- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- Meest overgewaardeerde films op MovieMeter (en IMDb)
Meest overgewaardeerde films op MovieMeter (en IMDb)
B_B
-
- 1969 messages
- 776 votes
Begrijp ik wel als je ziet dat films als Scarface, Godfather 2, Forrest Gump, Usual Suspects, Goodfellas en The Green Mile hoger staan dan Fight Club. Maarja ondergewaardeerd is natuurlijk ook een beetje overdreven
Helemaal als je ziet dat ie op nummer 10 staat in de alt top 100 
13woutie13
-
- 4384 messages
- 0 votes
ach weetje, ieder zijn mening,
en al die meningen samen maken de top 250.
je kan het nooit met elkaar eens zijn, en het is een beetje dom zoals mijn reactie hieronder om gewoon maar wat titels op te noemen.
speranza
-
- 24668 messages
- 0 votes
Dat is helemaal niet dom van je. Het is meer dan jouw goed recht om deze films overgewaardeerd te vinden. De bovenste vijf films zijn bovendien allemaal films die zeer hoog in de top 250 staan. Als jij het daar niet mee eens bent mag jij deze films overgewaardeerd vinden zonder daarop op een kinderachtige manier te worden aangevallen, zoals ook Naomi Watts en Nomak eerder terecht hebben aangegeven.
B_B
-
- 1969 messages
- 776 votes
Dat is helemaal niet dom van je. Het is meer dan jouw goed recht om deze films overgewaardeerd te vinden.
Ben ik het zeker mee eens, maar bij dit topic blijft het meestal bij lijstjes vol met namen zonder argumentatie, vind ik soms een beetje jammer. Maar mijn reactie was ook zeker niet erg slim hoor 
erwku
-
- 529 messages
- 2482 votes
mooi,
onbetwiste nummer 1:
Shawshank redemption, 2,5 ster voor deze goede melodramatische volksverlakkerij.
1. Shawshank redemption
2. American Beauty (fantastisch, maar ook niet zo fantastisch)
3. Scarface ( Godfather gemaakt door striptekenaars)
4.Usual Supects, - Een film die het alleen moet hebben van ÉEN
Gimmik
5. The Dark Knight, (steengoed, maar niet zogoed)
6. Good Bad and the Ugley, ( Ook hier weer; erg goed, maar niet zo goed
7. The Green Mile, beter dan ShawShank, maar nr 6 , schande!
8. AMerican History X ( waarom zo goed dan?)
9. Fight Club - begint mooi, visueel mooi, maar een ontknoping die nergens over gaat,
10. LEON- Waarom is deze goed? Dan liever Schwarzenegger.
Kevin13
-
- 14947 messages
- 0 votes
De meeste van de films gezien en overal ben ik het met je eens 
speranza
-
- 24668 messages
- 0 votes
Met uitzondering van American Beauty 4.5* (1999) en The Usual Suspects 4,5* (1995) kan ik me volledig in het rijtje van erkwu vinden. Geen van de andere films krijgt van mij meer dan 3*.
Legan
-
- 18121 messages
- 4947 votes
Ik moet na vandaag toch zeggen dat de gehele Trois Couleurs trilogie zwaar overgewaardeerd is.
Erwinner
-
- 33715 messages
- 3079 votes
Ik moet na vandaag toch zeggen dat de gehele Trois Couleurs trilogie zwaar overgewaardeerd is.
Ben ik pas geleden ook achter gekomen.
WhoKnowZ
-
- 5336 messages
- 2208 votes
Overgewaardeerde films in de Top 250 voor mij:
- The Green Mile
- Blood Diamond
- Pirates of the Caribbean: The Curse of the Black Pearl (zet deze maar in de flop 250)
- The Sixth Sense
- Hooligans
Montorsi
-
- 9716 messages
- 2378 votes
Gladiator
Man On Fire
Saving Private Ryan
Gizzmann
-
- 5617 messages
- 2866 votes
-The Bank Job
Waargebeurd he, dat geeft voor veel mensen meestal toch die extra waarde lijkt het.
DaanVG
-
- 91 messages
- 396 votes
The Godfather, The Dark Knight, Trainspotting.
Martijnnn
-
- 2248 messages
- 2410 votes
Scarface
Blood Diamond
Taken
Er staan 4 Dead Ends op moviemeter met maar 1 film die net aan een 3,5 komt. Hoe bedoel je overgewardeerd?
coldheaven
-
- 623 messages
- 188 votes
August Rush, wat een draak van 'n film, wordt gemiddeld hoog gehouden door de sentimenteeltjes.
kimberlyVD
-
- 5946 messages
- 1567 votes
August Rush, wat een draak van 'n film, wordt gemiddeld hoog gehouden door de sentimenteeltjes.
Dan zijn er zo te zien veel sentimenteltjes hier op MM. 
Goldenskull
-
- 24398 messages
- 3093 votes
Bedankt voor de tip, dan zal ik die mijden 
Spetie
-
- 38871 messages
- 8161 votes
Is echt niets voor jou inderdaad. Zelfs ik vond die film te zoet, dat zou al genoeg moeten zeggen denk ik
.
Martijnnn
-
- 2248 messages
- 2410 votes
[quote="coldheaven", wordt gemiddeld hoog gehouden door de sentimenteeltjes. [/quote]
Dat is toch met zoveel films, Blood Diamond is daar ook een voorbeeld van.
Nomak
-
- 11634 messages
- 0 votes
Dat is toch met zoveel films, Blood Diamond is daar ook een voorbeeld van.
Wat zeg jij nu? Blood Diamond is gewoon een topfilm die de keiharde realiteit laat zien.
Erwinner
-
- 33715 messages
- 3079 votes
Hij is aan de zoete kant. Wil niet zeggen dat ie zeker alle andere zoete films wegblaast, zowel visueel als geluidstechnisch. Mierzoet is ie niet, tegen het randje misschien wel, gewoon netjes ervoor.
Leland Palmer
-
- 23785 messages
- 4897 votes
Ja, en wat dan nog? Bij sommige films werkt het gewoon. Bij August Rush veelal ook.
Nomak
-
- 11634 messages
- 0 votes
Inderdaad, sentimentele films zijn geweldig!
Kijk maar eens naar The Champ, Hotaru no Haka, Ikiru of Always Outnumbered.
kimberlyVD
-
- 5946 messages
- 1567 votes
Wat is er nu verkeerd aan een film met wat sentiment?
Het is gewoon een toevoeging die gevoelens weet op te wekken bij de meeste mensen. I love it! (meestal toch)
Btw, sommige zéggen dat ze niet van sentiment in films houden, maar stiekem kijken ze er waarschijnlijk toch naar (mét plezier).
En dat is niet op iemand persoonlijk bedoelt hier hoor.
Goldenskull
-
- 24398 messages
- 3093 votes
Inderdaad, sentimentele films zijn geweldig!
Kijk maar eens naar The Champ, Hotaru no Haka, Ikiru of Always Outnumbered.
Niet gezien, matig, matig, niet gezien. Het meest vervelende aan HnH is dat constant jankende meisje...
Wat is er nu verkeerd aan een film met wat sentiment?
Het is gewoon een toevoeging die gevoelens weet op te wekken bij de meeste mensen. I love it! (meestal toch)
Btw, sommige zéggen dat ze niet van sentiment in films houden, maar stiekem kijken ze er waarschijnlijk toch naar (mét plezier).
En dat is niet op iemand persoonlijk bedoelt hier hoor.
Het gaat vooral om het 'gedwongen' sentiment (bijv. door muziek, aanstellerig gejank) en het 'vals' sentiment.. verschrikkelijk
Beleef daar erg weinig plezier aan moet ik zeggen.
mrwhite
-
- 1521 messages
- 3499 votes
scarface
the sixth sense
the green mile
alle drie behoorlijke film maar toch wat overrated