• 178.124 movies
  • 12.218 shows
  • 33.989 seasons
  • 647.158 actors
  • 9.373.530 votes
Profile

iCheckMovies

beavis

• 6627 messages
  • 14795 votes

een tijdelijke lijst voordat de officiële is ingevoerd

https://www.icheckmovies.com/lists/500dashleft400+2014/walterneff/

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Ik heb hetzelfde als beavis. Ik had 254 checks, nu 227, terwijl ik dacht dat het er meer zouden worden. Maar goed, daar gaat het niet om. Ik ga in elk geval nog wel wat dingen oppakken uit de lijst.

McSavah

• 9960 messages
  • 5268 votes

Ik heb er wel iets meer: 112, tegenover 109 vorig jaar.

Onderhond

• 87594 messages
  • 12843 votes

42 gezien, waarvan 15 de moeite (een hoop doorsnee Yimou Zhang films, what the hell?) en een 5-tal écht de moeite.

Prinz

• 1085 messages
  • 4221 votes

Slechts 23, verschrik ik van. Maar des te beter, meer te ontdekken.

Alleszins doorgaans wel interessante films, ongeacht de uitwerking.

John Milton

• 24222 messages
  • 13387 votes

Ik blijf steken op 37, terwijl ik eerst 59 had

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Onderhond wrote:

(quote)

You don't say

Ik was natuurlijk zelf een samensteller, maar betrok dit niet op mijzelf

Maar als ik kijk wat de recente oogstnis, zijn dat vooral animated shorts. Dát vind ik toch wel het teleurstellende van de lijst. Ozu, Rohmer, je zou je ook kunne afvragen waarom ze aanmerking komen voor de lijst. Waarom zitten die niet boven de grens?? Om in Onderhonds smaak te blijven waar zijn Miki Satoshi en de moderne genre uitingen. Of om bij mijZelf te blijven waar zijn onbekende complentatieven als Kelemen of de klassieke namen, zoals Altman. Schande! En van Mike Leigh allerlei TV werk en niet zijn feature debuut Bleak Moments. Onbegijpelijk!

Maar net als kritiek is de lijst er ook een om wél te koesteren. Al krijg ik de indruk dat er vooral wordt herkauwd, maar ik verval in herhaling. Vernieuwing komt er alleen als we deze allemaal massaal kijken. De lijst 500-1000 levert meer onbekendere tips op hoop ik.

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Ik zie al een film met 3 stemmen, 1 van beavis, 1 van mij: Viva la Muerte. Waar zijn die andere 30 stemmers??

Dit ziet er ook goed uit Valkoinen Peura (1952) heeft beavis al gezien zie ik.

beavis

• 6627 messages
  • 14795 votes

Kamen kreeg ook van ons beide een stem maar opvallend weinig van andere mensen

Zoveel invloed hebben we toch echt (nog) niet bij de ICM club

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Ja die kwam ik later tegen. Ik hoop Dni Zatmeniya ook nog wel te zien. Maar een eigen maffia beginnen met enige aanhang, lijkt wel nodig. Al zag ik jouw stem ook niet bij Attenberg. Ook opmerkelijk vond ik.

beavis

• 6627 messages
  • 14795 votes

85 MM stemmen en 380 checks? Attenberg is dus bij lange na niet obscuur genoeg voor mijn lijstje

als ik nu volgende jaar een all inclusive lijst zou maken, dan kan ik wel meer dan 500 favorieten kwijt misschien, voor nu ging ik voor de échte obscure en ongeziene films! Wat dat betreft is het nog knap dat 20% van "mijn" films de top 500 gehaald hebben

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Ik ben toch voor de beste films gegaan. Maar Attenberg is minder obscuur dan Come Back to the 5 & Dime. Gek idee eigenlijk.

beavis

• 6627 messages
  • 14795 votes

ik uiteraard ook, alleen heb ik de lat eerder bij 200 dan bij 400 checks gelegd

bij het overzichtje van alle films in de top500 verdeeld naar jaartal was het wel duidelijk dat recentere films een klein voordeel hebben (naast een voorkeur voor de jaren 60, maar toen werd er ook heel veel gemaakt dat op zijn minst nog steeds interessant is), dus wellicht dat daarom zo'n recente festival hit wat meer gezien is dan een oudere klassieker die niet altijd tot de canon gerekend wordt...

Onderhond

• 87594 messages
  • 12843 votes

Mochizuki Rokuro wrote:

Ik was natuurlijk zelf een samensteller, maar betrok dit niet op mijzelf

Het was ook absoluut niet aan jou gericht. Meer aan het meertje waarin héél ICM lijkt te zwemmen.

Even nagekeken en de eerste film zonder eerdere toplijstnotering staat pas op positie 150 (en ik geef toe, een beetje verwrongen omdat de vorige lijst deel uitmaakt van de officiële toplijsten, dus films met 1 toplijst notering zou je als uitzondering kunnen zien.. De eerste zonder eerdere toplijstnotering van een regisseur zonder toplijstnoteringen ga ik even niet zelf opzoeken, maar ik vermoed dat je daarvoor diep zal moeten graven.

Ziedaar hoe ICM en zijn forumleden werkt

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Onderhond wrote:

Even nagekeken en de eerste film zonder eerdere toplijstnotering staat pas op positie 150

Dat is inderdaad een heel verschil met mijn eigen lijst. Het is een doel op zich. Iets waar ik eerst ook niet goed uitkwam. Ik ben nu heel blij ket mijn mix van dingen waarvan ik hou en lijstjes (waarvan ik ook hou) - zoals Oscar lijstjes

Malick

• 9142 messages
  • 640 votes

Een kleine honderd bij beiden lijsten.

McSavah

• 9960 messages
  • 5268 votes

beavis wrote:

Kamen kreeg ook van ons beide een stem maar opvallend weinig van andere mensen

Zoveel invloed hebben we toch echt (nog) niet bij de ICM club

Een van de twee Sokurovs die bij mij op een onvoldoende staat Aan de andere kant lijken mijn twee favoriete Yoshida's na Heroic Purgatory nauwelijks aanhang te hebben, zowel hier op MM als elders.

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Nog iets opvallends: er is geen enkele Buurman & Buurman aflevering met 400 checks, maar die ontbreken ook in de lijst. Had ik zelf aan moeten denken natuurlijk, maar toch. Mijn favoriete episode is denk ik 'gym' "Pat & Mat" Telocvicna (1983) - imdb.com

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Mochizuki Rokuro wrote:

En van Mike Leigh allerlei TV werk en niet zijn feature debuut Bleak Moments. Onbegijpelijk!

Blijven steken op 509 blijkt nu...

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

John Milton wrote:

Ik heb aan de hand van mijn al bestaande watchlist, Rotten Tomatoes en een aantal andere best off lijstjes van sites als Cinemablend en Indiewire een kijkachterstandlijst gemaakt van films die ik eigenlijk voor 31 december wil zien, om een geinformeerde best of 2014 lijst te kunnen maken. Het waren er meer dan ik dacht:

best of 2014 kijkachterstand

Kan je ook zien wie die lijst (dis)liked?

John Milton

• 24222 messages
  • 13387 votes

Ik kan zien wie hem favorite, zo blijkt. Niet wie hem disliked.

Beetje onzinnig om een Personal list te gaan disliken lijkt me

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Mochizuki Rokuro wrote:

Ik heb hetzelfde als beavis. Ik had 254 checks, nu 227, terwijl ik dacht dat het er meer zouden worden.

Ik ben wel gestegen in de top users rangorde bij deze lijst van #26, naar #24, dus er zijn er meer die toch wel zijn teruggevallen.

Hell, Yeah

beavis

• 6627 messages
  • 14795 votes

ik sta op 30 nu

van 44, maar een week geleden, voor ik een aantal shorts uit de lijst ging kijken, stond ik nog op 50

heb ook een lijstje gemaakt met titels uit deze lijst om wat voorrang te geven, dus voor het einde van het jaar in de top 20? moet te doen zijn

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Ik merk dat ik toch ook nog wel checks vergeten ben. Zo had ik nota bene Angst vor der Angst van Fassbinder niet eens gecheckt...

beavis

• 6627 messages
  • 14795 votes

https://www.icheckmovies.com/lists/mubis+contemplative+cinema+starter+pack/sandero/

Weer een fijne toegewijde arthouse lijst toegevoegd aan ICM

Sta nu op 114 checks, nog best wat te gaan dus!

John Milton

• 24222 messages
  • 13387 votes

beavis wrote:

ik sta op 30 nu

van 44, maar een week geleden, voor ik een aantal shorts uit de lijst ging kijken, stond ik nog op 50

heb ook een lijstje gemaakt met titels uit deze lijst om wat voorrang te geven, dus voor het einde van het jaar in de top 20? moet te doen zijn

Ik merk dat stijgen hoe langer hoe moeilijker wordt, en ook steeds langzamer gaat. Ik heb even in de top 300 gestaan, maar ik hang nu alweer tijden tussen de 307-311. Als ik niet af en toe wat shorts kijk of met hogere frequentie gewoon veel niet eerder geziene films, merk dat ik dan weer paar plekken stijg, maar er ook zo weer een paar zak.

Ik mag graag films die ik zeer waardeer opnieuw kijken, eens temeer ik graag mijn lievelingsfilms aan mijn vriendin wil laten zien, die nog heel veel moet zien. Tel daar het kijken van series bij op en echt hard stijgen wordt dan al lastig. Ik moet meestal ook veel films kijken om een plekje te stijgen, 7 of 8 films voor één plekje omhoog is geen uitzondering, al is het ook wel eens 3 of vier. Maar goed, andere users kijken óók, dus dat moet ook nog gecompenseerd. En als je het dan eventjes druk hebt, kelderen 'je aandelen' weer!

Ik heb het daarom ook opgegeven om in die ranking te stijgen, ik moet er teveel voor opgeven naar mijn smaak. Maar Ik blijf gewoon lekker film checken, en mocht ik weer gaan stijgen dan zal je mij daar niet over horen klagen!

beavis wrote:

https://www.icheckmovies.com/lists/mubis+contemplative+cinema+starter+pack/sandero/

11 checks, nog veel kijkplezier voor de boeg dus! Staan er wel een hoop van op mijn watchlist, al zitten er best veel titels bij die ik zo op het eerste gezicht niet ken.

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Waarom staat L'arrivée d'un train à La Ciotat daartussen?

Anyway, 106 checks en een hoop van de andere stonden al op de to see-lijst, behalve de docu's uiteraard.

Ik weet niet waarop de volgorde is gebaseerd van deze lijst, maa rik zag eigenlijk 3 t/m 100 vrijwel allemaal en 101 t/m 209 vrijwel niets.

beavis

• 6627 messages
  • 14795 votes

bij mij is het wel meer verdeeld

gezien de titel is er wellicht weinig rationale voor deze lijst gebruikt maar het ziet er toch uit als een hele goede tiplijst voor de wat meer uitdagende arthouse films

Malick

• 9142 messages
  • 640 votes

beavis wrote:

Van dit soort lijstjes word ik heel blij. Zit echt van alles tussen. Oud / Nieuw / Kort / Lang / Speelfilm / Documentaire / Avant-Garde. Zag er een kleine honderd van. Het IFFR lijkt een grote inspiratiebron.

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Ik vond m toch juist wel eenzijdig, wan t als je het hele oeuvre van Benning, Diaz en Weerasethakul kijkt, ben je al halfweg. Ik vond die "wolk". Die je ooit postte in het CC topic fijner. Neemt niet weg dat er mooie dingen opstaan.

Jij enig idee wat die Lumière short daartussen doet. Er zijn wel andere shorts van rond de Eeuwwisseling die ik passender vind. In de Cousins lijst zijn die terug te vinden, ik kom er zo even niet op.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.