic hoesje eruit te halen en er het apart geleverde schijfje in te stoppen. Het karton van de slipcover zelf blijft verder geseald.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Free Record Shop hangt aan zijden draadje | nu.nl/economie
"Het noodlijdende Free Record Shop is verder in de problemen gekomen doordat de kredietverzekering is komen te vervallen. Dat betekent dat de geleverde muziek, films en games meteen met de leveranciers moeten worden afgerekend. Daar is geen geld voor."

jumpstylemovie
-
- 6225 messages
- 1221 votes
Wordt inderdaad aan de boven- of onderkant ontseald om het plastic hoesje eruit te halen en er het apart geleverde schijfje in te stoppen. Het karton van de slipcover zelf blijft verder geseald.
Ik werk daar. Schijfjes worden niet apart geleverd.
jumpstylemovie
-
- 6225 messages
- 1221 votes
Free Record Shop hangt aan zijden draadje | nu.nl/economie
"Het noodlijdende Free Record Shop is verder in de problemen gekomen doordat de kredietverzekering is komen te vervallen. Dat betekent dat de geleverde muziek, films en games meteen met de leveranciers moeten worden afgerekend. Daar is geen geld voor."
EDIT: Ik werk daar nog. Niet lang meer, hihi.
TheBunk
-
- 746 messages
- 3093 votes
Faillissement is aangevraagd. Als er voor dinsdag geen overeenkomst is over een doorstart, dan is het definitief voorbij. Bron is 100 % betrouwbaar.
mister blonde
-
- 12694 messages
- 5825 votes
En die 100% betrouwbare bron is?
Tot nu toe brengt alleen de Telegraaf het nieuws (wat vaak niet een 100% betrouwbare bron blijkt, al zou het natuurlijk best waar kunnen zijn).
shockdog
-
- 322 messages
- 1024 votes
Ik sprak net een oud-collega van de Free Record Shop, die zei het ook (hij werkt er nog).
jumpstylemovie
-
- 6225 messages
- 1221 votes
Faillissement is aangevraagd. Als er voor dinsdag geen overeenkomst is over een doorstart, dan is het definitief voorbij. Bron is 100 % betrouwbaar.
M'n loon godverdomme!
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Free Record Shop Nederland vraagt faillissement aan :: nrc.nl
"Er wordt in overleg met de curator onderzocht of het bedrijf een doorstart kan maken. De winkels zullen voorlopig open blijven."
"De winkels in België zullen gewoon blijven bestaan."
Tonypulp
-
- 21231 messages
- 4608 votes
Ook net wanneer je vakantiegeld zou krijgen, ouch..
wibro
-
- 11590 messages
- 4098 votes
Free Record Shop Nederland vraagt faillissement aan :: nrc.nl
"Er wordt in overleg met de curator onderzocht of het bedrijf een doorstart kan maken. De winkels zullen voorlopig open blijven."
"De winkels in België zullen gewoon blijven bestaan."
Vanmiddag nog bij de FRS geweest, stonden in rijen voor de kassa. "We hebben het keidruk" zei de medewerkster achter de kassa. Waarop ik antwoordde; "Was het altijd maar zo druk geweest, dan waren jullie niet failliet gegaan".
Ik heb nog gauw twee DVD's gekocht "Shame" en "Take Shelter" voor € 6,00 per DVD. Bij elkaar heb ik binnen een week 5 DVD's van vrij recente topfilms gekocht bij de FRS voor in totaal nog geen € 30,00.
Ja, nu kan het nog.
enyaatje
-
- 22 messages
- 52 votes
Ik heb hier nog voor 35 euro aan giftcards liggen,hier wou ik mee via internet bestellen maar dat mag niet meer.
Het dvd aanbod in de winkels is alleen erg karig,en de 3 dvd's die ik zocht hadden ze niet op voorraad vorige week en er zal nu ook niet meer besteld worden verwacht ik.
jumpstylemovie
-
- 6225 messages
- 1221 votes
Ook net wanneer je vakantiegeld zou krijgen, ouch..
Vakantiegeld zit toch elke maand bij het loon in (8%) Bij mij tenminste wel dacht ik.
Montorsi
-
- 9715 messages
- 2374 votes
Vakantiegeld zit toch elke maand bij het loon in (8%) Bij mij tenminste wel dacht ik.
Dan heb je (waarschijnlijk) een nul-urencontract.
Timmy757
-
- 3365 messages
- 598 votes
Zitten we dus straks, als het om een behoorlijk dvd aanbod gaat, alleen nog maar met Mediamarkt en zijn woekerprijzen opgescheept. Internet is leuk, maar soms toch niks fijner dan in zo'n winkel rondsnuffelen.... Balen dit!
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Kan me niet voorstellen dat er geen doorstart komt. Lijkt me toch een te belangrijk afzetkanaal voor de film en muziek branche.
Overigens blij dat ik vorige week mijn giftcard ben gaan besteden.
starbright boy (moderator films)
-
- 22403 messages
- 5070 votes
Ik weet het niet van de doorstart. Die investeringsmaatschappij die selexyz en De Slegte overnam heeft alleen Game Mania en de Belgische filialen gekocht en niet die in Nederland. Blijkbaar zien ze daar geen brood in. Dat en de afgelopen jaren al zowat de helft van je winkels sluiten.
Fame valt trouwens wel onder het faillissement. Ben nog niet zeker of dat ook voor de instorewinkels bij de vh selexyz en Bijenkorf zo is.
j0enne
-
- 9606 messages
- 3773 votes
Zitten we dus straks, als het om een behoorlijk dvd aanbod gaat, alleen nog maar met Mediamarkt en zijn woekerprijzen opgescheept. Internet is leuk, maar soms toch niks fijner dan in zo'n winkel rondsnuffelen.... Balen dit!

Bij de FRS kocht ik bijna altijd wat. Gister ook nog een heleboel gekocht. Ook nog naar de Mediamarkt gegaan maar die prijzen zijn gewoon lachwekkend hoog. Ik loop d'r ook bijna altijd met lege handen naar buiten.
Brix
-
- 19677 messages
- 5113 votes
Om nog niet te spreken van die leuke donkere verkoopster in het Sittardse filiaal.
Die was al overgeplaatst van Heerlen naar Sittard, toen die eerste zaak sloot.
Ik zal haar missen