- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- Meest overgewaardeerde films op MovieMeter (en IMDb)
Meest overgewaardeerde films op MovieMeter (en IMDb)
misterwhite
-
- 4726 messages
- 656 votes
Ach de status van die films zijn bijna voor de helft bepaald door een bende meelopertjes die denken dat ze iets weten van cinema. En voor mij is die top 250 wel oké hoor maar toch ontbreken er naar mijn mening nog een aantal echt toppers in.
planet_of_death
-
- 3962 messages
- 178 votes
Niet, want het is gewoon een zeer vermakelijke film! 
Verder raad ik je aan de film nog een keer te kijken, maar ditmaal geen karakterstudie te verwachten, maar gewoon een spannende, orginele heist. Overigens vind ik een 1,0* voor een film die cinematografisch goed in elkaar zit, wel wat streng.
Jammer dat de film in mijn ogen juist dodelijk saai/langdradig is. 
chevy93
-
- 12753 messages
- 1323 votes
Ach de status van die films zijn bijna voor de helft bepaald door een bende meelopertjes die denken dat ze iets weten van cinema. En voor mij is die top 250 wel oké hoor maar toch ontbreken er naar mijn mening nog een aantal echt toppers in.
misterwhite
-
- 4726 messages
- 656 votes
Dat is waar, maar Shichinin no Samurai moet ik nog eens een keertje zien. The Great Dictator is een waar klassieker en ik begrijp dat ook, er zit een mooie boodschap achter maar toch had ik er meer van verwacht.
AGE-411
-
- 10342 messages
- 750 votes
Deze horen naar mijn mening niet thuis in de top 250.
- Scarface
- Saving Private Ryan
- The pianist
- The Shawshank Redemption
- Se7en
- Shichinin no Samurai
- Taxi Driver
- Nuovo Cinema Paradiso
- The Killing
- The Great Dictator
- Titanic
- Det Sjunde Inseglet
- Star Wars: Episode III - Revenge of the Sith
- The Dark Knight
Det Sjunde Inseglet staat hier al torenhoog op het verlanglijstje. Dat is zo'n film waarvan ik haast zeker weet dat ik hem goed ga vinden. 
Voor de rest heb je wel wat gelijk wat sommige films betrefd.
AGE-411
-
- 10342 messages
- 750 votes
Het probleem dat veel mensen hebben is dat de film op het einde nogal sterk moraliserend is. Veel mensen houden niet van een film die is zoals een linkse leerkracht uit het 5de leerjaar.
Maar je moet weten dat die film opgenomen is voor WO2. Maar er dan echt vlak voor. Het was echt een wanhoopsdaad van de joodse Chaplin die rond om hem keek, en zag dat het niet goed ging komen met de mensheid.
Hij probeerde op deze manier nog even alle aandacht te vestigen op de menselijke waarden, die men de jaren na de film spijtiggenoeg vergeten heeft.
En natuurlijk bevat de film de typische Chaplin-knipoog, wat sommigen ook al doet afhaken.
AGE-411
-
- 10342 messages
- 750 votes
The Expendables
Film is een paar dagen uit 
John Lee Hooker
-
- 14934 messages
- 1625 votes
Waarschijnlijk zal het niet veel lager gaan.
starbright boy (moderator films)
-
- 22403 messages
- 5070 votes
Het was echt een wanhoopsdaad van de joodse Chaplin
Het is overigens onduidelijk of Chaplin Joods was, waarschijnlijk niet. Maar bij rechtstreekse vragen weigerde Chaplin die te beantwoorden, omdat hij dat alleen relevant vond voor anti-semieten. Een religieuze Jood was het in elk geval niet.
-
- 22403 messages
- 5070 votes
Waarschijnlijk zal het niet veel lager gaan.
Jawel hoor, hij zakt nu al stevig.
John Lee Hooker
-
- 14934 messages
- 1625 votes
Ah, mooi. Ik zal voor de zekerheid mijn bericht maar verwijderen.
-
- 22403 messages
- 5070 votes
Dat is nou juist niet handig, nou slaan de reacties eronder nergens meer op.
John Lee Hooker
-
- 14934 messages
- 1625 votes
Gelukkig maakte AGE-411 een quote.
AGE-411
-
- 10342 messages
- 750 votes
Dat is een veelvoorkomende misvatting: Chaplin was niet joods. Hij speelde er alleen een in The Great Dictator.
Hoe kon ik dat nu weer typen? 
Tijdens het typen zat ik met die quote in mijn kop. (Dat van Chaplin en die Duitse soldaat)
Lord Flashheart
-
- 6454 messages
- 2375 votes
Heb zo-ie-zo niks met die anti-racisme/discriminatie pamfletjes. La Haine en Crash vind ik ook vreselijk. Het ligt er altijd zo dik bovenop.
chevy93
-
- 12753 messages
- 1323 votes
Zo hoog zijn die nou ook weer niet gewaardeerd. 
(Matrix deel 2 en 3)
Sprookjes als in...?
U-96
-
- 11875 messages
- 2062 votes
À l'Intérieur. Vooropstellend zeg ik wel dat ik het een goede film vind, maar als ik de recensies op de site lees, krijg ik toch wel een erg overrated beeld van deze film. Ik heb 't idee dat het voornamelijk de extreme gore is (die ik enorm vond meevallen) die bij veel mensen aanslaat, terwijl het verhaal en overige uitwerking ervan vrij standaard is, regelmatig tegen het teleurstellende randje aan.
Tonypulp
-
- 21231 messages
- 4608 votes
Want dat valt inderdaad dankzij de 'arcade' toon wel mee, alhoewel het er natuurlijk waanzinnig (tot de beste in het genre behorende) uit ziet. Het is audiovisueel ongekend hoogstaand en biedt een sfeer waar weinig films aan kunnen tippen.
Threeohthree
-
- 5557 messages
- 2933 votes
- Shawshank
- Green Mile
- Forrest Gump
- Saving Private ryan
- Man on Fire
- Bourne ultimatum
- Inception (IMDB)
- the Sixth Sense
- Boondock Saints
Voegen wat mij betreft niet veel toe, ook al zijn het wel degelijke films.
simonvinkie
-
- 2271 messages
- 827 votes
De western Hud vind ik toch wel overgewaardeerd.
timmienoelie
-
- 1518 messages
- 4265 votes
Man on fire
The Untouchables
The Shawshank Redemption
Se7en