• 178.172 movies
  • 12.220 shows
  • 33.993 seasons
  • 647.351 actors
  • 9.374.574 votes
Profile

Meest overgewaardeerde films op MovieMeter (en IMDb)

us_raider

• 2034 messages
  • 0 votes

Latesta wrote:

(quote)

Ik zie er de humor niet van in.

Leuk hoeft in dit verband dan ook niet met grappig/humor geassocieerd te worden.

Latesta

• 408 messages
  • 146 votes

Oke dan, correctie: Ik heb er geen plezier van.

orbit

• 12092 messages
  • 0 votes

Latesta wrote:

En waar slaat deze nou weer op:

(quote)

AHX is een visueel perfecte film. Norton acteert echt perfect. Nog nooit zo'n acteerprestatie gezien. Soundtrack is ook uitmuntend.

Ook de "zoveelste racisme film" opmerking van jou, tss... Weet je wel niet hoeveel misdaadfilms, hoeveel westerns, hoeveel romcoms, hoeveel slapstick, hoeveel horrorfilms, hoeveel thrillers, hoeveel drama's, hoeveel oorlogsfilms er zijn?

Dan is het aantal racisme-films toch beduidend minder...

De film gaat overigens helemaal niet om die specifieke geweldadige scène. Als je dat denkt, ben je een grote idioot die niet goed naar de film heeft gekeken. Het gaat om de bekering van Norton die (volgens mijn mening) erg goed is weergeven. En ja, als je dat niet vindt, wil ik graag de disscusie met je aangaan.

Mensen voor idioot uitmaken is niet netjes Latesta.

En misschien respecteer je de mening van iemand die al ettelijke van dit soort films heeft gezien (over de kkk, over neonazis, over arm zwart tegenover rijk blank, over het arme zuiden in de vs... etc etc..)

Dat jij net komt kijken bij films en Edward Norton jouw held is, is leuk voor je, maar probeer je kortzichtigheid niet aan anderen op te leggen

Verder vinden veel jochies deze film "vet" vanwege het groffe karakter, evenals scarface om die reden nog al eens "vet" wordt gevonden.

Latesta

• 408 messages
  • 146 votes

orbit wrote:

Mensen voor idioot uitmaken is niet netjes Latesta.

Klopt. Ik ben ook geen nette jongen.

En misschien respecteer je de mening van iemand die al ettelijke van dit soort films heeft gezien (over de kkk, over neonazis, over arm zwart tegenover rijk blank, over het arme zuiden in de vs... etc etc..)

AHX onderscheid zich duidelijk van films als bijvoorbeeld Romper Stomper of Mississipi Burning. AHX is totaal niet te vergelijken met de gewone racisme-film, behalve dan het thema en een paar grove racistische scenes.

Dat jij net komt kijken bij films en Edward Norton jouw held is, is leuk voor je, maar probeer je kortzichtigheid niet aan anderen op te leggen

Ik bepaal liever zelf wie mijn held is, oke? En dat is mijn mama al dus...

Verder vinden veel jochies deze film "vet" vanwege het groffe karakter, evenals scarface om die reden nog al eens "vet" wordt gevonden.

Dat kan best en ik heb er geen last van. Laat die jochies het gewoon vet vinden, het is toch geen minpunt voor de film zelf? Bovendien is AHX meer als alleen het grove karakter, in tegenstelling tot Scarface. AHX heeft veel meer diepgang als een ordinaire schietfilm.

orbit

• 12092 messages
  • 0 votes

Latesta wrote:

AHX onderscheid zich duidelijk van films als bijvoorbeeld Romper Stomper of Mississipi Burning. AHX is totaal niet te vergelijken met de gewone racisme-film, behalve dan het thema en een paar grove racistische scenes.

Vind ik niet. Is gewoon een film over racisme en geweld tussen gangs (een thema waar zonnodig nog meer films over zijn gemaakt). Je bent echt een idioot als je daar meer uit wilt halen hoor

Latesta

• 408 messages
  • 146 votes

Dan ben ik deze keer dus de idioot.

Ik kijk niet zozeer naar het verhaal (wat hier ook beter is als andere racisme films), maar naar het visuele, de muziek en soms ook de acteerprestaties. Bij AHX is daar niks op aan te merken.

Ik zie dat je er 0,5 voor gaf, maar AHX verdiend alleen al voor het visueel gebied meer als een 0,5.

Wat ik overigens beter aan het verhaal van AHX vindt, is dat het ook een keer van de andere kant bekeken wordt. Bij veel racisme-films bekijk je het van een neutrale kant of van de kant van de slachtoffers. In AHX wordt beide kanten bekeken en wordt ook duidelijk en overtuigend uitgelegd waarom ze elkaar haten en dat heeft deze keer eens niet met de slavernij te maken.

Dus AHX onderscheid zich zowel qua verhaal en vooral qua visueel gebied, van andere racisme-films.

orbit

• 12092 messages
  • 0 votes

Een film met een nog veel beter verhaal en een thema over (oa.) racisme is La Haine, qua beeldvoering ook écht interessant.

Verder heb je natuurlijk je klassiekers zoals Heat Of The Night of The Defiant Ones, beide films waarin het perspectief van twee kanten komt en beide films die oneindig veel spannender en luchtiger zijn, waardoor ze ook wat vaker zijn te bekijken. Dat history X stikt bijna in zijn eigen zwaarwichtigheid en predikersbehoefte

Latesta

• 408 messages
  • 146 votes

orbit wrote:

Een film met een nog veel beter verhaal en een thema over (oa.) racisme is La Haine, qua beeldvoering ook écht interessant.

Verder heb je natuurlijk je klassiekers zoals Heat Of The Night of The Defiant Ones, beide films waarin het perspectief van twee kanten komt en beide films die oneindig veel spannender en luchtiger zijn, waardoor ze ook wat vaker zijn te bekijken.

La Haine is qua beeldvoering interressant, maar AHX is en blijft nog altijd prachtig om te zien. De twee films zijn eigenlijk totaal niet met elkaar te vergelijken en snap ook niet waarom dat toch gebeurt. The Defiant Ones is ook wel een racisme film, maar totaal niet te vergelijken met AHX, die racisme op veel grotere schaal brengt. Heart of the Night nog niet gezien, maar zo te lezen gaat het over een of andere Mississippi gedoe met slaven en al. Dus ook niet te vergelijken met AHX.

AHX is er ook niet voor het spannende, of het luchtige. Het brengt het onderwerp zoals het is, en als je daar niet mee kunt leven dan zij het zo.

Dat history X stikt bijna in zijn eigen zwaarwichtigheid en predikersbehoefte

Predikersbehoefte, nee. Er zitten gewoon goeie argumenten bij die goed belicht zijn. Bij elke racisme film gaat het over de donkere mensen die het slecht hebben, deze keer wordt ook goed de andere kant belicht, met goede argumenten. Als voorbeeld de tafeldiscussie tussen Norton en de rest van de familie. Daar is ook goed de waanzin weergeven die in het hoofd van neo-nazis gaan. Nooit is deze kant zo goed belicht als bij AHX.

Dus voor de zoveelste keer, AHX is niet zomaar de zoveelste racisme-film.

orbit

• 12092 messages
  • 0 votes

Latesta wrote:

Dus voor de zoveelste keer, AHX is niet zomaar de zoveelste racisme-film.

Nouja, dat is jouw mening. Prima. Ik ben het er niet mee eens, en ken genoeg films die vanuit het perspectief van bijvoorbeeld KKK-leden worden bekeken(Intruder bv.), maar het is natuurlijk nooit precies identiek aan AHX Dus dit heeft geen zin verder..

Latesta

• 408 messages
  • 146 votes

Haha oke, maar ik heb wel gelijk!

Bert1

• 2196 messages
  • 0 votes

Le Fabuleux Destin d'Amélie Poulain!

Ik vind originaliteit in een film belangrijk maar in deze film kwam het allemaal erg geforceerd over.

orbit

• 12092 messages
  • 0 votes

Bert1 wrote:

Le Fabuleux Destin d'Amélie Poulain!

Ik vind originaliteit in een film belangrijk maar in deze film kwam het allemaal erg geforceerd over.

Helemaal mee eens! Gemaakt blij ook..

BlueJudaskiss (moderator films)

• 11909 messages
  • 5313 votes

I agree.

film_kaza

• 3140 messages
  • 0 votes

Ook The Shawshank Redemption.

Het is wel een goeie film. Maar een gemiddelde van 4,35?

Zelf moet ik wel zeggen dat ik zelfs Life iets beter vond. The Shawshank Redemption is zeker niet een van de beste (gevangenis) films ooit.

orbit

• 12092 messages
  • 0 votes

film_kaza wrote:

Ook The Shawshank Redemption.

Het is wel een goeie film. Maar een gemiddelde van 4,35?

Zelf moet ik wel zeggen dat ik zelfs Life iets beter vond. The Shawshank Redemption is zeker niet een van de beste (gevangenis) films ooit.

Het is en blijft een mysterie film-kaza

Volgens mij geniet deze film een uitstekende mond-op-mond reclame in een imdb-vriendjes netwerk ofzo.. Moet je nagaan wat er was gebeurd als er in de tijd van escape from alcatraz al internet was geweest

moviefreak#1

• 14390 messages
  • 25163 votes

Het is zo simpel. Er zijn gewoon weinig tot geen Shawshank haters. Als iedereen "gewoon" voldoendes geeft aan die film (en dat verdiend de film zeker) zal het gemiddelde niet echt omlaag gaan.

Van hetzelfde laken een pak voor La Meglio Gioventù, weinig speciaals maar voor iedereen genoeg om voldoendes te geven.

orbit

• 12092 messages
  • 0 votes

Daar heb je ook zeker gelijk in

Gizzmann

• 5617 messages
  • 2864 votes

Ik vind Count of Monte Cristo, The (2002) ook echt overgewaardeerd. Anderen zullen het juist weer een ondergewaardeerde film vinden, maar ik vond het echt niks

lowhusky

• 8230 messages
  • 0 votes

Moulin Rouge! vond ik bijvoorbeeld ook niks

us_raider

• 2034 messages
  • 0 votes

Gizzmann wrote:

Ik vind Count of Monte Cristo, The (2002) ook echt overgewaardeerd. Anderen zullen het juist weer een ondergewaardeerde film vinden, maar ik vond het echt niks

Heb ik nou met Halloween... erg saaie film.

matthijs_013

• 3631 messages
  • 5747 votes

Mulholland Drive vond ik oersaai.

film_kaza

• 3140 messages
  • 0 votes

Nog een film die echt OVERgewaardeerd is:

Pirates of the Caribbean: The Curse of the Black Pearl

BlueJudaskiss (moderator films)

• 11909 messages
  • 5313 votes

Dat idee had ik dus ook voordat ik de film gezien had. Maar POTC vond ik echt ouderwets, goed ge-olied Hollywood vakwerk, prachtig.

mikoz

• 11297 messages
  • 867 votes

film_kaza wrote:

Nog een film die echt OVERgewaardeerd is:

Pirates of the Caribbean: The Curse of the Black Pearl

Inderdaad !!!

lowhusky

• 8230 messages
  • 0 votes

Nee hoor pirates of the caribbean ziet er vet uit met een geweldige johnny depp

Bert1

• 2196 messages
  • 0 votes

In zijn genre (Zijnde een avonturenfilm die zowel jong als oud aanspreekt) is Pirates of the Carribean een goede film.

Mescalino

• 257 messages
  • 686 votes

meest overschatte film vind ik the 6th sense

Thomas83

• 4027 messages
  • 3632 votes

Ik vind Pirates of the Caribbean (deel 1 in elk geval) ook wat overschat.

Johnny Depp is goed en het is best een leuke film met een tune die lang blijft hangen, maar verder vind ik het weinig bijzonders. Ook binnen het avonturenfilm-genre niet.

BlueSword

• 1725 messages
  • 0 votes

mikoz wrote:

(quote)

Inderdaad !!!

ook mee eens, de film is leuk maar niet echt speciaal ofzo.

Cool_movie

• 12 messages
  • 25 votes

Ik sluit me bij BlueSword, mikoz en film_kaza aan.

Wat ik ook erg overgewaardeerde film vind zijn:

- De kabouter plop films

- The Shawshank Redemption

- Saw 1 en 2

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.