• 178.104 movies
  • 12.217 shows
  • 33.988 seasons
  • 647.155 actors
  • 9.373.225 votes
Profile

iCheckMovies

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Zelf vast twee geanimeerde shorts gekeken: Alma (zo-zo) en El Empleo (leuk).

beavis

• 6627 messages
  • 14794 votes

Dr who is net afgelopen, dus ik ga het ook weer volgen. Net zo leuk als de MMtop1000. En een prachtige lijst tot nu toe! Heb even geïnformeerd en 20 van mijn 100 nominaties hebben de officiële lijst gehaald! Denk sowieso dat ik wel veel checks ga hebben.

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Ik ga er denk ik ook op vooruit. Sowieso al 3 nieuwe Yoshida's inmiddels.

In de lijst van films die maar 1 stem ontvingen, maar wel in iemand Top 5 stond, zie ik Tokyo.Sora en Umfeld..

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Film Pegasus wrote:

Ik heb mijn top 100 ook op I Check Movies gegooid: Film Pegasus' Top Movies.

Iemand vind je lijstje niet leuk.

Toch is het erg handig als mensen daar hun top (100) lijstje ook neer zetten. Kan je binnen een paar seconden zien, welke films je ook hebt gezien.

Ik heb al meer als180 lijsten in mijn watchlist. Handig als naslag. Eigenlijk is het de bedoeling om ze als tip/checklijst te gebruiken. Nou het zou me wat.

beavis

• 6627 messages
  • 14794 votes

het lijkt echt wel "ons" soort lijstje te worden; weer een paar Japanners erbij!

waaronder Samâ Taimumashin Burûsu (2005) ... nog niet eerder van gehoord en ook nog niet veel stemmen van de usual Japanse suspects op MM, cool

McSavah

• 9960 messages
  • 5268 votes

Die stond bij mij uiteraard wel op het welbekende lijstje.

John Milton

• 24222 messages
  • 13387 votes

ik ben hem gewoon vergeten in te leveren op het laatste moment. terwijl ik hem klaar had. Wanneer komt de nieuwe versie op de site?

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

beavis wrote:

het lijkt echt wel "ons" soort lijstje te worden; weer een paar Japanners erbij!

waaronder Samâ Taimumashin Burûsu (2005) ... nog niet eerder van gehoord en ook nog niet veel stemmen van de usual Japanse suspects op MM, cool

Deze titel stond al wel in deze lijst, maar kende m ook niet.

beavis

• 6627 messages
  • 14794 votes

Als je zo een voor een de resultaten volgt, valt er toch weer meer op

beavis

• 6627 messages
  • 14794 votes

we zijn aan de laatste 50 begonnen!

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Ja, mijn bijdrage is gering gebleken, maar lijst is toch leuk. Hoewel meer afwisseling in namen nog leuker zou zijn. Ozu, Hou, Yoshida, Rohmer etc . Het is minder fris dan zou kunnen.

Maar ik zie hele mooie stills, die wel nieuwsgierig maken.

beavis

• 6627 messages
  • 14794 votes

ook de western "maffia" (een idiote ICM forum term, maar goed) heeft zijn werk gedaan. Opvallend veel uit dat genre, waaronder titels die mij niet gelijk iets zeggen (niet vreemd met <400 checks, duh )

Buiten dat ik volgens mij sterk ga stijgen in checks, heb ik nu al een lijstje van 38 titels die ik graag wil zien, waarvan er 14 nog niet op mijn te zien lijst stonden... die westerns laat ik voorlopig echter buiten schot

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Lusty men, Yellow sky, ik heb ze hier liggen als je wilt.

De overlap met de lijst "Doubling the Canon", vind ik ook best wel groot trouwens.

beavis

• 6627 messages
  • 14794 votes

de kennis van obscure titels hangt blijkbaar toch sterk samen met promotie door een beperkt groepje individuen weet niet of het feit dat er dit keer zo'n 50 mensen meer mensen meededen aan de samenstelling van de lijst hierbij een voordeel of een nadeel is geweest. Wat wel duidelijk is, dat is die maffia praktijk van op het ICM-forum zeer enthousiast promoten van bepaalde films / namen; dat werkt blijkbaar écht aanstekelijk

tijd voor wat quiz werk op de bbc (university challenge en only connect, is er een leukere double-bill?)

en dan snel weer terug naar de lijst

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Heel Holland Bakt & The Great British Bake Off

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Ik gok er trouwens op dat Un Homme Qui Dort de nummer 1 positie heeft overgenomen.

beavis

• 6627 messages
  • 14794 votes

die, of Muddy River, daar is ook weer een lobby voor

British Bake Off heeft een erg leuk presentatie duo en ik moet zeggen dat ik er ook wel eens bij blijf hangen, maar ik zapte onlangs langs die Nederlandse versie (ook een leuke presentatrice, wel goed gekozen denk ik) en schrok eigenlijk wel hoé geformuleerd de hele show toch wel is. Exact dezelfde deelnemers profielen, dezelfde ongelukjes in de vriezers e.d. Je weet van die shows dat alle tranen er altijd uitgetrokken worden enzo (of ze nu bakken, tuinieren of kleding maken... alle varianten op de formule zijn mogelijk en ondertussen gedaan), maar dat het tot in de puntjes gescript lijkt te worden, is toch wel weer een beetje weerzinwekkend bedacht ik me...

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Maar daar hebben wij niet beiden op gestemd (ik niet tenminste) en die andere wel dacht ik.

En wíj maken ditmaal het verschil.

Net op basis van de lijst mij door Fehérlófia heengeslagen. Dat klinkt wat zwaarder dan het was, maar omver geblazen was ik allerminst, al is het niet moeilijk om te zien dat dit ook wel weer tamelijk one-of-a-kind cinema was.

beavis

• 6627 messages
  • 14794 votes

dan zou ik zeker niet aan Ember Tragédiája, Az (2011) beginnen...

Malick

• 9142 messages
  • 640 votes

Goed om te zien dat jullie het bij elkaar hebben gelegd.

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Inmiddels de hoog geplaatste origami pinguïns bekeken - die zijn er de volgende keer niet meer bij...

beavis

• 6627 messages
  • 14794 votes

we zijn inmiddels ook in de top10! bijna klaar!!

La Roue is een mooie binnenkomer daar

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Uiteindelijk minder avontuurlijk geëindigd dan we begonnen waren. Volgens mij maar 1 nieuwe titel bij de eerste 100. Maar als de lijst al een tijdje wordt samengesteld door een vaste groep, houdt die haar eigen favorieten (tenzij ze boven de 400 checks komen) hoog - dat is logisch, maar er zouden toch ook nieuw ontdekte dingen een plek moeten krijgen zou je denken.

Zal proberen weer eens meer werk van deze lijst te maken. Die nummer 1, vorige keer nummer 2, daar hoor ik hier of in het algemeen toch bijna nooit iemand over... Maar goed die stond al op de Oscar lijst.

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Volgens mij ook van mij exact 20 titels in de uiteindelijke lijst terecht gekomen. Bijna allemaal titels die al in een andere lijst stonden. Dat is dan weer jammer. Opvallend weinig Sokurov in de lijst trouwens.

En toch wel erg veel overlap met de Doubling the Canon lijst. En wonder boven wonder zijn er dus zelfs nog Rohmer films uit de lijst verdwenen. Ik krijg in elk geval de indruk dat de samenstellers zelf eens wat breder mogen grazen en niet zo in hun "maffia" praktijken moeten blijven hangen.

Onderhond

• 87594 messages
  • 12842 votes

Mochizuki Rokuro wrote:

Ik krijg in elk geval de indruk dat de samenstellers zelf eens wat breder mogen grazen en niet zo in hun "maffia" praktijken moeten blijven hangen.

You don't say

beavis

• 6627 messages
  • 14794 votes

Ook de canoniserende werking van lijstjes wordt weer eens duidelijk, van sommige regisseurs scoren alleen die titels goed, die ook in andere lijstjes genoemd worden (Duras = India Song, Jancso = Round-up) terwijl ze zoveel meer gemaakt hebben dat minstens even goed is. Er valt zeker nog het een en ander te verbeteren, maar het is wel helemaal mijn soort lijst!

dimanches heeft een mooie Duitse dvd met Nederlandse subs. Het is een vooral heel mooi geschoten stukje new wave cinema. De uitwerking van het verhaal laat wellicht nog iets te wensen over, dus dat de film een beetje vergeten is geraakt kan ik me nog wel voorstellen. In de hogere regionen van de lijst staan dan ook films waarvoor opvallend is gelobbyd, die niet perse beter zijn dan films elders op de lijst. Het versterkt wel het groepsgevoel

beavis

• 6627 messages
  • 14794 votes

Slechts 203 checks momenteel, dat is toch zelfs nog een paar minder dan op de vorige lijst, dacht dat er meer zouden zijn... Maar wellicht was het beeld ook vertroebeld doordat ik zoveel films langs zag komen die al heel hoog op mijn kijklijst staan...

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

beavis wrote:

van sommige regisseurs scoren alleen die titels goed, die ook in andere lijstjes genoemd worden (Duras = India Song, Jancso = Round-up) terwijl ze zoveel meer gemaakt hebben dat minstens even goed is.

Da took heel erg, ja.

dimanches heeft een mooie Duitse dvd met Nederlandse subs.

De Engelse DVD zal toch ook wel goed zijn, die kost bijna niks namelijk.

beavis

• 6627 messages
  • 14794 votes

Toen ik mijn dvd kocht, bestond die Engelse nog niet denk ik ziet er behoorlijk hetzelfde uit

De Duitse is overigens wel nOg goedkoper...

McSavah

• 9960 messages
  • 5268 votes

De nieuwe lijst staat toch nog niet op ICM? Heb je het handmatig bijgehouden, beavis?

Les dimanches de Ville d'Avray stond in ieder geval wel op mijn lijstje (en gelukkig is er ook een HD-kopie aanwezig)

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.