- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- Meest overgewaardeerde films op MovieMeter (en IMDb)
Meest overgewaardeerde films op MovieMeter (en IMDb)
Frankeermachine
-
- 988 messages
- 6608 votes
3. Godfather: Part II, The
5. Green Mile, The (1999)
21. Lord of the Rings: The Two Towers, The (2002)
26. American Beauty (1999)
27. Once upon a Time in America (1984)
30. Heat (1995)
42. Amores Perros (2000)
49. Clockwork Orange, A (1971)
Ik vind niet dat deze films in de top50 thuis horen.
Bin-Jip
Novecento
Hooligans
Mogen uit de top250
Hero
Dancer in the dark
Mogen de in de top250
maerk
-
- 4249 messages
- 2702 votes
Dit zijn eigenlijk goede films, maar toch net te hoog gegrepen voor een top 250 positie:
-A Clockwork Orange
-Apocalypse Now
-Lucky Number Slevin
-Monty Python's life of Brian (al moet ik die nog wel een keer herzien)
Dit zijn films die er wel in horen alleen op een lagere positie dan ze nu staan.
-Pulp Fiction: rond de 150/250e positie
-Heat: mag ook een paar plaatsen naar beneden (70).
-Abre los Ojos: plaats 240/250
Mescaline
-
- 7089 messages
- 3227 votes
Lucky Number Slevin ben ik idd met je eens.. is een leuke film hoor en heeft van mij 4 sterren gekregen.. maar voor in de top 250.. nee vind ik net niet..
Ricky Roma
-
- 302 messages
- 26 votes
#44. Saw
#46. Snatch
#54. Lock, Stock and Two Smoking Barrels
#88. Donnie Brasco
#93. The Notebook
#98. Carlito's Way
#112. Man on Fire
#121. Lucky Number Slevin
Saw: Het genre kwam weer terug in leven (of op niveau, wat jij wilt), maar om hem op de 44ste plaats te zetten? Nou, niet echt..
Snatch: Hoort sowieso in de top-250, maar wel niet op de 46ste plaats.. mag gerust 100 zitjes zakken.
LSaTSB: Zelfde mening als van Snatch
The Notebook: Ik kan begrijpen waarom deze film zo geliefd is, ik vond hem zelfs ook wel goed te pruimen. maar om hem dan weer op de 93ste plaats te zetten? Nah..
Donnie Brasco: Middelmatig gangsterfilmpje dat totaal niet in de top-250 zou mogen zitten, om hem dan nog eens op de 88ste plaats te zien is bespottelijk voor al de andere goede films (Dog Day Afternoon, The Deer Hunter,..) die er onder staan.
Carlito's Way: Vrij goede film, niet echt iets op aan te merken, maar voor de geloofwaardigheid zou hij beter ergens onderaan de top-250 moeten bengelen.
Man on Fire: In zijn genre beter dan de average flick, maar #121? Give me a break.. Deze zou er niet eens in mogen staan. Dan is de rating op IMDb perfect.
Lucky Number Slevin: Als deze in de top-250 kan, dan kun je elke film in de lijst gaan zetten.
Er zijn er nog een heel deel die er niet thuishoren (Bin-Jip, Hooligans, Vozvrashcheniye,..). Allemaal goede films, maar waar deze de top-250 op IMDb niet halen, staan ze hier in de top-60-80-100
Artemis
-
- 3868 messages
- 2402 votes
10 films? waar gaat die 2e Man on fire dan over? 
Haha ja typo was er niet helemaal bij om 2 uur in de ochtend
Daar hoorde eigenlijk iets anders te staan maar dat weet ik nou al niet meer.
maerk
-
- 4249 messages
- 2702 votes
-Pirates of the Carribean: At World's End:
met een gemiddelde van 3.51 erg overgewaardeerd. De eerste PotC was geweldig (4,5*), de tweede iets minder maar ook zeer vermakelijk (4*). Maar deeltje drie is veel te veel van het goede. Ik vond zelfs Johnny Depp een beetje vervelend in dit deel.
-Soldaat van Oranje:
Verdient geen top 250 positie.
klute89
-
- 3649 messages
- 0 votes
Ben het maerk eens, Soldaat Van Oranje verdient zeker geen top 250 plaats. Een over het paard getilde oranje film!
The Last
-
- 7169 messages
- 0 votes
Ik heb een aantal films van 'mwah, te hoog' of 'zo goed zijn ze nou ook weer niet', maar als er echt 1 film is die ongelooflijk overgewaardeerd is, is dat Saw wel. Zo NIETBIJZONDER en stompzinnig filmpje en toch op de plaats 48 in de top 250.
Echt waardeloos!
Spetie
-
- 38871 messages
- 8159 votes
Ik blijf erbij dat Man on Fire de meest overgewaardeerde film is die er is.
Saw is best goed, mag iets lager in de lijst staan, dat wel. En je moet natuurlijk de mindere vervolgen even wegdenken.
Pastichio Rocker
-
- 6344 messages
- 0 votes
Graag 'Man On Fire' verwijderen uit de lijst. Sadistische butfilm.
maerk
-
- 4249 messages
- 2702 votes
La Vita E Bella hoeft niet in de top 50 te staan.
The Last
-
- 7169 messages
- 0 votes
Saw is best goed, mag iets lager in de lijst staan, dat wel.
Iets lager? Hallo!! Helemaal uit de lijst! Dit soort films zijn het niet waard om in de top te staan, en al helemaal niet zo hoog..
Saw is niet meer dan een standaard baggerfilmpje dat zogenaamd ''ziek'' moet wezen.
Ik vind de vervolgen juist beter, die maken tenminste hun status van 'gore horrorfilm' waar en gek genoeg (jazeker) bevatten die ook zelfs een beter verhaal, neem niet weg dat de vervolgen ook slecht zijn.
Lad
-
- 5700 messages
- 0 votes
Iets lager? Hallo!! Helemaal uit de lijst! Dit soort films zijn het niet waard om in de top te staan, en al helemaal niet zo hoog..
Saw is niet meer dan een standaard baggerfilmpje dat zogenaamd ''ziek'' moet wezen.
Ik vind de vervolgen juist beter, die maken tenminste hun status van 'gore horrorfilm' waar en gek genoeg (jazeker) bevatten die ook zelfs een beter verhaal, neem niet weg dat de vervolgen ook slecht zijn.
Que, Saw 1 is juist de film met het meeste verhaal vind ik...
Spetie
-
- 38871 messages
- 8159 votes
Dat is ook niet mijn punt
Je punt is dat je Saw een standaard filmpje vindt, die erg overrated is. Blijkbaar heb je zo'n hekel aan de film ineens, dat je je stem van 2,5 naar 1,5 verlaagt en vandaag zelfs naar 0,5. Goed dat kan, dat is jou mening.
Ik blijf het eerste deel veruit het beste vinden, daar zit tenminste nog verhaal in. Dat kan van de vervolgen niet echt gezegd worden. Vooral deel 4 is gewoon een dom horrorfilmpje.
Pastichio Rocker
-
- 6344 messages
- 0 votes
Saw heeft niks in zich om als klassieker te worden bestempeld. Alles wat Saw te bieden heeft, is namelijk al eens beter gedaan. Alleen het einde is aardig, maar vergezocht en uitermate onrealistisch. Ik denk dat de film zo hoog in de top staat omdat vooral de 'Scream-generatie' (dwz tieners) deze film zo hoog heeft gestemd. De doorgewinterde horrorfan zal dit best een aardig filmpje vinden, maar meer ook niet.
Die Hard,Willis
-
- 4005 messages
- 1360 votes
Inderdaad Saw zonder twijfel. Het is een goede film, maar de beste horrorfilm allertijden ? Laat me niet lachen.
The Last
-
- 7169 messages
- 0 votes
Je punt is dat je Saw een standaard filmpje vindt, die erg overrated is. Blijkbaar heb je zo'n hekel aan de film ineens, dat je je stem van 2,5 naar 1,5 verlaagt en vandaag zelfs naar 0,5. Goed dat kan, dat is jou mening.
Dat is mijn mening ja. Ik had de film bij herziening idd verlaagd naar 1,5 omdat ik 'm NOG slechter vond dan bij de eerste kijkbeurt (jaartje geleden).
Later had ik zin om nog wat stukjes van de film op de computer te bekijken, waarbij misschien zelfs een kansje bij zat om m'n stem te verhogen en ik hoopte uiteraard dat mijn stem van 1,5 gewoon volstrekt onterecht was, maar dat bleek dus niet het geval.. kwam dus tot de conclusie dat het gewoon een baggerfilm is die ver onder de middelmaat blijft.
Sja, vreemd, maar toch echt zo.
Ricky Roma
-
- 302 messages
- 26 votes
Saw heeft niks in zich om als klassieker te worden bestempeld. Alles wat Saw te bieden heeft, is namelijk al eens beter gedaan. Alleen het einde is aardig, maar vergezocht en uitermate onrealistisch. Ik denk dat de film zo hoog in de top staat omdat vooral de 'Scream-generatie' (dwz tieners) deze film zo hoog heeft gestemd. De doorgewinterde horrorfan zal dit best een aardig filmpje vinden, maar meer ook niet.
My man.
Daarbij, voor een accurate lijst moet je bij AFI wezen. Daar zul je Saw van heel zijn leven nooit aantreffen.
Leland Palmer
-
- 23785 messages
- 4896 votes
Dat is mijn mening ja. Ik had de film bij herziening idd verlaagd naar 1,5 omdat ik 'm NOG slechter vond dan bij de eerste kijkbeurt (jaartje geleden).
Later had ik zin om nog wat stukjes van de film op de computer te bekijken, waarbij misschien zelfs een kansje bij zat om m'n stem te verhogen en ik hoopte uiteraard dat mijn stem van 1,5 gewoon volstrekt onterecht was, maar dat bleek dus niet het geval.. kwam dus tot de conclusie dat het gewoon een baggerfilm is die ver onder de middelmaat blijft.
Sja, vreemd, maar toch echt zo.
Het zal allemaal wel, maar wat mij betreft is dit volstrekte onzin.
Turkeyloverz
-
- 4239 messages
- 1459 votes
Elke herziening zal toch tegenvallen als je maar wat stukjes gaat zitten kijken? (en al helemaal als je hem de 1e keer al kut vond)
deTuinman
-
- 1186 messages
- 0 votes
Moeten onmiddelijk de top250 verlaten. Een vloek voor de échte filmliefhebber:
1. Saw (hype film, niet orgineel)
2. Simon (Nederlanders zijn hier goed in, zodra er emotie bij komt kijken dan is het al snel een topfilm)
3.Man on Fire (wel een goeie film, maar 1 uit een pak)
4. Godfather: Part III, The (een stuk minder dan deel 1 en 2)
5. Running Scared , typisch weer zo'n puberfilm, veel overdreven actie met hunks die niet kunnen acteren (paul walker)
6. Star Wars: Episode III - Revenge of the Sith , de nieuwe trilogie is niet met de oude te vergelijken
BlueJudaskiss (moderator films)
-
- 11913 messages
- 5318 votes
Moeten onmiddelijk de top250 verlaten. Een vloek voor de échte filmliefhebber:
2. Simon (Nederlanders zijn hier goed in, zodra er emotie bij komt kijken dan is het al snel een topfilm)
Die vlieger gaat niet op. Afgezien van het feit dat het volkomen onzin is wat je hier verkondigt: alles is wat een persoon doet komt voort uit emotie.
Goldenskull
-
- 24398 messages
- 3092 votes
2001: A Space Odyssey
Silence of the Lambs (staat te hoog in toplijst)
Requiem for a Dream
Forrest Gump
Godfather 2+3 (2 staat te hoog en 3 hoort niet thuis in top 250)
Shawshank Redemption (hoort er wel in thuis, maar #1 is te hoog)
Big Lebowski
Amélie
Star Wars (in het algemeen)
Dances with Wolves
The Notebook
klute89
-
- 3649 messages
- 0 votes
Godfather, deel 2
Kill Bill: vol. 1
Lord Of The Rings trilogie
Schindler's List
Titanic
Pulpfiction

garlic senior
-
- 4690 messages
- 0 votes
Running Scared vind ik toch wel de meest overgewaardeerde film op Moviemeter, die ik heb gezien.
Legan
-
- 18121 messages
- 4947 votes
Scarface, Hotaru no Haka, Simon en Dolls zijn enkele films die zwaar overgewaardeerd zijn.