• 178.094 movies
  • 12.213 shows
  • 33.984 seasons
  • 647.094 actors
  • 9.372.934 votes
Profile

Meest overgewaardeerde films op MovieMeter (en IMDb)

Tonypulp

• 21231 messages
  • 4608 votes

Het heeft wel een stuk meer om het lijf dan slechts een hype voor tieners. Daarmee denk ik meteen aan een twilight... tsja.

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

gotti wrote:

Je wordt een ouwe zak Ramon...

Ik ben in ieder geval geen tiener meer!

Ik kan met de beste wil van de wereld niet zien wat er nu bijzonder is aan Kick-Ass. Het is gewoon een clichée filmpje hoor, met een scheutje meer violence (voor Hollywoodmaatstaven dan misschien), en in een beeldtaal gegoten die nu 'in' is. Ik snap best dat men de film makkelijk tot zich kan nemen maar er is hier echt niets origineels, uitzonderlijks of meesterlijks gemaakt.

Onderhond

• 87594 messages
  • 12842 votes

Gek, van wat ik zag deed het mij meteen denken aan Kill Bill. Verwacht er dan ook een beetje hetzelfde van (en daarom nog niet echt de drive gehad om hem te kijken).

Sgerrard_8

• 198 messages
  • 232 votes

Correcte veronderstelling Onderhond, bespaar u de moeite

chevy93

• 12754 messages
  • 1324 votes

BlueJudaskiss wrote:

Kick-Ass is een van de meest gedurfde en origineelste Hollywood-films van de laatste tijd.

Wat is er gedurfd aan?

Leland Palmer

• 23785 messages
  • 4893 votes

Dat weet je zelf ook wel, maar oké. Een karakter als Hit-Girl in Hollywood is bijv. gewoon behoorlijk gedurfd, en ga niet zeggen dat dat niet zo is.

Sgerrard_8

• 198 messages
  • 232 votes

ik vind het eerder ongepast en onrealistisch, om nog maar te zwijgen wat dit met dat meisje haar verdere jeugd kan of zal doen.

chevy93

• 12754 messages
  • 1324 votes

Een klein meisje dat een heleboel mannen afslacht? Gegarandeerd dat dat 'vet' en 'kick-ass' gevonden gaat worden.

Zolang je maar genoeg geweld toevoegd, wordt een film tegenwoordig al goed gevonden. Dat is dan ook waar de andere parodieën (Superhero Movie, Epic Movie etc.) blijkbaar de plank mis hebben geslagen

Tonypulp

• 21231 messages
  • 4608 votes

Je gaat kick-ass toch niet vergelijken met platte parodïen als superhero movie ? Is iets compleet anders.

Ik zou kick-ass trouwens sowieso geen parodie noemen.

Leland Palmer

• 23785 messages
  • 4893 votes

@ chevy93; Je hebt het nu weer heel ergens anders over. Dat was het punt niet.

Kevin13

• 14947 messages
  • 0 votes

Dat Hit-Girl voor Hollywood normen gedurfd is oké, maar misschien is het voor Chevy helemaal niet gedurfd. Heb de film nog niet gezien maar wat ik al gezien heb (en weet) vind ik het ook niet speciaal. Overigens heb ik de vergelijking tussen Kick-Ass en Superhero Movie ook al eens gemaakt. De trailer deed me er ook aan denken.

Sgerrard_8

• 198 messages
  • 232 votes

Kick-Ass is inderdaad geen parodie, Kick-Ass is gewoon een superheldenfilm, zonder verrassende elementen. Maarja, iedereen raakt verblind door het personage Hit-Girl

chevy93

• 12754 messages
  • 1324 votes

jeroentjuhhhhh wrote:

Je gaat kick-ass toch niet vergelijken met platte parodïen als superhero movie ? Is iets compleet anders.

Ik zou kick-ass trouwens sowieso geen parodie noemen.

Duidelijk dat Kick-Ass wel een parodie is. Misschien niet zo direct naar specifieke films, maar toch zeker wel t.o.v. superheldenfilms.

HarmJanStegenga wrote:

@ chevy93; Je hebt het nu weer heel ergens anders over. Dat was het punt niet.

Hoezo gaat het over wat anders, als je van tevoren wel had kunnen voorspellen dat het geslikt zou worden door het publiek is er toch niks gedurfd aan?

Leland Palmer

• 23785 messages
  • 4893 votes

Kevin13 wrote:

Dat Hit-Girl voor Hollywood normen gedurfd is oké, maar misschien is het voor Chevy helemaal niet gedurfd.

Pff, kom op zeg. Zo kan ik het ook.

Overigens heb ik de vergelijking tussen Kick-Ass en Superhero Movie ook al eens gemaakt. De trailer deed me er ook aan denken.
Ga de film dan eerst maar eens zien, want die vergelijking is belachlijk misplaatst.

Sgerrard_8

• 198 messages
  • 232 votes

Bij een parodie worden gelijkaardige films in het belachelijke getrokken, dat is hier toch niet het geval? Misschien het personage Kick-Ass in het begin, maar voor de rest toch niet? Dat maakt de film voor mij net zo matig. Het feit dat de film in mijn ogen lijkt te starten als een parodie, maar na verloop van tijd gewoon een gewone superheldenfilm wordt.

Kevin13

• 14947 messages
  • 0 votes

Het pak van die Kick-Ass lijkt toch al erg veel op die van Rick (Superhero Movie).

yeyo

• 6351 messages
  • 4614 votes

Sgerrard_8 wrote:

ik vind het eerder ongepast en onrealistisch, om nog maar te zwijgen wat dit met dat meisje haar verdere jeugd kan of zal doen.

Als je het zo ongepast vindt, is dat toch bewijs genoeg dat de film in zekere zin gedurfd is? Niet al te veel blockbusters durven de conventies van genres zo te doorbreken. Bovendien lijkt "onrealistisch" me geen geldig argument bij een film als Kick-Ass.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

@ Kevin, haha, indeed!

chevy93

• 12754 messages
  • 1324 votes

Sgerrard_8 wrote:

Bij een parodie worden gelijkaardige films in het belachelijke getrokken, dat is hier toch niet het geval? Misschien Kick-Ass in het begin, maar voor de rest ...?

Dat is juist wel het geval. Het hele superheldenfilmgenre wordt belachelijk gemaakt.

Leland Palmer

• 23785 messages
  • 4893 votes

chevy93 wrote:

Hoezo gaat het over wat anders, als je van tevoren wel had kunnen voorspellen dat het geslikt zou worden door het publiek is er toch niks gedurfd aan?

Eh, jawel. Hit-Girl is gedurfd, dat het wel of niet geslikt wordt door het publiek verandert daar niks aan. Daarnaast is er genoeg negatief commentaar op haar personage gekomen en zijn er velen die het ook echt niet slikken.

En 'Kick-Ass' is geen parodie.

chevy93

• 12754 messages
  • 1324 votes

Leland Palmer wrote:

Ga de film dan eerst maar eens zien, want die vergelijking is belachlijk misplaatst.

Die vergelijking klopt juist heel goed. Rick (Superhero Movie) en Kick-Ass vertonen juist heel veel overeenkomsten.

Sgerrard_8

• 198 messages
  • 232 votes

Je bedoelt omdat de superhelden hier geen speciale krachten of hulpmiddelen hebben?

Kevin13

• 14947 messages
  • 0 votes

Omdat ze het 'superheldengenre' belachelijk maken.

chevy93

• 12754 messages
  • 1324 votes

HarmJanStegenga wrote:

Eh, jawel. Hit-Girl is gedurfd, dat het wel of niet geslikt wordt door het publiek verandert daar niks aan. Daarnaast is er genoeg negatief commentaar op haar personage gekomen en zijn er velen die het ook echt niet slikken.

Tuurlijk wel, daar is het hele gedurfd of niet principe op gebaseerd...

HarmJanStegenga wrote:

En 'Kick-Ass' is geen parodie.

Ok daddy!

Sgerrard_8

• 198 messages
  • 232 votes

@Kevin, waarom maken ze het dan belachelijk? Hit-Girl slaat 30 man dood. Ik zou het pas belachelijk vinden als Hit-Girl en Big Daddy hun pogingen totaal mislukken

Kevin13

• 14947 messages
  • 0 votes

Ik heb de film nog niet gezien maar de trailer zag er niet al te serieus uit. Aangezien dat 'McLovin' er ook nog in meedoet weet ik het wel vrij zeker.

Tonypulp

• 21231 messages
  • 4608 votes

Het is ook absoluut niet serieus, maar het vormt geen parodie op genre-genoten. Dat poogt het niet, dat de hoofdrolspeler een kneus is zoals die in superhero movie verandert daar verder niets aan.

chevy93

• 12754 messages
  • 1324 votes

Sgerrard_8 wrote:

@Kevin, waarom maken ze het dan belachelijk? Hit-Girl slaat 30 man dood. Ik zou het pas belachelijk vinden als Hit-Girl en Big Daddy hun pogingen totaal mislukken

Een superheld is meestal een man (sorry dames), sterk, breed, gespierd.

Kick-Ass en Red Mist zijn twee nerdo's van school en de enige echte superheld is een meisje van 11. Als dat geen belachelijk maken is dan weet ik het ook niet meer.

Overigens speelt een oude, ex-bajesklant een soort Batman.

Leland Palmer

• 23785 messages
  • 4893 votes

chevy93 wrote:

Die vergelijking klopt juist heel goed. Rick (Superhero Movie) en Kick-Ass vertonen juist heel veel overeenkomsten.

Het gaat over de films, niet over twee personages. Als je 'Kick-Ass' en 'Superhero Movie' als films gewoon goed te vergelijken vindt, houdt het voor mij hier op, want dat is gewoon totale onzin.
Tuurlijk wel, daar is het hele gedurfd of niet principe op gebaseerd...
Je begint er weer wat langs te praten. Hit Girl wordt niet door iedereen geslikt, sterker nog; er zijn genoeg die een afkeer van dat personage (plus haar vader) en haar (/hun) daden hebben.

chevy93

• 12754 messages
  • 1324 votes

Die vergelijking trek ik op het feit dat de hoofdpersonen redelijk identiek zijn en dat het allebei parodieën zijn op het superheldengenre (maar dat wil er bij jou niet in).

Tuurlijk is Hit-Girl geen doorsnee karakter en tuurlijk zit er wel een mate van gedurfdheid, maar ik vind het nou niet echt bewonderenswaardig.

Bij gedurfde films denk ik eerder aan A Clockwork Orange, Passion of the Christ of Antichrist.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.