- Home
- Filmforum
- Filmdragers en apparatuur - Algemeen
- Kijkachterstand
Kijkachterstand
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Na bijna opgezogen te zijn door het zwarte gat heb ik vlug een aantal nieuwe films aangeschaft.
Ik heb me alleen teveel laten gaan en heb er maarliefst 10 aangeschaft. Een veeeeel te grote kijkachterstand dus nu, en tegen mijn eigen regel in.
Oh jee, had ik beter niks gezegd van dat zwarte gat
10 originele DVD's, ik hoop dat het niet te duur was 
Wat zit er allemaal tussen? Of misschien moet je ze vermelden in de gepaste thread:
Gwen80
-
- 226 messages
- 521 votes
10 originele dvd's inderdaad. De totaalprijs viel mee. Een deel was in de FRS, daar had ik 5 dvd's voor 14 euro. Ik was gisteren in een andere FRS dan donderdag, en heb dit keer wel een paar dvd's meegenomen.
Ik zal ze vermelden in dat andere topic. Een deel komt door aanraders hier op het forum, anders had ik die films nooit gekend. 
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Aan die snelheid zal er weer snel een zwart gat komen
Heb je misschien vakantie dat je zoveel tijd hebt om te kijken?
Gwen80
-
- 226 messages
- 521 votes
Nee, geen vakantie, wel een slecht/wisselend dag/nacht ritme waardoor ik een paar keer midden in de nacht een film heb zitten kijken. En verder doe ik werk waarbij ik (deels) mijn eigen tijd kan indelen, waardoor ik nu inderdaad wat uren die ik eigenlijk aan werk had moeten besteden aan films en dit forum heb besteed de afgelopen tijd. Dit haal ik dan ook wel weer deels in tijdens nachtelijke uren, en straks als de deadlines naderen door 24/7 te werken. Dus ik ben niet helemaal constructief bezig, maar het komt uiteindelijk wel goed. 
Gwen80
-
- 226 messages
- 521 votes
En jij? Waar ga je naartoe als je al die uren in/op de trein zit?
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Van en naar het werk. Ik werk in Brussel 3 dagen per week. Het is dan dat ik het meeste films kijk op mijne mini-tablet (daarvoor keek ik op mijn IPod
). Dan heb ik in totaal meer dan 2 uur de tijd om hieraan te spenderen. Dus op een dag krijg ik dan wel een film gekeken, meestal in 2 delen. Op 3 dagen zijn dat 3 soms 4 films als ze wat korter van duur zijn.
Het nadeel is dat als ik een film echt niet goed vind en ik heb em nog niet uitgekeken bij aankomst in de thuishaven, dan is de kans groot dat ik em niet verder zal kijken en een andere film opzet. Dit had ik vorige week met de film "Salem's Lot", gelukkig een download, dus geen geld aan verspild. Een andere was "The Thing (1982)", kreeg horror voorgeschoteld terwijl ik me aan een sci-fi had verwacht. Ik had het moeten weten dat die niks voor mij ging zijn als die al zo een hoge klassering heeft in de "mannelijke" top 250. Na een tegenvallende of toch iets te deprimerende film, zet ik wat vrolijkers op. Ik wissel graag af met genres.
Winter's Bone had ik wel afgekeken 2 weken geleden steeds hopende dat die beter werd of iets interessant ging hebben , maar neen hoor
Gelukkig heb ik ook vergeten pareltjes ontdekt van bijvoorbeeld Disney uit de jaren '60. Er zijn nog zoveel goede oude films die hier niet zijn uitgebracht op DVD. Daarom dat ik vaak gebruik maak van Amazon. co.uk.
Nadeel is natuurlijk dat je vaak geen NL subs hebt, wel vaak Engelse subs. Voor een film die ik echt graag wil hebben doe ik een extra inspanning en zou em zelfs nemen zonder subs. Gisteren heb ik Alice, sweet Alice gekeken zonder subs en dat ging eigenlijk heel goed. Gelukkig bestaat er vandaag ook de mogelijkehid om subs te downloaden en dat doe ik dan ook als het echt te moeilijk wordt om te volgen zonder subs (zeker bij een andere taal dan Nederlands of Engels of waar je het geluid zo hard moet zetten voor je ze verstaat). Subs vertalen heb ik ook een tijdje gedaan, maar dat slorpt zoveel tijd op. Ik prefereer die tijd te steken in het kijken naar films 
starbright boy (moderator films)
-
- 22396 messages
- 5068 votes
Huidige stand: 440 stuks, tegen de 100 shorts niet meegerekend. In mijn post uit 2010 staan films die nog steeds op de stapel liggen.
DVD-T
-
- 15565 messages
- 3122 votes
Momenteel heb ik een kijkachterstand van 173 films. Daar zitten films tussen die al vanaf 2008 stof staan te verzamelen. Daarnaast ook nog eens 11 series staan die ik af moet maken of aan moet beginnen.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Toch best nog veel te gaan starbright en DVD-T. ..
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
Dat heb je snel gedaan. Kan je weer nieuwe kopen. 
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Mijn geld is inmiddels wel op.
Je kan mij helpen met mijn achterstand weg te werken 
Gwen80
-
- 226 messages
- 521 votes
Dat helpt jou dan toch niet? Want als ik jouw films kijk, heb jij ze nog niet gezien. 
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Dat is ook weer waar. Jammer dat we geen herinneringen kunnen uitwisselen, dat zou nog eens handig zijn.
starbright boy (moderator films)
-
- 22396 messages
- 5068 votes
Heb sinds kort ook nog een jaar lang gratis Netflix. Dat kan er ook nog wel bij
.
Gwen80
-
- 226 messages
- 521 votes
Nee, want dan zijn er opeens zoveel films die ik kan kijken, dat ik het gevoel heb een heel grote kijkachterstand te hebben, ik hou het liever overzichtelijk. 
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
Ja dat is ook mijn reden geweest om die extra zenderpakketten op te zeggen, minder te kopen en te downloaden... hier te reageren en elders lijstjes neer te zetten.
Het moet ook een lust blijven en geen last.
(Want dat bespeur nu weer een beetje bij alex).
(En even offtopic, op de website staat, veel plezier toegewenst, dus voor dat geldt het eveneens.)
En alles goed Dick, paar dagen niet gezien. We misten je al.
Haha, ja het gaat prima. Wel zijn er nog meer dingen op dvd verschenen dan alleen films.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Ja dat is ook mijn reden geweest om die extra zenderpakketten op te zeggen, minder te kopen en te downloaden... hier te reageren en elders lijstjes neer te zetten.
Het moet ook een lust blijven en geen last.
(Want dat bespeur nu weer een beetje bij alex).
Netflix zou ook niets zijn voor mij. Ik zou ofwel niet weten waar te beginnen ofwel gefrustreerd raken dat hetgeen ik zoek er helemaal niet bij is of maar gedurende een beperkte periode beschikbaar is. Bovendien heb ik graag een fysiek schijfje van dingen die ik wel eens opnieuw wil kijken (ook al gaan er jaren overheen) zodat ik niet afhankelijk ben van een aanbod van een streamingdienst.
Ik speel liever op veilig want tegenwoordig is het niet meer zo vanzelfsprekend dat films "eeuwig" in omloop blijven, zeker oudere minder bekende films (die heel goed kunnen zijn) heb ik wel eens iets van die ga ik toch maar snel kopen voor ik die nergens meer vind ofwel een belachelijk hoge prijs moet betalen omdat ie plots "rare" is geworden terwijl die ten tijde van de videoband nog vrij makkelijk te verkrijgen was. Ik denk spontaan aan de film Braindead, een cultfilm maar probeer die maar eens een DVD met NL ondertitels te vinden die betaalbaar is. Ik weet dat hij bestaat maar 20 euro is dan bij wijze van spreken een koopje. Ik heb em onlangs gekocht via Amazon aan ongeveer 5 euro weliswaar zonder ondertitels, maar die film heeft zo een simpel plot dat ondertitels voor mij eigenlijk niet nodig zijn.
Het zal voor mij niet snel een last worden
Ik vind het bovendien nu al makkelijker om films die me absoluut geen voldoening gaven en geen herkijkwaarde hebben meteen weg te doen. en ja daar zijn regelmatig hoog gewaardeerde films bij of films die ik soms een pak lager beoordeelde dan het merendeel van de stemmers. "Mama (2013)" was de laatste die me vies tegenviel en op de "weg ermee" hoop zal belanden.
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
Het zal voor mij niet snel een last worden
Ik vind het bovendien nu al makkelijker om films die me absoluut geen voldoening gaven en geen herkijkwaarde hebben meteen weg te doen.
Ja, dat had ik ook beter kunnen doen, zeker nu de marktwaarde bedroevend laag is. Hoe langer je ze in bezit hebt, hoe moeilijker weg te doen. Nadeel van films is dat je ze heel moeilijk kunt combineren met andere bezigheden.
Gwen80
-
- 226 messages
- 521 votes
Wat bedoel je? Dat je tijdens een film niet iets anders kan doen?
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
Dat bedoel ik. Ik heb het niet over eten, drinken....maar gelijktijdig andere hobbies, of huishoudelijke taken o.i.d. Ik heb daar nu wel wat op gelet, zodoende heb ik juist die vaak gehouden. En die veel aandacht vergen maar weggedaan.
En vond jij het de moeite die 10 films...? Geld speelt bij mij niet zo rol, maar wel tijd, dus kijk ik liever nog maar weer eens een film die ik al eens heb gezien. Dat waren, (naast vooral kortere films) ook mijn voornemen in al die jaren dat ik op de site ben, maar vaak is daar niet veel van gekomen. Veel films zijn ook lastig te vinden geweest, en nog wel. En toen ik ze eindelijk gevonden had, vielen ze vaak ook tegen. 
en nog even offtopic, was jij een tijdje niet actief op de site?
Gwen80
-
- 226 messages
- 521 votes
Gelijktijdig andere hobby's gaat inderdaad vaak lastig tijdens het film kijken. Je kan het wel combineren als je bv een date hebt, dat je dan op die date samen een film kijkt.
Ik vond die 10 films wel de moeite, waren niet allemaal toppers ofzo, maar toch interessant voor mijn collectie, of om een wat breder genre te leren kennen.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Ik kan dat ook niet zeker niet bij een film die ik nog nooit heb gezien. Bij een film die ik al heb gezien durf ik af en toe wel eens even iets anders doen. Als je een film op PC kijkt dan kan je al makkelijker even een ander ventstertje openen en iets checken op het internet of zo.
Malick
-
- 9142 messages
- 640 votes
Cannes-huiswerk:
John Milton
-
- 24218 messages
- 13383 votes
Grave of the Fireflies! Erg bijzonder. Voor de rest is het ook voor mij veel huiswerk wat ik zie, ik heb Capote laatst gekeken toen PSH overleed en uit die box heb ik A Bout De Souffle gezien ( als die erin zit), maar voor rest heb ik er niets van gezien
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
Wat ligt er rechtsboven? Dat kan ik zo snel niet thuisbrengen.