• 178.096 movies
  • 12.215 shows
  • 33.986 seasons
  • 647.148 actors
  • 9.373.069 votes
Profile

iCheckMovies

chevy93

• 12754 messages
  • 1324 votes

Temple Grandin heeft ook op IMDb best een aardig gemiddelde. Ik ben er ooit aan begonnen, maar vrij snel gestopt, omdat ik de hoofdrolspeelster niet anders kon zien dan Carrie uit Homeland.

Van Bergman heb ik er nu 7 gezien, waarvan 4 maal een 4,0*. Maar het grote voordeel van die films is dat ze standaard rond de 90 minuten duren. De films vereisen complete aandacht, deels omdat Bergman veel met beelden spreekt, maar ook omdat ik geen Zweeds kan. Waardoor ik én de ondertiteling aan het lezen ben, én de beelden in me op probeer te nemen.

Het is daarom ook dat ik Såsom i en Spegel (1961) en Tystnaden (1963) behoorlijk slaapverwekkend vond. Die twee schijnen ook bij een trilogie te horen, geloof ik.

Offtopic:

Onderhond wrote:

mond aan mond reclame

John Milton wrote:

via mond op mond

Mond-tot-mondreclame.

John Milton

• 24222 messages
  • 13387 votes

chevy93 wrote:

Offtopic:

(quote)
(quote)
Mond-tot-mondreclame.

Dat gebeurt me niet vaak, verbeterd worden op taalkundig gebied, althans niet op MM. Usually it's the other way around!

Malick

• 9142 messages
  • 640 votes

Van de 'The 21st Century's Most Acclaimed Films' mag ik er nog 23 zien. En jullie?

046. Juventude Em Marcha / Colossal Youth (DVD)

065. Bu san / Good Bye, Dragon Inn (DVD)

081. Toy Story 3

119. Heremakono / Waiting for Happiness (DVD)

123. La Commune (Paris, 1871)

124. Moolaadé (DVD)

143. Éloge de l'amour / In Praise of Love

145. Les amants réguliers / Regular Lovers (DVD)

164. Saraband

177. Nostalgia de la Luz (DVD)

186. Carlos (Blu-Ray)

197. Morvern Callar (DVD)

205. Notre Musique

211. Half Nelson (DVD)

221. Once

230. Los Angeles Plays Itself

231. Ebolusyon ng isang pamilyang Pilipino / Evolution of a Filipino Family

233. Capote (DVD)

241. Margaret

242. Another Year (Blu-Ray)

244. Moneyball

248. Je rentre à la Maison / I'm Going Home

250 In film nist / This Is Not a Film

Die van Lav Diaz lijkt me de meest lastige titel. Zou die ooit een keer op DVD worden uitgegeven?

Onderhond

• 87594 messages
  • 12842 votes

105, waaronder een hoop films die ik toch bewust nog niet gekeken heb omdat ik er niet veel van verwacht.

John Milton

• 24222 messages
  • 13387 votes

Malick wrote:

Van de 'The 21st Century's Most Acclaimed Films' mag ik er nog 23 zien. En jullie?

Ik moet er nog 115, maar nooit echt aan dit lijstje gewerkt nog. nu bezig om iig op de helft van de 1001 movies van Schneider te komen. Almost...There...

moviefreak#1

• 14390 messages
  • 25163 votes

Nog 13:

015. Sud sanaeha (2004)

058. No Quarto da Vanda (2000)

067. La ciénaga (2001)

116. Bir zamanlar Anadolu'da (2011)

129. Qian xi man po (Millenium Mambo) (2001)

171. Yadon ilaheyya (Divine Intervention) (2002)

194. White Material (2009)

202. Mistérios de Lisboa (2010)

213. Batalla en el cielo (2005)

220. Oasis (2002)

231. Ebolusyon ng isang pamilyang Pilipino (2004)

240. El espinazo del diablo (2001)

245. Frances Ha (2012)

Eigenlijk is Evolution of a Filipino Family de enige reden waarom ik die lijst nog niet af heb. 540 minuten pffff. Tot die tijd heb ik voorlopig La ciénaga, Batalla en el cielo en Yadon ilaheyya wat hoger "op het stapeltje gelegd".

John Milton

• 24222 messages
  • 13387 votes

moviefreak#1 wrote:

Nog 13:

015. Sud sanaeha (2004)

058. No Quarto da Vanda (2000)

067. La ciénaga (2001)

116. Bir zamanlar Anadolu'da (2011)

129. Qian xi man po (Millenium Mambo) (2001)

171. Yadon ilaheyya (Divine Intervention) (2002)

194. White Material (2009)

202. Mistérios de Lisboa (2010)

213. Batalla en el cielo (2005)

220. Oasis (2002)

231. Ebolusyon ng isang pamilyang Pilipino (2004)

240. El espinazo del diablo (2001)

245. Frances Ha (2012)

Eigenlijk is Evolution of a Filipino Family de enige reden waarom ik die lijst nog niet af heb. 540 minuten pffff. Tot die tijd heb ik voorlopig La ciénaga, Batalla en el cielo en Yadon ilaheyya wat hoger "op het stapeltje gelegd".

Whoohoo! Francis Ha heb ik in ieder geval gezien, dat compenseert weer dat ik er 102 achter loop

McSavah

• 9960 messages
  • 5268 votes

Moet er nog 143 van, maar laat ik die Lav Diaz nou net wél hebben gezien, haha. Een gedeelte van de lijst staat hoog op mijn lijstje, maar er is ook een aardig deel dat me minder aanspreekt of wat me zelfs draken lijken.

Prinz

• 1085 messages
  • 4221 votes

Nog 77.

Maar een deel spreekt me ook totaal niet aan.

Malick

• 9142 messages
  • 640 votes

moviefreak#1 wrote:

Alsof Tie Xi Qu: West of the Tracks veel korter is? Of La Meglio Gioventù, La Commune (Paris, 1871), Carlos, As I Was Moving Ahead Occasionally I Saw Brief Glimpses of Beauty en Mistérios de Lisboa. Het enige probleem dat ik heb is dat ik niet download waardoor ik deze film waarschijnlijk niet vlug zal tegenkomen ... Succes trouwens met beiden Costa's.

McSavah

• 9960 messages
  • 5268 votes

Bovendien is het een regelrecht meesterwerk, beter dan Boyhood De cut die ik zag zat trouwens eerder richting de 630 minuten dan 540.

moviefreak#1

• 14390 messages
  • 25163 votes

Ik heb er ook hoge verwachtingen van. Vandaar ook dat ik hem bewaar voor een regenachtige (lange) dag. Ik zie veel meer op tegen No Quarto da Vanda omdat ik die andere Costa (Juventude Em Marcha) behoorlijk vond tegenvallen of eigenlijk zelfs vooral saai vond.

McSavah

• 9960 messages
  • 5268 votes

Juventude em marcha vond ik ook een erg vervelende zit. Oude Costa spreekt me wel aan, maar de meer recente niet bepaald..

Badalamenti

• 23135 messages
  • 3566 votes

Persoonlijk erg benieuwd naar deze La Mujer sin Cabeza (2008)

Iemand een tip ?

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Ik heb mijzelf in Göteborg getrakteerd op de DVD van No Quarto da Vanda, moet zeggen dat ik wel weer eens zin heb in een Costa zal die lijst nog eens nagaan.

moviefreak#1

• 14390 messages
  • 25163 votes

In de tussentijd heb ik mijn lijstje maar alvast ingeleverd voor de <400 lijst :

Nominaties voor de <400 lijst

En nu maar weer afwachten hoeveel ik er dit jaar weer ben vergeten toe te voegen

beavis

• 6627 messages
  • 14782 votes

exact 40 van gezien en van de rest staat er al veel op mijn wensenlijstje. Toch ook nog wel, zoals het hoort, een enkele titel waar ik nog niet van gehoord had. Mooi lijstje dus!

Zeker als ik naar de goede suggesties op de andere ingestuurde lijstjes kijk, zou ik mijn eigen lijst ook nog wel kunnen verdubbelen, maar je moet ergens een grens trekken natuurlijk

John Milton

• 24222 messages
  • 13387 votes

beavis wrote:

exact 40 van gezien en van de rest staat er al veel op mijn wensenlijstje. Toch ook nog wel, zoals het hoort, een enkele titel waar ik nog niet van gehoord had.

Ik kom tot een schamele 5 (wat eigenlijk goed is, want: nog veel te ontdekken dat volgens Beavis goed is!) maar jij staat 850 official checks boven me en kijkt volgens mij een stuk meer obscuurdere films dan ik, al kom ik op Amos Vogels lijstje toch nog boven de 200 checks uit.

zitten jullie veel op dat forum van ICM?

moviefreak#1 wrote:

In de tussentijd heb ik mijn lijstje maar alvast ingeleverd voor de <400 lijst :

Nominaties voor de <400 lijst

Ik onthoud mij maar van zo'n lijstje, ten eerste omdat het me heel veel werk lijkt te zoeken naar titels die in aanmerking komen en ten tweede omdat ik twijfel of ik aan genoeg titels kom die onder de 400 stemmen hebben.

Misschien helpt het ook niet echt dat ik nu die genrelijstjjes afwerk, daar staan geen onontdekte pareltjes tussen Ik vind trouwens die mogelijkheid om die banners op je profiel te hebben wel leuk, moet ik zeggen! Als deze klaar zijn wil ik ook aan een paar wat prestigieuzere lijstjes werken.

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Bij mij werkt de link niet.

Het maken van de lijst kost me nog steeds veel tijd. Ik hoop dat ik het afkrijg, het is toch erg onvoorspelbaar hoeveel votes iets heeft. Ik heb nog een lijst van 1000 titels die ik moet screenen...

John Milton

• 24222 messages
  • 13387 votes

Mochizuki Rokuro wrote:

Bij mij werkt de link niet.

Het maken van de lijst kost me nog steeds veel tijd. Ik hoop dat ik het afkrijg, het is toch erg onvoorspelbaar hoeveel votes iets heeft. Ik heb nog een lijst van 1000 titels die ik moet screenen...

Volgens mij omdat ICM er even uit lag, moet nu werken, is gewoon mijn profiel.

Maar wil je nu zeggen dat je echt handmatig 1000 films langsgaat om te kijken of ze in aanmerking komen voor die lijst, qua aantal stemmen? Dat zou toch handiger moeten kunnen lijkt me. Nou doe ik zelf ook genoeg arbeidsintensieve dingen die anderen teveel werk vinden (iTunes library ordenen tot en met cover art aan toe voor 800 GB aan muziek) of alle e-books over film van KG pindakazen (ja dat is véél werk), maar daar heb ik zelf echt wat aan voor mijn gevoel. Dat lijstje maak je om vervolgens in het democratisch proces aan stront gemalen te worden.

Ok, mensen kunnen specifiek naar jouw lijstje gaan om te kijken naar jouw keuzes. dat is dan wel weer leuk, maar niemand gaat die hele lijst doorwerken (toch?). Daarom lijkt het mij wat veel werk, ook al vind ik het doel nuttig en nobel (want ik profiteer graag van je bevindingen en die van anderen, wat onontdekte meesterwerkjes betreft).

p.s. Ik kan als eurolid alleen één versie van een list terugkijken, is er nou een lijst van de titels die van de <400 list af zijn gekukeld?

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Ah, klopt. Ook precies 40 uit de lijst van moviefreak gezien.

Over dat werk: ik heb nog niet ontdekt hoe het handig kan.

moviefreak#1

• 14390 messages
  • 25163 votes

John Milton wrote:

p.s. Ik kan als eurolid alleen één versie van een list terugkijken, is er nou een lijst van de titels die van de <400 list af zijn gekukeld?

Daar is pas één versie van. We zijn nu aan het stemmen voor de tweede versie.

John Milton

• 24222 messages
  • 13387 votes

moviefreak#1 wrote:

(quote)

Daar is pas één versie van. We zijn nu aan het stemmen voor de tweede versie.

Oh..? Des te beter!

beavis

• 6627 messages
  • 14782 votes

ik zit nauwelijks op dat forum, alleen als ik uitgenodigd wordt om aan een lijstje mee te doen; wat tot nu toe twee keer is gebeurt. Ik spendeer gewoon te veel tijd op MM om me ook nog helemaal in te werken in andere fora

maar zo te zien zitten daar wel wat meer mensen die graag het obscuurdere werk opzoeken, allemaal met een KG account ook.. .ik zou er denk ik wel goed op mijn plek zijn voorlopig voel ik me hier nog wel thuis

John Milton

• 24222 messages
  • 13387 votes

Mijn idee ook, in MM en ICM zit al tijd genoeg, nog een forum is voor mij nu even teveel denk ik.

Film Pegasus (moderator films)

• 31148 messages
  • 5448 votes

Ik heb mijn top 100 ook op I Check Movies gegooid: Film Pegasus' Top Movies. Deze top is die van december 2013 en zal wel wat dooreengeschud worden eind dit jaar. Dan zit ik 10 jaar op MM en in aanloop naar mijn jubilee ben ik wat films aan het herzien en mijn top 100 wat kritischer aan het bekijken.

John Milton

• 24222 messages
  • 13387 votes

Film Pegasus wrote:

Ik heb mijn top 100 ook op I Check Movies gegooid: Film Pegasus' Top Movies. Deze top is die van december 2013 en zal wel wat dooreengeschud worden eind dit jaar. Dan zit ik 10 jaar op MM en in aanloop naar mijn jubilee ben ik wat films aan het herzien en mijn top 100 wat kritischer aan het bekijken.

Leuke lijst! Ik moet er nog 30 van, veel op watchlist maar ook paar titels die ik nog niet kende. Films herkijken doe ik eigenlijk doorlopend, en vaak zakken of stijgen ze daarbij, maar gelukkig niet altijd.

Tien jaar, lang! Ik pas 2, maar wel 12,5 jaar op IMDb. Hope you don't mind, maar er zit een klein foutje in de beschrijving van je lijst, tenzij je van films houdt die een beetje 'uit de richting zijn'

Film Pegasus (moderator films)

• 31148 messages
  • 5448 votes

John Milton wrote:

Hope you don't mind, maar er zit een klein foutje in de beschrijving van je lijst, tenzij je van films houdt die een beetje 'uit de richting zijn'

Bij deze aangepast. Thank you! Engels verstaan is geen probleem, maar het schrijven is nooit mijn sterkste kant geweest.

John Milton

• 24222 messages
  • 13387 votes

Film Pegasus wrote:

(quote)

Bij deze aangepast. Thank you! Engels verstaan is geen probleem, maar het schrijven is nooit mijn sterkste kant geweest.

Het is een veelgemaakt foutje, en mijn Engels is ook niet perfect hoor, al heeft het (vrijwel alleen) Engelse boeken lezen en films en series altijd alleen met Engelse subs kijken behoorlijk geholpen. Ik vermoed echter dat als je mijn Engelstalige Blogpoging onder de loep zou nemen, dat daar ook genoeg fouten in staan...

beavis

• 6627 messages
  • 14782 votes

Een top100 waarvan ik er 18 nog niet gezien heb. Een aantal titels daarvan staat ook op mijn verlanglijst, maar een aantal andere echt totáál niet. Ook al het niet de mijne, er komt toch wel een sterke eigen smaak uit deze lijst naar voren en dus: mooie lijst!

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.