• 178.295 movies
  • 12.224 shows
  • 34.003 seasons
  • 647.550 actors
  • 9.376.911 votes
Profile

Meest overgewaardeerde films op MovieMeter (en IMDb)

Cheo

• 5474 messages
  • 1182 votes

Le Fabuleux Destin d'Amélie Poulain

combi

• 20609 messages
  • 0 votes

Donnie Darko!

Spetie

• 38871 messages
  • 8159 votes

Man on Fire

film_kaza

• 3140 messages
  • 0 votes

Even goed over nagedacht, en als ik aan meest overgewaardeerde films denk denk ik aan 3 films.

- Pulp Fiction: Goeie en stoere cast die het allemaal heerlijk sterk doen. Maar het verhaal....
- 2 mensen willen een restaurant overvallen, maar na gigantisch lange scripten doen ze toch toch maar niet.
- John Travolta moet op iemand passen waar die even mee danst en wat gesprekjes mee doet. Deze denk niet na, snuift wat en valt bewusteloos. Er komt even hulp aan en ze is gered. Niemand weet hier verder iets vanaf.
- Iemand word door z'n hoofd geschoten en het bewijs moet weg. Word even een pro ingehuurd en haalt alles perfect weg.

Zijn dit werkelijk verhalen die in de top 5 thuishoren (in een andere vorm vertelt of niet)? Alleen het verhaal van Bruce Willis was het echt waard.

- Goodfellas: Prop alle mafiaverhaaltjes uit het grote boek bij elkaar en we krijgen dit. Voor mijn idee vertelde het niet echt iets. Voordat het moeite nam om een verhaal te vertellen kwam er nog een klein verhaaltje bij, dat zo weer was opgelost. Daarnaast ergerde ik me nogal aan de hoofdpersonages en had het een erg saaie sfeer.

- Saw (reeks): Het idee is goed. 2 mannen zitten in een badkamer, blijken slachtoffer te zijn van een gestoorde die hun een "spel" laat spelen om je leven. Waarbij je iets gruwelijks moet doen mocht je willen ontsnappen en willen blijven leven, zo niet dan ben je dood.
Maar dit word niet vertelt op een spannende manier. De vraag waar je zielsgraag een antwoord op wilt is "hoe loopt het met ze af? vertel vertel vertel", maar nee we krijgen een overladen dosis flashbacks die bijna de gehele film in beslag nemen. Wat moet je hier precies mee? De spanning gaat er vanaf en word vervangen door een meer smerige vorm van horror. Het lijkt wel hoe gruwelijker hoe beter. Je krijgt een beeld te zien van Jigsaw, maar dit was ook duidelijker geweest als ze wat korte beelden of duidelijke teksten maakten.

Hoe het afloopt in de badkamer word ook meer feel-bad en goor dan spannend. Deel 2 heeft ervoor gezorgt dat het zo slecht werd omdat je daar te zien krijgt dat Jigsaw een oud en gigantisch dom mens is. Hij geloofd sterk in zijn onderwerp, maar is het verre van wat hij beweerd te doen.
"Ik heb nooit iemand iets aangedaan"
"Waarom haat je mij?"
"Ik wil dat mensen het leven beter gaan waarderen"

"Ik wil een spel spelen (Sorry, geen zin), De regels zijn simpel (IK ZEI GEEN ZIN!) Je ademt nu een dodelijk gas in (DAS NIET EERLIJK!) etc.

Hierdoor vormt hij ook een ontzettend irritant personage. Top 50 is deze absoluut niet waard. De top 250 misschien wel, maar dan veel lager. Wat overigens wel dondersgoed is aan Saw(I) is het totaal onverwachte einde waar letterlijk mijn mond openvloog. Dat einde zorgde nog voor een dik +puntje erbij, en mag tussen de "meest onverwachte eindes" van films komen te staan.

Cheo

• 5474 messages
  • 1182 votes

The Godfather Part II

Zavo

• 6392 messages
  • 1616 votes

Blood Diamond mag hier ook wel eens genoemd worden.

dragje

• 5098 messages
  • 0 votes

Zavo wrote:

Blood Diamond mag hier ook wel eens genoemd worden.

Mee eens....

dan nog wat opvallende titels waar ik mijn vraagtekens bij plaats aangaande top 250 beste films aller tijden....

Shi Mian Mai Fu (2004) ( 3.5* )

mooi, maar top 250?

Diarios de Motocicleta (2004) ( 3.5* )

eveneens, aardige film maar zeker geen meesterwerk...

Ray (2004) ( 3.5* )

same story....

Boondock Saints, The (1999) ( 3.5* )

Så som i Himmelen (2004) ( 2.5* )

draaaaaak van een verhaal......

dan de categorie, hoe spelen we oscars bij elkaar...

Crash (2004) ( 2.0* )

Cinderella Man (2005) ( 2.5 * )

Beautiful Mind, A (2001) ( 2.5* )

Voorts....

Taegukgi Hwinalrimyeo (2004) ( 2.0* )

zoetsappigheid ten top...

dan...

Survive Style 5+ (2004)

onderbroekenhumor.... viel totaal verkeerd bij mij.

Sixth Sense, The (1999) ( 2. 5* )

nope...

De totale deceptie...

Star Wars: Episode III - Revenge of the Sith (2005) ( 2.0* )

Dan nog wat tv films waar ik geen vraagtekens bij plaats....

Lucky Number Slevin (2006) ( 2.0* )

Saw (2004) ( 1.0* )

Butterfly Effect, The (2004) ( 2.0* )

Running Scared (2006) ( 1.0* )

Maar goed, smaken verschillen zullen we maar stellen, gelukkig maar

combi

• 20609 messages
  • 0 votes

Cheo wrote:

The Godfather Part II

Spetie

• 38871 messages
  • 8159 votes

combi wrote:

Donnie Darko!

Je moet nog steeds antwoord geven bij het DD forum

lucdecoster

• 1644 messages
  • 6323 votes

dragje wrote:

dan nog wat opvallende titels waar ik mijn vraagtekens bij plaats aangaande top 250 beste films aller tijden....

Shi Mian Mai Fu (2004) ( 3.5* )

mooi, maar top 250?

Diarios de Motocicleta (2004) ( 3.5* )

Ray (2004) ( 3.5* )

same story....

Crash (2004) ( 2.0* )

Sixth Sense, The (1999) ( 2. 5* )

nope...

De totale deceptie...

Star Wars: Episode III - Revenge of the Sith (2005) ( 2.0* )

Dan nog wat tv films waar ik geen vraagtekens bij plaats....

Saw (2004) ( 1.0* )

Butterfly Effect, The (2004) ( 2.0* )

Maar goed, smaken verschillen zullen we maar stellen, gelukkig maar

SHI MIAN MAI FU : zeer mooie film : 5,0*

RAY : voor muziekliefhebbers zoals ik : 5,0*

Crash : goede film : 4,0*

The sixth sense : 3,5* : redelijk

Star Wars : ook niet mijn smaak

Saw : niet slecht : 4,0*

Butterfly effect : ook niet mijn genre : 1,5*

Diarios de motocycleta : goed begin, flauw einde : 3,5*

combi

• 20609 messages
  • 0 votes

Spetie wrote:

(quote)

Je moet nog steeds antwoord geven bij het DD forum

komt goed na het voetballen staat ie als eerste op mijn to see lijstje, heb al twee films uit de pakketservice waar ik een gaatje voor moet vinden, alien is trouwens ook aan een herziening toe maar die ben ik nog nergens tegen gekomen

thunderball

• 5882 messages
  • 1414 votes

Heat

Seven

Man on fire

Scarface

Goldenskull

• 24398 messages
  • 3092 votes

combi wrote:

(quote)
komt goed na het voetballen staat ie als eerste op mijn to see lijstje, heb al twee films uit de pakketservice waar ik een gaatje voor moet vinden, alien is trouwens ook aan een herziening toe maar die ben ik nog nergens tegen gekomen

Alien komt woensdag op tv.

combi

• 20609 messages
  • 0 votes

Goldenskull wrote:

(quote)

Alien komt woensdag op tv.

ben benieuw wat ik er nu van vind, wat ik me ervan herinner is dat het eerste uur erg was, maar we zullen zien.

M.Goodkat

• 1290 messages
  • 1463 votes

Toch wel Bladerunner hoor,is echt ondergewaardeerd bij sommige.

*Nientjah*

• 1441 messages
  • 369 votes

M.Goodkat wrote:

Toch wel Bladerunner hoor,is echt ondergewaardeerd bij sommige.

Het gaat hier om overgewaardeerd, niet ondergewaardeerd.

Cheo

• 5474 messages
  • 1182 votes

Bijna vergeten; Forrest Gump

Lad

• 5700 messages
  • 0 votes

Kill Bill Volume 1 en 2

Heat

Beiden goede films, maar toch wel iets te hoog geklasseerd naar mijn mening...

Als je dan ziet dat films als "V for Vendetta", "Children of men", etc. er niet ingeraken...

Goldenskull

• 24398 messages
  • 3092 votes

Op Heat na ben ik het met je eens

The Last

• 7169 messages
  • 0 votes

Kill Bill 2 staat terecht hoog, van de prequel ben ik helaas minder gecharmeerd. Het geweldige misdaadepos 'Heat' staat ook gewoon terecht heel hoog imo.

Cheo wrote:

Bijna vergeten; Forrest Gump

Mag je vergeten hoor..

maerk

• 4249 messages
  • 2702 votes

Ik vind de #71 positie in de top 250 van Magnolia een beetje erg hoog. #171 zou al goed genoeg zijn.

bozzy

• 2161 messages
  • 670 votes

maerk wrote:

Ik vind de #71 positie in de top 250 van Magnolia een beetje erg hoog. #171 zou al goed genoeg zijn.

heej maar Magnolia is dus echt wel een pareltje van een film met heeel veel diepgang en originaliteit

Kraay

• 6190 messages
  • 1474 votes

De hele top 3 is 3,5*. Mar Adentro is 1*, vrij kansloze, zwaar overschatte film, die bijna niks goeds bevat. Heel irritant om zo'n 13 in een dozijn drama de top 150 te zien halen. Verder mogen Ladri di Bicicletti en de hele Chaplin groep er ook nog wel uit.

Verder nog: The Matrix, Schindler's List, The Pianist, Good Will Hunting en Das Boot.

Nooit zo'n fan geweest van de top 250

Adrenal

• 1381 messages
  • 0 votes

Pirates of the Carribbean films natuurlijk, Ik vind the Shawshank Redemption ook maar min voor een eerste plaats, the Green Mile , Forrest Gump, a Walk to Remember is echt een verschrikkelijke film, LOTR vind ik wel goed maar toch wel ietsje overroepen, La Vita è Bella, The Matrix, Braveheart, Saw, Star Wars, Novecento, Big Fish, the Lion King, Indiana Jones, Terminator 2, Die Hard en nog een hele hoop andere...

Ajax&Filmfreak

• 3365 messages
  • 3730 votes

Paratis of the caribbean, Running scared!

Sven Vermant

• 472 messages
  • 4548 votes

Kraay wrote:

De hele top 3 is 3,5*. Mar Adentro is 1*, vrij kansloze, zwaar overschatte film, die bijna niks goeds bevat. Heel irritant om zo'n 13 in een dozijn drama de top 150 te zien halen. Verder mogen Ladri di Bicicletti en de hele Chaplin groep er ook nog wel uit.

Verder nog: The Matrix, Schindler's List, The Pianist, Good Will Hunting en Das Boot.

Nooit zo'n fan geweest van de top 250

Vreemd dan dat bijna je hele top 10 in die top 250 staat.

Kraay

• 6190 messages
  • 1474 votes

Sven Vermant wrote:

(quote)

Vreemd dan dat bijna je hele top 10 in die top 250 staat.

Ik zeg ook niet dat ik m haat, er zitten alleen wat films tussen die op geen enkele manier bij de beste 250 films aller tijden zouden mogen horen, en de top 3 is ook belachelijk

Pastichio Rocker

• 6344 messages
  • 0 votes

- 2001: A Space Odyssey

Saai en uitermate pretentieus filmpje waar je eerst een kwartier lang naar een stel apen zit te kijken, en daarna getrakteerd wordt op ruimteschepen die zo een playmobil-set lijken te komen. Het enige wat beklijft is de klassieke muziek van (de) grote componisten. Een bezoek aan de apenheul en het omniversum is vele malen interessanter.

- Boondock Saints, The

Matig filmpje over een stel kwajongens die het recht in eigen hand nemen en daarbij worden geholpen door een poilitieagent met een identiteitscrisis. Een slechte Pulp Fiction-kloon met een hoog ongeloofwaardigheidsgehalte, maar er zitten wel een paar mooie scenes in.

- Man On Fire

Ouwe zuiplap en ex-bodyguard met een anusfixatie krijgt de ondankbare taak om op een drammerig kutkind met een grote mond te passen. Wanneer deze wordt ontvoerd door een bende slaken wij een zucht van opluchting en slaan bij de alcoholist de stoppen compleet door, waarna hij zijn sadistische trekjes botviert op het boeventuig. Het geheel is stijlvol geschoten met epilepsie-opwekkende cameratrucjes.

- Scarface

Gangsterfilm waar duizenden wannabe-gangsters (vooral wiggers en MTV Cribs hip-hop negerts) een harde piemel van krijgen, met in de hoofdrol onze favoriete schreeuwlelijk Al Pacino. Meneer schmiert erop los, en het verhaal stelt eigenlijk geen reet voor, maar regisseur Brian de Palma weet dit slim te verhullen door een hoop neuspoeder, koffers met (drugs)geld en expliciete geweldsuitspattingen veelvuldig in beeld te brengen. Geen slechte film, dat zeker niet, maar ook zeker geen meesterwerk zoals velen hier pretenderen. Schijnt vooral in de smaak te vallen bij meelopers en mensen zonder eigen mening (lees: middelbare scholieren).

Goldenskull

• 24398 messages
  • 3092 votes

Pastichio Rocker wrote:

- 2001: A Space Odyssey

Saai en uitermate pretentieus filmpje waar je eerst een kwartier lang naar een stel apen zit te kijken, en daarna getrakteerd wordt op ruimteschepen die zo een playmobil-set lijken te komen. Het enige wat beklijft is de klassieke muziek van (de) grote componisten. Een bezoek aan de apenheul en het omniversum is vele malen interessanter.

Eindelijk iemand met een heldere, exact dezelfde mening als ik

omar_91

• 38 messages
  • 285 votes

shawshank redemption vind ik zeker niet nmr 1waard al dan niet in de top 10. ik kan persoonlijk wel 10 betere films bedenken, seven vind ik ook overschat uiteraard zijn het wel toppers maar ze hebben wel een hele goeie plaats in de top.

en de flop vind ik dan lilya 4 ever, heb me geïriteerd bij deze film.

hoort er echt niet in te staan

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.