- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- iCheckMovies
iCheckMovies
Malick
-
- 9142 messages
- 640 votes
Is dat zo? Hetzelfde geldt voor Pedro Costa, Lisandro Alonso, Aleksandr Sokurov, Andrei Tarkovsky, Sharunas Bartas, Tsai Ming-liang, Béla Tarr, Joanna Hogg en Fred Kelemen. Alleen het werk van Bruno Dumont lijkt te ontbreken.
Die short van Lumière lijkt me een 'foutje'. Vraag het anders even op ICM?
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
Alonso is opvallend ja.
Ik ben het met je eens dat de afwisseling feature, short, docu wel eens fijn is tussen al die feature lijsten.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
Bij de shorts bedoelde ik trouwens Edwin S. Porters "Circular panorama of electric tower" en "Pan American exposition by night" (uit 1901 en 1903).
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
Die twee shorts zijn twee draaiende camerabewegingen van een paar minuten. Als je toch dat soort vroege shorts opneemt in een contemplatieve lijst zou ik me kunnen voorstellen dat het zoiets is.
Wel op Vimeo of YT te vinden. Niet in HD dus, maar dat is wellicht niet zo makkelijk voor films uit 1901 en 1903 
@ Booed in Cannes - lijst. Denk dat de lijst wel langer zal zijn, maar op zich wel grappig. Zag ze bijna allemaal, bij sommige zou ik ook 'boeh' geroepen hebben.
beavis
-
- 6627 messages
- 14795 votes
Er is zojuist een nieuwe interessante Japanse lijst toegevoegd
https://www.icheckmovies.com/lists/japanese+movies+300+by+tadao+sato/adamh/
103 checks, 200 te gaan!
uiteraard nog niet perfect aangezien recente films niet meedoen en er ook wel wat meer Yoshida en Shinoda in had gekund, om iets te noemen. Maar toch wel een sterkere lijst dan de Junpo lijst!
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12843 votes
Er is op ICM toch écht een gebrek aan modern genrewerk. Als er dan al eens een lijst als deze toegevoegd wordt zijn het weer een hoop dezelfde namen die al in 5 andere lijsten staan.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
116 checks, waarvan 9 die in geen enkele andere lijst staan. Toch inderdaad een magere oogst -
Opvallend weinig genre werk, ook uit de Jaren 70.
Dus inderdaad niet perfect (mild), weet ook niet of-ie noodzakelijk sterker is. Misschien scoren alle lijsten waarin maar één Zatoichi en één Gojira film (en dan bij beide de eerste uit de serie) staan en dan wel tienduizend Miyamoto Musashi en andere samoerai flicks staan sowieso onvoldoende.
De verhouding zou eens moeten kloppen.
Misschien kan er eens vanuit MoMe een initiatief komen om dé ultieme Japanse lijst te maken. En dan bedoel ik niet van één user - dat zou dan niet de beste Japanse lijst worden, maar een goede afgewogen lijst. Die komt dan wel tot stand met vergaderingen die tot in de late uurtjes duren en niet via een KO, spel of ranglijst. Wie zal ik eens benaderen om hun bijdrage te doen? Misschien kan iedereen een deel adopteren.
beavis
-
- 6627 messages
- 14795 votes
een Japanse favorieten lijst heb ik zo gemaakt
en wellicht heb ik ondertussen ook voldoende gezien om die lijst enig gewicht te geven
maar ik kan niet zeggen dat ik in alle genres alle klassiekers gezien heb
en of ik ninkyo en kaiju hoger of lager moet inschatten dan chambara...?
dat blijft toch altijd persoonlijk. Dus je hebt inderdaad een ruime steekproef aan users nodig die veel Japanse films gezien hebben en een favorietenlijst willen inleveren, om tot een consensus te komen die het soort lijst oplevert dat je graag zou willen zien.
wel cool om een poging te wagen uiteraard, en volgens mij hebben we hier toch wel een aantal kenners rondlopen. zelfs -fal kijkt weer films 
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
Ik dacht misschien nog niet eens aan een consensus lijst, maar aan een lijst die per genre is samengesteld door de meest aangewezen user(s) op dat vlak. Dus ieder tien (of naar verhouding van het belang - daar kan je al twee vergderingen over beleggen), maar je mag bijdragen aan meerdere (of alle) genres.
Ik kan inderdaad enkele users gericht uitnodigen. Ik denk dat ik er een Kerst project van maak.
beavis
-
- 6627 messages
- 14795 votes
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12843 votes
De 21st century's lijstjes zijn de enige twee waarvan ik er meer dan 50% gezien heb. Geen verrassing denk ik 
beavis
-
- 6627 messages
- 14795 votes
die van Midnight Eye kom ik ook tot drie kwart, maar bij de andere zit ik pas ongeveer op 1/3e
wel interessante lijstjes ook! Hevunzu Sutôrî (2010) staat al zo lang hoog op de verlanglijst! tijd dat die eens uitgebracht wordt ergens...
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
Midnight EYE 32 op 41
Eigahiho 35 op 100
Idem als beavis dus
Ik zal deze lijstjes betrekken bij "The Final (en enige echte) List"
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
Leuk voor even...
Ik heb nu enkele lijsten (echt niet veel trouwens) compleet en sta daar in de users lijst gedeeld nummer 1. Logisch.
Maar in de Gouden Kalf lijst sta ik na het zien van Aanmodderfakker nu in mijn eentje bovenaan. Al is het maar voor even, wel een ongelofelijk belangrijke mijlpaal natuurlijk!!! 
https://www.icheckmovies.com/lists/nederlands+film+festival+-+gouden+kalf/topusers/
Malick
-
- 9142 messages
- 640 votes
- Japanese Movies 300 by Tadao Sato (14 / 305)
- Midnight Eye's Best Japanese Films of the Decade: Midnight Eye Crew (21 / 41)
- Eigahiho's Top 100 Japanese Films of the 21st Century (22 / 100)
- Nederlands Film Festival - Gouden Kalf (19 / 34)
Ben duidelijk geen kenner.
Blijf het teleurstellend vinden dat op ICM zoveel Aziatische titels nog geen Engelse titel hebben. Zal er daarom wel her en der wat missen.
Malick
-
- 9142 messages
- 640 votes
Waarom wordt een 'compleet' verkrachte film opgenomen in elf lijsten? 
mister blonde
-
- 12694 messages
- 5828 votes
Omdat het extra knap is dat het ondanks de verkrachting nog steeds een uitstekende film is...
beavis
-
- 6627 messages
- 14795 votes
Slechts 203 checks momenteel...
dat zijn er nu exact 250, het brons voor de 500<400 is binnen 
heb nog zo'n 50 films uit de lijst ongezien op dvd in de collectie
en uiteraard gaan er ook nog wel andere langs komen die niet (makkelijk) officieel te vinden zijn.
mijn goal van de top20 halen voor het einde van het jaar gaat dus echt wel lukken
met wat ik vandaag gezien heb haal ik ook het brons binnen voor de Masters of Cinema lijst en op de Rosenbaum lijst kom ik de top100 binnen.... geen verkeerd dagje wat ICM betreft!
John Milton
-
- 24222 messages
- 13387 votes
dat zijn er nu exact 250, het brons voor de 500<400 is binnen 
heb nog zo'n 50 films uit de lijst ongezien op dvd in de collectie
en uiteraard gaan er ook nog wel andere langs komen die niet (makkelijk) officieel te vinden zijn.
mijn goal van de top20 halen voor het einde van het jaar gaat dus echt wel lukken
met wat ik vandaag gezien heb haal ik ook het brons binnen voor de Masters of Cinema lijst en op de Rosenbaum lijst kom ik de top100 binnen.... geen verkeerd dagje wat ICM betreft!
MoC bron is mijn komende project. Lekker bezig, beavis
beavis
-
- 6627 messages
- 14795 votes
MoC is een erg fijne collectie! ben nu op de helft dus, maar heb er ook nog heel veel al heel lang ongezien in de kast staan
mijn gecombineerd kijklijstje voor MoC en <400 komt neer op de volgende titels nu:
judex
die bergkatze
l'argent
there's always tomorrow
hands over the city
l'enfance nue
Recent mijn eerste van Francesco Rosi gezien (die zeker naar meer smaakte!) en vandaag mijn eerste Pialat. De Sirk op dit lijstje heb ik onlangs op een podcast het beste van Sirk genoemd horen worden en omdat ik overmorgen de docu over Weimar cinema op het IDFA ga zien, mag de Bergkatze nu ook wel eens gezien worden... kortom, heb zeer veel zin in AL deze titels 
John Milton
-
- 24222 messages
- 13387 votes
MoC is een erg fijne collectie! ben nu op de helft dus, maar heb er ook nog heel veel al heel lang ongezien in de kast staan
mijn gecombineerd kijklijstje voor MoC en <400 komt neer op de volgende titels nu:
judex
die bergkatze
l'argent
there's always tomorrow
hands over the city
l'enfance nue
Recent mijn eerste van Francesco Rosi gezien (die zeker naar meer smaakte!) en vandaag mijn eerste Pialat. De Sirk op dit lijstje heb ik onlangs op een podcast het beste van Sirk genoemd horen worden en omdat ik overmorgen de docu over Weimar cinema op het IDFA ga zien, mag de Bergkatze nu ook wel eens gezien worden... kortom, heb zeer veel zin in AL deze titels
Damn die Weimar Cinema docu lijkt me geweldig, maar ik kan die twee resterende dagen niet. Zou zoiets ook in het arthouse circuit van Utrecht komen later, of is die kans gering?
Wat de <400 lijst betreft, daar heb ik de laatst even de kortere films van afgecheckt, zag dat jij er ook een paar gepakt had, volgens mij. Blijft een interessante lijst.
beavis
-
- 6627 messages
- 14795 votes
Geen idee eigenlijk of er nog een bioscoop release inzit... De tv is waarschijnlijker misschien, maar ik durfde die gok niet te maken, het is een onderwerp dat me nogal interesseert. Ik zag wel dat er een groot artikel in de Filmkrant stond over juist deze film, dus ze is wel al onder de aandacht bij mensen die wellicht een kleine invloed op distributie hebben...
Heb van de <400 lijst inderdaad de shorts zo veel mogelijk "afgewerkt". Doorgaans niet zo mijn stijl, maar deze lijst wil ik wel geheel gezien proberen te krijgen. Plus dat een aantal van deze shorts al heel lang op de wensenlijst stond en anderen weer Erg leuke ontdekkingen bleken. Fijne lijst ook inderdaad!
John Milton
-
- 24222 messages
- 13387 votes
TV zit niet in mijn systeem, ik kijk eigenlijk nooit en het zou dus ook aan me voorbijgaan als het op is, kijk nooit in een gids of iets dergelijks. Zou ik misschien moeten doen voor de wat zeldzamere parels.
Malick
-
- 9142 messages
- 640 votes
Gisteren het f-a-n-t-a-s-t-i-s-c-h-e Only Yesterday gezien. Mag er nu nog vier van de 'Studio Ghibli Feature Films'. Grave of the Fireflies + Ocean Waves + From Up on Poppy Hill + When Marnie Was There. En jullie?
- Masters Of Cinema (33 / 220)
- Jonathan Rosenbaum's Essential Films (225/1080)
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12843 votes
Eéntje, maar When Marnie Was There is nog niet uit geloof ik, dus da's geheel normaal 
John Milton
-
- 24222 messages
- 13387 votes
Gisteren het f-a-n-t-a-s-t-i-s-c-h-e Only Yesterday gezien. Mag er nu nog vier van de 'Studio Ghibli Feature Films'. Grave of the Fireflies + Ocean Waves + From Up on Poppy Hill + When Marnie Was There. En jullie? - Masters Of Cinema (33 / 220) - Jonathan Rosenbaum's Essential Films (225/1080)
Masters of Cinema 53/220
Jonathan Rosenbaum's Essential Films 260/1080
Spetie
-
- 38871 messages
- 8151 votes
Ik moet er nog 5.
Umi ga kikoeru, Tales from Earthsea, From Up on Poppy Hill, Kaguyahime no monogatari en When Marnie Was There. Vooral de nieuwste Takahata staat hoog op mijn kijklijst.
Masters of Cinema 106/220
Jonathan Rosenbaum's Essential Films 500/1080
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
When Marnie Was There ook hier de enige die ontbreekt. @Verhoeven ook de andere Ghibli's kun je lenen als je dat wilt. Anime à la Ghibli waar ik het meest naar uitkijk is A Letter to Momo.
Masters of Cinema 178/220 #10 ! 
Jonathan Rosenbaum's Essential Films 639/1080 #70
Malick
-
- 9142 messages
- 640 votes
Heb Grave of the Fireflies zelf op DVD en die gaat nog voor het einde van het jaar gezien worden maar die andere twee zou ik graag van je willen zien. A Letter to Momo vond ik ook mooi. Zag ik toen op het Imagine. Heb trouwens geen enkele Ghibli onder de vier sterren staan. 
Voor Rosenbaum en de Masters' moet ik me zo te zien schamen.