• 178.031 movies
  • 12.206 shows
  • 33.975 seasons
  • 647.059 actors
  • 9.371.622 votes
Profile

MovieMeter top 1000 project - Editie 2023

Film Pegasus (moderator films)

• 31148 messages
  • 5448 votes

John Milton wrote:

Met dit tempo ligt Mildred er de volgende keer uit, dat zou zonde zijn, want dat is wel degelijk een erg sterke film.

Mildred Pierce is eindelijk terug na 3 ontbrekend edities. Eigenlijk in stijgende lijn dus.

Threeohthree

• 5557 messages
  • 2933 votes

Nu m'n eerste 2 nominaties zie ik met Another Earth en Mah Nakorn, vooral leuk dat die laatste nu voor het eerst de lijst heeft gehaald.

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

Hmm, misschien had ik inderdaad ook naar de jaartallen van de edities moeten kijken in plaats van alleen het eerste getalletje, FP

Lijst bijgewerkt

8/10 dit keer, en 3 nominaties van mij. Color Out of Space ligt nog klaar om eens te zien, en Citizen Dog is een hele fijne tip, die gaat op de lijst

Gezien: 35/40

Verzilverde nominaties: 8

Jerry234

• 53 messages
  • 2574 votes

Momenteel 18 van de 40 gezien.

5 uit mijn eigen lijst.

Film Pegasus (moderator films)

• 31148 messages
  • 5448 votes

Ik doe straks nog 1 blokje, dan heeft de nachtploeg ook iets om naar uit te kijken.

nathaniel177

• 574 messages
  • 2726 votes

Tot nu toe 3 uit mijn lijst. Zit mooi in de film stemming dus ga zo even Amarcord afkijken van Felini

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

Film Pegasus wrote:

Ik doe straks nog 1 blokje, dan heeft de nachtploeg ook iets om naar uit te kijken.

Dán schenk ik er nog een in.

Pieter Montana

• 6678 messages
  • 2286 votes

Zeer blij met GoldenEye! Nu hopen dat Roger Moore er ook nog eentje in de lijst krijgt

ikkegoemikke

• 3449 messages
  • 4886 votes

Ik blijf op schema

Aantal gezien : 20/40

Nominaties : 5

La Maschera del Demonio / Black Sunday (1960)

Sleuth (1972)

Brooklyn (2015)

About Time (2013)

The Outlaw Josey Wales (1976)

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Mooi nu al een dikke duim aan Film Pegasus. Ik ben in elk geval erg blij dat Black Sunday er toch al zeker inzit en dat ik toch de moeite heb gedaan om een rangorde vast te stellen vooral voor mijn grootste favorieten. Wizard Of Oz was ik al vergeten dat ik die had genomineerd. Ik ben trouwens trots op 5 horrorgetrouwen die Black Sunday ook in hun lijst hebben gezet, ikkegoemikke had ik niet meteen verwacht dat die em erin zou zetten maar die lijkt de oudere films ook wel steeds meer te waarderen. joolstein uiteraard dat hij die hoog ging zetten

Ik heb er in elk geval wel al goede hoop op om nog meer horrors te gaan zien ook al zijn het soms arty farty zoals Only Lovers left Alive of van die halfbakken zoals Crimson Peak. Gelukkig staan ze niet hoger dan Black Sunday

Kondoro

• 11519 messages
  • 2861 votes

De eerste film die ik nu d.m.v. deze lijst in mijn kijk-lijst heb gegooid, begint goed

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

Kondoro wrote:

(quote)

De eerste film die ik nu d.m.v. deze lijst in mijn kijk-lijst heb gegooid, begint goed

Zou me verbazen als die je niet op zijn minst bevalt. Prachtig geschoten ook, vond ik.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Die Color Out of Space (Film, 2019) is kennelijk een horrorfilm en de absolute favoriet van TornadoEF5. Met Nicolas Cage en felle kleurtjes, beetje zelfde stijl als Mandy dan? Daar was ik niet zo wild van, nuja ik ben beetje allergisch aan een Nicolas Cage die over de top gaat dus misschien toch niet meteen op de kijklijst zetten.

Kondoro

• 11519 messages
  • 2861 votes

John Milton wrote:

(quote)
Zou me verbazen als die je niet op zijn minst bevalt. Prachtig geschoten ook, vond ik.

Ik denk dat ik die wel kan waarderen hoor. Alleen op het moment even niet, ik zit in een akelige film dip...

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

Geen haast toch? Er is meer dan films kijken in het leven. De zin komt doorgaan tzt gewoon weer terug. Bij voorkeur als het minder mooi weer is

ikkegoemikke

• 3449 messages
  • 4886 votes

alexspyforever wrote:

Ik ben trouwens trots op 5 horrorgetrouwen die Black Sunday ook in hun lijst hebben gezet, ikkegoemikke had ik niet meteen verwacht dat die em erin zou zetten maar die lijkt de oudere films ook wel steeds meer te waarderen.

Om eerlijk te zijn ben ik op dit moment verknocht aan Z/W films. En dat heb ik aan jouw te danken.

Ik denk wel dat er nog zo van die oldies de revue gaan passeren die ik genomineerd heb.

Kondoro

• 11519 messages
  • 2861 votes

John Milton wrote:

Geen haast toch? Er is meer dan films kijken in het leven. De zin komt doorgaan tzt gewoon weer terug. Bij voorkeur als het minder mooi weer is

Ik heb niks met dit weer haha, ik zit de hele dagen toch in de gym of in mijn kamer waar de airco ook aan staat . Ik ben alleen op het terras als de dame het wil of mijn vrienden er zijn. Ik denk dat mijn mentale gesteldheid me op het moment weer even in de steek laat, druk in mijn hoofd, geen concentratie. Rustig aan doen dus .

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

ikkegoemikke wrote:

(quote)

Om eerlijk te zijn ben ik op dit moment verknocht aan Z/W films. En dat heb ik aan jouw te danken.

Ik denk wel dat er nog zo van die oldies de revue gaan passeren die ik genomineerd heb.

Hm dan ga ik denk ik toch eens een poging doen om het idee van een zwart/wit filmchallenge uit te voeren, had ik al jaren in mijn hoofd maar vreesde altijd voor een gebrek aan animo.

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

Lijst bijgewerkt

Alle tien gezien, 2 nominaties van mijn hand. Goed dat Duel weer terug is van weggeweest, maar Pather Panchali op 957 doet pijn aan mijn ogen, lager dan Phone Booth . Satyajit Rays klassieker stond in 2017 op #178(!), een jaar dat Phone Booth de lijst niet eens haalde. En nu staat hij zowat 800 plekken lager. Oei.

Enne, Commando? Really? Dat is.... verrassend.

Gezien: 45/50

Verzilverde nominaties: 10

Sanderkeuh

• 582 messages
  • 2953 votes

Hoera, daar gaan we weer. Het logo uit de openingspost is meteen een mooi begin.

In 2021 had een film met 1.093,23 punten genoeg om in de top 1000 te geraken, nu hebben ze met 1.178,18 bijna 85 punten meer nodig, wat best wel veel is.

Met de eerste 50 films ben ik meteen al blij om met Pig en Color Out of Space 2 keer Nicolas Cage te zien passeren. Hulde aan TornadoEF5 voor de #1 notering bij Color Out Of Space.

De terugkeer van Jungle Book maakt me ook blij.

Ook verrast dat er een documentaire in staat, blijkbaar kan het toch. Ik heb de meeste documentaires uit mijn finale lijst gegooid voor ik ze inzond (sorry Project Nim) maar wel fijn dat ze toch een plaatsje kunnen bemachtigen.

Mission Impossible III stond ook eerst in mijn lijst maar heb ik er ook uit gehaald omdat ik geen 4 Mission Impossible films in mijn toplijst wilde... Rogue Nation heeft het ook niet gehaald, twee andere wel.

Voor John Wick ben ik milder, die haalden alle vier mijn toplijst.

Ook al veel mooie screenshots, waarbij Citizen Dog enkel al door de screenshot een toevoeging is in mijn watchlist. Er gaan er ongetwijfeld nog volgen.

Ik heb amper Duitse films gezien, maar Daniel Brühl zie ik wel graag acteren dus Die Fetten Jahre Sind Vorbei komt ook op mijn kijklijst.

Jammer dat Another Earth zo'n zware duik maakt (630 naar 969, ai...), maar wel mooi dat het de lijst nog haalt. Te streamen via Disney+...

King Kong (2005) haalt mijn lijst niet, de originele van 1933 haalde nipt mijn lijst op plaats 498. Gevolgd door The King of Kong... Een docu die wel mijn lijstje haalde, maar beide verwacht ik niet in de top 1000.

Met Avatar: The Way of Water (en Pig volgens mij ook?) ook de eerste nieuwkomers die nog niet uit waren toen de MovieMeter Top 2021 doorging.

Meest verrassend voorlopig, naast de documentaire: dat Ice Age de top 1000 haalt. Aanrader op Facebook: de pagina "I hate the baby from Ice Age"...

#1000-#951

21/50 gezien

11 nog op watchlist (al dan niet nieuw)

14 noteringen uit mijn lijst

Pieter Montana

• 6678 messages
  • 2286 votes

My Fair Lady staat voor de vierde keer in de lijst, maar bereikte nooit een hogere plaats dan 939ste. My Fair Hekkensluiter.

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

Toch trouwe fans, kennelijk.

origineelhe

• 60 messages
  • 1291 votes

Leuk om te zien dat alle films uit je lijst die nu voorbij komen ook echt dankzij jou in de lijst staan. Zonder die punten hadden ze het niet gered, dus in dit gedeelte van de top1000 kun je eigenlijk de meeste invloed uitoefenen!

ikkegoemikke

• 3449 messages
  • 4886 votes

Voila. De eerste lading hebben we gehad. Ik weet weer wat te doen de volgende weken. Dagelijks een gemiste film kijken

Zo ook vandaag. Heb me aan "The Lost Weekend" gewaagd. Niet bepaald een happy onderwerp en persoonlijk ook teveel herkenningspunten uit het verleden. Het kon echter niet tippen aan DE film over een alcoholverslaving nl. "Leaving Las Vegas". Niet voor niets dat die hoog scoort in mijn lijst.

Tussenstand :

Aantal gezien : 27/50

Nominaties : 5

Fisico

• 10039 messages
  • 5398 votes

40/50 gezien, 11 nominaties.

DVD-T

• 15565 messages
  • 3123 votes

31/50 gezien. Leuk om Commando een keer in de lijst te zien.

De lijst op Letterboxd is bijgewerkt

joolstein

• 10829 messages
  • 8915 votes

20/50 gezien Geziene films van 30-50; Another Earth (2*) Janghwa, Hongryeon (4*), King Kong (3*), Manhunter (4*), Duel (3*), The Jungle Book (4*), Avatar: The Way of Water (3*)

En ook mijn tweede nominatie; Color Out of Space naar een verhaal van H.P. Lovecraft en één van de twee films van Richard Stanley in mijn lijst! De andere is Hardware (Film, 1990) maar die zal denk ik niet in de lijst geraken

Ah en Phone Booth is weer terug in de lijst, niet gezien maar bij de vorige editie had ik wel The Stuff (Film, 1985) van de schrijver in mijn lijst staan

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Nou dat begon lekker met meteen 2 films erin maar daarna werd het stil. Ik ben benieuwd of Zwartboek/Soldaat van Oranje het gaan halen. Nederlandse films doen het niet best. Eens zien of er toch 10 films het eindresultaat halen, misschien zijn het er wel minder. .

Brave-Neo

• 607 messages
  • 1826 votes

Na het redelijk goede begin voor mij werd het minder maar na 50 films zit op schema in vergelijking met 2021.

Nu 7 nominaties in de lijst en in totaal 19 gezien.

Bij gezien hoort ook Commando maar ook ik ben verbaasd dat deze film het heeft gehaald. Ik heb zelf ook in ieder geval 7 films met Arnold in mijn lijst staan maar deze niet.

Geeft wel moed (of wanhoop voor anderen !) dat dit soort films dit jaar misschien een grotere kans maken dan voorheen!

robertinho

• 1512 messages
  • 2935 votes

Commando staat natuurlijk terecht in de top 1000. Een film met een lach en een traan. En zeker niet de enige Arnie die ik nomineerde.

Dick ik hoop dat jij turft want er moeten toch wel minimaal 10 Nederlandse films in staan? Zo niet, dan eet ik m'n ehh.. m'n lunch op.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.