- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- Meest overgewaardeerde films op MovieMeter (en IMDb)
Meest overgewaardeerde films op MovieMeter (en IMDb)
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Kick-Ass is natuurlijk wel een parodie op het superhelden concept (wie het tegendeel probeert te bewijzen moet dan toch eens de GN's lezen), al is het natuurlijk wel met een andere insteek als Superhero movie, al snap ik die vergelijking wel.
Nomak
-
- 11634 messages
- 0 votes
Dat Hit-Girl voor Hollywood normen gedurfd is oké, maar misschien is het voor Chevy helemaal niet gedurfd.
Hit-Girl slaat 30 man dood.
chevy93
-
- 12754 messages
- 1324 votes
Lijkt me sterk, Chevy is toch wel DE Hollywoodliefhebber bij uitstek. Ik dacht dat hij maar zelden een uitstapje buiten Hollywood maakte.
Nomak
-
- 11634 messages
- 0 votes
Huh? Heb ik iets verkeerd gezegd?
Jij bent toch een echte liefhebber van Hollywoodfilms.
chevy93
-
- 12754 messages
- 1324 votes
Ik ben geen liefhebber van Hollywoodfilms. 80% van de Hollywoodfilms zijn saai, oppervlakkig, voorspelbaar en/of 13-in-een-dozijn.
Ik heb geen diepere laag nodig om te kunnen genieten van films als je dat bedoelt. Ik kan makkelijk genieten van een film met zwart-wit relaties of een film waarbij je niet of weinig hoeft na te denken.
Nou is het begrip Hollywood toch een beetje een begrip waar ik niet veel vanaf weet. Bij mijn wete zijn Hollywoodfilms films die gemaakt worden voor het geld, waarbij liever geld in het laatje wordt gebracht dan een kwalitatief goed stukje af te leveren.
Na wat research blijkt bv. dat Hitchcock ook gewoon Hollywood is.
Je moet het zo zien: De meeste films die ik (heel) goed vindt, komen uit Hollywood. Dat blijkt ten minste. Maar het is niet zo dat ik Hollywoodfilms per definitie goed vindt, in tegendeel! Daar zit toch wel een nuanceverschil.
Dat ik 'maar zelden een uitstapje buiten Hollywood maak' komt doordat ik eerst nog even films ga kijken waarvan ik weet dat ik ze leuk ga vinden. Daarna kan ik andere films als 'Idi i Smotri' en 'Stalker' gaan zoeken. Als ik ze tegenkom, neem ik ze vaak mee en ik hou me altijd open voor tips.
Probleem blijft vaak wel dat ze moeilijk te vinden zijn. En als ze er zijn relatief duur en ik ben ook maar een arme student
.
mikey
-
- 28986 messages
- 5138 votes
Een vreselijke film is de Notebook maar komt wel voor in allerlei t-lijstjes. Om redenen die me zijn ontgaan.
Nomak
-
- 11634 messages
- 0 votes
Je moet het zo zien: De meeste films die ik (heel) goed vindt, komen uit Hollywood.
Een diepere laag heb ik ook niet nodig om van een film te kunnen genieten.
En aan je bericht te zien zullen die uitstapjes dus nog wel komen in de toekomst. Je zal dan sowieso nog veel moois ontdekken.
ik hou me altijd open voor tips
Ik ben zelf ook steeds op zoek naar tips. En dan is het handig als je users ontdekt wiens smaak met de jouwe overeenkomt.
Mattson
-
- 848 messages
- 1276 votes
Een vreselijke film is de Notebook maar komt wel voor in allerlei t-lijstjes. Om redenen die me zijn ontgaan.
het zijn vrouwen?
Sgerrard_8
-
- 198 messages
- 232 votes
Taken kan hier ook wel bij, alle clichés van een actiefilmpje bij elkaar gegooid.
speranza
-
- 24668 messages
- 0 votes
The Shawshank Redemption
10985 stemmen | gemiddelde 4,42
shockdog
-
- 322 messages
- 1024 votes
The Shawshank Redemption
The Green Mile is nog erger. Ik snap ook niet wat er zo geweldig is aan How to Train Your Dragon en Kick-ass. Leuke films, maar van beide is er niks blijven hangen.
EDIT: Blood Diamond op nr37 in de top 250 is ook wel schandalig
speranza
-
- 24668 messages
- 0 votes
Helemaal eens met het feit dat The Green Mile nog erger is. Het is mij echter een raadsel waarom The Shwashank Redemption zo'n absurd hoog gemiddelde heeft. Dat gaat gewoon helemaal nergens meer over en heeft een aanzuigend effect op nog meer hoogstemmers. Hoe kun je immers minder dan 5* aan de beste film ooit geven?
DonOswaldo
-
- 6430 messages
- 1931 votes
The Shawshank Redemption
Inderdaad overduidelijk overgewaardeerd.
barns
-
- 478 messages
- 775 votes
August Rush
Vervelende pies film die inmiddels alweer de top 250 uit is, godzijdank.
Ondanks dat vind ik die 3.75* nog steeds veel te hoog voor dergelijke diarree.
shockdog
-
- 322 messages
- 1024 votes
Batman Begins (2005) 3.76 en in de top 250
Ik denk dat je daar zo'n beetje alleen in staat 
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Monty Python and the Holy Grail (1975)
2266 stemmen | gemiddelde 3,82
nr. 162 in de top 250
mijn stem: 2,0
chevy93
-
- 12754 messages
- 1324 votes
Monty Python and the Holy Grail (1975)
2266 stemmen | gemiddelde 3,82
nr. 162 in de top 250
mijn stem: 2,0
. Beste komedie ooit! 
Uit de Top 250:
Kick-Ass (2010) - #5 recent (1,0*)
Stalker (1979) - #75 (1,5*)
Sen to Chihiro no Kamikakushi (2001) - #48 (2,0*)
Carlito's Way (1993) - #87 (2,5*)
Godfather: Part III, The (1990) - #123 (2,5*)
Crash (2004) - #139 (2,5*)
Twelve Monkeys (1995) - #160 (2,5*)
Hotaru no Haka (1988) - #67 (3,0*)
Raging Bull (1980) - #102 (3,0*)
Maar de klapper:
Godfather: Part II, The (1974) - #2 (1,5*)
Vast nog meer, maar dit zijn de echte uitschieters
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Zoals Nomak al goed zegt bij de desbetreffende film:
Schijtfilm
Kevin13
-
- 14947 messages
- 0 votes
De humor moet je liggen of niet. En zeker gedateerde humor. 
chevy93
-
- 12754 messages
- 1324 votes
Zeker niet gedateerd. Het is hetzelfde soort Britse humor wat je hedendaags nog steeds vind in series als Mr. Bean en Little Britain.
Dat humor je moet liggen is waar, vandaar dat komedies pur sang nooit hoog komen in een toplijst.
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
Engelse humor is de beste maar wel divers. Ik vind de vergelijking met Mr Bean in ieder geval niet goed. Misschien wel met Litte Britain maar die vind ik net als Monty Python niet leuk, vaak veel scherper en kritischer.
Ik ben het eens dat humor in het algemeen nooit hoog scoort. Meestal alleen maar serieuse, ernstige films.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Oh ja, ik heb ook nooit begrepen wat mensen zo leuk vinden aan Shrek.