- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- iCheckMovies
iCheckMovies
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12836 votes
Het "stoort" mij ook niet dat iets van voor 1950 is, maar ipv cool vind ik het vooral nuttig. Zulke films komen altijd wel van pas in één of andere discussie, dus in dat opzicht pik ik ze ook wel mee. Maar om nu te zeggen dat het essentieel filmvoer is voor horrorfans ... die hun periode begint toch vaker eind jaren '70.
RuudC
-
- 4636 messages
- 2529 votes
Die oude films moeten je wel trekken. De meeste hebben de impact niet meer die ze hadden toen die films uitkwamen. Ikzelf heb geschiedenis gestudeerd en dus is mijn interesse in het vak groot, waardoor ik het ook leuk vind om oude films in het juiste tijdsbeeld te plaatsen. Ik kan me ook heel goed voorstellen dat er heel veel zijn die deze interesse niet delen.
John Milton
-
- 24220 messages
- 13384 votes
Juist. Ikzelf vind filmgeschiedenis enorm leuk, dus ook al vragen die films soms wat meer doorzettingsvermogen (that does happen), dan nog is het voor mij persoonlijk erg de moeite. Ik haal er van alles uit, al zijn dat dan meestal geen 'griezelmomenten'.
Maar toch, ik vind wel dat een rechtgeaarde horrorfan (of filmbuff) er wat aan kan hebben om iets van die geschiedenis te weten. Al zijn het alleen maar Caligari, Nosferatu en wat Universal horrors om mee te beginnen. Ik weet niet of ik zo ver zou gaan om ze essentieel te noemen, ik denk het niet, niet voor een horrorfan, maar voor een buff wel 
beavis
-
- 6627 messages
- 14782 votes
nieuwe officiële lijstjes
The Masters of Cinema list (thanks to jamie_atp)
Quentin Tarantino's Coolest Movies of All Time (thanks to Kasparius)
Cahiers du cinéma (thanks to burneyfan)
Academy Award Best Foreign Language Film Nominees (thanks to intothewild)
Golden Globe Best Picture Winners (thanks to MovieDearest)
Bodil Award Winners for Best Danish Film (thanks to Labraxas)
niet echt iets heel bijzonders, al is de Cahiers lijst toch wel een interessante en kiest Tarantino altijd wel leuke genre films... de Academy, golden globe en MoC lijst voegen niet echt iets nieuws toe en beste Deense film heeft niet mijn specifieke interesse (al is het wel leuk om van zo veel mogelijk landen een lokale best-off of award lijst te hebben!)
beavis
-
- 6627 messages
- 14782 votes
cool
pas 12 checks, en niets uit de eerste 5 jaar... nu is de Tiger ook niet bepaald een 'break-out' award, een enkele uitzondering zoals Nolan daargelaten (en Following heb ik óók nog niet gezien
) maar ik zie nog zeker een boel titels die ik wel eens wil zien; handig lijstje dus zeker.
starbright boy (moderator films)
-
- 22398 messages
- 5070 votes
23 checks. En dat terwijl ik de tiger-nominaties een beetje heb verwaarloosd de afgelopen jaren. Vooral veel tussen 2003 en 2007 gezien
Cosoco
-
- 10908 messages
- 5185 votes
Ik kom aan 10 checks, met Following als oudste titel. Afgelopen editie zag ik meer nominaties dan ooit, maar weer net niet de 3 die in de prijzen vielen.
Malick
-
- 9142 messages
- 640 votes
Heb er vijfentwintig gezien en aantal nog op DVD liggen. Kijk meestal per jaar ongeveer de helft van de Tijger-competitie ( 7 / 8 ). Vind het namelijk zelf erg fijn om nieuw talent te ontdekken in plaats van iedere keer weer de gerenommeerde regisseurs te blijven opzoeken.
Qua ontdekkingen zijn het vooral Stefan Ruzowitzky, Hong Sang-soo, Pablo Stoll, Lou Ye, Pablo Trapero, Bohdan Sláma, Eugenie Jansen, Srdan Vuletic, Ilya Khrjanovsky, Kelly Reichardt, Aditya Assarat, Pedro González-Rubio, Anocha Suwichakornpong, Ramtin Lavafipour, Dominga Sotomayor Castillo, Sivaroj Kongsakul en Mohammad Shirvani.
Maar meestal zitten de échte ontdekkingen niet bij de winnaars. 
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12836 votes
7 checks, maar niet zo onder de indruk van de recentere winnaars.
John Milton
-
- 24220 messages
- 13384 votes
Tiger: nul checks, hoe is het mogelijk.... Toch maar eens wat kijken :-p
best leuke lijstjes, ik zie alleen de golden globe lijst niet als ik bij progress kijk. Het levert mij vooralsnog geen nieuwe awards op helaas...
dimi303
-
- 3418 messages
- 3663 votes
Nog maar een zes-tal van gezien en eentje nog op de te zien lijst.
verder heb ik nog wel meerdere tiger releases in mijn collectie die niet in de lijst staan.
beavis
-
- 6627 messages
- 14782 votes
tiger releases en tiger awards zijn niet hetzelfde ding
John Milton
-
- 24220 messages
- 13384 votes
nou ik krijg iig net een bronze award voor de golden globes binnen zie ik...
Very prestigious 
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Krijg je eigenlijk enkel awards van de officiële lijsten? Zo heb ik alle 36 films van http://www.icheckmovies.com/lists/abbott+and+costello/minkin/ gezien maar geen golden trophee in ieder geval.
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31144 messages
- 5447 votes
Volgens mij krijg je idd enkel awards bij officiële lijsten. Ik heb ook al enkele officieuze lijsten afgewerkt en daar nooit iets voor gekregen.
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
John Milton
-
- 24220 messages
- 13384 votes
Awards zijn idd alleen voor de official lists. Je kunt de lijsten niet zelf updaten maar wanneer iets echt niet klopt en je geeft dat aan in de comments, dan wordt het in mijn ervaring meestal wel aangepast.
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
Ik heb 1 bronzen award, voor de Dutch Film Top 50.
John Milton
-
- 24220 messages
- 13384 votes
Had verwacht dat je bergen awards zou hebben Dick, kom je zo vaak tegen op MM ☺️
Maar je schrijft je mening meer dan dat je stemt, misschien heb je ook veel meer gezien dan je gecheckt hebt? Ik had op de dag van inschrijven al een leuk stapeltje doordat ik mijn IMDb stemmen kon importeren.
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
Bij I check movies heb ik nu 3099 stemmen. Maar het zal wel komen door, als je veel films kijkt die vroeger misschien wel maar nu niet veel belangstelling meer hebben..... (?) Ook in de top 250 staan veel films die ik niet één, twee, drie zou verwachten, ofwel het zegt me eigenlijk niets. Andere die er mijn inziens wel in horen, staan er niet in. Dat is dus met die official lists niet anders.
John Milton
-
- 24220 messages
- 13384 votes
Dat zou zomaar kunnen. je hebt op icm niet dezelfde naam zeker? ik wel, kun je me daar berichtje sturen of toevoegen, ben wel benieuwd 
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
Om even hier te reageren. Ja, ik heb nu daar dezelfde usernaam.
Ik heb nooit tiplijsten gebruikt ook let ik zelden op regisseurs. Genre en de cast zijn wel zaken waar ik vaak op let. Dus het probleem wat ik lees in het topic bij kijkachterstand, ken ik ook wel. Van de ene film kom ik meteen uit op andere films. Dus in wezen ben je nooit echt klaar met het kijken van films.
Erg gebruiksvriendelijk vind ik de site niet. Maar voor mensen die net zo als ik, steeds weer met hetzelfde probleem zitten, een film samenvattten in één enkele stem, als teken dat je hem goed, danwel niet goed vindt, dit vooral vanwege de lengte, waarbij de film bijvoorbeeld nog zeer goed kan beginnen maar uiteindelijk toch niet al te best eindigt, kan de site heel handig zijn om gewoon bij te houden wat je gezien hebt.
En de site heeft een IMDb-import.
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
Bij I check movies heb ik nu 3099 stemmen.
Edit: er is waarschijnlijk iets verkeerds gegaan met dat importeren.... Op het moment heb ik 3242 votes, bij IMDb 3244 dus nu klopt het beter.
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Ik merk dat ik de site toch meer en meer begin te gebruiken. Niet voor de echte toplijsten maar meer voor de lijsten op zich. Vind het enorm handig dat ik in een oogopslag kan zien wat ik van Ava Gardner heb gezien en wat niet zonder dat ik zelf een lijst moet bijhouden die ik elke keer moet updaten of IMDB moet gaan overlopen met de kans een titel te missen.
Alleen jammer dat je als free user maar 1x een lijst kunt maken.
John Milton
-
- 24220 messages
- 13384 votes
Ik betaal die 1 euro per maand graag, maar ik heb nog nooit een lijst aangemaakt. Vast ooit wel een keer!
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Maar met die 1 euro geraak je nog maar aan max 25 lijsten, vind ik vrij weinig eerlijk gezegd. 3 euro per maand is nu ook niet veel maar eerst maar eens aanzien hoeveel lijsten ik nodig heb.
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
Moet je iedere keer opnieuw importeren als je weer op wat films hebt gestemd bij IMDb?
Harco
-
- 978 messages
- 0 votes
Ja, er is geen "automatische verbinding" tussen de twee sites om het zo maar te noemen.