- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- iCheckMovies
iCheckMovies
moviefreak#1
-
- 14390 messages
- 25163 votes
Ik doe er nog een paar bij.
http://www.icheckmovies.com/signature/5433/cahiers+du+cinema.png
beavis
-
- 6627 messages
- 14795 votes
336 en #22 in de rankings voor die lijst, duidelijk een favoriet
en nog steeds veel mooie titels nog te checken, zoals
Je rentre à la maison
Smiles of a Summer Night
Nouvelle vague
Ride in the Whirlwind
Sous le soleil de Satan
Vincere
De man die zijn haar kort liet knippen
Deutschland bleiche Mutter
Two Lovers
Les enfants
die allemaal al tijden hoog op de te zien lijst staan
John Milton
-
- 24222 messages
- 13387 votes
starbright boy (moderator films)
-
- 22407 messages
- 5072 votes
Ik sta op 188 en heb nog wel een aardige hoeveelheid klaarstaan zie ik.
Hebben in het verleden toch wel veel favorieten erkend. Shara in de jaarlijst, meteen erkenning voor Weerasethakul, A Brighter Summer Day. En ik vind het altijd opvallend dat ze sommige regisseurs tot op hele hoge leeftijd trouw blijven en ook minder ontvangen films gewoon in de top 10 zetten. Je ziet dat bij Resnais, Bergman, Kurosawa en Fellini in hun nadagen onder meer.
beavis
-
- 6627 messages
- 14795 votes
India - Court (2014) (7)
Niger - Cabascabo (1969) - IMDb (7,5)
Venezuela - Araya (1959) (8,5)
In januari start groep A, ronde 1, van de 2e ICM World Cup
Het enige dat je moet doen is alle drie de films zien en ze op volgorde zetten van welke je het beste vind, en dit kenbaar maken in het juiste topic op het ICM-forum (dat dus in januari aangemaakt wordt)
Leek me een aardige tip voor een aantal potentiele globetrotters onder ons
Heb alvast vooruit gewerkt en mijn cijfers er bij vermeld. Best een sterke eerste groep, alleen viel Court mij een klein beetje tegen. Heb deze veel zien noemen als de beste film uit India van het afgelopen jaar, maar daarvoor vond ik het persoonlijk toch een tikje saai en niet opmerkelijk genoeg... heb dat vaker overigens met films die zich in een rechtszaal afspelen, zelfs Kafkaëske misstanden verliezen daar hun impact, dus dat zal zeker ook aan mij liggen.
joachimt (crew films)
-
- 3797 messages
- 9732 votes
Dank voor het promoten, beavis! Hopelijk krijgen we in het tweede seizoen wat meer deelnemers dan het eerste. Toen zaten we op een gemiddelde van ongeveer 26 stemmen per ronde ofzo. Ik hoop dit jaar dat we gemiddeld 35 gaan halen. 
beavis
-
- 6627 messages
- 14795 votes
sterke competitie zo op het eerste gezicht!
https://www.icheckmovies.com/lists/icm+forum+world+cup+season+2/joachimt/
joachimt (crew films)
-
- 3797 messages
- 9732 votes
Eerste ronde is begonnen:
World Cup, Season 2, Match 1A: India vs Niger vs Venezuela - s15.zetaboards.com
arno74
-
- 8700 messages
- 3342 votes
Hoe komt het eigenlijk dat mijn persoonlijke ICM-lijst niet vindbaar is als ik op "Spanish" zoek (dat was vroeger wel het geval), maar de lijst die John Milton voor me heeft geplaatst wel te vinden is op hetzelfde zoekterm?
My favorite Spanish language movies (geplaatst door mij) - niet vindbaar, maar vroeger wel
Arno74s top 100 of Spanish films (geplaatst door John Milton) - wel vindbaar
Het zijn overigens verschillende lijstjes, eerste is Spaanstalige films (incl. LatAm), tweede is Spaanse films (ex LatAm).
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
Ik kan m gewoon wel vinden. Als je het woord Spanish intikt en dan op het vergrootglas drukt krijg ik 15 resultaten op het tabblad 'lists'. Op de tweede pagina staan dan allebei jouw lijsten.
Kondoro
-
- 11521 messages
- 2862 votes
Wat zijn de voordelen van de site icheckmovies? Ben aan het overwegen daar ook lichtelijk actief op te worden.
TornadoEF5
-
- 5616 messages
- 1726 votes
Wat ik handig vind aan Icheckmovies is dat je snel een filmografie kan opzoeken, of snel in een nichelijst nieuwe filmtips kan ontdekken. Het geeft duidelijk weer wat je al gezien hebt, wat je van een bepaald genre/of andere afbakening al gezien hebt, en geeft andere tips voor je weer. De lijsten zijn vaak heel overzichtelijk.
Bovendien kan je snel overzetten van IMDb naar ICM waardoor het nauwelijks tijd kost.
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
Iedereen heeft natuurlijk zo zijn voor-/nadelen. De voordelen voor mij zijn:
Maar voor mensen die net zo als ik, steeds weer met hetzelfde probleem zitten, een film samenvattten in één enkele stem, als teken dat je hem goed, danwel niet goed vindt, dit vooral vanwege de lengte, waarbij de film bijvoorbeeld nog zeer goed kan beginnen maar uiteindelijk toch niet al te best eindigt, kan de site heel handig zijn om gewoon bij te houden wat je gezien hebt.
En de site heeft een IMDb-import.
Ik heb al meer als180 lijsten in mijn watchlist. Handig als naslag. Eigenlijk is het de bedoeling om ze als tip/checklijst te gebruiken.
(Op MM is het verdeeld over allerlei topics. Dat is minder overzichtelijk)
Het voordeel van ICM is, je kunt razendsnel zien hoeveel films je ook hebt gezien.
Wat ik zelf ook zeker prettig vind is bij je favoriete films te zien dat er ook andere mensen zijn die die film ook als favoriet hebben, dat mis ik wel een beetje op MovieMeter.
arno74
-
- 8700 messages
- 3342 votes
Ik kan m gewoon wel vinden. Als je het woord Spanish intikt en dan op het vergrootglas drukt krijg ik 15 resultaten op het tabblad 'lists'. Op de tweede pagina staan dan allebei jouw lijsten.
Kondoro
-
- 11521 messages
- 2862 votes
Heb net een account gemaakt, even de weg wijs worden haha
Straka
-
- 206 messages
- 564 votes
Die filter werkt alleen op de "tags" die aan lijsten gegeven kunnen worden. Je persoonlijke lijst heeft die tag niet en je lijst op icm gezet door John Milton wel.
joachimt (crew films)
-
- 3797 messages
- 9732 votes
Heb net een account gemaakt, even de weg wijs worden haha
Ik zie dat je nu 3 checks hebt. Ga je handmatig alles checken? Als je al je gekeken films op IMDB heb gerate, dan kun je dat simpelweg importeren. Je kunt dan ook direct aangeven vanaf welke rating een film als "favorite" gemarkeerd moet worden en vanaf welke rating als "dislike".
Kondoro
-
- 11521 messages
- 2862 votes
Ik zie dat je nu 3 checks hebt. Ga je handmatig alles checken? Als je al je gekeken films op IMDB heb gerate, dan kun je dat simpelweg importeren. Je kunt dan ook direct aangeven vanaf welke rating een film als "favorite" gemarkeerd moet worden en vanaf welke rating als "dislike".
Heb het nog maar net ben nog aan het experimenteren.
TornadoEF5
-
- 5616 messages
- 1726 votes
Ben wel niet zo een icmgoeroe, maar probeer alles wel bij te houden hoewel ik zeker nu en dan wat vergeet en imdb lijsten moet importeren, en het de laatste tijd steeds meer en meer gebruik. Zeker handig, maar ben nu meer verslaafd aan letterboxd en mm
Kondoro
-
- 11521 messages
- 2862 votes
Heb nu dat IMDb ratings erin gezet van 3 naar 212 haha gaat mooi snel!
Kondoro
-
- 11521 messages
- 2862 votes
Even een vraag, als ik nu wat meer films rate op IMDb en ik wil dit weer exporteren naar ICM, dan houd die gewoon de gecheckte films zoals ze nu zijn?
arno74
-
- 8700 messages
- 3342 votes
Klopt Kondoro0614, je kunt dan aangeven "keep existing data", dat is een van de opties en staat ook geloof ik als standaard ingesteld.
joachimt (crew films)
-
- 3797 messages
- 9732 votes
Voor wie de World Cup interessant vindt...... poule 1B is vandaag gestart:
World Cup, Season 2, Match 1B: Portugal vs Spain vs Thailand - s15.zetaboards.com
In deze wedstrijd speelt beavis met Portugal tegen Spanje en Thailand.
Malick
-
- 9142 messages
- 640 votes
http://www.icheckmovies.com/signature/925/asian+cinema+a+field+guide.png
Op hoeveel sta jij nu, McSavah? 
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12843 votes
De enige reden waarom bij mij de teller in de lijst omhoog gaat is omdat het halve oeuvre van Ann Hui is opgenomen. Kwalitatief gezien mag je je daar wel wat vragen bij stellen.
Heeft wat leuke checks opgeleverd, maar eerlijk gezegd moet je je toch vragen stellen bij zulke toevoegingen.
Malick
-
- 9142 messages
- 640 votes
Volgens mij zijn we het toch met zijn allen eens dat we ICM gebruiken voor de 'lol'? Meer niet.
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12843 votes
Canon, gamification en tips. Dat zijn de drie strekkingen geloof ik.
Deze lijst valt dat in de gamification categorie neem ik aan, maar daarvoor is het allicht wat té niche.