- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- MovieMeter top 1000 project - Editie 2023
MovieMeter top 1000 project - Editie 2023
oup
-
- 587 messages
- 3181 votes
Hebben we met Avatar 2 (release = December 2022) ook al niet sowieso de meest recente film uit de lijst gehad of zie ik iets over het hoofd?
Klopt! En de oudste film komt uit 1939: The Wizard of Oz.
Dat gezegd hebbende, vrees ik een beetje voor de oudjes uit de jaren 20 en 30. Neem een Das Cabinet des Dr. Caligari (editie 2021 op plek 972) en King Kong (plek 971). Maar wie weet komen ze nog voorbij.
John Milton
-
- 24221 messages
- 13386 votes
17/20 van de afgelopen 2 batches, al heb ik a Bridge to Far wel ooit gezien, maar te lang geleden. Zitten best wat 4* films van me bij, maar slechts één nominatie met Onibaba.
Gezien: 71/80
Verzilverde nominaties: 12
Theunissen
-
- 12268 messages
- 5513 votes
Apart dat "A Bridge Too Far (1977)" nooit in een Top 1000 terecht is gekomen. Leuk om te zien dat deze nu door Tweede Wereldoorlog liefhebbers, zoals ik (ik heb ook circa 70 films m.b.t. "Oorlog" ingediend) en Kondoro, erin terecht is gekomen. Wel eigenlijk te laag (kreeg van mij 4,5*) 
IH88
-
- 9727 messages
- 3182 votes
Sinds 2017 heb ik Inside Man altijd in mijn lijst gehad. Nooit in de top 1000 terecht gekomen. Nu heb ik hem niet in mijn lijst opgenomen en ja hoor, hij staat erin. Grappig hoe zulke dingen soms kunnen lopen. Little Women
.
John Milton
-
- 24221 messages
- 13386 votes
"When there's blood in the streets... Buy property."
ikkegoemikke
-
- 3449 messages
- 4886 votes
Van de laatste 20 heb ik er 13 gezien. En er zijn ook nog eens 5 nominaties bij 
Totaal gezien : 32/60
Nominaties : 11
Laatste 5 :
Re-Animator (1985)
A Bridge Too Far (1977)
Gremlins (1984)
The Ox-Bow Incident (1943)
Upgrade (2018)
Pieter Montana
-
- 6678 messages
- 2286 votes
Ik bedoelde voor de gehele top 1000
Je hebt bv. nog Tàr en Everything, Everywhere, All At Once, maar die zijn ietsje ouder dan Avatar 2.
Theunissen
-
- 12268 messages
- 5513 votes
Op "Re-Animator (1985)" had ik ook kunnen stemmen (kreeg 3,5* van mij), maar omdat hij bij mij in de 3,5* categorie valt en ik daar circa 1500 films in heb staan, had ik destijds (toen ik de lijst, 250 films, opstelde in een paar dagen tijd) geen zin om door die hele 3,5* films te spitten. Misschien dat ik hem bij een volgende editie wel nomineer (ik heb er in ieder geval al een aantekening van gemaakt, net zoals van "Color Out of Space (2019)" die ook 3,5* van mij kreeg) t.o.v. een kansloze film welke ik nu genomineerd heb.
oup
-
- 587 messages
- 3181 votes
Ik bedoelde voor de gehele top 1000
Je hebt bv. nog Tàr en Everything, Everywhere, All At Once, maar die zijn ietsje ouder dan Avatar 2.
Ja, dat zou zomaar kunnen inderdaad. Maar misschien hebben een paar users Guardians of the Galaxy Vol. 3 nog in de lijst opgenomen 
TornadoEF5
-
- 5616 messages
- 1726 votes
Ik heb amper Duitse films gezien, maar Daniel Brühl zie ik wel graag acteren dus Die Fetten Jahre Sind Vorbei komt ook op mijn kijklijst.
Zeker een aanrader, haalde mijn lijst niet, maar is wel een zeer goede film.
28/80 gezien hier voorlopig. Wel heel veel films die ik nog eens wil zien zoals bvb. My Neighbor the Yamadas. Lekker gevarieerde lijst, echt van alles al gezien: obscuur Aziatisch, horror, pure actie, blockbuster, arthouse, oudere films, etc.
stephan-0115
-
- 1358 messages
- 2200 votes
Een 2e nominatie met Promising Young Woman. Andere tip is The Hole, maar ook die stond al op mijn watchlist.
Maar dit blokje maakt weer eens duidelijk waarom de MM top-1000 misschien wel de meest diverse lijst ooit is. Van SpiderMan naar Japanse arthouse uit de jaren 60 naar een film die de hedendaagse thema's aanhaalt (Promising Young Woman). En het heerlijke is: more to come the next days. 
IH88
-
- 9727 messages
- 3182 votes
The Quiet Girl heeft mijn lijst niet gehaald, maar wel een hele mooie film. Terecht trouwens dat Rebel Without a Cause weer terug van weggeweest is.
tbouwh
-
- 5809 messages
- 5400 votes
Bezig met het doorscrollen van het eerste blokjes. Doorgaans 7 lijstjes minimaal nodig dus, dat belooft weinig goeds voor het merendeel van de obscure nominaties
maargoed, er is enthousiasme en er zijn relatief veel deelnemers, dus vooruit;) Opvallend dat de tweede "John Wick", toch al uit 2017, dit jaar toch een nieuwe binnenkomer kan zijn.
joolstein
-
- 10829 messages
- 8915 votes
38/90 gezien Geziene films van 70-90; Upgrade (3*), The Ox-Bow Incident (3,5*), Promising Young Woman (3*), Guardians of the Galaxy (4*), Spider-Man (3*), The Village (3,5*), The Matrix Reloaded (2,5*)
De teller staat nu op 5 nominaties want ditmaal zelfs twee nominaties van mijn lijst; de Tsjechische freudiaanse versie van Alice in Wonderland Valerie a Týden Divu aka Valerie and Her Week of Wonders en de terugkeer van Pascal Laugiers Ghostland
cinemanukerke
-
- 1821 messages
- 1037 votes
Nog geen enkele Scorsese, Coppola of De Palma. Maar dat is logisch. Kwaliteit staat sowieso bovenaan. I'm not worried !
John Milton
-
- 24221 messages
- 13386 votes
Lijst bijgewerkt, leuke batch dit.
An Cailín Ciúin / The Quiet Girl (Film, 2022) 
Van deze lading alle tien gezien en twee nominaties van mij (naast bovenstaande ook het betoverende Valerie and her Week of Wonders). Ghostland en Le Scaphandre et le Papillon ook 4*, maar niet genomineerd.
Gezien: 82/90
Verzilverde nominaties: 14
Kondoro
-
- 11519 messages
- 2861 votes
Tot zoverre drie films in mijn kijk-lijst gedrukt. Mogen er wel wat meer worden.
John Milton
-
- 24221 messages
- 13386 votes
Ik twee stuks maar. Citizen Dog (2004) en Isabella (2006), maar die laatste ben ik al mee begonnen, half uurtje te gaan nog maar. My Neighbors the Yamadas had ik klaar liggen, en Color Out of Space ook. An Elephant Sitting Still wil ik op zich wel zien, maar die 230 minuten hik ik wat tegenaan. Als ik een uur ongestoord voor mezelf heb is het al heel wat tegenwoordig
Theunissen
-
- 12268 messages
- 5513 votes
Ik vond "Promising Young Woman (2020)" er wel enigszins interessant uitzien vanwege de bijgevoegde foto met de vrouw in verpleegster uniform die een rubberen handschoen aantrekt. Volgens mij gaat ze daar niet de afwas mee doen 
John Milton
-
- 24221 messages
- 13386 votes
Ik wilde je de zuster-parel Nurse 3-D (2013) aanraden, maar die ken je uiteraard al, getuige je 3,5* 
https://image.tmdb.org/t/p/w780/jyMYyoFKrYLPNnDzG676TOvoq6d.jpg
Theunissen
-
- 12268 messages
- 5513 votes
Ik wilde je de zuster-parel Nurse 3-D (2013) aanraden, maar die ken je uiteraard al, getuige je 3,5*
Ja, ik ben één van de weinige die deze film een ruime voldoende heeft gegeven.
Threeohthree
-
- 5557 messages
- 2933 votes
Valerie and Her Week of Wonders gaat meteen op de kijklijst, ziet er tof uit. Verder ook veel al klaarliggen inderdaad. Ik had hem niet in m'n lijst maar leuk om The Village te zien, vond de film niet geweldig maar om dit nummer (Gravel Road) alleen al verdiend de film eigenlijk al ergens een plaatsje in een toplijst.
cinemanukerke
-
- 1821 messages
- 1037 votes
Ergens in een bureautje op het Vlaamse platteland. 17.07 h in de namiddag. 30 graden warm.
Blokken 911 – 950
Sire, er zijn geen liefhebbers meer van Kusturica ! Het vat is af voor Underground.
Maar voor ik een vloek kon lanceren, zag ik Shoplifters de revue passeren en zo werd nipt godslastering vermeden. Shoplifters is immers één van de meesterwerken die ik de afgelopen 12 maanden zag dus dat scheelt een slok op de borrel
Gejuich op alle banken. Point blank én Shallow grave nieuw in de lijst dus (virtuele) tournée generale voor iedereen.
Reeds 2x Hitchkock tussen 900 en 1000. Is dit nu een geval van glas halfvol of glas halfleeg ?
Kondoro
-
- 11519 messages
- 2861 votes
Ja, ik ben één van de weinige die deze film een ruime voldoende heeft gegeven.
Twee grote kwarktassen en bij jou is het toch standaard 3* + ??? 
John Milton
-
- 24221 messages
- 13386 votes
Wie Valerie and her Week of Wonders nog niet gezien heeft, check deze fanmade trailer:
Wie liever de originele kijkt (of beide), dat kan natuurlijk ook.
Theunissen
-
- 12268 messages
- 5513 votes
Twee grote kwarktassen en bij jou is het toch standaard 3* + ???
Dat was een aparte Horror / Thriller / Erotiek film. Misschien moet ik die bij een volgende editie maar eens nomineren. Ik zal er een aantekening van maken.
TornadoEF5
-
- 5616 messages
- 1726 votes
Blij dat mijn nieuwe stem voor Valerie het verschil maakt, en dat ik de film de top 1000 in stem. 
Fisico
-
- 10039 messages
- 5398 votes
Ik heb de indruk dat er heel wat nieuwe films de lijst zijn binnengekomen. Hoeveel nieuwe films zijn er bijgekomen in totaal? Als ik het goed voor heb, hadden we 1616 unieke films van alle edities samen tot nog toe.
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31148 messages
- 5448 votes
Dat ga ik nog niet prijsgeven, omdat er inderdaad nog wel wat nieuwe titels bijkomen die nog nooit in de lijst hebben gestaan.
Als ik het goed voor heb zijn er nu 32 nieuwe films al langs geweest. We zitten nog niet in de helft van het aantal nieuwkomers.
TornadoEF5
-
- 5616 messages
- 1726 votes
Nog geen enkele Scorsese, Coppola of De Palma. Maar dat is logisch. Kwaliteit staat sowieso bovenaan. I'm not worried !
Nu wel 2x Scorsese. King of Comedy heb ik wel nog niet gezien, moet ik eens werk van maken.