• 178.124 movies
  • 12.218 shows
  • 33.989 seasons
  • 647.157 actors
  • 9.373.511 votes
Profile

iCheckMovies

beavis

• 6627 messages
  • 14795 votes

Nieuwe lijsten voor het einde van deze maand in aantocht

Waaronder Roemenië.

John Milton

• 24222 messages
  • 13387 votes

Roemenië, tof. Zat net gisteren te concluderen dat het hoog tijd is dat ik iets van Mungiu en Piu (?) kijk. Echt weinig uit gezien

beavis

• 6627 messages
  • 14795 votes

nog even geduld voor de toevoegingen, maar de lijsten zijn wel allemaal bekend nu:

https://www.icheckmovies.com/lists/film+critics+associations+best+romanian+films/mjf314/

5 checks, 2 nieuw

https://www.icheckmovies.com/lists/time+outs+1000+films+to+change+your+life/baalman/

761 checks, 44 nieuw

https://www.icheckmovies.com/lists/sight+and+sound+-the+greatest+documentaries+of+all+time/peacefulanarchy/

93 checks, 7 nieuw

https://www.icheckmovies.com/lists/stanley+kubrick+cinephile/timec/

65 checks, 0 nieuw

persoonlijk lijkt me de Roemeense lijst de enige nuttige aanvulling van ICM. Op de TimeOut lijst staan een aantal films die ik geen officiële check zou gunnen, zoals What the Bleep en Anatomy de l'Enfer.... ook gewoon weer een veel te lange en daardoor ook nogal random ogende lijst...

Malick

• 9142 messages
  • 640 votes

- Film Critics Association's Best Romanian Films (07 /59)

- Time Out's 1000 Films to Change Your Life (591 / 1131)

- Sight and Sound -The Greatest Documentaries of All Time (77 / 255)

- Stanley Kubrick, Cinephile (46 / 94)

Bij die lijst van Time Out's staan nog titels die ik ben vergeten aan te vinken ... Wanneer mogen we Locarno verwachten, Beavis / Joachimt?

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Die Time Out filmlijst geeft toch behoorlijk wat titels die nog niet in een lijst te vinden waren (73 bij mij). Toch opvallend. Staan diverse dingen tussen - toch een vreemde lijst alweer.

Bij de Roemenen scoor ik 9.

Harco

• 978 messages
  • 0 votes

Roemenië: 0 checks, 0 nieuw

Time Out: 348 checks, 6 nieuw

Sight and Sound: 14 checks, 0 nieuw

Stanley Kubrick: 32 checks, 2 nieuw

En met het inkorten van de Box Office-lijst verlies ik nog eens 49 checks (waarvan er wel weer twee in de Time Outlijst staan). Netto verlies: 39 checks. Geen hele beste update dus.

RuudC

• 4636 messages
  • 2529 votes

Doen die toplists er echt nog toe dan? Met zoveel officials is het dwijlen met de kraan open. Als ik me al met lijstjes bezig houd, dan zijn het er echt maar een paar en ik kijk liever naar een kitscherige scifi film uit de jaren zestig met 15 checks dan een Bollywoodfilm om maar zoveel mogelijk toplistchecks te hebben. Het is een hobby toch? geen wedstrijd.

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Ja, het is wel een hobby, die alleen geen einde kent en al snel uit de hand kan lopen (als je daar niet op let). En tegenstrijdigheid zal je altijd blijven houden.

RuudC

• 4636 messages
  • 2529 votes

Maar ik geloof niet dat het nog een hobby is als je films gaat kijken waar je eigenlijk helemaal geen interesse in hebt, maar het toch doet om een digitaal stickertje te krijgen. Dat is in mijn ogen vooral een obsessie.

(verwijderd)

• 1480 messages
  • 0 votes

Films waarin je in eerste instantie geen interesse in hebt kunnen je juist positief verrassen, dat is waar het om draait. Voor dat digitale stickertje zou ik het inderdaad ook nooit doen.

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Dat zou kunnen, maar het kan je ook teleurstellingen opleveren. Voor tips zijn er meerdere kanalen dan alleen lijstjes. Dat is dus die tegenstrijdigheid.

Het nut/onnut van lijsten, kun je ook heel lang over doorgaan.

John Milton

• 24222 messages
  • 13387 votes

Nou dat zet voor mij niet echt zoden aan de dijk, met 23 nieuwe checks.

En eens met Beavis dat die Roemeense lijst de meest nuttige is. Ik heb ook wel wat twijfels bij die anderen, al vind ik de docu lijst van S&S wel leuk.

Roemenië: 0 checks, 0 nieuw

Time Out: 507 checks, 20 nieuw

Sight and Sound: 83 checks, 2 nieuw

Stanley Kubrick: 45 checks, 1 nieuw

Wat is dat van het inkorten van die box office lijst, Harco? Welke van de twee en van wat naar wat?

starbright boy (moderator films)

• 22407 messages
  • 5072 votes

De Roemeense lijst is zeer welkom, de doculijst is ook een terechte aanvulling. Die Time Outlijst is weer zo'n ultralange nikszeggende lijst waar ik niets mee kan en die Kubricklijst, ach...

De Roemeense lijst 4 checks

Time Out 458 checks

S&S Docu 30 checks

Kubrick 45 checks

Uit alle lijsten nog wel wat klaarliggen

Harco

• 978 messages
  • 0 votes

John Milton wrote:

Wat is dat van het inkorten van die box office lijst, Harco? Welke van de twee en van wat naar wat?

All-Time Worldwide. Als het goed is wordt de cutoff verhoogd naar € 250 miljoen met een maximum van 500 titels. Die grens zou dan momenteel liggen bij The Mask of Zorro op plek 462.

moviefreak#1

• 14390 messages
  • 25163 votes

Harco wrote:

(quote)

All-Time Worldwide. Als het goed is wordt de cutoff verhoogd naar € 250 miljoen met een maximum van 500 titels. Die grens zou dan momenteel liggen bij The Mask of Zorro op plek 462.

Dan verlies ik 89 officiële checks

Ze hadden nooit die snobs als moderators moeten aanstellen. Één van de leukste officiële lijsten maar nee, die moet aangepakt worden anders zouden er wel eens populaire films officiële checks kunnen worden, je moet er niet aan denken.

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

The First Wives Club, Emmanuelle ,Runaway Jury en The Hunted changed my life! Nu naarstig op zoek naar de remake van Manchurian Candidate en Basic Instinct 2. Mooie update ifuckmovies!

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Om nog even te reageren

Malick wrote:

Volgens mij zijn we het toch met zijn allen eens dat we ICM gebruiken voor de 'lol'? Meer niet.

Voor mij is het een serieus online naslagwerk waar ik natuurlijk wel plezier aan beleef.

Onderhond wrote:

Canon, gamification en tips. Dat zijn de drie strekkingen geloof ik.

Canon bij mij dus. Acteurs, genres, themas, regisseurs ...

(Ik vind het wel jammer dat je bij mensen niet direct kunt zien welke lijsten ze allemaal hebben aangevinkt als watchlist. Dit kan alleen andersom).

moviefreak#1

• 14390 messages
  • 25163 votes

Ik heb in ieder geval een persoonlijk bericht naar Marijn gestuurd om hem dringend te vragen af te zien van de restricties rondom de boxoffice lijst en tot nader order heb ik mijn subscription stopgezet. Ik heb niet al dat geld naar ICM gestuurd om mijn favoriete lijst zo te laten afpakken.

joachimt (crew films)

• 3797 messages
  • 9732 votes

moviefreak#1 wrote:

Ik heb in ieder geval een persoonlijk bericht naar Marijn gestuurd om hem dringend te vragen af te zien van de restricties rondom de boxoffice lijst en tot nader order heb ik mijn subscription stopgezet. Ik heb niet al dat geld naar ICM gestuurd om mijn favoriete lijst zo te laten afpakken.

Ah, was jij dat! Marijn heeft je mail gedeeld met ons. Ook bedankt dat je ons snobs noemt. Leuk, Jeroen! Niet echt......

Even serieus. Het afkappen van de box-office lijst heeft niets te maken met persoonlijke voorkeuren van de moderators. Al een hele lange tijd zeuren vele mensen, zowel op het forum als op ICM zelf, dat die lijst uit de hand loopt, omdat 200 miljoen tegenwoordig geen prestatie meer is. Elke middelmatige bioscoopfilm met voldoende marketing kan dat halen. De lijst wordt vrijwel volledig gedomineerd door recente films, dus "All-Time" slaat echt nergens meer op. Al lang was de vraag om de lijst aan te passen naar inflatie, maar als je daar verder over na gaat denken is dat onbegonnen werk. Daarom hebben we voor deze simpele oplossing gekozen.

Het probleem met beslissingen is, dat er altijd voor- en tegenstanders zijn. Dat is met de nieuwe lijsten net zo. De S&S docs lijst eindigde bovenaan in de lists poll op het forum, maar nu hij geadopteerd wordt, zijn mensen aan het zeuren, dat het niks toevoegt, want we hadden toch al genoeg docu-lijsten. Time Out eindigde ook in de top 20 van die poll. Nu zeurt bijna iedereen dat deze lijst slechte films officieel maakt, terwijl ze dat voorheen niet waren. Kijk juist eens naar de goede films die nu wel de aandacht op ICM krijgen die ze verdienen. En als je de lijst niet interessant vindt, dan kijk je toch naar andere lijsten. Ondertussen is er meer dan genoeg om uit te kiezen. Voor ieder wat wils.

Als laatste nog even terug naar Box Office. We zijn aan het onderzoeken of het mogelijk is een alternatief te maken naast de huidige lijst. Een optie zou zijn om een box office top 50 per decennium te maken. Dat geeft tenminste meer balans over de verschillende decennia dan nu in de complete lijst het geval is. De zoektocht naar goede bronnen maakt het nog wel lastig. Wordt vervolgd......

Trouwens, je mail heeft wel de discussie op het moderator-forum opnieuw aangewakkerd. Je hebt dus al wat bereikt met je mail. Nu nog afwachten hoeveel je bereikt......

Onderhond

• 87594 messages
  • 12843 votes

joachimt: maar zoals je zelf al schrijft, mensen zeuren toch, wat je ook beslist.

Er zijn al bitterweinig lijsten op ICM die de populaire films in de kijker zetten. Nu klinkt dat misschien wat overbodig, toch zijn er genoeg mensen die zich niét op de populaire films focusen maar wel benieuwd zijn welke nu veel geld opbrengen en populair zijn.

Ik begrijp dat die lijst een potentieel probleem is, aangezien er alleen maar films bijkomen. Anderzijds zijn er al zoveel generische Top 1000 lijsten op de site dat dat moment voor de boxoffice lijst nog wel even van ons verwijderd is.

Ik heb een paar van die discussies gevolgd en als het over de boxoffice lijst gaat dan zijn er vooral een aantal mensen geïrriteerd dat het eens geen arthouse of nichewerk is dat naar boven komt. Is gewoon jammer voor ICM in de breedte.

beavis

• 6627 messages
  • 14795 votes

Een klein beetje feedback over de adopties is nu ook weer niet gelijk aan zeuren toch?

Bovendien was die poll ook zeker geen gouden greep. Ik weet niet of de feedback op het ICM forum net zo duidelijk was als hier destijds, maar er werden zover ik dat inschat vooral vraagtekens gezet bij de overzichtelijkheid en de uiteindelijke waarde van de poll... De discussie komt altijd terug op wat je van ICM wil en hoe het vervolgens de gekozen rol het beste kan vervullen. Ik zie in de eerste plaats het liefst officiële landen en award lijsten en andere lijsten die bepaalde gaten in de breedte van ICM kunnen opvullen...

joachimt (crew films)

• 3797 messages
  • 9732 votes

Onderhond wrote:

Er zijn al bitterweinig lijsten op ICM die de populaire films in de kijker zetten. Nu klinkt dat misschien wat overbodig, toch zijn er genoeg mensen die zich niét op de populaire films focusen maar wel benieuwd zijn welke nu veel geld opbrengen en populair zijn.

Mee eens. Ikzelf gebruik de lijst ook om geschikte films te vinden om met mijn vrouw te kijken.

Daarin heeft de lijst zeker wel waarde. De vraag is alleen of recente films die onderin de lijst een plekje bemachtigen echt nog wel "populair" te noemen zijn.

Persoonlijk heb ik er vrede mee als de lijst blijft zoals hij blijft. Ik keek er nooit naar voordat ik moderator was. Het boeit me eigenlijk niet of "slechte films" (wie bepaalt dat?) een officiële status krijgen "die ze niet verdienen". Ik zal dat echt niet snel zeggen over een film. Als mensen daar moeite mee hebben, dan geven ze teveel om de user-ranking, want daar draait die officiële status vooral om. Als je de lijst niet interessant vindt, kies je maar een andere lijst. Simpel.

Onder de moderators moesten we de discussie wel aan gaan, omdat er teveel vraag naar was de lijst aan te passen. Dit was uiteindelijk de consensus. Een box office top 500 lijkt me uiteindelijk een hele reëele keuze. Tuurlijk, we hebben langere lijsten, maar dat schept geen precedent dat deze lijst dan maar uit zou moeten groeien tot mega-proporties.

joachimt (crew films)

• 3797 messages
  • 9732 votes

beavis wrote:

Een klein beetje feedback over de adopties is nu ook weer niet gelijk aan zeuren toch?

Bij sommigen klinkt het als feedback, maar bij anderen is het werkelijk gezeur. Maar goed, dat moet ik me ook niet teveel aantrekken. Hoort er nou eenmaal bij.

moviefreak#1

• 14390 messages
  • 25163 votes

joachimt wrote:

(quote)

Ah, was jij dat! Marijn heeft je mail gedeeld met ons. Ook bedankt dat je ons snobs noemt. Leuk, Jeroen! Niet echt......

Even serieus. Het afkappen van de box-office lijst heeft niets te maken met persoonlijke voorkeuren van de moderators. Al een hele lange tijd zeuren vele mensen, zowel op het forum als op ICM zelf, dat die lijst uit de hand loopt, omdat 200 miljoen tegenwoordig geen prestatie meer is. Elke middelmatige bioscoopfilm met voldoende marketing kan dat halen. De lijst wordt vrijwel volledig gedomineerd door recente films, dus "All-Time" slaat echt nergens meer op. Al lang was de vraag om de lijst aan te passen naar inflatie, maar als je daar verder over na gaat denken is dat onbegonnen werk. Daarom hebben we voor deze simpele oplossing gekozen.

Het probleem met beslissingen is, dat er altijd voor- en tegenstanders zijn. Dat is met de nieuwe lijsten net zo. De S&S docs lijst eindigde bovenaan in de lists poll op het forum, maar nu hij geadopteerd wordt, zijn mensen aan het zeuren, dat het niks toevoegt, want we hadden toch al genoeg docu-lijsten. Time Out eindigde ook in de top 20 van die poll. Nu zeurt bijna iedereen dat deze lijst slechte films officieel maakt, terwijl ze dat voorheen niet waren. Kijk juist eens naar de goede films die nu wel de aandacht op ICM krijgen die ze verdienen. En als je de lijst niet interessant vindt, dan kijk je toch naar andere lijsten. Ondertussen is er meer dan genoeg om uit te kiezen. Voor ieder wat wils.

Als laatste nog even terug naar Box Office. We zijn aan het onderzoeken of het mogelijk is een alternatief te maken naast de huidige lijst. Een optie zou zijn om een box office top 50 per decennium te maken. Dat geeft tenminste meer balans over de verschillende decennia dan nu in de complete lijst het geval is. De zoektocht naar goede bronnen maakt het nog wel lastig. Wordt vervolgd......

Trouwens, je mail heeft wel de discussie op het moderator-forum opnieuw aangewakkerd. Je hebt dus al wat bereikt met je mail. Nu nog afwachten hoeveel je bereikt......

Tja, waar te beginnen. De moderators op ICM schijnen te denken dat mensen die nog iets durven te posten op dat forum spreken namens iedereen op ICM terwijl het juist een heel select groepje (minder dan 1%) betreft van de site die überhaupt op dat forum komt, laat staan daar ook actief met meningen aan komen zetten. Daarbij wordt iedereen die daar aandacht vraagt voor popcornfilms systematisch weggepest.

Ik ben het dan ook niet met je oneens wat betreft de obscure films, die moeten zeker een plaats hebben op ICM, we hebben (zeker in combinatie met KG e.a.) op die manier al veel films uit de obscuriteit en naar de "mainstream" kunnen brengen en dat is fantastisch. Dat wil niet zeggen dat als een film wereldwijd 200 miljoen dollar verdient en dus al mainstream is, we die films dus maar moeten negeren. Buiten het feit dat het overgrote gedeelte van de users ICM gebruikt voor mainstream films en via die weg steeds verder en dieper gaan zoeken in het gehele aanbod. Voor ieder wat wils zeg maar. Daarbij, wat is knapper: de laatste film in de Roemeense lijst omdat één iemand die film als tiende noemde in een Top 10 of laatste in de box-office lijst omdat er 200 miljoen dollar verdiend is met die film?

Vergis je niet, de reden dat ik zo fel ben in deze discussie is omdat ik van ICM hou, ik vind het verrijking en ik hoop dat vele mensen (vooral de beginnende filmkijker) daar een manier vinden om hun interesses uit te breiden. Ik hoop dat de moderators ook rekening houden met mensen die vandaag of morgen lid gaan worden en die niet meteen in de Griekse of Romeense filmgeschiedenis wensen te duiken maar eerst maar eens gewoon de populaire films afgaan. Film kijken moet een plezierig iets zijn en ICM kan daar aan bijdragen. Hou dat vooral zo.

Dat gezegd hebbende kreeg ik deze reactie van Marijn:

Hoi JeroenO,

Bedankt voor je bericht. We hebben besloten om de bron van de lijst te blijven volgen. Dat betekent dus geen limiet en geen hogere drempel.

Onderhond

• 87594 messages
  • 12843 votes

joachimt wrote:

Tuurlijk, we hebben langere lijsten, maar dat schept geen precedent dat deze lijst dan maar uit zou moeten groeien tot mega-proporties.

Uiteraard niet, maar gezien de eenzaamheid van die lijst (is er verder nog iets wat populaire films in de kijker zet?) lijkt me 1000 niet zo vreemd

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

moviefreak#1 wrote:

ik hoop dat vele mensen (vooral de beginnende filmkijker) daar een manier vinden om hun interesses uit te breiden. Ik hoop dat de moderators ook rekening houden met mensen die vandaag of morgen lid gaan worden en die niet meteen in de Griekse of Romeense filmgeschiedenis wensen te duiken maar eerst maar eens gewoon de populaire films afgaan. Film kijken moet een plezierig iets zijn en ICM kan daar aan bijdragen.

Dat hoop ik ook.

Ik ben het ook zeker eens met RuudC. Zijn we nu bezig met films of met lijsten. Zelf probeer ik het zoveel mogelijk te negeren, aan de kant worden die lijsten ook opgedrongen. Voor beginnende filmkijkers kan het handig zijn maar ook lastig. Waar te beginnen. Als we in de toekomst allemaal lijsten mogen plaatsen, zal het overzicht wel helemaal zoek raken.

moviefreak#1 wrote:

Dat gezegd hebbende kreeg ik deze reactie van Marijn:

(quote)

Ik wil wel voor de volledigheid nog even mijn volledige reactie op je bericht hier plaatsen.

Hoi JeroenO,

Bedankt voor je bericht. We hebben besloten om de bron van de lijst te blijven volgen. Dat betekent dus geen limiet en geen hogere drempel.

Wat ik wel even wil zeggen is dat onze moderators zoveel mogelijk alles proberen af te wegen bij het officieel maken en updaten van lijsten. Hun intentie was ook om de lijst beter te maken door deze restricties, omdat we veel commentaar op deze lijst hebben gehad. Het heeft in ieder geval niets met snobisme te maken gehad.

Waar je wel een punt hebt, is dat er al weinig officiële lijsten met 'popcorn'-films zijn. Daar gaan we wel iets mee doen. De moderators waren daar zelfs al mee bezig.

Ik hoop je hiermee weer gerustgesteld te hebben. Vergeet niet dat we altijd zoveel mogelijk naar onze gebruikers luisteren. Wat daarvoor alleen wel belangrijk is dat we, en voornamelijk ik, ook weten wat er speelt. Ik lees amper het onofficiële forum, dus mocht er iets spelen kun je me het beste bereiken via het contactformulier of private message.

Veel checkplezier!

Met vriendelijke groet,

Marijn

Verder snap ik je felheid in de discussie. Ik vind het super om te horen dat je van iCM houdt en ik hoop dat meer mensen dat doen

joachimt (crew films)

• 3797 messages
  • 9732 votes

Einde discussie......

Ik wist de reactie van Marijn al toen ik mijn berichten vanochtend hier schreef. Ik moest alleen eerst nog even wachten tot het besproken was op het moderator-forum. En begrijp me niet verkeerd. Ik sta achter de beslissing van Marijn. Ik ben meestal op het ICM-forum één van de mensen die het langst blijft zeggen de bron te volgen. In het geval van box-office heb ik dat ook lange tijd gezegd. Pas toen de klachten echt massaal werden (nogmaals, niet alleen op het forum), begon ik mijn mening bij te stellen. Het leek echter dat geen enkele oplossing echt een oplossing was, dus wat dat betreft is Marijns keuze waarschijnlijk de beste. Ach, hij is uiteindelijk de baas.

Onderhond

• 87594 messages
  • 12843 votes

joachimt wrote:

(nogmaals, niet alleen op het forum

Even uit nieuwsgierigheid: via welke kanalen kwam er dan nog reactie?

joachimt (crew films)

• 3797 messages
  • 9732 votes

moviefreak#1 wrote:

Tja, waar te beginnen. De moderators op ICM schijnen te denken dat mensen die nog iets durven te posten op dat forum spreken namens iedereen op ICM terwijl het juist een heel select groepje (minder dan 1%) betreft van de site die überhaupt op dat forum komt, laat staan daar ook actief met meningen aan komen zetten. Daarbij wordt iedereen die daar aandacht vraagt voor popcornfilms systematisch weggepest.

"schijnen te denken"

Ik zou het fijn vinden, als je probeert iets minder vooroordelen en aannames over de moderators te hebben. Wij zijn ons er zeker van bewust dat het forum maar een klein deel van ICM betreft. We moeten echter ergens beginnen met het verzamelen van meningen en we hebben via een blogpost geprobeerd meer mensen naar de lists-poll te lokken. Zo lang er geen geluiden van andere gebruikers komen, weten we niet wat ze denken. We nemen dat zeker mee in onze discussies, maar we kunnen niet raden wat men wil. Misschien kan het forum in de toekomst een prominente plaats op ICM krijgen, zodat het meer geïntegreerd is en meer leden aantrekt. Dan kunnen we beter weten wat de meningen zijn van de achterban. We willen niets liever dan dat.

Jammer dat je zo negatief over het forum denkt. Van "systematisch wegpesten" is nooit sprake geweest, maar in het verleden hebben sommige rotte appels er zeker voor gezorgd dat liefhebbers van mainstream of zeer jonge beginnende filmliefhebbers zich geïntimideerd voelden. Daar heb je zeker gelijk in. De laatste tijd is het echter een stuk rustiger wat dat betreft. Limedebois staat al lange tijd op moderator-approval. Dolwphin laat nauwelijks meer wat van zich horen en Kasparius is eigenlijk alleen maar monty aan het pesten. Er zijn veel nieuwe gezichten bij gekomen, dus de sfeer op het forum is zeker niet meer wat het een paar jaar geleden was.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.