• 178.170 movies
  • 12.220 shows
  • 33.993 seasons
  • 647.240 actors
  • 9.374.123 votes
Profile

Meest overgewaardeerde films op MovieMeter (en IMDb)

Leno

• 5921 messages
  • 4402 votes

Doom wrote:

(quote)

(quote)

Beide films kort geleden herzien en moet zeggen dat ik ze persoonlijk niet overgewaardeerd vind. Staan beide terecht in de top250.

-------------------

Reservoir Dogs (1992)

Is niks meer dan een standaard misdaad film, enorm overgewaardeerd.

Uiteraard zijn een hoop mensen het oneens met de films die genoemd worden in dit topic, daarom staan ze zo hoog!

Ik vind Munich erg hoog scoren, al loopt het gemiddelde al wat terug hier.

Doom

• 8214 messages
  • 1540 votes

Munich staat inderdaad hoog, heb dit werk van Spielberg nog niet mogen aanschouwen maar de nieuwere films worden in het begin vaak iets overgewaardeerd. (Uiteraard zijn er uitzonderingen.)

FisherKing

• 18696 messages
  • 0 votes

Doom wrote:

maar de nieuwere films worden in het begin vaak iets overgewaardeerd. (Uiteraard zijn er uitzonderingen.)

Nee, dat is Altijd zo. Vandaar dat recente films ook niet in de top250 staan.

mikoz

• 11297 messages
  • 867 votes

Dat probleem heb ik met mijn eigen films ook , zou eigenlijk de film een par daagjes moeten laten bezinken.

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

Ik doe al zoiets. Ik wacht geen dagen, maar ik beoordeel wel altijd mijn film een dag nadat ik hem gezien heb.

U-96

• 11875 messages
  • 2070 votes

Ik meestal een week.

Halcyon

• 9952 messages
  • 0 votes

Idem, probeer ook ff na te denken over een film. Alles in de juiste context plaatsen. Is wel nodig imo.

Gizzmann

• 5617 messages
  • 2863 votes

Bij mij is het vaak juist dat ik een film na een paar dagen veel beter ga vinden. Soms heb ik gelijk, soms niet. Zo vallen ook sommige films tegen terwijl ze wel op t zelfde cijfer blijven staan.

Goodfella_90

• 10407 messages
  • 2596 votes

Ik beoordeel mijn films altijd gewoon direct nadat ik ze gezien heb. Als ik er later anders over denk, kan ik de score altijd nog wel veranderen.

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

Juist Goodfella, maar bij mij gebeurde dat nogal vaak, waardoor ik het beter vond om er toch telkens een nachtje over te slapen. Een week gaat mij wat ver aangezien je dan al wat details vergeten bent.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

La Meglio Gioventu mag wel een dik punt minder. Weinig bijzonder drama dat zeker niet beter is dan veel andere series in 6 delen. En Shawshank redemption en Green Mile natuurlijk, maar die zijn al vaak genoemd.

mikoz

• 11297 messages
  • 867 votes

Goodfella_90 wrote:

Ik beoordeel mijn films altijd gewoon direct nadat ik ze gezien heb. Als ik er later anders over denk, kan ik de score altijd nog wel veranderen.

Ja dat doe ik ook , jammer dan dat later 50% verandert word , dat is eigenlijk ook wel het leuke van een film , dat je er later nog anders over kan denken.

Goodfella_90

• 10407 messages
  • 2596 votes

The One Ring wrote:

Juist Goodfella, maar bij mij gebeurde dat nogal vaak, waardoor ik het beter vond om er toch telkens een nachtje over te slapen. Een week gaat mij wat ver aangezien je dan al wat details vergeten bent.

Meestal slaap ik er ook een nachtje over, doordat ik, wanneer ik een film doordeweeks kijk, ik daarna niet meer achter de pc mag.

mikoz wrote:

(quote)

Ja dat doe ik ook , jammer dan dat later 50% verandert word , dat is eigenlijk ook wel het leuke van een film , dat je er later nog anders over kan denken.

Klopt. Alleen veranderen mijn waarderingen eigenlijk vrijwel nooit.

maxcomthrilla

• 15578 messages
  • 2843 votes

Meest overgewaardeerde films:

1. Mystic River

2. The Pianist

3. Pi

4. Reservoir Dogs

5. Pulp Fiction

6. The Usual Aspects

7. Alien

8. Sideways

9. Aliens

10. Memento

Dennis Evahi

• 842 messages
  • 565 votes

maxcomthrilla wrote:

Meest overgewaardeerde films:

1. Mystic River

2. The Pianist

3. Pi

4. Reservoir Dogs

5. Pulp Fiction

6. The Usual Aspects

7. Alien

8. Sideways

9. Aliens

10. Memento

Ik begriip jouw denkwijze niet. Op jouw lijstje staan prima titels, werkelijk niets mis mee. Het zou een Top 10 lijstje kunnen zijn van iemand. Vergis jij je niet? Ik ben zelf geen fan van Memento, maar de overige titels vind ik best goed eigenlijk en sommige zelfs meer dan goed!

Doom

• 8214 messages
  • 1540 votes

Hij zegt ook nergens dat ze slecht zijn, maar gewoon overgewaardeerd

Leno

• 5921 messages
  • 4402 votes

John Q heeft ook wel een hoog gemiddelde voor een woensdagavond RTL film..

BlueJudaskiss (moderator films)

• 11908 messages
  • 5310 votes

Ik vond Saving Private Ryan nou ook niet bepaald spectaculair. Het was wel een goede film, maar het bleef allemaal een beetje vlak.

silverspawn

• 41 messages
  • 2942 votes

Goed om te zien dat Reservoir Dogs alleen al op deze pagina 2x genoemd wordt. Ik sluit me er dan ook volledig bij aan.

Davidian

• 34 messages
  • 0 votes

BlueJudaskiss wrote:

Ik vond Saving Private Ryan nou ook niet bepaald spectaculair. Het was wel een goede film, maar het bleef allemaal een beetje vlak.

Heb ik laatst ook gezien, maar zeker omdat ik Band of Brothers al had gezien vond ik saving private ryan ook niet geweldig, gewoon een mooie oorlogs film, maar nier bijster orgineel ofzo, zwak einde ook

Werwolf

• 4604 messages
  • 1197 votes

Mystic River

Saving Privat Ryan idd.

En ik vind persoonlijk The Shawshank Redemption veel te hoog in de lijst staan..

Halcyon

• 9952 messages
  • 0 votes

Werwolf wrote:

En ik vind persoonlijk The Shawshank Redemption veel te hoog in de lijst staan..

Absoluut waar.

Halcyon

• 9952 messages
  • 0 votes

de toplijsten nog eens overlopen en deze films horen er ook niet in thuis volgens mij:

- gladiator

- the untouchables

- twelve monkeys

- the sixth sense

- true romance

- the pianist

- the shawshank redemption

- a beautiful mind

- good will hunting

- fargo

- saw

- the green mile

- memento

- donnie darko

- braveheart

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

Halcyon wrote:

- donnie darko

Ah, een medestander. Ik dacht altijd dat ik de enige was die hem niks vond

Halcyon

• 9952 messages
  • 0 votes

The One Ring wrote:

(quote)

Ah, een medestander. Ik dacht altijd dat ik de enige was die hem niks vond

Voor alle duidelijkheid: ik vind het geen slechte film, maar wel de top 250 onwaardig.

Davidian

• 34 messages
  • 0 votes

Halcyon wrote:

- the green mile

- memento

- donnie darko

- braveheart

Deze 4 terecht in de top250 naar mijn mening

BlueJudaskiss (moderator films)

• 11908 messages
  • 5310 votes

Leno wrote:

John Q heeft ook wel een hoog gemiddelde voor een woensdagavond RTL film..

Dat zijn al die bakvisjes die denken dat ze een diepzinnig drama hebben gezien

maxcomthrilla

• 15578 messages
  • 2843 votes

Dennis Evahi wrote:

(quote)

Ik begriip jouw denkwijze niet. Op jouw lijstje staan prima titels, werkelijk niets mis mee. Het zou een Top 10 lijstje kunnen zijn van iemand. Vergis jij je niet? Ik ben zelf geen fan van Memento, maar de overige titels vind ik best goed eigenlijk en sommige zelfs meer dan goed!

Ik vind ze zoals eerder gezegd zeker niet allemaal slecht. The Usual Aspects, Memento, Alien en Pulp Fiction zijn zelfs nog redelijk vermakelijk, maar niet zo `n hoge toppositie waard! ( volgens mij ). Reservoir Dogs bevat enkele leuke scenés maar dat redt de film niet voor mij. Ook Sideways was nog wel te doen maar oscarnominaties...waar gaat het naar toe met de wereld?

Mystic River, The Pianist en Pi vind ik ronduit slecht en ook overschat, ja! Net zoals alle Star Wars films en The Matrix trilogie!

Pacino88

• 608 messages
  • 1480 votes

Usual Suspects

Memento

Pulp Fiction

Casablanca

Citizen Kane

The Shawshank Redemption

Gelukkig staan er velen terecht in zoals Godfather,Scarface,Heat, 12 angry men,the searchers,gone with the wind,Goodfellas en velen meer.

Goodfella_90

• 10407 messages
  • 2596 votes

Als je in de top 250 bedoelt, daar staan The Searchers en Gone With The Wind helemaal niet in.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.