- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- MovieMeter top 1000 project - Editie 2023
MovieMeter top 1000 project - Editie 2023
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
Ik ben gewoon een gevoelige jongen, als ik drama films kijk moet ik altijd huilen. Ik kan er ook niks aan doen....
Ik begrijp je wel want dat heb ik ook maar je bedoelt de huildrama's, tragedies. Want ik heb toch ook wel drama's in mijn toplijst en dat is vaak het tegenovergestelde van actiefilms. Zo heb ik een aantal biografische films erin staan vaak met muziek maar ook romantische drama's of het speelt tijdens de oorlog.
Genre-indeling is heel moeilijk, vaak hebben we het op de site hier over ook gehad dat het wat te beperkt is maar voor de overzichtelijkheid is het wel beter.
Disney-films kunnen vaak heel sentimenteel zijn op sommige momenten dus die heb altijd gemeden en later wel bekeken maar meestal bleef het toch bij één keer.
Edit: trouwens er zijn ook mensen (op de site) die zijn nog veel gevoeliger en die vinden het heerlijk om te huilen bij films. En waarom niet? huilen is ook gezond om afvalstoffen uit je lichaam te krijgen. Films roepen nou eenmaal emoties op.
IH88
-
- 9727 messages
- 3182 votes
Vandaag een film waardoor ik waarschijnlijk definitief niet meer serieus wordt genomen als filmkenner/liefhebber/criticus. Maar goed, dat werd ik sowieso al niet
.
In the Heights (Film, 2021) - MovieMeter.nl
Zomers plezier. Daar zijn we denk ik met z'n allen nu wel aan toe. En In the Heights geeft dat. Zon, hitte, lekkere muziek, fijne dansscenes, een aardig verhaal en ja, ook mooi vrouwen. Niet onbelangrijk
. Zet deze film op als je een slechte dag hebt gehad, en je wordt spontaan vrolijk. En dat is ook belangrijk. Zware dramafilms met een boodschap kunnen geweldig zijn, maar soms wil je gewoon een film waar het plezier vanaf spat.
IH88
-
- 9727 messages
- 3182 votes
Het is nog helemaal geen zomer joh
Nee. Volgende week...
Kondoro
-
- 11519 messages
- 2861 votes
Ja man, Antarctica is er niks bij volgende week
John Milton
-
- 24220 messages
- 13385 votes
Vandaag een film waardoor ik waarschijnlijk definitief niet meer serieus wordt genomen als filmkenner/liefhebber/criticus. Maar goed, dat werd ik sowieso al niet
.
Was net niet wat ik hoopte, maar kon er alsnog 4* aan kwijt. 
IH88
-
- 9727 messages
- 3182 votes
tbouwh
-
- 5809 messages
- 5400 votes
.
Ah, mooi, dan stop ik ook 
clubsport
-
- 3813 messages
- 6941 votes
Nog even twee mensen taggen die misschien mee willen doen clubsport Paalhaas
Vind het altijd wel moeilijk om een volgorde van voorkeur te geven , Ik zal eens kijken maar ik beloof niks
Sanderkeuh
-
- 582 messages
- 2953 votes
Uit het topic van 2019, mijn lijstje van films die wat meer aandacht verdienden. Hadden een plaatsje in mijn top 500 maar kwamen niet in de uiteindelijke lijst.
Mijn goede voornemen was toen om zeker de Dollars trilogy, Lost Highway en Mulholland Drive te bekijken.
En Zack Snyder's Justice League, maar alleen die laatste is (nog?) niet gelukt..
De persoonlijke lijstjes bekijk ik liever nadien maar elk zijn ding
Mijn nieuwe lijst is nog in de maak.
EDIT: en nu metalfist (waarschijnlijk) niet meer mee doet, toch nog eens The Way Way Back ook extra in de spotlight zetten. 
Kondoro
-
- 11519 messages
- 2861 votes
Lethal Weapon en deel twee heb ik ook toegevoegd nu aan mijn top 250, en ook 'The Crow' staat er bij mij nu in. Waanzinnige films.
Kondoro
-
- 11519 messages
- 2861 votes
EDIT: en nu metalfist (waarschijnlijk) niet meer mee doet, toch nog eens The Way Way Back ook extra in de spotlight zetten.
Hij gaf in ieder geval bij mij aan op Letterboxd dat hij zich niet meer aangetrokken voelt voor deze site noch de toplijst.
John Milton
-
- 24220 messages
- 13385 votes
Jammer, wel een user die ik hier mis. Helaas, maar het is zoals het is.
Sprak zijn 04:30 in-de-morgen-brein, in welklinkend rijm
IH88
-
- 9727 messages
- 3182 votes
Oeh, wel jammer van Metalfist. En een klap voor The Warriors (Film, 1979) - MovieMeter.nl. Maar goed, misschien bedenkt hij zich nog. En anders moet iemand anders de The Warriors eer hoog houden
.
Tanguy
-
- 455 messages
- 2052 votes
Ik zal ook mijn lijstje insturen dit jaar. Zeer recent twee films gezien die ik met 5* heb beoordeeld, een beoordeling die ik niet snel weggeef. Toevallig zijn beide films afkomstig van een vrouwelijke regisseur. Iets waar ik niet altijd op let maar toch ook iets wat veel in de aandacht is de laatste tijd, zeker gezien de recente S&S lijst. Ik ben benieuwd of die invloed ook in deze lijst naar voren zal komen.
Kondoro
-
- 11519 messages
- 2861 votes
Jammer, wel een user die ik hier mis. Helaas, maar het is zoals het is.
Het is oprecht verdrietig om te lezen dat hij een poging waagde weer te kijken op deze site maar, gelijk weer was afgeschrikt. Er is niks veranderd in de tussentijd, is dat een falend beleid of gewoon kieskeurigheid? Ik weet het antwoord wel.
IH88
-
- 9727 messages
- 3182 votes
Het is oprecht verdrietig om te lezen dat hij een poging waagde weer te kijken op deze site maar, gelijk weer was afgeschrikt. Er is niks veranderd in de tussentijd, is dat een falend beleid of gewoon kieskeurigheid? Ik weet het antwoord wel.
Zeker. Nou ja, misschien wil hij toch nog zijn lijst (oud of nieuw) inleveren als we hem lief aankijken
.
Kondoro
-
- 11519 messages
- 2861 votes
Zeker. Nou ja, misschien wil hij toch nog zijn lijst (oud of nieuw) inleveren als we hem lief aankijken
.
Wellicht als meer mensen hem contacten zodat hij ziet dat hij gemist wordt
.
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
Ik mis trouwens zoiets als een blog bij mijn naam. Dus mensen als het je niet interesseert gewoon mijn berichten negeren.
Even weer verder met mijn blog. 
Dat ook vaak goed verhaal maar vraagt ook concentratie dan maar beter weer een verstand op nul film, dit is voor mij de laatste tijd vroeger keek ook graag naar een romantisch drama maar daar heb nu geen fut meer voor. Bovendien zijn we nu gehaast, we hebben minder tijd dat speelt allemaal weer een rol.
Bijvoorbeeld All That Heaven Allows (Film, 1955) dat was in de jaren 80 één van mijn lievelingsfilms, niet veel meer van over.
Zie hier eigenlijk ook alweer een aanvulling Opvallende leeftijdsverschillen acteur en personage - Film: Cast en crew - filmforum . Een komische of actiefilm, popcornvermaak, ontspanning (Grease, North by Northwest) wat maakt die leeftijdsverschillen nou uit maar bij een serieuze film, een dramafilm, inspanning, ga ik er al gauw een punt van maken, zo van lekker geloofwaardig allemaal weer.
IH88
-
- 9727 messages
- 3182 votes
Pâfekuto Burû (Film, 1997) - MovieMeter.nl
https://static1.cbrimages.com/wordpress/wp-content/uploads/2020/07/perfect-blue.jpg
Eindelijk gezien in de afgelopen twee jaar, en wat een film! Perfect Blue staat altijd wel in de top 1000 dus ik ben een beetje laat op het (film)feestje, maar gelukkig kan ik dat voor deze editie rechtzetten. Intrigerend en ongrijpbaar zoals alleen de beste anime films kunnen zijn, met schitterende animatiebeelden en veel flair.
Perfect Blue is zeker geen film voor iedereen (hoewel iedereen deze film zou moeten zien), maar dit soort films maken de top 1000 zo de moeite waard. Want dit was een tip van voorgaande edities.
ikkegoemikke
-
- 3449 messages
- 4885 votes
Pâfekuto Burû (Film, 1997) - MovieMeter.nl
(afbeelding)
Eindelijk gezien in de afgelopen twee jaar, en wat een film! Perfect Blue staat altijd wel in de top 1000 dus ik ben een beetje laat op het (film)feestje, maar gelukkig kan ik dat voor deze editie rechtzetten. Intrigerend en ongrijpbaar zoals alleen de beste anime films kunnen zijn, met schitterende animatiebeelden en veel flair.
Perfect Blue is zeker geen film voor iedereen (hoewel iedereen deze film zou moeten zien), maar dit soort films maken de top 1000 zo de moeite waard. Want dit was een tip van voorgaande edities.
Ik ben niet echt een anime-fan, maar deze heb ik pas een paar maanden geleden gezien en vond deze verre van slecht. 
Kondoro
-
- 11519 messages
- 2861 votes
Ik moet ook meer anime films kijken, heb er nog een berg liggen die ik wil zien en deze schuif ik even iets naar boven.
Ik heb wel één anime film in mijn top 250 staan, en dat is "Sutorenjia: Mukô Hadan". Hij staat bij mij op plek 203. Mocht je die nog niet gezien hebben IH88 en ikkegoemikke, dan is dat mijn tip aan jullie
.
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31148 messages
- 5448 votes
Met mezelf er bij zitten we ondertussen aan 9 lijstjes. Toch een mooie start, want veel lijstjes zullen pas komende weken ingestuurd worden veronderstel ik.
Met de eerste editie deden er 37 mensen mee, dat aantal is gestegen de voorbije jaren. Ook als we met minder zijn dan voorbije jaar, hoop ik dat er minstens 40 mensen deelnemen. Dat zorgt sowieso voor een boeiende en gevarieerde top 1000.
Ik heb ook een nieuwsbericht opgestuurd zodat de top 1000 wat extra reclame krijgt.
IH88
-
- 9727 messages
- 3182 votes
Nou ja, ik keek net even bij de berichten van de Top 1000 2021, en twee jaar geleden had je rond deze tijd 7 lijstjes. Toen kwamen er in de laatste week 30 bij haha. Dus die 40 deelnemers gaat wel lukken heb ik zo'n gevoel. Hopelijk blijft het nieuwsbericht wel even vast staan op de hoofdpagina, want anders is het binnen een paar uur al niet meer te zien.
-
- 31148 messages
- 5448 votes
Het is de bedoeling dat het bericht een paar dagen vast staat, zodat het idd niet meteen wegzakt bij elk nieuw bericht.
Kondoro
-
- 11519 messages
- 2861 votes
We hebben ook Theunissen en alexspy zover gekregen om mee te doen. Die vullen nu mooi de gaten op die de users hebben achtergelaten die zijn vertrokken van deze site.
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
Het is de bedoeling dat het bericht een paar dagen vast staat, zodat het idd niet meteen wegzakt bij elk nieuw bericht.
Hopelijk werkt het op deze manier.
Regelmatig hier wat posten helpt misschien ook (dus bij deze
dat is net als bij films die steeds bovenaan de updates staan dat trekt wel aandacht).
40 is niet zoveel (wel natuurlijk als je dat allemaal in 1 keer moet verwerken) (maar als er teveel meedoen kan de lijst misschien weer wat te eenzijdig worden wat dat betreft door MM Top 250-lijst toch al een beetje het geval is. Die lijst is nu eenmaal net als het stemmen op films een belangrijk onderdeel van de site).
Brix doet niet mee, dat vermoeden had ik al. Van Bobbejaantje acht ik de kans wel groot en van Mescaline denk ik niet.
Het is ook niet niks zo'n favorietenlijst maken. Voor mij het moeilijkste ooit gedaan op deze site (jarenlange voorbereiding). Al was het toevoegen van films ook iets van dat ik al gauw had van hou er maar mee op.
John Milton
-
- 24220 messages
- 13385 votes
Eindelijk gezien in de afgelopen twee jaar, en wat een film! Perfect Blue staat altijd wel in de top 1000 dus ik ben een beetje laat op het (film)feestje, maar gelukkig kan ik dat voor deze editie rechtzetten.
-
- 31148 messages
- 5448 votes
Voorlopig staat die op plaats 1936, maar er kan nog veel veranderen.