• 178.028 movies
  • 12.206 shows
  • 33.975 seasons
  • 647.002 actors
  • 9.371.263 votes
Profile

Engste film (horror/thriller)

El ralpho

• 1481 messages
  • 1092 votes

Het wordt wel weer eens tijd om een schokker te checken voor mij..begin het een beetje gehad te hebben met horror/thriller omdat ik de laatste weken alleen maar meuk heb gezien..heb het hier over titels zoals descent 2, the collector en splinter..wat een vreselijke meuk tot matige films waren dat zeg..lagen ook al een half jaar op het overblijfselen stapeltje omdat ik geen nieuwe films in huis wou halen voordat ik deze eindelijk een keer gezien had beter niet kunnen doen

de laatste tijd beleef ik meer fun met de game dead space die ik voor een spotprijs op de kop getikt heb..beter dan menigeen horrorfilm die ik de laatste tijd gecheckt heb..

Binnenkort hopelijk weer eens wat noemenswaardige films checken (moet gaan lukken met het lijstje wat ik hier enige tijd terug plaatste die ik met name op dit forum bij elkaar gezocht heb )

see no evil, the host en giallo echter maar van die lijst afgehaald omdat die me uiteindelijk toch niet trokken en maar wat andere filmpjes bijgevoegd

Tonypulp

• 21231 messages
  • 4608 votes

Waarom uitlaten door de reacties? See no evil is namelijk erg tof, smerig sfeertje, effectieve gore en een heerlijk klein onzin verhaaltje. Geweldige setting, een typische horrorflick die het grote publiek toch nooit waardeert, want zeg nou zelf..

90% van de films die ik hoog beoordeel krijgen tussen de 2 en 3* . Horror scored zelden hoog namelijk, ondanks dat ze vaak ge-wel-dig zijn Lees liever wat recensies van users die er 'verstand van hebben' of 'liefhebber' zijn!

El ralpho

• 1481 messages
  • 1092 votes

Splinter was al snel duidelijk maar Descent 2 en The collector vond ik beide maar zéér matig terwijl veel members (waaronder jij geloof ik ) hier lyrisch over waren..Ik houd zeker wel van goede effectieve gore maar het moet wel een functie hebben en niet overdreven nep overkomen op de kijker de [Rec] films, Martyrs, Saw films, 30 days of night, de films 28 days en 28 weeks later..ik noem maar een dwarsstraat meeste van deze films gaan gepaard met een goed verhaal (met uitzondering van de latere Saw films) en goede effectieve gore die zeer natuurgetrouw overkomt en dus als tamelijk schokkend ervaren kan worden..(al raakt de doorgewinterde horror kijker er uiteraard uiteindelijk aan gewend ) maar anderzijds heb je ook titels als Dark ride, Boo, The final, Monster man, Jason x, Hostel etc. etc. maar nu noem ik ook wel matige titels. In mijn ogen zijn dit voorbeelden van films die een slap verhaal hebben, geen enkele vorm van angst inboezemen, slechte special effects hebben, en totaal geen sfeer hebben waardoor het geheel dus al snel niet veel meer goed kan doen bij mij..

films hoeven namelijk niet perse een sterk verhaal te hebben maar kunnen wel ijzersterk zijn omdat ze sfeer, spanning en soms ook de nodige gore kunnen bevatten.

Nu spreek ik over films zoals Wolf creek, (staat zelfs in mijn top 10!) Feast, the Strangers, Donkey punch, The children etc.

Hier kan ik dan wél van genieten..Geen of heel standaard verhaaltje maar de sfeer; die is er zeker! Het is zowiezo moeilijk om de vinger er bij mij precies op te kunnen leggen wat ik wel en niet goed vind..maar snap je waar ik heen wil? Houd van horror maar wel slechts bepaalde horror en als het niet aan minimaal een van die eerder vernoemde criteria voldoet kan een film het al snel niet meer goed doen bij mij

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

The Final en Monster Man waren meer dan matig ja.

Tonypulp

• 21231 messages
  • 4608 votes

maar Descent 2 en The collector vond ik beide maar zéér matig terwijl veel members (waaronder jij geloof ik )
Descent 2 niet gezien, Collector vond ik wel fijn eigenlijk, onverwachts.

Ben het overigens met je eens qua kriteria die je hanteert, ik voel ook veel voor sfeer (vandaar ongebrijpelijk dat je See no evil laat liggen, heerlijk ! ). Heb zelfs het liefst dat er een bullshit verhaaltje omheen hangt, pure eenvoud, dat werkt altijd wel bij mij. Jongeren stranden op random locatie of gaan kamperen en dan weet je 't wel

Monster man btw

El ralpho

• 1481 messages
  • 1092 votes

Als ik iets in de richting van feast al dan niet in iets mindere mate kan verwachten wat ook zo fout was als het maar kon was maar wel een prima sfeer heeft ga ik hem alsnog een rerun op m'n to watch-list geven op jou advies probeer ik nu ook aan o.a. Deadgirl, die russische shit en wat fijne filmpjes van de fransoos te komen dus dan kan deze er ook nog wel bij..We zullen zien of het wat wordt!

@ Eline: monster man is een perfect voorbeeld van wat ik bedoelde..film die te overdreven B wil zijn en op de meeste momenten totaal niet grappig was..(behalve het pissen in de truck, en de wc scene die waren geweldig maar..dat was het dan ook meteen..

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

En Jeroen, als je nog wat titels van recentere enge filmpjes hebt, ik hou me aanbevolen.

Tonypulp

• 21231 messages
  • 4608 votes

WC-scénes . Moet je Rest Stop eens kijken!

De films uit de scandinavische landen zijn ook heel erg in tegenwoordig (evenals zweden met Let the right one in, Frostbiten etc..). Dead snow (5*, ultieme zombie slaughter movie als je 't mij vraagt). Fritt vilt en Fritt vilt 2 (binnenkort zelfs deel 3), Skjult, Dark Floors, Sauna, Rovdyr, Vikaren, Kollegiet.. pfoeh, moet ze zelf ook nog zien maar deze beloven allemaal wat moois te zijn .

Ook mooi (vreemd) zijn Calvaire en Vinyan, als je ze nog niet kende, verwacht echter geen horror maar puur sfeervol en met prachtige regie.

Tonypulp

• 21231 messages
  • 4608 votes

Elineloves wrote:

En Jeroen, als je nog wat titels van recentere enge filmpjes hebt, ik hou me aanbevolen.

Net een post met wellicht interessante titels geplaatst, misschien zit daar wat tussen voor je! Verder heb ik de laatste tijd niet echt speciale gezien die recent zijn, vooral klassiekers eigenlijk

House of the Devil is wel een aanrader, sinds tijden niet zo'n spannend werkje gezien, wel een echte 80's stijl, moet je van houden.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Klinkt als een hoop titels uit verschillende landen, nietwaar? Ik ga eens kijken wat het allemaal is. Ben op zich meer van de Amerikaanse slashers.

El ralpho

• 1481 messages
  • 1092 votes

Wil jullie beiden nog eens wijzen op een paar sterke titels die jullie waarschijnlijk ook nog niet kennen:

Poughkeepsie tapes

Dead set

From Within

En nog 2 films die niet onder de noemer Horror vallen maar wel ontiegelijk spannende thrillers zijn met een ijzersterk verhaal:

Restraint (Mocht direct in mijn top 10 toen ik hem zag, maar de film is zo onbekend dat hij amper stemmen heeft . Tevens van de Australiërs die een geweldige sfeer bij Wolf Creek neer wisten te zetten en het bij deze film opnieuw flikken(ook al is het een totaal andere sfeer)

Pour Elle (Van Fransen; laat je ajb niet misleiden door de afbeelding en het genre deze film is geweldig én kent de nodige grove scenes zoals we van de Fransen gewend zijn)

Los Cronocrímenes (Zoiets als Triangle maar dan wél goed uitgewerkt)

I know meeste heb ik hier al genoemd maar dit zijn voor het merendeel toppers waar je u tegen zegt en ik adviseer jullie met klem om ze allemaal te gaan checken

Tonypulp

• 21231 messages
  • 4608 votes

Finland, Denemarken, noorwegen ja. Zeker het proberen waard hoor, maken visueel vaak prachtige films en zijn vaak harder/sfeervoller dan de amerikaanse werkjes. Ik zoek daar tegenwoordig sowieso nog maar zelden, alleen 20-30jaar terug in de tijd.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Los Cronocrímenes heb ik me laatst aangeschaft ja! Best een leuk ding.

El ralpho

• 1481 messages
  • 1092 votes

Rest stop echt hééél lang geleden gezien...staat me niet veel van die scene bij maar weet nog wel dat ik die zeker kon waarderen

El ralpho

• 1481 messages
  • 1092 votes

En als Franse film experts kunnen jullie ook Pour Elle zeker niet laten liggen verbaast me zelfs dat jullie die nog niet gezien hebben

Tonypulp

• 21231 messages
  • 4608 votes

El ralpho wrote:

Poughkeepsie tapes

Dead set

From Within

Los Cronocrímenes (Zoiets als Triangle maar dan wél goed

Die 3 kende ik al, Poughkeepsie en Dead set al heel lang in de wacht. From Within zelfs nog langer

Cronocrímenes kende ik nog niet, beloofd wat want Triangle was ook al een heerlijk sfeervol werkje, als 't dan nóg beter is ...

Rey de la Montaña is ook al zo'n schijnbaar toffe titel waar ik nog geen tijd voor heb gevonden. Overigens zou ik de Films to Keep You Awake aanraden. Vooral To Let is een fantastisch werkje, ze duren slechts 60minuten (soort spaanse MoH werkjes, zegmaar).

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Pour Elle klinkt wel interessant, maar eng... ?

Tonypulp

• 21231 messages
  • 4608 votes

Las net het plot, vraag me ook af waar ik aan moet denken nu aangezien je hem hier aanraad, zie 't er niet echt achter ?

El ralpho

• 1481 messages
  • 1092 votes

Dat zeg ik ook niet he het zijn overduidelijk thrillers en horen officieel hier niet thuis..maar toch..checken je zal niet teleurgesteld zijn want de film is geweldig

hetzelfde kan gezegd worden over Restraint die er een beetje simpel en niet bijzonder uitziet als je de trailer bekijkt..maar ook echt een topper! ook zeker een thriller, maar de eindscene van de film is wel echt ziek...check it out and see what I mean

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Als het een enge thriller is, hoort hij hier zeker thuis.

Tonypulp

• 21231 messages
  • 4608 votes

Nog wat speciale en onbekende titels (veelal europees, enkele amerikaanse)

Amer

Amphibious 3D

Aparecidos

Automation Transfusion

Barricade

Bosco Fuori

Dans ma peau

Dark Lurking

Dismal

Encarnação do Demônio

Eskalofrio

Header

Hierro

Humains

Human Centipede (ofcourse, neerlands trots als je 't mij vraagt Cult hit!)

In 3 tagen bist du tot (deel 1 en 2)

Macabre

La Meute

Mutants

Myortvye Docheri

Reykjavik Whale Watching Massacre

Rubber

Sin Nombre

Sombre

Somos Lo Que Hay

Splice

Srpski Film

Zo...alleen maar films uit recente jaren, alle aziatische buiten beschouwing gelaten voor jullie. Naar 't schijnt allemaal toptitels, ik kijk er iig stuk voor stuk naar uit.

El ralpho

• 1481 messages
  • 1092 votes

Niet eng..wel spannend net als Pour Elle..alleen de eind scene is best ziek..op een psychische manier..dat iemand zo ver kan gaan om..ik zal geen spoliers geven gewoon checken jullie alle 2 haha

@ Jeroen; ook zeker toegankelijk voor jou als je house of the devil goed vindt! Is officieel horror door het einde maar de rest van de helft is puur thriller omdat er concreet niks gebeurd eigenlijk..puur de spanning vond ik zelf ook wel redelijk goede film overigens!

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Ik krijg al koppijn van die namen alleen.

Tonypulp

• 21231 messages
  • 4608 votes

El ralpho

• 1481 messages
  • 1092 votes

Splice lijkt me een geweldige film en probeer ik ook al lang te verkrijgen..is alleen nog niet in goede kwaliteit aan te komen helaas..

ga de rest van je lijst eens doorspitten paar kende ik al maar veel ook nog niet..die aziatische shit vind ik idd 99 van de 100 keer helemaal niks

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Splice en Mutants klinken leuk, dat kan ik uitspreken en ik weet wat het betekent. Maargoed, Jeroen heeft me ook aan enkele parodieën geholpen, dus wellicht zit hier toch iets voor mij bij.

Edit: Dark Lurking klinkt ook wel sexy.

Tonypulp

• 21231 messages
  • 4608 votes

Edit: Dark Lurking klinkt ook wel sexy.

Moet je de poster eens zien

Je zou eigenlijk voor de gein eens het plot bij: Rubber moeten lezen . Zelden zoiets geniaals gezien!

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

(afbeelding)

It will come for you! What the hell is that?

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Tonypulp wrote:

Je zou eigenlijk voor de gein eens het plot bij: Rubber moeten lezen . Zelden zoiets geniaals gezien!

Oh my goood, die MOET ik gewoon zien! Ik voeg hem toe aan mijn got-2-see-list.

pizza maniak

• 77 messages
  • 286 votes

the texas chainsaw massacre the beginning. Hoe sommige personages daar aan hun eind komen is gewoon shockerend.En dan heb ik het over Eric en Bailey. Dat Bailey eerst een haak in haar borst moet krijgen, vervolgens worden haar tanden getrokken om dan uiteindelijk haar strot over te snijden met een schaar. Ik had echt medelijden met haar. Zeker omdat ik hoopte dat ze zou zijn weggeraakt met die truck. walgelijk gewoon!

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.