• 178.104 movies
  • 12.215 shows
  • 33.986 seasons
  • 647.155 actors
  • 9.373.180 votes
Profile

Meest overgewaardeerde films op MovieMeter (en IMDb)

mikoz

• 11297 messages
  • 867 votes

De sfeer, constante spanning, geweldige hoofdpersonages,dialogen en beeld zorgen er toch wel voor dat No Country for Old Men een plekje in de top 250 verdient ?

Awake78

• 1022 messages
  • 496 votes

Tja ik vond NCFOM een beetje alles van niks. Een paar knallend goede scenes, maar over het algemeen vond ik het maar een aparte film, in dit geval dus een beetje onsamenhangend. Zal hem wel niet goed begrepen hebben. Constante spanning vond ik ook wel meevallen. Had nou niet echt het idee naar iets baanbrekends zitten te kijken. Vandaar overgewaardeerd, vanwege de Oscars.

@ Naomi Watts - heb in ieder geval de moeite genomen om Stalker laatst te kopen voor 15 euro. Kon er echt geen touw aan vast knopen, maar het vreemde is wel dat sindsdien de film wel door mijn hoofd rondspookt en ik er vaak aan terug doe denken. Na de berichten op de pagina te hebben doorgenomen begon me wel wat te dagen. Heb hem ook expres (nog) geen cijfer gegeven.

Daarom zeg ik, nog maar eens herzien. Weinig tijd, want zoals jij weet game ik ook vrij veel

Ben wel bezig dit jaar om m'n blik wat te verruimen echter, vd week 3 films van David Lynch gekocht, Shichinin no Samurai, The Last Emperor en laatst de trilogie Ningen no Joken. Ben aardig op weg maar heb nog veel te leren idd.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Ik moedig horizonverbreding alleen maar aan. Maar ik dacht dat je misschie nde PC game gespeeld had en die lokt veel mainstream publiek en verkeerde verwachtingen. Daar doelde ik op, aangezien ik weet dat je een enthousiast gamer bent .

Awake78

• 1022 messages
  • 496 votes

Ik weet dat veel mensen de game vergelijken met de film of denken dat er een link/connectie is, maar helaas....

Er zitten inderdaad stukjes van de film in de game zo heb ik mij laten vertellen, maar ik heb de film puur bekeken door de verhalen hier op MM, alsmede de vrij hoge stand in de top250.

Heb overigens de game nooit gespeeld....

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Mooi .

Ik begon ook met een 2,5*/3* bij mijn eerste kijkbeurt. Inmiddels al vier keer gezien en staat nu solide op 5*. Echt een film die per herziening beter wordt.

Miron

• 744 messages
  • 74 votes

Bound by Honor is denk ik wel de meest overgewaardeerde film hier

Kevin13

• 14947 messages
  • 0 votes

nee The Dark Knight.

Laoslander

• 686 messages
  • 434 votes

THE BUTTERFLY EFFECT!

moviemafketel

• 19752 messages
  • 2118 votes

C'era una Volta il West (1968)

Alternatieve titel: Once upon a Time in the West

en

Buono, il Brutto, il Cattivo, Il (1966)

Alternatieve titel: The Good, the Bad and the Ugly

Sorry, weet dat ik veel mensen tegen de schenen schop, maar vind dit genre gewoon niks aan.

Kevin13

• 14947 messages
  • 0 votes

Hoe dat zo? En anders kun je Open Range, 3:10 to Yuma (2007) of Appaloosa is proberen. Dat zijn recentere.

dimi303

• 3418 messages
  • 3665 votes

The dark night

Fight club

Apocalypse now

DonOswaldo

• 6430 messages
  • 1931 votes

moviemafketel wrote:

en

Sorry, weet dat ik veel mensen tegen de schenen schop, maar vind dit genre gewoon niks aan.

Vind ik ook, ook al zal dat meer aan mij dan aan de films liggen

Los daarvan vind ik The Blair Witch Project, Shaun of the Dead, Hot Fuzz, Happy-go-lucky, 28 days later en 28 weeks later, 16 blocks, One Eight Seven en Before The Devil Knows Your Dead matig a slecht en dus ook overgewaardeerd.

Fearless, Lock, Stock & Two Smoking Barrels en Requiem for a Dream vind ik wel goed, maar qua verhoudingen op MM wel overgewaardeerd.

Ik denk dat dit het meeste is, over het algemeen ben ik het vaak wel eens met de waardering..

misterwhite

• 4726 messages
  • 656 votes

- twilight

- the blair witch project

- irreversible

- happy-go-lucky

- 25th hour

speranza

• 24668 messages
  • 0 votes

Met een gemiddelde van slechts 3,61 is Irréversible los van je smaak moeilijk overgewaardeerd te noemen.

Kevin13

• 14947 messages
  • 0 votes

Nee, als je Irréversible nu een onvoldoende geeft dan is het toch logisch dat je een 3.61 een hoog gemiddelde vindt.

%%%%%%

• 2543 messages
  • 1234 votes

Op Moviemeter staat Green Street, Green Street Hooligans ( 2005 )

bizar hoog.

En op IMDB staat The dark knight belachelijk hoog.

Kevin13

• 14947 messages
  • 0 votes

Hier ook.

Sven Vermant

• 472 messages
  • 4547 votes

Seven Pounds vind ik ook een behoorlijke overgewaardeerde film met een gemiddelde van 3,79. Aardige film hoor maar niet meer dan een dikke 3.

SnakeDoc

• 4687 messages
  • 2243 votes

Vind Seven Pounds juist een fantastische film!

Mag van mij dikke 4 krijgen!

Popeye Doyle

• 276 messages
  • 0 votes

Taxi Driver en Bullitt.

Walkure

• 1690 messages
  • 0 votes

Deliverance

Bottleneck

• 8233 messages
  • 2117 votes

Deliverance vind ik puur genot

overgewaardeerd:

The Boondock Saints, notabene stevig in de 250

28 Days Later

VanRippestein

• 1178 messages
  • 1052 votes

Ik zie net dat Earth op 55 staat. Mooie film hoor, maar echt niet waardig voor deze lijst. Tis een compilatie van een serie. een goede serie. Maar een serie. Serie en film zijn niet hetzelfde en een compilatie uitbrengen als film is niet iets wat in deze lijst thuishoort.

En Psycho vind ik ook zo'n vreemd geval. Esthetisch vast vernieuwend vroeger, maar nu verschrikkelijk gedateerd. Alles mooi volgens het boekje gedaan en daar houdt het dan ook wel weer mee op. Het zou mij verbazen als er mensen zijn die "de geniale plottwist" daadwerkelijk niet zien aankomen.

Tonypulp

• 21231 messages
  • 4608 votes

Bottleneck wrote:

28 Days Later

Verdient absoluut al die lof

Na 4 kijkbeurten nog niks van m'n 5* af te krijgen

wimnoot

• 3963 messages
  • 3923 votes

VanRippestein wrote:

En Psycho vind ik ook zo'n vreemd geval. Esthetisch vast vernieuwend vroeger, maar nu verschrikkelijk gedateerd. Alles mooi volgens het boekje gedaan en daar houdt het dan ook wel weer mee op. Het zou mij verbazen als er mensen zijn die "de geniale plottwist" daadwerkelijk niet zien aankomen.

Hoe vind je de versie van Gus van Sant?

yeyo

• 6351 messages
  • 4614 votes

Bottleneck wrote:

Deliverance vind ik puur genot

Uitstekende film, maar "genot" vind ik toch niet zo een passend woord (althans niet bij één bepaalde scène )

Fikret8

• 6170 messages
  • 4233 votes

moviemafketel wrote:

en

Ben het anders wel met je eens.

Kevin13 wrote:

Hoe dat zo? En anders kun je Open Range, 3:10 to Yuma (2007) of Appaloosa is proberen. Dat zijn recentere.

De 2007 versie van 3:10 to Yuma vind ik inderdaad nog de beste van alle westerns.

wavanbuuren

• 4228 messages
  • 1334 votes

moviemafketel wrote:

en

Toch kan je bij een genre waar je zelf niks aan vindt, soms nog wel enig begrip opbrengen voor mensen die er wel mee weglopen. Zelf zou ik dergelijke films dan niet nomineren als meest overroepen.

Ik heb persoonlijk veel meer moeite met waardeloze thrillertjes als Gothika ofzo. Het genre spreekt me aan, Halle Berry en Penelope Cruz zou ik mijn bed zeker niet uitschoppen, maar toch levert het een waardeloos, ongeloofwaardig en toch voorspelbaar prut thrillertje op. Dat de film toch 3,1 gemiddeld scoort is puur te wijten aan een hele horde jonge stemmers die nog weinig vergelijkingsmateriaal hebben en dus maar met 5,0 smijten (ik chargeer nu bewust even).

VanRippestein

• 1178 messages
  • 1052 votes

wimnoot wrote:

Hoe vind je de versie van Gus van Sant?

Niet veel beter, maar ook niet veel slechter...

Bottleneck

• 8233 messages
  • 2117 votes

jeroentjuhhhhh wrote:

Verdient absoluut al die lof

Na 4 kijkbeurten nog niks van m'n 5* af te krijgen

Das mooi, ik zie het er echt niet aan

yeyo wrote:

Uitstekende film, maar "genot" vind ik toch niet zo een passend woord (althans niet bij één bepaalde scène )

Een enkele scene misschien uitgezonderd, maar d'r zijn er genoeg waarvan ik zeker geniet.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.