- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- Meest overgewaardeerde films op MovieMeter (en IMDb)
Meest overgewaardeerde films op MovieMeter (en IMDb)
Awake78
-
- 1022 messages
- 496 votes
Ja klopt, alleen Mulh Dr en Donnie laten ruimte voor eigen interpretatie. Een Eternal sunshine ook nog wel aardig 
Fikret8
-
- 6170 messages
- 4233 votes
Beide films zijn beter dan elke film in jouw top 10.
John Lee Hooker
-
- 14934 messages
- 1625 votes
Forrest Gump *2
Streetdance 3D *1
Killers *1
Hot tub Time'machine: 1,5*
Prince of Persia, The sands of time: 1,5*
Robin Hood: *1,5
The Breakfastclub: 0,5*
Q Jones
-
- 3524 messages
- 2880 votes
Beide films zijn beter dan elke film in jouw top 10.
John Lee Hooker
-
- 14934 messages
- 1625 votes
En "A room with a view" (1985) niet te vergeten. 0,5*
Ajax&Filmfreak
-
- 3362 messages
- 3729 votes
Wat is daar zo slecht aan dan? Of is het gewoon je genre niet?
Reinoir
-
- 682 messages
- 449 votes
AGE-411 bedoeld denk ik dat de emoties in je gepompt worden bij die films. Sentimenteel...
Martijnnn
-
- 2248 messages
- 2409 votes
AGE-411 bedoeld denk ik dat de emoties in je gepompt worden bij die films. Sentimenteel...
De opgedrongen sentiment inderdaad, zo van och en wee kijk ons nou zielig zijn. Veel films proberen maar te schoren met dat soort sentiment, want als de kijker huilt zal die het wel goed vinden.
John Lee Hooker
-
- 14934 messages
- 1625 votes
Titanic draait om heel het schip, en daarbij is er wat chemie tussen de hoofdrolspelers. Het bied toch veel meer dan alleen gejank en emotioneel drama?
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
The Bourne Ultimatum
nr. 97 in de top 250
Snap niet zo goed wat er zó bijzonder aan is..
chevy93
-
- 12753 messages
- 1323 votes
De opgedrongen sentiment inderdaad, zo van och en wee kijk ons nou zielig zijn. Veel films proberen maar te schoren met dat soort sentiment, want als de kijker huilt zal die het wel goed vinden.
Soms is meer dan alleen 'kijk mij eens zielig zijn'.
The Bourne Ultimatum
nr. 97 in de top 250
Chemie
-
- 26 messages
- 283 votes
Ik vind 'Lost in translation' erg overgewaardeerd. Ik heb hem ongeveer 4 keer een eerlijke kans gegeven, maar toch blijft hij opduiken in lijstjes en gesprekken, en ik vind het echt een doodsaaie film. Als ik dit met mensen wil bespreken wordt het vaak afgedaan met de woorden ' Ik denk niet dat je hem dan begrepen hebt...'
Nu vraag ik me af wat er niet te begrijpen valt aan deze film? Het onderwerp is al duidelijk op het moment dat je de titel hoort... Ik weet dat er mooie shots in zitten, en dat de setting goed gekozen is. Het verhaal echter is voor mijn gevoel ontzettend cliche en totaal oppervlakkig uitgewerkt... Echt een teleurstelling, keer op keer.
Gelukkig staat hij ook niet heel hoog in de lijst, maar dan nog. Hij heeft wel de top 250 gehaald in een wereld waarin honderden prachtfilms zijn gemaakt.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Dat zelfde ''probleem'' had ik ook. Ik werd zelfs uitgelachen toen ik zei dat ik er de eerste keer bij in slaap ben gevallen. Dat zegt toch ook écht iets over de film, want als je me zo weet te vermoeien.. Zonde, want het had zo mooi kunnen zijn.
Tonypulp
-
- 21231 messages
- 4608 votes
Vond dat juist één van de weinge echt goede top250 films. Rustig, met veel chemie en prachtige beelden. Het is ook wel dat ik helemaal weg ben van Tokyo, dat helpt mee.
Ben normaal gesproken niet zo weg van die films, maar een cast die spot on is en de geslaagde vleugjes humor doen een hoop goed. Een film die in verhaal en uitwerking ontzettend klein is gehouden, en juist daarom zo mooi. Waarom om een uitdagender verhaal vragen, denk ik dan..
kimberlyVD
-
- 5946 messages
- 1567 votes
The Bourne Ultimatum
nr. 97 in de top 250
Volledig mee eens. Zeker een vermakelijke film, maar top250? Hmm...nee voor mij zeker niet.
Chemie
-
- 26 messages
- 283 votes
Een film die in verhaal en uitwerking ontzettend klein is gehouden, en juist daarom zo mooi. Waarom om een uitdagender verhaal vragen, denk ik dan..
Niet per se uitdagender, maar een aantal intiemere scene's misschien (en dan niet in de zin dat ze naakt tegen elkaar aan moeten gaan liggen voor een kwartier). Om de isolatie van de twee personen te laten zien in het grote Tokyo. Ik voelde hem gewoon niet, had geen affiniteit met de personages, en daardoor leek het een hele vlakke observatie van twee mensen die plezier met elkaar maken en verder niks. Daarom vond ik het afscheid ook zo beladen, terwijl ik helemaal niet het gevoel had dat hun vriendschap erg diep ging....
Ramon K
-
- 13575 messages
- 0 votes
Zegt meer iets over de hap-slik-weg generatie die opgevoed is met snelle Hollywoodmeuk, waarin we van plottwist naar plottwist snellen.
LiT heeft gewoon een klein lief plotje met daarom heen enkele observerende esthetische scenes die niet zo zeer een plot of een personage verrijken, maar een bepaalde sfeerimpressie van Tokyo geven. Dat kan heel mooi zijn hoor.
Tonypulp
-
- 21231 messages
- 4608 votes
Niet per se uitdagender, maar een aantal intiemere scene's misschien (en dan niet in de zin dat ze naakt tegen elkaar aan moeten gaan liggen voor een kwartier). Om de isolatie van de twee personen te laten zien in het grote Tokyo. Ik voelde hem gewoon niet, had geen affiniteit met de personages, en daardoor leek het een hele vlakke observatie van twee mensen die plezier met elkaar maken en verder niks. Daarom vond ik het afscheid ook zo beladen, terwijl ik helemaal niet het gevoel had dat hun vriendschap erg diep ging....
Dan komt dat afscheid voor hun hard aan, aangezien hun dat de heletijd voelen. Dat moet de kijker dan ook mee hebben gekregen, maar als de film daar niet in slaagt volgens jou smaak dan is het inderdaad gewoon logisch dat het allemaal wat stroef/leeg aanvoelt 
Chemie
-
- 26 messages
- 283 votes
Klopt. Misschien speelt het feit ook wel mee dat ik absoluut niks met Tokyo heb, en zoals Ramon aangeeft, hangt de film veel op de sfeer van die stad.
Maar met intiemere scenes bedoel ik niet per se lichamelijke uitingen (zoals ik al aangaf
) Maar ik bedoel meer dat ze qua camerawerk misschien dichter op de personages hadden kunnen gaan zitten. Voor mijn gevoel was het allemaal zo objectief, en als de personages me dan ook nog niet prikkelen kan ik niet meevoelen met wat zij voelen....
13woutie13
-
- 4384 messages
- 0 votes
Braveheart.
Wat heeft het nou voor zin om hier één woord te plaatsen, terwijl je op het topic van Braveheart al meer dan genoeg erover hebt gezegd. 
Je vindt het wel cool he dat je deze film slecht vindt.
The Bourne Ultimatum
nr. 97 in de top 250
Helemaal mee eens.
Gewoon een film voor een avondje popcorn, maar verder gewoon het standaard schiet en ren/vlucht/achtervolg werk.
Dan heeft The Bourne Indentity een nog wel wat interessanter verhaal.
Martijnnn
-
- 2248 messages
- 2409 votes
Soms is meer dan alleen 'kijk mij eens zielig zijn'.
Jup, best wel vaak hoor, maar in dit geval ging het dus wel om kijk mij eens zielig zijn drama.
DonOswaldo
-
- 6430 messages
- 1931 votes
Helemaal mee eens, wist mij ook niet te pakken en voelde te subtiel/afstandelijk aan. Overgewaardeerd inderdaad m.i.
Q Jones
-
- 3524 messages
- 2880 votes
Ik vond dat bij Good Will Hunting ook, gewoon een standaard filmpje die nergens echt heel boeiend wordt of er bovenuit springt, het enige wat ik heel goed vond was het acteerwerk van Williams, maar veder vond ik het een vrij normaal maar vooral overgewaardeerde film