- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- iCheckMovies
iCheckMovies
beavis
-
- 6627 messages
- 14782 votes
en dat had ik geheel niet door! 
denk dat we die beide ongeveer tegelijkertijd checkte na aanleiding van de door mij gemaakte lijst, daar stonden een aantal titels op die ik nog niet bleek te hebben gecheckt, waaronder the Territory
moviefreak#1
-
- 14390 messages
- 25163 votes
Op hetzelfde forum zijn ze nu ook bezig met een andere lijst: iCM Forum's Favourite Films of the 2010s. De beste films van dit decennium aldus. Mocht je toevallig behoefte hebben om zo'n lijstje in te sturen kun je dit topic eens bekijken : ICM Forum. Deadline : 8 Augustus !
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12842 votes
Lijstje onder de 400 checks: IMDb: Below 400 in order - a list by Onderhond (op basis van 4.5* en 5*)
Lijstje beste van 2010s: IMDb: Best of 2010s - a list by Onderhond (op basis van Top 500)
Malick
-
- 9142 messages
- 640 votes
Door Beavis zijn lijst had ik gisteren The Territory en Guns of the Trees nog gecheckt. Loop met I Check Movies zeker met honderden - als het niet meer is - stemmen achter. Komt ooit wel een keer. Denk trouwens dat Starbright Boy en Mochizuki Rokuro wel meer stemmen hebben uit zijn lijst.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
Op hetzelfde forum zijn ze nu ook bezig met een andere lijst: iCM Forum's Favourite Films of the 2010s. De beste films van dit decennium aldus. Mocht je toevallig behoefte hebben om zo'n lijstje in te sturen kun je dit topic eens bekijken : ICM Forum. Deadline : 8 Augustus !
Wat ik niet zo snel kan terugvinden, dus vraag aan jou. Maakt het verschil of de lijsten op volgorde staat of niet of krijgt elke titel gewoon 1 'punt' en is alfabetisch voldoende? Ik zie dat beide kan, maar de vraag is of het uitmaakt.
Geldt ook voor de andere lijst, maar dat is een pak meer werk. Het blijkt vrij onvoorspelbaar of een film 400 checks heeft - dus dat vergt wat uitzoekwerk. Ik hou 38 5.0* films over, dus ga nog even door met sorteren bij 4.5* en misschien zelfs wel 4.0* films. Maar deze lijst kan na de vakantie gelukkig.
moviefreak#1
-
- 14390 messages
- 25163 votes
Wat betreft het eerste is er een vrij makkelijk antwoord. Als je de lijst op volgorde van ranking indient (en er dat dus bij vermeld!) krijgt de film naar mate de ranking hoger is dus ook meer punten. Dien je de lijst niet in volgorde in (ook dat moet je er bij vermelden!) krijgen alle films in je lijst evenveel punten. Wat betreft de puntentelling is het zo dat je #1 1000 punten krijgt en je #100 krijgt nog 900 punten, mocht je een top 1000 indienen krijgt de #1000 nog een schamel puntje. Dien je een Top 100 in zonder ranking krijgen al die films 950 punten.
Wat betreft het tweede is het handig om te weten dat je de films die je aangevinkt hebt kunt sorteren op het Aantal Checks dan hoef je allemaal nog maar te zoeken waar ergens de grens van 400 checks ligt en alles wat daar onder zit kun je dus meenemen in je lijst. Mocht je toevallig je favoriete films ook bij je favorieten hebben staan op ICM is dat natuurlijk nog makkelijker: Favorieten gesorteerd op aa....
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
Dank, ruim 50% van mijn gecheckte films voldoet aan het criterium! dus ik hou er nog ruim 5000 over. Nog altijd wel werk. Ik ga mijn Top 100 van 2010+ wel zelf aanmaken in ICM, al zal het niet veel uithalen vrees ik. 
starbright boy (moderator films)
-
- 22407 messages
- 5072 votes
Door Beavis zijn lijst had ik gisteren The Territory en Guns of the Trees nog gecheckt. Loop met I Check Movies zeker met honderden - als het niet meer is - stemmen achter. Komt ooit wel een keer. Denk trouwens dat Starbright Boy en Mochizuki Rokuro wel meer stemmen hebben uit zijn lijst.
Nee, ik zit op 12.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
Heb een lijst gemaakt voor de 2010s - nog even kijken hoe ik die nu ingestuurd krijg.
https://www.icheckmovies.com/lists/yumes+best+of+2010s/y+u+m+e/
Malick
-
- 9142 messages
- 640 votes
Daarvan zag ik er tachtig. Met Soldate Jeannette, Starred Up en Another Year binnenkort op de planning. Blue Jasmine + La Vie d'Adèle + Dolans mag je houden. 
John Milton
-
- 24222 messages
- 13387 votes
Ik blijf steken op een schamele 22, maar er staan er wel tientallen van klaar en op de watchlist. Mooie lijst!
dimi303
-
- 3418 messages
- 3665 votes
Mooie lijst straks eens overlopen wat ik er al van gezien heb.
dimi303
-
- 3418 messages
- 3665 votes
Toch ook reeds bijna de helft ervan gezien van deze lijst. Nog enkele op dvd ( faust, frances Ha ) die ik nog niet heb gezien.
Persoonlijk
Toppers: upstream color, Ben o degilim, Dupa Dealuri, the Turin horse, once upon a time in Anatolia, womb, black swan.
Floppers: cosmopolis, tabu, the grand Budapest Hotel
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
Het is al heel wat dat je Ben o Degilim hebt gezien. Hier 3 stemmen, op ICM maar 5 checks.
McSavah
-
- 9960 messages
- 5268 votes
46 van gezien. Van Ben o degilim, Homme au bain en La demora had ik nog niet gehoord, die staan nu ook genoteerd.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
Ben nog bezig met de andere lijst. Best wel wat werk het blijkt vrij onvoorspelbaar wat wel en wat niet 400checks heeft. Maar dat is mooi werk voor in de vakantie. Het levert denk toch we weer een leuke lijst op. Daarna bekijk ik de andere ingediende lijsten pas om 'onbevooroordeeld' zelf iets samen te stellen.
Die andere lijst ben ik best tevreden over. Geen mega-ontdekkingen denk ik maar wel een redelijke afwisseling van beter Hollywood, reguliere LHC-programmering, festival materiaal en enkele aparte dingetjes. Ben zelf het meest verbaasd over de hoge klassering van Iep!, maar het is wel terecht.
dimi303
-
- 3418 messages
- 3665 votes
Het is al heel wat dat je Ben o Degilim hebt gezien. Hier 3 stemmen, op ICM maar 5 checks.
Gezien op het MOOOV FILMFESTIVAL in de sectie " het beste van het Istanbul international filmfestival. "
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
.... Op het moment heb ik 3242 votes, bij IMDb 3244 dus nu klopt het beter.
Bij IMDb 4655 en ICM 4662. Dat is 7 meer bij ICM. 
chevy93
-
- 12754 messages
- 1324 votes
Ik heb daar geen uitnodiging voor gehad, had jij dat in je messages op ICM? En komt dat niet vanuit het ICM forum?
chevy93 heb jij misschien tijd om die eens bij te werken? Als ik het goed zie, kun je de top 250 gewoon csv export doen, en die importeren bij je lijst op ICM, dan is het verder alleen wat schuiven.
John Milton
-
- 24222 messages
- 13387 votes
mmm dat is minder makkelijk
chevy93
-
- 12754 messages
- 1324 votes
Anyway, ik heb nu handmatig de update gedaan.
https://www.icheckmovies.com/lists/moviemeter+top+250/chevy93/
Opvallend is dat er in de afgelopen jaren weinig verschuivingen zijn. Alleen Persona maakt een grote sprong van 207 naar 164. Ook Psycho stijgt 21 plekken en voor de rest is het allemaal 20 of minder plekken stijging.
Dalen doen er wel een aantal met 30+ plekken, maar dat heeft ook weer te maken met nieuwe binnenkomers. Waarvan Intouchables op 10 veruit de hoogste is.
John Milton
-
- 24222 messages
- 13387 votes
https://www.icheckmovies.com/lists/moviemeter+top+250/chevy93/
Opvallend is dat er in de afgelopen jaren weinig verschuivingen zijn. Alleen Persona maakt een grote sprong van 207 naar 164. Ook Psycho stijgt 21 plekken en voor de rest is het allemaal 20 of minder plekken stijging.
Dalen doen er wel een aantal met 30+ plekken, maar dat heeft ook weer te maken met nieuwe binnenkomers. Waarvan Intouchables op 10 veruit de hoogste is.
Het wordt gewaardeerd man! Ik ga hem gelijk eens bekijken
John Milton
-
- 24222 messages
- 13387 votes
ik moet er nog 38... Stuk meer dan ik dacht, van de IMDb top 250 hoef ik er nog maar 4 (alle vier van dit jaar)... Fijn dat hij weer up to date is, zou alleen even het zinnetje "(last update: July 31th, 2012)" aanpassen, anders denkt iedereen dat het oude koek is.
Malick
-
- 9142 messages
- 640 votes
Van MM zag ik er 38 niet en van de IMDB 50 niet. Met Temple Grandin en Taare Zameen Par / Like Stars on Earth als de meest afwijkende titels. Had van beiden nog nooit gehoord.
John Milton
-
- 24222 messages
- 13387 votes
Van MM zag ik er 38 niet en van de IMDB 50 niet. Met Temple Grandin en Taare Zameen Par / Like Stars on Earth als de meest afwijkende titels. Had van beiden nog nooit gehoord.
Ik van Temple Grandin ook niet voor ik hem hier in de lijst zag. Maar volgens mij staan er wel meer titels in de lijst die in weinig andere lijsten staan omdat hij hier op MM door een gerespecteerde user wordt geïntroduceerd, vervolgens via mond op mond zijn weg vind en uiteindelijk (mits het natuurlijk een goede film is) zijn plaats in de top 250. Het benodigd aantal stemmen hier is relatief beperkt dus een onbekende film die andere lijsten niet haalt, maakt hier wel kans.
Althans, dat is mijn theorie:-)
chevy93
-
- 12754 messages
- 1324 votes
Na het zien van Rebecca en Incendies moet ik er nog 60 van de top 250. Dat zijn er minder dan ik verwacht had. Desalniettemin vrees ik dat het nog jaren gaat duren, voordat ik een film als Meglio Gioventu zal gaan kijken. En ondanks dat ik Bergman best hoog heb zitten, is 3 uur Bergman wellicht wat veel van het goede.
ik moet er nog 38... Stuk meer dan ik dacht, van de IMDb top 250 hoef ik er nog maar 4 (alle vier van dit jaar)... Fijn dat hij weer up to date is, zou alleen even het zinnetje "(last update: July 31th, 2012)" aanpassen, anders denkt iedereen dat het oude koek is.
John Milton
-
- 24222 messages
- 13387 votes
Na het zien van Rebecca en Incendies moet ik er nog 60 van de top 250. Dat zijn er minder dan ik verwacht had. Desalniettemin vrees ik dat het nog jaren gaat duren, voordat ik een film als Meglio Gioventu zal gaan kijken. En ondanks dat ik Bergman best hoog heb zitten, is 3 uur Bergman wellicht wat veel van het goede.
Toevallig postte ik vanmorgen nog diezelfde emotie bij la Meglio Gioventu. Maar ik wil hem toch zien, ik stel het alleen steeds uit omdat ik nooit zin heb of tijd kan maken. Bergman heb ik alle grote nu van gezien, waarvan Wild Strawberries het grootste succes was en Fanny och Alexander eigenlijk nogmaals gekeken moet worden omdat ik er niet helemaal bij was en stukjes gemist heb. IMDb top 250 heb ik paar jaar terug een flinke bubs van weggewerkt en ook dit jaar echt systematisch af en toe een filmpje van gepakt.
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12842 votes
Grandin is eerder een film die vanuit de onderbuik van MM gegroeid is denk ik. Denk niet dat mond aan mond reclame tussen prominenten voor een grote impact gezorgd heeft, heb bij die film een groter Shawshank gevoel. Daarbij toch ook al 700 stemmen, da's aardig wat voor een onbekende film.
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
En ondanks dat ik Bergman best hoog heb zitten, is 3 uur Bergman wellicht wat veel van het goede.
Ondanks de lengte is het één van zijn meer toegankelijke films. Zou goed te doen moeten zijn.