- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- Meest overgewaardeerde films op MovieMeter (en IMDb)
Meest overgewaardeerde films op MovieMeter (en IMDb)
kimberlyVD
-
- 5946 messages
- 1567 votes
Iedereen weet da ze slecht zijn? Niet dus!
Ik vind Running scared een geweldige film... en zeker niet omdat er bloot in komt. En ook zeker niet omdat er geweren inkomen.. Films met geweren zijn er namelijk met hopen.
M.Goodkat
-
- 1290 messages
- 1463 votes
Nu op het moment toch wel The Hangover.
Heeft wel een 3,5 van mij (nipt) maar op IMDB op nummer 182 en hier 3,96 op 5 =s
desert
-
- 107 messages
- 801 votes
-Man on fire
-Blood diamond
-the worlds fastest indian
13woutie13
-
- 4384 messages
- 0 votes
The shawshank redemption is begrijpelijk, maar waarom Heat?
Ramon K
-
- 13575 messages
- 0 votes
* The Life of David Gale
* K-PAX
* The Shawshank Redemption
* The Green Mile
* Das Experiment
* The Fountain
* Slumdog Millionaire
* The Passion of the Christ
* Brotherhood (Taegukgi Hwinalrimyeo)
Films waar ik me, om wat voor redenen dan ook, aan erger.
( J )
-
- 106 messages
- 290 votes
Donnie Darko..goeie film,maar als ik alle reacties en stemmen zie van deze film heb ik het idee dat mensen maar een beetje met elkaar meepraten (o.a ''de mindfuck'' ,je snapt het of je snapt het niet!!)...
Scarface..een beetje hetzelfde verhaal denk ik zo,alleen dan nog veel erger lofgeprezen door div fims/programma's(om van o.a Mtv cribs maar niet te spreken)
Rauwe gangsterfilm maar vind deze film de nr.9 positie in de top 250 echt niet waardig.
Jammer dat mensen zo snel de mening van een ander overnemen,dit gebeurd naar mijn idee namelijk veel en veel te veel.
Denk zelf eigelijk dat als mensen wat zelfbewuster met hun meningen/beoordelingen zouden omspringen,de top 250 er een aardige metamorfose aan over zou houden.
AchmedATM
-
- 1507 messages
- 0 votes
American History X; zonder de curb-stomp scene zou het vast lager scoren
Lord of the Rings 1,2 en 3; ik heb het gevoel dat mensen denken "omdat het zo langdradig is moet het wel goed zijn" ik vind dat het zeker niet in de top 100 thuis hoort. En iemand moet Elijah Wood gewoon heel hard bitchslappen dat hij nooit meer een film maakt.
Green Street Hooligans; Ik ben er gewoon niet van overtuigd
Karl van H.
-
- 2812 messages
- 2254 votes
Inderdaad, Lord of the Rings duurt gewoon véél te lang om te kunnen boeien. Het is mooi gemaakt, duidelijk vakwerk, maar zó ongelooflijk langdradig dat ik er hoofdpijn van krijg en me simpelweg ga ergeren. Hetzelfde geldt, in mindere mate, voor Heat; goeie film, maar hij duurt zó lang dat ik 'm niet uit kan zitten.
Karl van H.
-
- 2812 messages
- 2254 votes
't Is niet dat ik tegen lange films in het algemeen kan - ik heb The Aviator ook met gemak uitgezeten -, maar die vier films blijven maar slepen... Vooral LOTR III bezorgde me 'n houten kont, niet normaal meer.
yeyo
-
- 6351 messages
- 4614 votes
Zo kan ik er wel een heel aantal opnoemen:
The Shawshank Redemption, The Green Mile, The Last Samurai, Gran Torino, Million Dollar Baby, Entre les Murs, Sexy Beast, Fight Club, American History X, Amélie Poulain, Sin City, Platoon, Snatch, Born on the Fourth of July.. Kan zo nog wel een tijdje doorgaan 
orbit
-
- 12092 messages
- 0 votes
't Is niet dat ik tegen lange films in het algemeen kan - ik heb The Aviator ook met gemak uitgezeten -, maar die vier films blijven maar slepen... Vooral LOTR III bezorgde me 'n houten kont, niet normaal meer.
Jij ook al? Met name het feit dat je een stel acterende kartonnen borden zit te kijken die volkomen nietszeggende teksten tegen elkaar staan uit te wisselen.. en je daarmee van de ene computergestuurde veldslag naar de volgende proberen te slepen.
fappie
-
- 2688 messages
- 2005 votes
Zo kan ik er wel een heel aantal opnoemen:
The Shawshank Redemption, The Green Mile, The Last Samurai, Gran Torino, Million Dollar Baby, Entre les Murs, Sexy Beast, Fight Club, American History X, Amélie Poulain, Sin City, Platoon, Snatch, Born on the Fourth of July.. Kan zo nog wel een tijdje doorgaan
Jij houdt ook meer van klassiekers ofniet
?
Bottleneck
-
- 8233 messages
- 2117 votes
No country for old men
Slumdog millionaire
American history X (vooral deze)
A clockward orange
Sin city
Ocean's eleve - twelve - thirteen
Ajax&Filmfreak
-
- 3362 messages
- 3729 votes
Eleven was toch duidelijk van een ander niveau als twelve en thirteen.
Bottleneck
-
- 8233 messages
- 2117 votes
Eleven was toch duidelijk van een ander niveau als twelve en thirteen.
Ik heb het vooral over 11, ik heb me geërgerd aan de Mr. Perfects Clooney en Damon.
Montorsi
-
- 9716 messages
- 2375 votes
Laat ik eens wat mensen prikkelen. Inglourious Basterds? Leuke film, zonder meer, maar persoonlijk vond ik Kill Bill (met name deel 2) veel vermakelijker, laat staan Pulp Fiction. Ik ben niet de enige die deze films scherper vond, maar de algemene tendens is toch dat dit van Pulp Fiction niveau is. Ben er best over verbaasd dat ik bijna nergens lees dat de film meer in zich heeft dan er uit is gekomen, want dat is toch wel wat me het meest teleurstelde. Verschillende langgerekte verhalen en dialogen die bij lange na niet de scherpte hebben van van zijn grootste films.
W.M.J.M
-
- 4041 messages
- 2902 votes
Zal ik er dan maar op reageren. Ik denk toch dat het wat te vroeg is om zo'n nieuwe film als overgewaardeerd te gaan beschouwen. De eerste weken beginnen altijd heel hoog, om daarna flink te zakken. De waardering die een nieuwe films zoals inglourious basterds krijgt is (voornamelijk) van de personen die into Q.T. zijn. Degene die er niets mee hebben zullen een dezer maanden/jaren de film bekijken en de film lager gaan waarderen.
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Mee eens. Inglorious Basterds draait nog geen week en hoewel hij zeker niet op een slechte score zal eindigen moet de hype-inflatie nog gecorrigeerd worden het komende half jaar. De indruk echter dat de meeste mensen hem werkelijk beter of gelijkwaardig aan Pulp Fiction vinden heb ik niet.
Leland Palmer
-
- 23785 messages
- 4894 votes
Ik weet wel zeker dat de score bij Inglourious Basterds hoog blijft. Waarschijnlijk zakt deze nog wat natuurlijk (al hoeft dat zeker niet altijd zo te zijn), maar veel zal het niet zijn denk ik. De film heeft nu ook al bijna 500 stemmen en zakt eigenlijk niet. Daarnaast denk ik dat de 'Basterds' ook een film is die voor velen alleen maar beter wordt na herziening. Ik vind 't in ieder geval een groots, origineel meesterwerk, niet te vergelijken met QT z'n eerdere werk.
JohnWilliams
-
- 7504 messages
- 1006 votes
Harry Potter deel 6 vind ik nog een goeie
Verder vind ik ook wel Slumdog Millonaire.
En The Dark Knight is ook erg goed, een pracht film maar niet beter dan films zoals Forrest Gump of The Godfather.
Arrakis
-
- 41 messages
- 1298 votes
Kan me wel goed vinden in de moviemeter top 250. Bijna alle films in de lijst vind ik ook wel goed of kan ik waarderen. Sommige oude films (van voor 1960) en aziatische (animatie)films ken ik niet. Maar ik kan me niet voorstellen dat ik deze echt goed vind.
Met bijvoorbeeld Idi I Smotri en Stalker heb ik niks. Ik heb ze bekeken omdat ze zo hoog scoren, maar heb ze met veel moeite uit gekeken. Ik vind het verschrikkelijke films. Waarschijnlijk ook de reden waarom sommige deze wel erg goed vinden.
Awake78
-
- 1022 messages
- 496 votes
-Stalker inderdaad, misschien als ik hem voor de 3e keer zie dat ie 'leuk' begint te worden
-Scarface (wel aardig, maar wel duidelijk minder dan andere films in het genre)
-The Shawshank Redemption
-Sin City (zonder de visuele stijl blijft er niets van over)
-No Country for Old Men (grappige film, maar te onsamenhangend om nota bene een Oscar te winnen)
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
-Stalker inderdaad, misschien als ik hem voor de 3e keer zie dat ie 'leuk' begint te worden
Ik dnek dat dat eerder ligt aan je filmsmaak. Als ik je 5*-4* lijst doorkijk is contemplatieve cinema niet echt voor je weggelegd.
Pastichio Rocker
-
- 6344 messages
- 0 votes
Wat is er onsamenhangend aan No country For Old Men?
Nomak
-
- 11634 messages
- 0 votes
En wat is er dan zo grappig aan No Country for Old Men?