• 177.917 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.932 actors
  • 9.370.299 votes
Profile

Kijkachterstand

beavis

• 6627 messages
  • 14782 votes

Lijkt me zardoz

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Ah dank, een ouwe Boorman dus, hij ligt wel naast Tiger's Tail. Zo gestructureerd is Verhoeven wel

Best een ingetogen hoes voor zo'n extravagant werkje dan.

Malick

• 9142 messages
  • 640 votes

Er zit veel te veel structuur in mijn kijkgedrag.

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Nu nog wat logica in je waardering

Malick

• 9142 messages
  • 640 votes

Dan kunnen we elkaar een hand geven?

John Milton

• 24218 messages
  • 13383 votes

ik heb die foto helemaal in lopen zoomen om die rechtsboven thuis te brengen, maar lukte me niet...

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Malick wrote:

Dan kunnen we elkaar een hand geven?

Ha-ha ja. Dat doen we dan ook af en toe, toch?

Biosguru

• 1557 messages
  • 5096 votes

Mijn "kijkachterstand" is +- 600 films. Ik leer mezelf wel steeds meer aan om eerst 1 film van een interessante regisseur te zien voor ik hele "oeuvres" binnenhaal. Dat beperkt de nieuwe instroom ietsje

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Nadat ik 'm rond de jaarwisseling fors had terugebracht, was de voorraad door ruil- en leenacties toch weer opgelopen tot rond de 40, nu is het weer overzichtelijk, 16 stuks:

Ai to Matoko =For Love’s Sake

Akmareul Boatda =I Saw the Devil

The Brave One

Dalkomhan Insaeng =Bittersweet Life

Eugénie

The Ghost Writer

Inochi Bo ni Furo =Inn of Evil

The Iron Petticoat

Koi no Tsumi =Guilty of Romance

Levanon =Lebanon

Munekata Kyodai =Munekata Sisters

Nachts, wenn Dracula Erwacht

La Piel que Habito

The Professionals

Les Seins de Glace

Voy a Explotar =Going to Explode

Fikret8

• 6169 messages
  • 4233 votes

John Milton wrote:

Die Harold Lloyd box ligt al even of niet

Mijn kijkachterstand bestaat sinds vandaag alleen nog uit de Harold Lloyd box.

John Milton

• 24218 messages
  • 13383 votes

Kijk eens aan...Ga je er dan toch eindelijk aan geloven

RuudC

• 4636 messages
  • 2529 votes

RuudC wrote:

(quote)

Afgelopen voorjaar heb ik maar weinig films gezien, maar toch staat de teller nu op 312. Ik mag niet ontevreden zijn.

edit: Helaas geen cijfers meer van twee jaar geleden. Ik geloof dat mijn achterstand toen op ongeveer 500-600 films zat.

Dit bericht is iets meer dan een jaar oud. Afgelopen jaar heb ik nogal wat filmdipjes gehad (en daarmee de nodige muziekpiekjes).

Ik houd op icheckmovies een lijstje bij met de films die ik nog moet zien. Daar staan nog 308 films op. Dat lijkt geen al te grote vooruitgang, maar bij de vorige lijst ontbreken nog 100+ titels van films die ik wel gezien heb (en op dvd/bluray heb), maar hier nog geen recensie van me hebben gehad. Ik probeer tegen het einde van dit jaar op 250 te zitten. Met een beetje doorzetten zelfs de 200.

John Milton

• 24218 messages
  • 13383 votes

Ik heb aan de hand van mijn al bestaande watchlist, Rotten Tomatoes en een aantal andere best off lijstjes van sites als Cinemablend en Indiewire een kijkachterstandlijst gemaakt van films die ik eigenlijk voor 31 december wil zien, om een geinformeerde best of 2014 lijst te kunnen maken. Het waren er meer dan ik dacht:

best of 2014 kijkachterstand

Malick

• 9142 messages
  • 640 votes

Daarvan zag ik er vijfentwintig. Veel plezier.

John Milton

• 24218 messages
  • 13383 votes

Malick wrote:

Daarvan zag ik er vijfentwintig. Veel plezier.

Thanks! Moet goedkomen, toch? Ik verwacht wel wat moois te vinden in die lijst...

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Ik heb ook een groot deel van mijn kijkachterstand weggewerkt. Kan ik eens beginnen aan de cutie nudies.

John Milton

• 24218 messages
  • 13383 votes

cutie nudies? zelfs googelend vind ik niet wat je bedoelt, wel een heleboel nudie cuties.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Nuja ik bedoel films die van eind jaren 50 tot midden jaren 60 zijn gemaakt, met veelvuldig vrouwelijk naakt maar zonder seks. Blijft allemaal heel onschuldig.

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Bah, ik had mijn gekochte achterstand eindelijk naar 300 gekregen maar natuurlijk vandaag een hele resem films op een beurs gekocht.. Verdict: 315. Dat duurt weer even eer ik dat heb weggewerkt.

Malick

• 9142 messages
  • 640 votes

31 januari 2009:

Aantal DVD's: 1402

Kijkvoorraad: 716

15 april| 2010:

Aantal DVD's: 1540

Kijkvoorraad: 772

02 september 2013:

Aantal DVD's en BR's: 2318

Kijkvoorraad: 1140

11 april 2015:

Aantal DVD's en BR's: 2662

Kijkachterstand: 1327

Alexander1900

• 1708 messages
  • 563 votes

Bijna de helft van mijn collectie heb ik nog niet gezien. Een stuk of 400 dvd's. Ik koop vaak een dvd, maar kijk het bijna altijd veel later.

TornadoEF5

• 5616 messages
  • 1726 votes

John Milton wrote:

We zitten alweer halverwege september, en ik loop zo schrikbarend achter ondanks dat ik in 2015 meer films heb gekeken dan ooit, ik zit nu al op evenveel uur als in heel 2014 volgens Letterboxd... Maar ik heb nog zoveel niet gezien

Als ik de inventaris opmaak met betrekking tot wat ik nog wil kijken voor een weloverwogen eindlijst, dat nu al uit is (of bijna) maar er dus nog niet van is gekomen, dan kom ik op de volgende titels :

Slow West

The Duke of Burgundy

Lost River

While We’re Young

The Tribe

A Pigeon Sat On A Branch Reflecting On Existence

Jauja

Tu Dors Nicole

Trudno byt bogom (Hard To Be A God)

P'tit Quinquin

Shaun the Sheep the Movie

45 years

Blind

The Look of Silence

The Postman’s White Nights

Maps to the Stars

99 Homes

Kumiko

Testament Of Youth

Tangerine

The Wolfpack

Gett, The Trial of Viviane Amsalem

Dheepan

Son of Saul

Victoria

Meru

O Menino e o Mundo

Seymour: An Introduction

Als er tijd voor is o.a.:

La Isla Minima

Theeb

Love

Cavalo Dinheiro

Paradise Trips

The Wonders

Far from the Madding Crowd

Listen Up Philip

Love & Mercy

The Voices

Appropriate Behavior

Foxcatcher

Inherent Vice

Force Majeure

Eden

Kreuzweg

The Dark Horse

etc, etc, want: eigenlijk waren het er nog meer!

Vind er maar eens tijd voor, naast al het moois dat nog komen gaat. Argh. Dat wordt lastig. Wellicht wil ik toch iets teveel

Lopen jullie daar ook tegenop?

Ik heb datzelfde probleem ook. Echter geldt bij mij ook het feit dat ik nauwelijks films heb gezien voor dit jaar in mijn leven. Als kind haatte ik films. Ik zit nu ongeveer aan mijn 300ste film dit jaar. Ik weet niet of dat veel is, maar daarvan zijn er dus maar 10 dit jaar. Ik moet wel zeggen, ik selecteer wel veel, en zal zeker niet zo een lange waslijst hebben als jou. Ik ken wel heel wat filmtitels en kort de inhoud ervan, maar het zal me niet altijd boeien, en ik selecteer wel op rating, en films die ik dan mis zie ik dan wel in de lijstjes van anderen (zoals een spring breakers bvb. )

Moet ook nog een veertigtal titels zien dit jaar. Probleem is dat alles in eenzelfde periode uitkomt, ik niet al te graag alleen naar de cinema ga. Ik ook niet altijd de tijd ervoor wil vrijmaken (thuis kijken is gemakkelijker dan weggaan, openbaar vervoer en si en la). En dan moet je ook nog eens 10 euro betalen per kijkbeurt. Als je dan een vijftigtal films wilt zien, dan heb je mooi 500 euro verkwanseld aan films, en dat zie ik niet altijd zitten. Ik weet niet of hier een oplossing is voor in Belgie, maar ik zie het dus niet zitten om in eerste instantie de bus te nemen naar de cinema en terug en me aan te passen aan de busuren, ofwel moet ik een fiets kopen, maar die worden toch om de vier minuten gestolen hier in Belgie, dus dat zie ik ook al niet meer zitten.

arno74

• 8700 messages
  • 3342 votes

John Milton wrote:

Vind er maar eens tijd voor, naast al het moois dat nog komen gaat. Argh. Dat wordt lastig. Wellicht wil ik toch iets teveel

Lopen jullie daar ook tegenop?

LOL. Neehoor, nooit last van . Heb slechts 340 die ik 'binnenkort' wil zien, en daarnaast heb ik ook een wensenlijstje met dik 400 films, en dan tel ik de nieuwe films die nog uit moeten komen niet eens mee.

Liefst zie ik eentje per dag willen zien, maar dat lukt lang niet altijd. Maar ik blijf positief, met een beetje geluk ben ik over 3 jaar helemaal bij!!

TornadoEF5

• 5616 messages
  • 1726 votes

Heb ook een watchlist van dik 400 films.

John Milton

• 24218 messages
  • 13383 votes

400 films? prijs jezelf gelukkig.

Vanwege dat onhandige monster maak ik iedere maand een behapbare classic watchlist voor alleen die maand en hou ik een apart lijstje bij voor de actuele films. Erg handig wanneer je moet gaan schiften als je in tijdnood komt, of in de stemming bent voor een actuele film. Alles mooi bij elkaar.

Night's Watch, ook bij mij is wat ik gezien heb uit 2015 nog geen 7% van het totaal (niet schrikken van de aantallen. I watch a lot of shorts. Daardoor kom ik op 13 films per week gemiddeld, maar dat zijn dus zeker niet alleen speelfilms). En zoals Arno zegt, ik maak er dit jaar een gebaseerd op wat ik gezien heb, en als ik volgend jaar iets zie dat er in had gemoeten pas ik hem aan. In het toplijst 2014 topic komt ook nog wel eens een herzien versie binnen, en zowel hier, als op Icheckmovies als Letterboxd kun je die lijstjes natuurlijk gaandeweg aanpassen, of het nu die van 2015 is of je opeens 2012 wilt omgooien.

TornadoEF5

• 5616 messages
  • 1726 votes

Het probleem is dat het aantal films op de watchlist sneller toeneemt in plaats van afneemt. Heb wel onlangs een honderdtal films weggedaan, die ik wellicht toch ga zien om de druk van die watchlist te doen afnemen (blockbusters die op watchlist stonden die ik in het begin had toegevoegd weggedaan enzovoort.)

Nog een fenomeen is dat ik soms meer bezig ben met films te bestuderen, op te zoeken, erover na te denken, na afloop reacties te lezen, recensies te schrijven, kijken welke films nog uitkomen, wat welke acteur doet. Dat je eigenlijk meer bezig bent met alles naast de film, dan films te bekijken. Ik ben iemand die graag discussieert, die graag nadenkt, graag dingen opzoekt. Als ik al die tijd louter zou gebruiken in films bekijken, zou ik wellicht ook al wat verder staan.

Daartegenover staat dat ik vind dat je erover moet nadenken om een film een plaats te geven, en dat je daardoor door al dat opzoekwerk nieuwe films tegenkomt die je vindt, die je anders niet zou zien. En bovendien kijk ik niet graag veel films na elkaar, dus zou ik het sowieso niet kunnen (anders zou ik met iets anders bezig moeten zijn dan met films).

Aangezien ik veel andere hobby's heb (vijftig ongespeelde games, ik denk erover om te beginnen lezen, maar ben nog altijd met hetzelfde boek bezig als twee maanden terug. Ik wil series kijken, maar kijk ook al lang bijna niets meer. Ik fitness (maar kan ook nauwelijks alles nakomen). Ik ben bezig met het weer, het klimaat, geologie omdat dat me interesseert, maar het is ook periodiek dat ik er tijd voor kan vrijmaken. Het voelt enorm frustrerend aan dat ik bijna niets kan volbrengen/afwerken, en dan moet je nog weten dat ik ontzettend veel vrije tijd heb voor de moment. Ik zoek veel informatie op over allerlei dingen, en dat vergt tijd. En ik heb moeite om aan afleidingen te kunnen weerstaan.

arno74

• 8700 messages
  • 3342 votes

Baas boven baas

arno74

• 8700 messages
  • 3342 votes

TornadoEF5 wrote:

(quote)

Het probleem is dat het aantal films op de watchlist sneller toeneemt in plaats van afneemt. Heb wel onlangs een honderdtal films weggedaan, die ik wellicht toch ga zien om de druk van die watchlist te doen afnemen (blockbusters die op watchlist stonden die ik in het begin had toegevoegd weggedaan enzovoort.)

Ook heel herkenbaar allemaal, ik ben een jaartje geleden wat gaan minderen met het "zoeken" naar interessante films omdat ik al zoveel in de planning had staan, en zonder te zoeken kom ik toch een hoop tegen. En dan glipt er af en toe ook een leuke film tussendoor die dan op TV wordt uitgezonden maar niet in de planning stond.

Misschien is dat de 24-uurs(stress)cultuur van tegenwoordig dat we alles willen en wel "nu". Dat de techniek de mogelijkheid biedt om alles eenvoudig in lijstjes te bewaren helpt ook niet, 'vroeger' kon je gewoon vergeten dat je een leuke film nog wou zien, tegenwoordig is dat vrij lastig.

TornadoEF5

• 5616 messages
  • 1726 votes

Klopt. misschien zouden we er een film omtrent kunnen maken

Zwolle84

• 8022 messages
  • 0 votes

Bij Film > Toplijsten en favorieten > (Dynamische) top 10 2015 (/floplijst):

Ik raak altijd erg gestrest van te volle watchlists. Laatst ook m'n hele IMDB-watchlist geleegd en bij Netflix gooi ik een film eruit als ik geen zin krijg om hem NU te kijken. De ervaring leert dat ik er over een week dan ook geen zin in heb en over een jaar nog steeds niet.

En dan nog word ik zenuwachtig van de 20 overgebleven Netflixfilms die me aanstaren terwijl ik eigenlijk eerst de blu-raystapel wil wegwerken. Wie heeft bedacht dat films kijken onder ontspanning valt?

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.