- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- iCheckMovies
iCheckMovies
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12841 votes
Mja, vraag is toch een beetje wat voor nut zo'n TIFF lijst nog heeft ... wéér eens dezelfde namen die in 10 andere lijsten ook al terug te vinden zijn. Hoeveel keer kan je dezelfde films prijzen?
Blijft toch het grootste euvel vind ik, men blijft teveel in dezelfde vijvertjes vissen.
John Milton
-
- 24221 messages
- 13386 votes
Mja, vraag is toch een beetje wat voor nut zo'n TIFF lijst nog heeft ... wéér eens dezelfde namen die in 10 andere lijsten ook al terug te vinden zijn. Hoeveel keer kan je dezelfde films prijzen?
Blijft toch het grootste euvel vind ik, men blijft teveel in dezelfde vijvertjes vissen.
Eens.
er is een enorme overlap in de meeste toplijsten (met name de 'westerse'), tenzij je niches induikt. Toch vond ik dit wel een mooi lijstje, niet te lang en ook niet echt eenzijdig. Maar je hebt gelijk, veel filmliefhebbers zullen er meer dan helft van gezien hebben. Ik kom zelf al tot 70+.
wat de Guardian lijst betreft, wat ik zo snel zag geef ik de voorkeur aan de They Shoot Pictures, Don't They? lijst of de 1001 movies you must see (before you die), ook al zijn die ook verre van perfect (wat bij zo'n lijst natuurlijk ook onhaalbaar is).
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12841 votes
Ik zou liever wat betere (officiële) genrelijsten zien. Er is er eentje met actiefilms (vooral 80s/90s) en een martial arts lijst, maar zeker die laatste is er eentje voor noobs die het genre willen induiken. Verder maar erg weinig gevonden.
John Milton
-
- 24221 messages
- 13386 votes
Ik zou liever wat betere (officiële) genrelijsten zien. Er is er eentje met actiefilms (vooral 80s/90s) en een martial arts lijst, maar zeker die laatste is er eentje voor noobs die het genre willen induiken. Verder maar erg weinig gevonden.
unofficial moet er toch van alles zijn?
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12841 votes
Met de unofficial lists hou ik me niet zo bezig eigenlijk. Teveel noise, te weinig signal.
John Milton
-
- 24221 messages
- 13386 votes
ik bedoel niet door gebruikers in elkaar geflanste lists in dit geval, maar respectabele lijstjes door publicaties/personen met kennis van zaken, alleen nog niet door ICM tot official list verheven.
John Milton
-
- 24221 messages
- 13386 votes
Hoe kan je die eruitfilteren dan?
niet.
je zult dan echt het lijstje moeten vinden op ICM of bijvoorbeeld het boek ergens treffen en dan de bijbehorende list opzoeken, die er in de meeste gevallen wel reeds is. maar als je zoekt op martial arts, of asia of cinematography of contemplation dan kom je vaak wel bij een redelijke list uit. Maar inderdaad, ook vaak niet 
RuudC
-
- 4636 messages
- 2529 votes
Je kan ze altijd liken. Wanneer je dan tussen je favoriete lijstjes zoekt, vind je zezo terug.
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
Je kan ook gewoon aanvinken, add to watchlist.
Malick
-
- 9142 messages
- 640 votes
John Milton
-
- 24221 messages
- 13386 votes
Ik sta er nog 29 films bij vandaan, de finish is in zicht. Euh wacht eens even, dan ben ik pas op de helft natuurlijk :-p
Prinz
-
- 1085 messages
- 4221 votes
1001 Movies You Must See Before You Die
Checked: 502
Unchecked: 505
moviefreak#1
-
- 14390 messages
- 25163 votes
Malick
-
- 9142 messages
- 640 votes
Er staan zes films teveel in dat lijstje.
Dat komt omdat er bijvoorbeeld trilogieën in zitten (Lord of The Rings I - III). Dat telt als één entry volgens de maker, maar bij I Check Movies zijn dat drie losse films.
Mag ik vragen hoever de anderen zijn met de lijst?
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
874 gezien
Meeste andere staan allemaal op de to-see lijst.
10 van de films die ik nog moet zien staan enkel in deze lijst, dus die zullen het minst snel voorbij komen.
starbright boy (moderator films)
-
- 22407 messages
- 5071 votes
Ik sta op 470 maar heb een flinke stapel liggen zie ik. Tientallen.
McSavah
-
- 9960 messages
- 5268 votes
Ik heb er pas 284 gezien, maar ik scoor in alle lijstjes die niet Aziatisch of Oost-Europees zijn slecht.
beavis
-
- 6627 messages
- 14782 votes
slecht is relatief
dit soort getallen bouwen zich ook gewoon op over de jaren
Malick
-
- 9142 messages
- 640 votes
dit soort getallen bouwen zich ook gewoon op over de jaren
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12841 votes
373 van gezien ... maar die 1001 lijstjes vind ik meestal maar saai. Verzamelingen van populariteitslijsten leveren meestal niet de meest spannende lijstjes op.
John Milton
-
- 24221 messages
- 13386 votes
slecht is relatief dit soort getallen bouwen zich ook gewoon op over de jaren
absoluut! ik heb in de twee jaar op ICM volgens mij meer 'lijstjes-films' gezien dan in de 8 jaar ervoor, terwijl ik minder films kijk nu dan toen. Ik kies nu gewoon vaker voor de wat 'betere film', of juist de onbekendere parel, of juist de klassieker, ipv voor de twintigste keer Back to the Future erin te gooien 
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
270 van gezien, maar op het eerste zicht nog wel wat spul dat ik klaar heb liggen. Dit soort lijstjes ligt me net als Onderhond net iets minder. Leuk om tips op te doen, maar ik ben toch iemand die meer bepaalde criteria (acteur, regisseur, comics, ...) gaat opzoeken om daar zoveel mogelijk van te zien.
Spetie
-
- 38871 messages
- 8149 votes
795 uit deze lijst gezien. Ook een lijst waar ik af en toe een film uit meepak.
John Milton
-
- 24221 messages
- 13386 votes
Jeetje, zou ik het bijna vergeten 
Supercut (Montage) 1001 Movies
I was impressed! wel fullscreen en in HD kijken natuurlijk he?
John Milton
-
- 24221 messages
- 13386 votes
Is het niet leuk om de MovieMeter top 250 op I Check Movies bij te werken? Das sinds 2012 niet meer gebeurd. Weet iemand van jullie wie Chevy93 is die die lijst gemaakt heeft? Is op ICM niet echt actief meer.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
Dat is neem ik aan de chevy93 die ook hier op (nog wel) MoMe actief is. Dus bij deze jouw vraag.
De nieuwe lijsten zijn verwerkt in de ranglijsten. De score is op zich niet slecht. Ook al zag ik (te) weinig van de Finse en Arabische lijst kom ik wel in de Top 100 van die lijsten.
Hebben jullie ook een uitnodiging gehad om mee te stemmen met de 'tiplijst' van ICM: Top 500 <400. Ik weet nog niet precies hoeveel titels je mag insturen, maar daar kan ik eens de vakantie op broeden.
John Milton
-
- 24221 messages
- 13386 votes
Ik heb daar geen uitnodiging voor gehad, had jij dat in je messages op ICM? En komt dat niet vanuit het ICM forum?
chevy93 heb jij misschien tijd om die eens bij te werken? Als ik het goed zie, kun je de top 250 gewoon csv export doen, en die importeren bij je lijst op ICM, dan is het verder alleen wat schuiven.