• 177.914 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.932 actors
  • 9.370.274 votes
Profile

MovieMeter Top 100 2015 (+ persoonlijke top 10 2015 en floplijst)

Malick

• 9142 messages
  • 640 votes

Tussenstand van de erg fijne criticus Dave Mestdach. Erg benieuwd naar The Duke of Burgundy, Inside Out en Victoria.

John Milton

• 24218 messages
  • 13383 votes

Malick wrote:

Tussenstand van de erg fijne criticus Dave Mestdach. Erg benieuwd naar The Duke of Burgundy, Inside Out en Victoria.

Same here. Die Duke binnenkort maar eens opzetten. Inside Out hoop ik wel originele versie te kunnen zien, ik ga niet naar een nagesynchroniseerde.

Malick

• 9142 messages
  • 640 votes

Opzetten? Heb jij de afstandsbediening van je plaatselijke Filmhuis?

McSavah

• 9960 messages
  • 5268 votes

De BD is al geruime tijd uit. Ook erg zin in.

Thorongil

• 1619 messages
  • 690 votes

1. Kingsman: The Secret Service 4.0*

2. Cinderella 3.5*

3. Jurassic World 3.5*

4. Seventh Son 3.0*

5. Mad Max: Fury Road 3.0*

6. Jupiter Ascending 3.0*

7. Terminator Genisys 2.5*

TornadoEF5

• 5616 messages
  • 1725 votes

1 Victoria 5.0

2 It Follows 4.5

3 Ex Machina 4.0

Ik ga later deze maand eens updaten. Want ik ga Jurassic World, Inside Out, La Isla Minima en Turist nog zien deze maand. Dit najaar maak ik dan wel een flinke inhaalbeurt qua films voor 2015.

beavis

• 6627 messages
  • 14782 votes

Wat betreft nieuwe films wist er de laatste maanden maar weinig nieuws mijn top voor dit jaar binnen te dringen. Toch maar weer eens een update doen dacht ik

Top10 NIEUW

Cavalo Dinheiro (2014) 10.0

The Forbidden Room (2015) 9.5

Birdman or (The Unexpected Virtue of Ignorance) (2014) 9.5

Mad Max: Fury Road (2015) 9.0

Angely revolyutsii (2014) 9.0

En duva satt på en gren och funderade på tillvaron (2014) 9.0

Ex Machina (2015) 8.5

Alléluia (2014) 8.5

Tussen 10 en 12 (2014) 8.5

Asha Jaoar Majhe (2014) Labour of Love 8.5

Flop10 NIEUW

Whiplash (2014) 3.0

Aimer, boire et chanter (2014) 4.0

Kami no tsuki (2014) Pale Moon 4.0

Adieu au langage (2014) 5.0

Wolves (2014) 5.0

The Reconstruction of William Zero (2014) 5.0

The SpongeBob Movie: Sponge Out of Water (2015) 5.0

Shi ren chu chai le (2015) Poet on a Business Trip 5.5

Kosmos (2015) 5.5

Meet Me in Venice (2015) 5.5

Top10 OUD maar voor het eerst gezien

Edvard Munch (1974) 9.5

En kärlekshistoria (1970) 9.5

Stromboli AC (1950) 9.0

Nashville (1975) 9.0

Al-khoroug lel-nahar (2012) Coming Forth by Day 9.0

Sult (1966) 9.0

Welt am Draht (1973) 9.0

I'm the Same, I'm an Other (2013) 9.0

Stroszek (1977) 8.5

Malina (1991) 8.5

Met een bonus 5, omdat ik niet kon kiezen tussen te veel bijzondere films

Hélas pour moi (1993) 8.5

Kocár do Vídne (1966) Coach to Vienna 8.5

Mazâ wôtâ (2010) Mother Water 8.5

Traumstadt (1973) 8.5

Nazar (1991) 8.5

Flop10 OUD maar voor het eerst gezien

Der große Verhau (1971) 2.0

Ana alati tahmol azouhour ila qabriha (2006) I Am the One Who Carries Flowers to Her Grave 3.0

Secrets of Sex (1970) Bizarre 4.0

Gui da gui (1980) Encounters of the Spooky Kind 4.0

Penthesilea (1974) 4.5

Lady Dragon (1992) 4.5

Hibari no mori no ishimatsu (1960) The One-Eyed Avenger 4.5

Ici et ailleurs (1976) 5.0

Agente 077 dall'oriente con furore (1965) Agent 077 Fury in the Orient 5.0

Ilo Ilo (2013) 5.0

John Milton

• 24218 messages
  • 13383 votes

Voor mij is er eveneens nog niet verschrikkelijk veel veranderd, al moet ik nog erg veel films zien waar ik hoge verwachtingen van heb.

TOP TIEN:

http://i.imgur.com/2iXMICO.jpg

twee 4,5* en acht 4*, ik verwacht (en hoop) dat deze nog genoeg zal veranderen. Hij is erg Amerikaans nog en 3 animatie vind ik eigenlijk ook teveel, maar het is zoals het is

FLOP TIEN:

http://i.imgur.com/8ZG4DnP.jpg

Gaat vrij gelijkmatig van 1,5* naar 2,5*

TOP10 OUD maar voor het eerst gezien:

http://i.imgur.com/uDNAAny.jpg

Drie 4,5* en zeven 4*

Zwolle84

• 8022 messages
  • 0 votes

John Milton wrote:

FLOP TIEN:

(afbeelding)

Die John Wick in je flop 10 vind ik opvallend, als ik je (altijd fijne en heldere) recensies er af en toe op nasla. Wat vond je er zo slecht aan?

Ik heb erg genoten van vooral de visuele stijl en hoe beeld en muziek samengaan.

Zwolle84

• 8022 messages
  • 0 votes

Onderstaand mijn top 10 van 2015 tot nu toe. Moet er wel gelijk bij zeggen dat dit puur op de biosbezoeken is gebaseerd; verschuift vaak flink als ik de films zonder opsmuk op blu-ray kijk. En ik vind het lastig welke films in aanmerking komen, ik zie ook flink wat films uit 2014 in dit topic staan. Ik beperk me hier puur tot de films die ik dit kalenderjaar op het witte doek zag.

Top 10:

1. Child 44

2. Ex Machina

3. Avengers: Age Of Ultron

4. Chappie

5. Wild

6. The Gallows

7. It Follows

8. Run All Night

9. Mad Max: Fury Road

10. Jupiter Ascending

Flop 6*:

1. Survivor

2. Focus

3. American Sniper

4. Insidious: Chapter 3

5. Selma

6. Paper Towns

* Nrs. 7-10 heb ik weggelaten. 2015 is wat mij betreft tot nu toe een zeer sterk jaar, waardoor alleen de onderste 6 uit m'n top 28 een onvoldoende scoren.

John Milton

• 24218 messages
  • 13383 votes

Zwolle84 wrote:

Die John Wick in je flop 10 vind ik opvallend, als ik je (altijd fijne en heldere) recensies er af en toe op nasla. Wat vond je er zo slecht aan?

Ik had wat kritiekjes

Grappig trouwens, we delen twee top tien titels (Ex Machina en Mad Max: Fury Road) én een flop tien titel (American Sniper).

MAAR: een van jouw top tien staat in mijn flop tien (Jupiter Ascending) en één heb ik uitgezet (Child 44, we konden niet tegen die neppe accenten), en eentje die nét buiten mijn top tien viel (Selma) staat in jouw flop tien. Overlappende smaken dus

Zwolle84

• 8022 messages
  • 0 votes

John Milton wrote:

(quote)

Ik had wat kritiekjes

Grappig trouwens, we delen twee top tien titels (Ex Machina en Mad Max: Fury Road) én een flop tien titel (American Sniper).

MAAR: een van jouw top tien staat in mijn flop tien (Jupiter Ascending) en één heb ik uitgezet (Child 44, we konden niet tegen die neppe accenten), en eentje die nét buiten mijn top tien viel (Selma) staat in jouw flop tien. Overlappende smaken dus

Oké, ik kan een deel van je kritiek wel plaatsen, al deel ik het niet. Zal deels vast ook opgaan voor Jupiter Ascending: eveneens zo'n film waar ik m'n kritische bril heb afgezet en me heerlijk heb laten vermaken.

Child 44 pakte me totaal vanuit het niets. Ging met lage verwachtingen naar de bios, maar werd vrijwel direct gegrepen door de uitmuntende hoofdrolspelers en de duistere sfeer. Verslapte daarna ook geen moment meer.

Vooralsnog dus m'n nummer 1, maar er staat nog veel concurrentie op stapel: nieuwe Star Wars natuurlijk, South Paw, Black Mass, Crimson Peak, The Green Inferno...

EDIT: Ik zie dat Nightcrawler ook in je top 10 staat. Die had ik vorig jaar op 7 staan:

1. Begin Again

2. Interstellar

3. Oculus

4. Gone Girl

5. The Amazing Spider-Man 2

6. Her

7. Nightcrawler

8. Boyhood

9. The Wolf Of Wall Street

10. Exodus: Gods And Kings

arno74

• 8700 messages
  • 3342 votes

Update:

VOORLOPIGE TOP 2015:

01. (01) 4,5* - Magical Girl (2014)

02. (02) 4,5* - Birdman (2014)

03. (03) 4,0* - Ex Machina (2015)

04. (04) 4,0* - Imitation Game, The (2014)

05. (....) 3,5* - Im Labyrinth des Schweigens (2014)

06. (05) 3,5* - Isla Mínima, La (2014)

07. (06) 3,0* - Theory of Everything, The (2014)

08. (07) 3,0* - Trash (2014)

09. (08) 3,0* - Wolf Totem (2015)

10. (....) 3,0* - Inside Out (2015)

VOORLOPIGE TOP & FLOP PRODUCTIEJAAR 2015:

01. 4,0* - Ex Machina (2015)

02. 3,0* - Wolf Totem (2015)

03. 3,0* - Cinderella (2015)

04. 3,0* - Inside Out (2015)

05. 2,5* - Tomorrowland (2015)

06. 2,5* - Insurgent (2015)

07. 2,5* - Fifty Shades of Grey (2015)

08. 2,0* - Chappie (2015)

09. 2,0* - Jupiter Ascending (2015)

10. 1,5* - Poltergeist (2015)

TOP 10 NOEMENSWAARDIGE ONTDEKKINGEN 2015:

01. (....) 5,0* - Hotaru no Haka | Grave of the Fireflies (1988)

02. (01) 4.5* - City Lights (1931)

03. (02) 4,5* - Do-ga-ni | Silenced (2011)

04. (03) 4,0* - Verdugo, El (1963)

05. (05) 4,0* - Wadjda (2012)

06. (06) 4.0* - Central do Brasil (1998)

07. (04) 4,0* - Es Geschah am Hellichten Tag | It Happened in Broad Daylight (1958)

08. (08) 4,0* - Salinui Chueok | Memories of Murder (2003)

09. (....) 4,0* - Contracorriente (2009)

10. (10) 4,0* - Byôsoku 5 Senchimêtoru (2007)

TheBunk

• 746 messages
  • 3093 votes

Dit jaar twee ****½- en acht ****-films gezien. Samen precies genoeg voor een top 10:

01 The Look of Silence ****½

02 Birdman ****½

03 A Girl Walks Home Alone at Night ****

04 Bande de Filles ****

05 Inherent Vice ****

06 Tu Dors Nicole ****

07 Love ****

08 Adieu au Langage ****

09 Amy ****

10 Lost River ****

Eeervolle vermeldingen voor Le Meraviglie, Foxcatcher, It Follows, Mad Max: Fury Road, A Most Violent Year en Victoria (allen ***½).

DVD-T

• 15565 messages
  • 3122 votes

Nog heel wat in the halen over 2015. Tot nu toe erg veel oudere films gezien en me wat minder gericht op 2015. Heel wat gemist ook in de bioscopen. Had graag Inside Out willen zien bijvoorbeeld en toch ook veel kleinerer (arthouse) films gemist. Daarnaast komt van wat ik heb gezien van productiejaar 2015 totaal niet in de buurt van Fury Road en Ex Machina en Blackhat.

Hier een voorlopige top 10 van de films die hier in 2015 in de bioscopen zijn gaan draaien.

01 - 4.5* - Mad Max: Fury Road

02 - 4.5* - Ex Machina

03 - 4.5* - Blackhat

04 - 4.5* - It Follows

05 - 4.5* - Whiplash

06 - 4.5* - Birdman: or (The Unexpected Virtue of Ignorance)

07 - 4.5* - Inherent Vice

08 - 4.5* - Big Hero 6

09 - 4.0* - Furious Seven

10 - 4.0* - Avengers: Age of Ultron

Voorlopige flop lijst:

01 - 1.0* - Jupiter Ascending

02 - 1.5* - Bloed, Zweet & Tranen

03 - 1.5* - The Gunman

04 - 2.0* - Michiel de Ruyter

05 - 2.0* - Demonic

06 - 2.0* - Taken 3

07 - 2.0* - Chappie

08 - 2.0* - Mission: Impossible - Rogue Nation

09 - 2.0* - The Theory of Everything

10 - 2.5* - Minions

De films in de lijst zijn niet allemaal slecht. De nummers 7-10 zijn degelijke films, ze konden mij persoonlijk gewoon weinig boeien. Bloed Zweet & Tranen, geroemd door velen, was gewoon een persiflage op Hazes. Had op sommige momenten een Benny Hill muziekje er onder gezet en het was een komedie (het begin waar er overal blikjes bier worden weggetoverd bijvoorbeeld). Ik vond het verschrikkelijk.

Malick

• 9142 messages
  • 640 votes

Ruim drie maanden verder dus tijd voor een tussenstand.

Hoogtepunten (49) + Dieptepunten (38).

Aanraders: Tu dors Nicole, Song of the Sea, O Menino e o Mundo, Victoria en Paradise Trips.

Afraders: The Diary of a Teenage Girl, X+Y en Trois Souvenirs de Ma Jeunesse.

John Milton

• 24218 messages
  • 13383 votes

Tu Dors Nicole en O Menino e o Mundo ben ik ook benieuwd naar. Victoria zeker ook, die ik hopelijk zondag ga zien als het lukt. Paradise Trips kan ik moeilijker inschatten, zou ik goed kunnen vinden, maar kan ook de andere kant op als ik de trailer zo zie.

The Diary of a Teenage Girl heb ik na het zien van de trailer vermeden, X+Y had ik nog nooit van gehoord, maar ik verbaas me erover dat dat Toronto heeft gehaald als ik de zoetsappigheid zo zie. Hollywood in indiejasje? Trois Souvenirs de Ma Jeunesse geloof ik je ook zeker op je woord bij het zien van de trailer.

Ik voeg daar graag mijn eigen niet zo geslaagde filmhuiservaring van vorige week aan toe: Stoedjent.

Malick

• 9142 messages
  • 640 votes

Dat meen je niet? Kijk reikhalzend uit naar Stoedjent. Heb de distributeur eindelijk zover gekregen dat ze de film gingen uitbrengen. Lag wel drie jaar op de plank. Alleen niemand durft hem in Limburg te vertonen dus kan nog wel even duren voordat ik hem zie op het witte doek. Maar dat gaat er sowiezo van komen.

Paradise Trips is heel leuk. Alleen even doorbijten bij het begin.

John Milton

• 24218 messages
  • 13383 votes

Nou vorm je eigen mening zou ik zeggen. Ik had een stukje getypt met wat ik vond, maar ik heb het maar weer weggehaald. Je moet hem eerst zelf maar zien

John Milton

• 24218 messages
  • 13383 votes

We zitten alweer halverwege september, en ik loop zo schrikbarend achter ondanks dat ik in 2015 meer films heb gekeken dan ooit, ik zit nu al op evenveel uur als in heel 2014 volgens Letterboxd... Maar ik heb nog zoveel niet gezien

Als ik de inventaris opmaak met betrekking tot wat ik nog wil kijken voor een weloverwogen eindlijst, dat nu al uit is (of bijna) maar er dus nog niet van is gekomen, dan kom ik op de volgende titels :

Slow West

The Duke of Burgundy

Lost River

While We’re Young

The Tribe

A Pigeon Sat On A Branch Reflecting On Existence

Jauja

Tu Dors Nicole

Trudno byt bogom (Hard To Be A God)

P'tit Quinquin

Shaun the Sheep the Movie

45 years

Blind

The Look of Silence

The Postman’s White Nights

Maps to the Stars

99 Homes

Kumiko

Testament Of Youth

Tangerine

The Wolfpack

Gett, The Trial of Viviane Amsalem

Dheepan

Son of Saul

Victoria

Meru

O Menino e o Mundo

Seymour: An Introduction

Als er tijd voor is o.a.:

La Isla Minima

Theeb

Love

Cavalo Dinheiro

Paradise Trips

The Wonders

Far from the Madding Crowd

Listen Up Philip

Love & Mercy

The Voices

Appropriate Behavior

Foxcatcher

Inherent Vice

Force Majeure

Eden

Kreuzweg

The Dark Horse

etc, etc, want: eigenlijk waren het er nog meer!

Vind er maar eens tijd voor, naast al het moois dat nog komen gaat. Argh. Dat wordt lastig. Wellicht wil ik toch iets teveel

Lopen jullie daar ook tegenop?

Malick

• 9142 messages
  • 640 votes

John Milton wrote:

Lopen jullie daar ook tegenop?

Ben een apart geval omdat dit mijn 'werk' is. Dus een paar keer per week vertoef ik in het Filmhuis of bioscoop. Soms is de week wat voller dan de ander. Plus Filmbeurzen en Filmfestivals helpen voor mij heel erg. Op een dag even drie / vier / vijf titels kijken is me niet vreemd.

Advies voor jou kan zijn om echt iedere week de releases bij te houden. Discipline. Ga een avond in de week verplicht eruit. En pak twee titels mee. Als dat financieel natuurlijk lukt. En wat ook meetelt is of je een relatie hebt of niet. En kinderen. Want dan is het onbegonnen werk en moet je je erbij neerleggen.

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Geen idee of dat zo is. Ik heb naast een baan met flexibele tijden, een relatie en een kind (enkelvoud) en zelfs dan lukt het. Wel belangrijk dat ik in de stad woon en niet ver van vier goede bioscopen en vlakbij het station.

Verder kwestie van veel en goed plannen. Op een vrije dag begin ik wel om half negen met filmkijken totdat school uitkomt, dan moet je toch wel 3 films kunnen zien en de boodschappen binnen hebben.

Verder qua releases is het wel een kwestie van discipline inderdaad om de nieuwe releases bij te houden en films geconcentreerd te kijken. Als ik een avond naar de film ga, vaak meteen twee meepikken. Ik probeer ook altijd elke week een late middag voorstelling van 16u of zo te doen. Met Cineville is het ook financieel te doen, voor Cineville ging ik ook niet zo vaak en haalde dat later via dvd allemaal in.

En dan 1 of 2x per week een film samen op TV of uit de collectie en 1x per maand samen naar de bios. Komend weekend bijvoorbeeld 2 films samen meepikken op Camera Japan.

Het enige dat ik zo kan bedenken dat ik echt heb gemist is Lost River omdat ik in die ene week dat-ie draaide op vakantie was. Ik ga m niet kopen en de bibliotheek heeft 'm nog niet. Verder wat van de grotere (lees: Pathé) titels gemist, hoewel ik Inside Out, Jurassic Park en Mad Max toch ook al heb gezien.

Ik kijk verder nauwelijks TV, volg geen series en kijk geen voetbal of tennis of zo. Ik denk zelf dat je het verder ook niet echt prioriteit geeft. Je had een heel Imagine programma, maar volgens mij ben je niet geweest. Dat is verder niet erg, maar het kost tijd en enige inspanning als je echt allemaal wilt zien. Je legt je accenten bij allerlei iCM-lijstjes, je hebt bijvoorbeeld veel meer Platinum Awards dan ik, maar die interesseren mij dan weer totaal niet.

edit: Ik zat dit overigens te typen, terwijl de rest van het gezin nog in bed ligt, eigenlijk had ik om kwart over zeven, nadat ik de was had aangezet (ik ben geen uitslaper - is dat ook een voorwaarde?), gelijk een dvd'tje moeten gaan kijken, maar ik wilde nog even de films van gisteren in de systemen invoeren en het uitleen/inleen even bijwerken. Dus dat komt later... en in de tussentijd dat ik dit berichtje tikte ook nog een ontbijtje voor mijn dochter gemaakt die is s ochtend meer geïnteresseerd in de iPad (waar ze overigens gewoon ZAPP op kijkt), want Shaun the Sheep heb ik ook gemist, want daar wilde ze niet naartoe, terwijl ze op ZAPP wel naar dat beest kijkt.

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Overgens is dit een heel gemiddeld jaar twee echte uitschieters gezien naar boven en veel 3.5* (goed) en aardig wat 4.0* (erg goed). Maar toch ook al (te) veel echt heel matige tot slechte dingen gezien.

Ik verwacht in het najaar nog wel een paar echte uitschieters en wie weet nog wat leuke festival dingetjes.

O ja, ik loop nog een titel achter: Knight of Cups moet ik nog kijken!

Prinz

• 1085 messages
  • 4221 votes

Toch altijd heerlijk om vast te stellen dat ik niet de enige ben die haast 'maniakaal' film kijkt.

John Milton

• 24218 messages
  • 13383 votes

Ik heb Cineville, financieel kan het wel uit. Het kost me wel wat meer reistijd vanaf huis dan echte stedelingen denk ik: van huis (Woerden) naar station, trein naar Utrecht of A'dam en vanaf daar naar de bios, maar dan nog is dat wel te doen zeker als je er idd twee meepakt. Het is inderdaad eerder een kwestie van prioriteit denk ik, MR. Andere interesses als computers, series, Muziek/Audio, lezen en sport nemen net teveel tijd in om écht ongebreideld los te kunnen gaan op filmgebied. Ik voel me nog steeds in de eerste plaats filmliefhebber, maar ik wil niet al die andere dingen ervoor laten schieten. Ik denk wel eens dat het leven simpeler zou zijn als ik minder dingen leuk zou vinden.

Imagine was ik wel degelijk, maar het was mijn eerste filmfestival en er waren twee niet voorziene beperkingen:

- ik was niet helemaal fit ondanks het mooie weer

- Ik kwam erachter (rookie) dat ik meerdere dagen achter elkaar meerdere films op een dag eigenlijk niet heel relaxed vind (in elk geval niet in mijn eentje en mijn vriendin moest werken).

Daardoor uiteindelijk een hoop moeten laten schieten. Uiteindelijk 4 of 5 films gezien volgens mij. Ik ga iig niet meer solo meerdere films pakken, thuis in je eentje iets kijken voelt toch anders dan zo'n hele dag in je Remi.

Er gaat bij mij vermoedelijk teveel tijd zitten in andere dingen, en hoewel wel degelijk heel veel tijd zit in films, is dat zelfs dan niet gefocused op het bijhouden van wat er uitkomt (blijkbaar). Ik pak er morgen weer twee, maar ook dan winnen pragmatische zaken het vaak van wat ik echt wil zien, omdat het vaak niet goed aansluit kijk je dan maar een andere film (of je redt het niet om van A naar B te komen, of je hebt geen zin om anderhalf uur te wachten). En dan wordt het daardoor Everest ipv Dheepan omdat dat simpelweg beter aansluit en toch ook wel geinig lijkt.

Het komt er gewoon niet altijd van. Nu ook niet. In plaats van zodirect één van die ontbrekende titels te kijken gaat zo Spy (2015) er in. Mijn vriendin heeft de hele dag gewerkt en is wat moe, dus dan houden we het simpel. Weer eens kans verkeken. Soms zeg ik, nee we gaan wat goeds kijken, maar dat is niet altijd iets van 'wat ik eigenlijk asap moet kijken voor mijn eindejaarslijstje'.

Zo gaat dat (Alhoewel, misschien is het wat voor mijn floplijst? we gaan het zien ).

De spijt komt vast later.

Malick

• 9142 messages
  • 640 votes

John Milton wrote:

Ik kwam erachter (rookie) dat ik meerdere dagen achter elkaar meerdere films op een dag eigenlijk niet heel relaxed vind (in elk geval niet in mijn eentje en mijn vriendin moest werken).

Daardoor uiteindelijk een hoop moeten laten schieten. Uiteindelijk 4 of 5 films gezien volgens mij. Ik ga iig niet meer solo meerdere films pakken, thuis in je eentje iets kijken voelt toch anders dan zo'n hele dag in je Remi.

Als je eenmaal de mensen van hier kent wil je niet anders. En de groep groeit ieder jaar weer opnieuw. Heb zelf geen moeite om alleen naar Filmfestivals te gaan echter ik vind het wel leuker om iets te kunnen delen. Beetje ouwehoeren / discussiëren tussen de films door. Samen eten. Begrijp je dus wel. Zet vrijdag 13 november maar alvast in je agenda.

DVD-T

• 15565 messages
  • 3122 votes

Wat veranderingen in de top 10.

Whiplash voor een derde keer gezien, en het is gewoon een geweldige film. Dit keer kwam het Simmons knikje van mij kant. Perfectie.

Ook It Follows herzien. Nu boven Ex_Machina geplaatst. Door de verschuivingen nog wel op plaats 4.

Inside Out gezien. Stond hoog op mijn to see lijstje van dit jaar. Een van de mooiste films van dit jaar.

Blackhat heeft flink moeten inboeten. Nog wel erg goed.

Maar een film die me het meest heeft geraakt afgelopen week is vorige week pas op mijn radar verschenen.

Het prachtige Me and Earl and the Dying Girl is voor mij tot nu toe de verassing van het jaar. Een film die je dit jaar wel gezien moet hebben.

Als gevolg dus wat verschuivingen in de lijst. Age of Ultron en Furious 7 gaan er uit. Whiplash gaat naar 1.

01 - 4.5* - Whiplash

02 - 4.5* - Mad Max: Fury Road

03 - 4.5* - Me and Earl and the Dying Girl

04 - 4.5* - It Follows

05 - 4.5* - Whiplash

06 - 4.5* - Inside Out

07 - 4.5* - Blackhat

08 - 4.5* - Birdman: or (The Unexpected Virtue of Ignorance)

09 - 4.5* - Inherent Vice

10 - 4.5* - Big Hero 6

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

DionneDarko

• 648 messages
  • 6108 votes

Nou dit x gaat het moeilijk voor me worden zeg, niet zoals voorgaande jaren dat ik eigenlijk teveel heb om uit te kiezen maar niet zo heel veel soeps gezien dit jaar.

Ex Machina (2015) 5,0*

Turist (2014) 4,5*

Mad Max: Fury Road (2015) 4,5*

Relatos Salvajes (2014) 4,0*

The Voices (2014)

Soaked in Bleach (2015) 4,0*

It Follows (2014) 4,0*

En dan ben ik doorgaans erg gul.. Vorig jaar had ik maar liefst 33 films die ik 4 sterren of hoger gaf. Had er toen ook veel meer bekeken (rond de 100) dit jaar kom ik nog maar op 56 uit geloof ik. En heb me ook aan dingen gewaagd zoals Terminator, Jurrasic World en Poltergeist... Maar toch, ik wil mijn top 10 toch wel minimaal vullen met films die ik met 4 sterren waardeer. Al heb ik nog wat hoop, dit staat er op mijn nog-bekijken-lijstje:

A Girl Walks Home Alone at Night (2014)

Lost River (2014)

Inherent Vice (2014)

Amy (2015)

Victoria (2015)

Citizenfour (2014)

Tu Dors Nicole (2014)

Inside Out (2015)

En Duva Satt på en Gren och Funderade på Tillvaron (2014)

Alternatieve titel: A Pigeon Sat on a Branch Reflecting on Existence

The Visit (2015)

Kreuzweg (2014)

En nog even goed uitvogelen welke films uit 2014 ik pas in 2015 gezien heb en of die mee kunnen tellen.. Dan kan het nog een mooie lijst worden misschien.

DionneDarko

• 648 messages
  • 6108 votes

DVD-T Je hebt Whiplash er dubbel in staan, op nummer 1 en 5...

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.