- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- MovieMeter top 1000 project - Editie 2023
MovieMeter top 1000 project - Editie 2023
John Milton
-
- 24220 messages
- 13385 votes
Lijst bijgewerkt.
Wederom 9/10 gezien, An Elephant Sitting Still is het nog niet van gekomen. 2 nominaties van mij erbij dit keer (vorige batch 3), al hadden Lore en Eastern Promises ook zomaar bij mijn nominaties kunnen zitten, aanradertjes.
Maar erger: met Pig mijn eerste oversight. Die had in mijn lijst moeten staan. Gelukkig haalt hij de eindlijst alsnog, maar anders had hij natuurlijk hoger gestaan. Sowwy!
Gezien: 18/20
Verzilverde nominaties: 5
IH88
-
- 9727 messages
- 3182 votes
Overigens met Black Sunday de eerste film waarbij we blij mogen zijn dat alexspyforever meedoet.
John Milton
-
- 24220 messages
- 13385 votes
Verrek, je hebt gelijk! En hopelijk niet de laatste. Thanks Alexspy! 
Ook een van mijn nomi's, al had ik hem lager in mijn lijst dan hij. Die zou zonder zijn nummer 15 de lijst niet gehaald hebben.
Schandalig, ga dat allemaal zien en nomineren de volgende keer 
joolstein
-
- 10829 messages
- 8915 votes
9/20 gezien
GoldenEye (3*), Eastern Promises (4*), Pig (2*), Mission: Impossible III (2,5*), From Here to Eternity (3,5*), Only Lovers Left Alive (2*), Ice Age (3,5*), Crimson Peak(3*)
1 eigen nominatie La maschera del demonio a.k.a. Black Sunday, stond bij mij op nr. 56
alexspyforever TOP
door mee te doen weet de film van Mario Bava eindelijk eens een plaatsje te veroveren in top1000!
Staaajn_
-
- 103 messages
- 1914 votes
wauw, To the Wonder stond bij mij zelf op plaats 6!

ikkegoemikke
-
- 3449 messages
- 4885 votes
Ik blijf netjes op de helft. 10 Van de 20 gezien. En ook zo'n reeks waar ik nooit iets van heb gezien: James Bond. Heb dit jaar ergens de allereerste gezien. En de intentie was er om ze allemaal in volgorde te kijken. Maar verder dan Dr. No ben ik tot nu toe niet geraakt. Dat zal ook voor in de zomervakantie zijn 
John Milton
-
- 24220 messages
- 13385 votes
Hoe is het mogelijk Peter 
Trok dat je zo vreselijk niet? Zelfs niet toen je 15-20 was?
ikkegoemikke
-
- 3449 messages
- 4885 votes
Hoe is het mogelijk Peter 
Trok dat je zo vreselijk niet? Zelfs niet toen je 15-20 was?
Nope. Ik vond het altijd enorm stijf en saai met flauwe actiescènes. Alleen de beeldschone vrouwen die rond Bond draaiden, trokken mijn aandacht. Maar niet genoeg om toch eentje te kijken
Maar beloofd. Tegen het einde van het jaar heb ik de hele resem Bond films gezien 
schram101
-
- 16683 messages
- 2293 votes
Tof om te volgen dit project 
Gelijk de kijklijst maar eens aanvullen. Helaas staat Lore niet op Videoland zoals de filmpagina wel belooft.
Tanguy
-
- 455 messages
- 2052 votes
Ik blijf netjes op de helft. 10 Van de 20 gezien. En ook zo'n reeks waar ik nooit iets van heb gezien: James Bond. Heb dit jaar ergens de allereerste gezien. En de intentie was er om ze allemaal in volgorde te kijken. Maar verder dan Dr. No ben ik tot nu toe niet geraakt. Dat zal ook voor in de zomervakantie zijn
Ik kan je de hand schudden met zowel de 'mission impossible' reeks als de 'James Bond' films. Films die mij nooit echt getrokken hebben maar wellicht toch ooit eens aan de beurt moeten komen...
John Milton
-
- 24220 messages
- 13385 votes
Tof om te volgen dit project 
Helaas staat Lore niet op Videoland zoals de filmpagina wel belooft.

Ik kan je de hand schudden met zowel de 'mission impossible' reeks als de 'James Bond' films. Films die mij nooit echt getrokken hebben maar wellicht toch ooit eens aan de beurt moeten komen...
Maar beloofd. Tegen het einde van het jaar heb ik de hele resem Bond films gezien
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
Film Pegasus of iemand anders vraag over de presentatie. Als ik uitgelogd ben en ik volg het project, dan zijn er weliswaar geen afbeeldingen maar de volgorde is goed, maar ingelogd is dat niet dus 990 en dan naar beneden 981
RimbaudArthur
-
- 23 messages
- 899 votes
Sleuth
Een van de hoogste nieuwe in mijn lijstje dit jaar, fijn om 'm hier terug te zien 
Verder genoteerd als nieuwe tips: Black Sunday, The Golden Dream, Happy As Lazzaro en An Elephant Sitting Still.
Een goed begin dus, al hoop ik dat de oververtegenwoordiging van jaren '10-films niet de hele tijd wordt doorgetrokken 
John Milton
-
- 24220 messages
- 13385 votes
Dick2008 niet ingelogd heb je nooit afbeeldingen op het forum.
En we gaan van 1000 naar 1, dus de tweede post gaat inderdaad van 990 naar 981. De volgende zal van 980 naar 971 gaan. Maar niet ingelogde MovieMeter gebruiken is niet aan te raden. Schadelijk voor je geestelijk welzijn.
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
Ok John Miltonhet is iets lastiger als je het niet intensief volgt, merk ik.
John Milton
-
- 24220 messages
- 13385 votes
No worries Dick2008, morgen is het gesneden koek. Film Pegasus presenteert er voor nu steeds tien, en we tellen omhoog van nummer 1000 naar de Nummer 1. Op het eind wanneer het spannend wordt gaat hij vaak naar updates van 5 klasseringen. bijvoorbeeld 50, 49, 48, 47, 46.
Je zult hoe meer updates er langs komen, steeds meer patronen gaan herkennen. Sommige films hebben best veel nominaties, maar bij de meesten wat lager in de lijst. En daar boven kan dan een artyfarty film staan waar beduidend minder mensen op hebben gestemd, maar die wel allemaal in hun top 20 of top 50 hadden, waardoor hij alsnog hoog komt.
Wat de Icheckmovies lijst betreft, die update ik zoveel mogelijk. Maar aangezien we nu pas 20 titels hebben kan ik An Elephant Sitting Still niet nummer 981 geven, want ICM telt automatisch; dat nummer krijgt hij pas als alles erop staat. Is voor nu dus voornamelijk handig om te zien hoeveel je van de lijst tot nu toe gezien hebt.
Shaky
-
- 3735 messages
- 13044 votes
Ah we zijn al los, top! Tot nu toe 2 nominaties voorbij zien komen, verder de meeste films gezien. Een stuk of 3 zet ik er op mijn (fictieve) kijklijst.
Edit: niks fictief. Ik maak gewoon even een lijst aan in mijn profiel. Kom op zeg Shaky, dat is toch wel het minste dat je kunt doen.
DVD-T
-
- 15565 messages
- 3123 votes
Ook op Letterboxd zijn we los.
9/20 gezien. Leuk om Pig in de lijst tegen te komen. Lore en Black Sunday al jaren in bezit op Blu-ray. Echter nog geen zin in gehad om ze te gaan kijken.
oup
-
- 587 messages
- 3181 votes
Ah nice we zijn gestart!
9/20 gezien. 2 nominaties.
Mooi dat La Jaula de Oro er voor het eerst in staat! For Sama heb ik op een 4,0 staan, maar laten zitten ivm genre documentaire. Had met mijn hulp dus nog wat hoger kunnen staan.
Aantal titels zijn mij onbekend. Zo heb ik echt nog nooit van La Maschera del Demonio gehoord. Klinkt interessant! Le Passé staat mij al geruime tijd aan te gluren op HBO Max.
schram101
-
- 16683 messages
- 2293 votes
weer verdwenen films zijn wat lastiger te actualiseren dan de nieuw toegevoegde, heb ik begrepen; daardoor loopt dat niet altijd helemaal gelijk. Je kunt natuurlijk een videoland proefabo'tje nemen? 
Heb ik. Maar je bedoeld Cinemember denk ik? Misschien eens leuk ja. Wel handig in dat geval een wat titels tegelijkertijd te kunnen zien dan. Ik ga het eens in de gaten houden!
John Milton
-
- 24220 messages
- 13385 votes
Heb ik. Maar je bedoeld Cinemember denk ik? Misschien eens leuk ja. Wel handig in dat geval een wat titels tegelijkertijd te kunnen zien dan. Ik ga het eens in de gaten houden!
joolstein
-
- 10829 messages
- 8915 votes
11/30 gezien Geziene films van 20-30; Un Prophète (4) & Moon (2,5)
Geen eigen nominaties
Un Long Dimanche de Fiançailles is zo'n film die al heel lang op mijn nog te kijken lijst staat maar waarvan het op één of andere manier niet van komt
John Milton
-
- 24220 messages
- 13385 votes
Ook deze derde batch 9/10, het wordt traditie. Dit keer geen enkele nominatie van mij, al zitten er met Moon, Un Long Dimanche de Fiançailles, The Wizard of Oz en Mildred Pierce wel een kwartet 4* waarderingen van me bij.
Met dit tempo ligt Mildred er de volgende keer uit, dat zou zonde zijn, want dat is wel degelijk een erg sterke film.
Gezien: 27/30
Verzilverde nominaties: 5
Dievegge
-
- 3170 messages
- 8192 votes
Een goed begin, met meteen 9/30 titels waarop ik gestemd heb. Ik denk dat het de eerste keer is dat ik op No. 1000 gestemd heb. Aangename verrassingen: From Here to Eternity, La Maschera del Demonio, Die Fetten Jahre Sind Vorbei.
Gezien: 27/30
DVD-T
-
- 15565 messages
- 3123 votes
15 uit 30 gezien.
Uit mijn toplijst komt Brooklyn al voorbij. Best wat plekken gezakt. Prachtfilm.
nathaniel177
-
- 574 messages
- 2726 votes
Killer Joe, Hoera!!
verder 11/30 gezien.