• 177.969 movies
  • 12.204 shows
  • 33.973 seasons
  • 646.999 actors
  • 9.371.052 votes
Profile

Media Markt

neo

• 15435 messages
  • 10035 votes

Air Force One is blijkbaar ineens ook een klassieker.

thunderball

• 5878 messages
  • 1414 votes

wfiret wrote:

Waarom de prijzen zo verschillend zijn bij de Mediamarkt? Wat ik heb gehoord is dat de MM kijkt naar de prijzen van producten in zijn eigen omgeving. Een dvd kan bijvoorbeeld bij de Mediamarkt in Rotterdam duurder zijn dan bij de Mediamarkt in A'dam.

Daarnaast was ik laatst met een collega in de MM van Den Haag en hij wilde wat prijzen opschrijven om er later nog over na te kunnen denken. We werden toen nog vriendelijk verzocht geen prijzen op te schrijven want dat "mag" niet. Dus ik zeg zo; "Ik mag dus de prijzen ook niet onthouden en dan naar buiten gaan om het vervolgens op papier op te schrijven?" Opmerking van MM-medewerker; "Ik ben nu nog aardig tegen je...."

Oftewel een indirecte bedreiging. Ik heb een hekel aan die winkel..

Slaat echt nergens op! We leven, tenminste dat dacht ik, in een vrij land en wanneer je prijzen wilt op schrijven om te vergelijken, mag je dat zelf weten.

Ok, eerste de beste keer dat ik niets te doen heb in het weekend en zin heb om die afstand te rijden ga ik met een schrijfblok en een grote pen richting Den Haag. Al moet ik daar de hele dag voor de neus van het personeel onzin op staan schrijven!

Lui (crew films)

• 3490 messages
  • 11862 votes

tja zo zie je maar weer dat personeel ook niet altijd vriendelijk is, vind het onzin dat je geen prijzen op mag schrijven.

sinterklaas

• 11813 messages
  • 3316 votes

Misschien voelen sommige medewerkers zich er wel beledigd door.

Pastichio Rocker

• 6344 messages
  • 0 votes

Gewoon doorvragen waarom dat dan wel niet mag. Zo nodig naar zijn manager vragen. Dan taaien die wijsneuzen meestal wel af.

starbright boy (moderator films)

• 22398 messages
  • 5070 votes

Dat krijgen ze gegarandeerd juist van hun bazen op.

Mediamarkts formule is vooral een goedkoop imago houden, terwijl ze buiten de aanbiedingen (die ze soms met verlies verkopen, omdat eenmaal binnen klanten vaak of naar een ander product worden verwezen of uit zichzelf ook andere artikelen kopen, het zijn vooral lokkertjes) helemaal niet zo goedkoop zijn. Wat er in die branche heel veel gebeurd is prijsspionage. Dat betekent dat de concurrenten van bv mediamarkt scherp in de gaten houden hoe de prijsstelling van mediamarkt is en daar hun eigen prijzen soms op aanpassen. Zeker bij de grote electronische apparaten. Ik wed dat alle medewerkers van Mediamarkt daarom de instructie hebben dat als iemand prijzen aan het vastleggen is aan te spreken en desnoods weg te sturen. Ze zullen het bijvoorbeeld ook niet toestaan dat je er foto's maakt.

FixX

• 622 messages
  • 456 votes

ik denk alleen dat het bij de dvd,s wel mee zal vallen ik kom zeker 1 x per week bij de mediamarkt in eindhoven

en ik bel wel eens naar mensen om te zeggen welke prijs die kost

ik leg ze ook vast op mijn telefoon heb zelf een x een lijst aan de verkoper laten zien van mediamarkt van moviemeter via inet op mijn telefoon

en hij geeft me nu zelfs info door wanneer de films goedkoper worden en als ik een film zoek of die in de toekomst uit komt

dus ik heb het nog niet meegemaakt dat hun zeggen jij mag dat niet doen

want klantvriendelijkheid hoort er ook bij

starbright boy (moderator films)

• 22398 messages
  • 5070 votes

Jij bent zo te horen een vaste klant. Dat is natuurlijk een andere situatie. Ze kennen je en ze vertrouwen je.

mister blonde

• 12693 messages
  • 5825 votes

Desalniettemin slaat het nergens op. Ben benieuwd of het mag bij wet.

perrush

• 14 messages
  • 8 votes

mister blonde wrote:

Desalniettemin slaat het nergens op. Ben benieuwd of het mag bij wet.

over dat eerste ben ik het eens.

over dat tweede niet. Je bent natuurlijk op prive terrein en daar bepalen zij wat mag en niet mag. Desnoods mogen ze je vriendelijk vragen om de zaak te verlaten, kun je niets tegen maken.

gotti

• 14075 messages
  • 5883 votes

Het lijkt me zeer sterk dat ze je kunnen verbieden dingen op te schrijven in de winkel. Altijd om uitleg en filliaalmanagers vragen in zulke kwesties. Dan is het vaak geen probleem....

Pastichio Rocker

• 6344 messages
  • 0 votes

Vaak hebben bedrijven ook een 'als u het ergens goedkoper vindt dan halen wij nog meer van de prijs af' policy. Dat zouden ze bij de MediaMarkt (op duurdere en grotere producten) ook moeten hanteren.

FixX

• 622 messages
  • 456 votes

starbright boy wrote:

Jij bent zo te horen een vaste klant. Dat is natuurlijk een andere situatie. Ze kennen je en ze vertrouwen je.

FixX

• 622 messages
  • 456 votes

hoe dan ook

het is en blijft leuk om alle winkels af te gaan en te zoeken waar ze speciale edities hebben of waar de goedkoopste is

zoals bijv the da vinci code giftset voor 9,95

of zwartboek giftset voor 10 euro bij mediamarkt

bij van leest hebben ze ook wel eens leuke aanbiedingen

ik ga overal heen om zo de orginele versie het goedkoopst te krijgen en het vult de dag een beetje

mister blonde

• 12693 messages
  • 5825 votes

perrush wrote:

over dat tweede niet. Je bent natuurlijk op prive terrein en daar bepalen zij wat mag en niet mag. Desnoods mogen ze je vriendelijk vragen om de zaak te verlaten, kun je niets tegen maken.

Je bent in een publieke gelegenheid waar ze je basisvrijheden niet opeens af kunnen nemen. Ze mogen je wel discrimineren omdat je op privé-terrein bent? Ze kunnen je wel verplichten niet te snel te lopen door de winkel omdat je anders koopjes over het hoofd ziet? Je mag in Nederland niet zomaar iemand vragen een winkel te verlaten zonder aanleiding. Dit in tegenstelling tot Amerika ('We reserve the right to refuse service to anyone').

Je mag iemand niet opeens rare restricties opleggen, omdat ie in je winkel is. Zou het niet pikken. De regel wordt gewoon verkeerd uitgelegd; alleen als er concrete aanleiding is om aan te nemen dat iemand aan 't spioneren is, kunnen ze je verbieden iets op te schrijven. Zit niet meer zo in de materie, maar zou het wel eens uit willen zoeken. Geen juristen hier op MM?

Zavo

• 6392 messages
  • 1616 votes

Ga gewoon niet meer naar Mediamarkt. Ik vind dat Mediamarkt erg achteruit is gegaan. Ze hebben nu een goede marktpositie verworven en beginnen zich ernaar te gedragen. Ze zijn allang niet meer de goedkoopste (BCC is vaak goedkoper), personeel is asociaal, dvd's staan slecht gesorteerd, muziek staat veel te hard, mensen met tas mogen er niet in (en dit is willekeurig, want ik ben zo vaak met tas naar binnen gelopen, terwijl anderen wel tegengehouden werden), etc.

Ik kom er niet meer.

BoordAppel

• 14274 messages
  • 3279 votes

mensen met tas mogen er niet in

Alleen daarom al kom ik er nooit meer. Zo'n hekel aan. Bovendien is er volgens mij niets wat je elders niet voor dezelfde prijs of goedkoper kan krijgen.

Achmed

• 550 messages
  • 0 votes

In de MM in Den Haag mag je er gewoon in met tas niemand heeft mij daar ooit tegen gehouden. Maar in de bogaard moet je wel je tas afstaan. Zelf vind ik het niet zo erg meer dan een pinpas heb ik niet nodig als ik de MM binnen ga.

kos

• 46688 messages
  • 8845 votes

Mensen met tas mogen er niet in meen je dat nou? ik ben er al een jaar of 2 niet geweest maar toen was dat volgens mij niet.

BCC is trouwens ook hilarisch, wil je wat kopen vragen ze je naam en adres, hahahaha.

En dan raar kijken als je zegt dat ze op moeten zouten en me gewoon dat ding moeten verkopen...

Kennelijk vindt iedereen het normaal dat je allerlei info geeft als je gewoon iets wil kopen .

Lui (crew films)

• 3490 messages
  • 11862 votes

bij mm in arnhem mag het wel

Zavo

• 6392 messages
  • 1616 votes

kos wrote:

Mensen met tas mogen er niet in

Bij de Arena iig.

BCC is trouwens ook hilarisch, wil je wat kopen vragen ze je naam en adres, hahahaha.

Nooit meegemaakt, maar zou ik ook niet geven.

Onderhond

• 87594 messages
  • 12837 votes

Bij ons is het ook zo dat je vaak de Media Markt (of Saturn) niet inkomt met een tas. Af en toe zijn ze er iets lakser. Er zijn dan wel van die lockers waar je zolang je tas kan neerzetten.

Ook opvallend inderdaad dat ze bij de Media Markt (en Saturn) steeds je postcode vragen. Ben niet paranoia genoeg om ze niet te geven.

Halcyon

• 9952 messages
  • 0 votes

Dat van die tas in een locker achterlaten zijn ze van afgestapt dacht ik. Het mag nog, maar wordt niet meer verplicht. Ik werd vroeger altijd tegengehouden by the way, terwijl vrouwen met een grote kinderwagen vol tassen en zakken voor mij altijd werden doorgelaten. Een schande. Ook opvallend trouwens dat ik per toeval altijd achter zo'n vrouw binnenging .

Trouwens, de laatste keren ging ik alleen met bankkaart en had ik dus geen kleingeld meer voor de locker.

En die postcodes worden toch gevraagd om in te schatten welke gemeenten/steden precies welke producten kopen om er vervolgens hun lokale marketing op af te stemmen?

kos

• 46688 messages
  • 8845 votes

Onderhond wrote:

.

Ook opvallend inderdaad dat ze bij de Media Markt (en Saturn) steeds je postcode vragen. Ben niet paranoia genoeg om ze niet te geven.

Hehe, heeft weinig met paranoia te maken, er is verder niks gevaarlijks aan, maar voor jou als klant is het natuurlijk wel volkomen nutteloos en je krijgt er alleen maar ladingen reclame van. Nogal vreemd om dat dan te doen lijkt me.

overigens is een postcode wel wat anders dan je naam en adres.

Halcyon

• 9952 messages
  • 0 votes

kos wrote:

en je krijgt er alleen maar ladingen reclame van. Nogal vreemd om dat dan te doen lijkt me.

Dan plak je gewoon een sticker met "geen reclame aub" op je deur .

kos

• 46688 messages
  • 8845 votes

Of je geeft gewoon je adres niet. Lijkt me wat efficienter. .

BoordAppel

• 14274 messages
  • 3279 votes

Dat met die postcode zal tegenwoordig wel normaal zijn. Was net nog bij de Harense Smid, daar vroegen ze ook de postcode.

Halcyon

• 9952 messages
  • 0 votes

kos wrote:

Of je geeft gewoon je adres niet. Lijkt me wat efficienter. .

Maar het ging om de postcode, niet om je adres, toch?

M'n adres zou ik trouwens nooit geven, tenzij aan een shop waar ik echt iets aan de reclame heb.

Onderhond

• 87594 messages
  • 12837 votes

Adres is inderdaad wel wat anders dan een postcode

Vraag me trouwens wel af waarom ze die dingen nodig hebben. Interne statistieken lijkt mij, maar wat willen ze dan net te weten komen en waarom ?

Halcyon

• 9952 messages
  • 0 votes

Die postcode bedoel je? Ik vermoed, zoals ik eerder zei, om per regio hun marketingbeleid samen te stellen. Als bijvoorbeeld blijkt uit de cijfers dat er in Hoboken veel horrorfilms gekocht worden, kunnen ze daarna gerichte mailings sturen met reclame voor horrorfilms. Is wat simplistisch uitgedrukt natuurlijk, maar daar komt het ongeveer op neer volgens mij.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.