• 178.061 movies
  • 12.206 shows
  • 33.976 seasons
  • 647.065 actors
  • 9.371.759 votes
Profile

MovieMeter top 1000 project - Editie 2023

mjk87 (moderator films)

• 14514 messages
  • 4511 votes

Mijn nummer 1 flink gezakt. Niet onverwacht want alle films van PTA fors gezakt, zijn hoogstgenoteerde Magnolia zal ook wel uit de top 20 verdwijnen. Kan nog niet een pijl erop trekken wat straks in de Top 100 en Top 10 gaat staan.

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

Lijst bijgewerkt, nog 100 titels te gaan!

Zo te zien zit hier geen enkele film meer bij die ik lager dan 4* heb gegeven, 7/10 films heb ik ook zelf genomineerd. Ik vind het jammer dat Fargo uit de top 100 is, dat is echt wel een dierbare film voor me (Jáááh). En North By Northwest daalt ook flink zeg, al staat hij nu wel dichter bij waar ik hem zelf had staan. Wel goed om te zien dat Melancholia best stevig op zijn plek blijft.

https://i.pinimg.com/736x/85/7f/cc/857fcc40b1594d9665ea0b5f26a50a76--blu-ray-movies-pancake.jpg"...are you saying you did not vote for me...."

@Film Pegasus met een te overzien aantal titels up your sleeve, heb je een plan over hoeveel dagen je dat 'uit wilt smeren' (like maple syrup on pancakes!), en welke dag de laatste titels gaan vallen? Of is dat nog onzeker, of een verrassing?

Gezien: 854/900

Verzilverde nominaties: 267

Sanderkeuh

• 582 messages
  • 2953 votes

369/900 gezien (ietsje meer, aantal ervan zijn te lang geleden zonder stem)

& maar liefst 216 nominaties al langsgekomen, waarvan de hoogste mijn #1 Boyhood op plaats 189 in de lijst kwam.

Uit mijn top 25 zijn er 14 nog niet genoemd, 2 ervan gaan ook niet komen (The Way Way Back en The Crow), maar ik heb er zeker nog een aantal af te vinken.

Van sommige films verrast het me echt dat ze laag scoren. The Master in slechts 7 lijstjes terwijl de meeste Paul Thomas Anderson films het anders wel goed doen.

Van anderen verrast het me dat ze zó hoog op de lijst komen, Only God Forgives en nu mother! bijvoorbeeld. In maar liefst 24 lijstjes en de helft van de stemmers hebben deze in hun top 100.

Niets mis mee hoor, gewoon verrassend voor mij. Nightcrawler op 101 vind ik ook verrasend hoog terwijl hij in mijn top 100 staat.

Reminder voor mezelf... North By Northwest moet echt op de goeie-voornemens-voor-volgende-editie-lijst... Op letterboxd staat mijn teller op 2415 films, bij Alfred Hitchcock... 0...

Over de zakking van The Tree of Life (& andere films) had ik nog de bedenking dat die hoog scoorden toen ze uit kwamen, maar in de loop der jaren wellicht wat uit het geheugen gaan van de stemmers en daardoor zakken in de lijstjes? Los van de deelnemers die er nu niet bij zijn natuurlijk, 1.000 punten maakt véél verschil.

Birdman bijvoorbeeld is bij mij gezakt van 125 naar 179 en zal zonder herziening waarschijnlijk alleen maar verder zakken.

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

@Sanderkeuh, dat is niet erg, voor de meeste filmliefhebbers geen vervelend klusje om te ontdekken. Ik zou beginnen met enkele films uit de bovenste twee rijen. Misschien niet Psycho als eerste. North by Northwest of Rear Window, wellicht? Kies vooral iets dat je zelf leuk lijkt

https://i.ibb.co/tHDmYKw/Hitch.jpg

Pieter Montana

• 6678 messages
  • 2286 votes

North by Northwest voor de eerste keer uit de top 100...(en dat terwijl Eva Marie Saint vandaag haar 99ste verjaardag viert!)

Sanderkeuh

• 582 messages
  • 2953 votes

Dank voor de tips John Milton North By Northwest en Vertigo spreken mij het meest aan, gevolgd door Rear Window en Rope. De rest spreekt me op zicht niet direct aan, maar als de anderen me bevallen is het leuk om nog "meer van het goede" te hebben.

Voor deze editie had ik prioriteit gegeven aan Sergio Leone en wat dieper te graven bij David Lynch. Beiden hebben mijn lijst gehaald.

Ik zie trouwens net dat ik The Guest vergeten ben dit jaar en dat hij nu ook de top 1000 niet gehaald heeft (vorig jaar #616)... Is het te laat om nog aanpassingen in te dienen, Film Pegasus?

Nuja, als The Neon Demon (ook vergeten!) de top 100 haalt is er misschien nog hoop voor The Guest...

Cikx

• 2120 messages
  • 1083 votes

Na 2 maanden hooikoorts denk ik eindelijk af te zijn van dat gesnotter, kom ik op het briljante idee om nummertje 306, Close (Film, 2022) , op te zetten.

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

Close mijn #3 van 2022 bedoel je. What were you thinking... Als het daar staat is het hoe dan ook een tranendal, Cikx

DVD-T

• 15565 messages
  • 3123 votes

Lijst bijgewerkt.

619/900 gezien.

IH88

• 9727 messages
  • 3182 votes

John Milton wrote:

(quote)
Editie 2013: 25 - Editie 2015: 15 - Editie 2017: 13 - Editie 2019: 42 - Editie 2021: 57

Echt een shocker inderdaad, zelfs al waren er tekenen. Misschien komen we zo 2001 wel tegen, op plek 104. En het rondje erna Mulholland Dr. op plaats 97.

Overigens is Climax ook gedaald, alleen TToL schrikbarend veel meer. Die heeft #15 en #13 gestaan....

Ja, de val van The Tree of Life doet een beetje denken aan de daling van Persona. Stond in 2015 en 2017 nog 21ste en 22ste, en zelfs in 2019 nog 58ste. In 2021 125ste en nu 128ste.

Het goede nieuws voor beide films is dat dit wel zo'n beetje de ondergrens is denk ik. Ze zullen eerder weer stijgen dan dalen.

IH88

• 9727 messages
  • 3182 votes

Sanderkeuh John Milton Beginnen jullie over Hitchcock te ouwehoeren? Dan begint mijn enthousiasme toe te nemen haha. Ik heb 41 films van Hitchcock gerangschikt Sander, dus daar moet wel wat tussen zitten lijkt me . Ranked: Alfred Hitchcock Movies, a list of films by IH88

https://i.imgur.com/UkIOjLK.jpg

Mijn favoriete 'Hitch' films verschillen niet zoveel van die van JM. The 39 Steps is ook een soort veredelde James Bond film. Maar dan uit 1935. Erg leuk. Met Frenzy liet Hitchcock zien het nog niet verleerd te zijn in 1972. To Catch a Thief is een heerlijke zomeravond film met Grace Kelly, Cary Grant, prachtige locaties en een luchtig misdaadplot.

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

Het is jammer dat je hier destijds niet aan deel hebt kunnen nemen man:

-EYE en UvA geven vijfdelige cursus The Hitchcock Touch

-The Hitchcock Touch | Eye Filmmuseum

Dat was supertof om te doen, had je vast mooi gevonden.

TornadoEF5

• 5616 messages
  • 1726 votes

Over Hitchcock gesproken, gisteren mijn zesde gezien: Strangers on a Train. Ook wederom 4.0* gegeven. Eerder al North by Northwest (4.0*) en Rope (4.0*) gezien en een stukje langer geleden ook Psycho (4.5*), Vertigo (4.5*) en Rear Window (4.5*) gezien. Ik vind het alle zes goede films en niet zo ver van elkaar liggen, maar Rear Window is mijn favoriete Hitchcock voorlopig. Uit de top 1000 moet ik nog The Birds, Dial M for Murder, The Man Who Knew Too Much, Notorious en Rebecca zien. To Catch a Thief, Shadow of a Doubt, The 39 Steps en The Lady Vanishes lijken mij verder ook wel een must om vrij snel eens gezien te hebben. De man heeft veel goede films gemaakt blijkbaar.

chevy93

• 12753 messages
  • 1323 votes

Mooi dat Climax zo hoog staat. Heb deze i.h.k.v. Noé's nieuwe film (die ik overigens vooralsnog geskipt heb) in de bioscoop kunnen aanschouwen. Geweldige film!

Ook wel verrast door de hoge positie van Aftersun. Geweldig film hoor (stond bij mij op 186 ofzo), daar niet van.

TornadoEF5

• 5616 messages
  • 1726 votes

Blok 1: 150-141

Niet gezien: Le conseguenze dell'amore en Metropolis

Gestemd op: Star Wars, Elephant, Manchester by the Sea, Solyaris en Sin City

Stemmen: Star Wars (4.0*), Elephant (4.0*), Manchester by the Sea (4.5*), Jurassic Park (4.0*), Solyaris (4.0*), Sin City (5.0*), Snatch (2.0*) en My Neighbor Totoro (4.0*)

Toffe blokje. Elke 4.0* film had eigenlijk wel in mijn lijst gekund eigenlijk. Jurassic Park zit wel zeer ver in mijn geheugen en zou ik eens opnieuw moeten zien.

Blok 2: 140-131

Niet gezien: Burning en Nuovo Cinema Paradiso

Gestemd op: Spring Breakers, Aftersun en Festen

Stemmen: Spring Breakers (5.0*), Aftersun (4.5*), Festen (4.0*), The Usual Suspects (1.0*), There Will Be Blood (3.0*), Blue Velvet (2.5*) en The Grand Budapest Hotel (3.5*)

Ik ben geen grote Wes Anderson fan maar van The Grand Budapest Hotel kun je niet anders dan zeggen dat het een goede film is, ook al ligt het me niet helemaal. Ook van PTA zal ik wellicht nooit fan worden. The Usual Suspects vind ik gewoon echt geen goede film. Blue Velvet is al lang geleden. De twee ongeziene films wil ik heel graag ook nog eens zien hier.

Blok 3: 130-121

Niet gezien: The Return

Gestemd op: La haine, Whiplash, True Romance en Paris, Texas,

Stemmen: La haine (4.5*), Raiders of the Lost Ark (3.0*), Persona (3.5*), Whiplash (4.5*), True Romance (4.0*), Into the Wild (2.0*°), The Departed (4.0*), Die Hard (3.0*) en Paris, Texas (4.0*)

The Return moet ik nog zien en wil ik ook graag eens zien. La haine uiteraard een memorabele film die in het geheugen blijft, en duidelijk ook nog steeds erg relevant vandaag. Persona was ik niet zo onder de indruk van maar is toch wel een groeier. Ik zie de aantrekkingskracht van de film wel. The Departed moet ik dringend herzien en had ook wel mijn lijst kunnen halen. Die Hard en Raiders of the Lost Ark zouden ook wel een herziening kunnen gebruiken, zeker de laatste. Was ik destijds niet zo onder de indruk van, maar moest ook nog wennen aan Indiana Jones daar. Enige film die ik echt al jaren en altijd zwaar overschat vond is Into The Wild, ik vind die hier gewoon niet thuishoren.

Blok 4: 120-111

Niet gezien: Das Boot

Gestemd op: Paths of Glory, The Lion King, Climax en Joker

Stemmen: Paths of Glory (4.5*), The Lion King (4.0*), Joker (4.0*), Climax (4.5*), Jaws (3.0*), Under The Skin (2.5*), Gladiator (4.0*), The Tree of Life (2.0*) en Back to the Future (3.0*)

Net zoals Raiders of the Lost Ark zouden Back To The Future en Jaws bij herziening naar 3.5* kunnen gaan, allemaal ook vrij lang geleden gezien. Geen fan van Under The Skin en zoals eerder gezegd The Tree of Life. Op Gladiator had ik ook kunnen stemmen, bij de andere 4*+ films heb ik dat ook effectief gedaan. Das Boot wil ik ook graag eens zien.

Blok 5: 110-101

Niet gezien: The Deer Hunter

Gestemd op: Midsommar, Memento, Fargo en Nightcrawler

Stemmen: Midsommar (5.0*), Memento (4.0*), Fargo (4.0*), Nightcrawler (4.5*), Melancholia (3.5*), Birdman or (The Unexpected Virtue of Ignorance) (3.5*), Platoon (2.5*), Mother! (3.0*), North by Northwest (4.0*)

North by Northwest had er ook wel kunnen instaan bij mij. Verder niet zo heel veel te zeggen over dit blokje. Melancholia zou misschien van een herziening kunnen profiteren. Platoon heb ik onlangs gezien maar was ik geen fan van. En Aronofsky is altijd wel een beetje hit or miss, Mother! voelt tegelijkertijd als beiden aan. Het gevoel van paranoia en obsessie weet Aronofsky perfect te verfilmen, maar ik ben geen fan van zijn bijbelse connecties en dergelijke.

Op naar de top 100!

438/900

Ik heb 78 geziene films nodig uit de top 100 om 2021 te evenaren (en meer om beter te doen). Uit de editie van 2021 heb ik er zeven niet gezien en Boogie Nights viel al uit de top 100. Geen idee of er een ongeziene nieuwkomer is in de top 100, maar anders lijkt het erop dat ik zestien films meer gezien zal hebben deze editie tegenover de editie van twee jaar geleden (532 tov 516 nu).

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

Ik ga er ook even vanuit dat ik de top 100 allemaal gezien heb. Van de 2021 editie is #381 mijn hoogst genoteerde ongezien film: Long Day's Journey Into Night, en de eerste daarna komt op #452 pas.

Uit die editie zag ik er (inmiddels) 939, als er geen ongeziene verrassingen in de top 100 staan zou ik dit jaar op 954 uitkomen, 15 meer dus. Al ben ik van plan om The Lighthouse nog te kijken als het lukt, dus dan zou ik op 955 uitkomen.

maxcomthrilla

• 15578 messages
  • 2842 votes

Film Pegasus Wat een feest weer dit tweejaarlijkse hoogtepunt, eeuwige dank!

De alternatieve films lijken het soms wat moeilijker te hebben, maar over het algemeen echt een schitterende lijst! Vooral mooi om te zien hoe verschillende genres en continenten kriskras door elkaar staan.

Even wat observaties:

#975 Running Scared

Heerlijke actiefilm, zoals al werd opgemerkt lijkt dit genre het dit jaar goed te doen. Fijn, dat men zijn neus hier niet voor ophaalt.

#974 Un Long Dimanche de Fiançailles

Met een cinematografie om u tegen te zeggen!

#957 Pather Panchali

Zo laag??? Kunnen we deze niet inruilen voor het oubollige Casablanca in de Top 100?!

#927 Promising Young Woman

Dat eerste uur is echt zo formidabel gedaan. Origineel, speels en uitdagend. Had in mijn lijst moeten staan....

#900 Der Himmel über Berlin

Geloven we niet meer in sprookjes op Moviemeter? Glad vergeten om hem in mijn lijst op te nemen.

#879 Pieles / Skins

Fijne verrassing!!!

#827 Y Tu Mamá También

Flink gedaald

#787 Crank: High Voltage

Lekkerrrrrrr!

#765 Kûkai / Legend of the Demon Cat

Niet verwacht dat deze de lijst zou halen.....

#608 Les Amants du Pont-Neuf

Een van de mooiste stills in dit topic, complimenten Stijn!

#589 Aoi Haru / Blue Spring

Ai, weer eentje die ik vergeten ben in mijn lijst. Note to myself: eerder beginnen!

#547 Eden Lake

Fijn dat hij erbij is, deze verontrustende film ingeklemd tussen 2 prachtige Medems.

#530 Babyteeth

Dit zei mij echt helemaal niets, gelijk bekeken. Zeker de moeite waard.

#528 Apocalypto

Begint stiekem een steeds grotere guilty pleasure te worden. Magisch avontuur door de jungle!

#462 Survive Style 5+

Fijn, dat deze briljante actie komedie weer in de lift zit.

#443 Good Time

Snel op mijn kijklijst hiermee!

#436 Everything Everywhere All at Once

De meest overschatte film van het afgelopen jaar krijgt hier gelukkig minder liefde. Swiss Army Man is veel leuker! Typisch een film voor mensen die nog een hoop ''gekke'' Japanse films in hebben te halen.

#428 Under the Silver Lake

Snel zien!

#374 Mysterious Skin

Hoogste positie ooit, terecht want nog steeds erg indrukwekkend!

#329 Le Mépris

Waarom staat dit nog steeds niet ieder jaar in de Top 100???

#277 The Lighthouse

Ik hou van vuurtorens, maar dit is licht overschat hoor.

#254 Cloverfield

Mist nogal eens in toplijsten net als bv. American Psycho.

Fijn dat we hem hier ondanks zijn historisch lage positie wel op waarde schatten!

#228 Wind River

Ik voel de waardering voor deze niet helemaal.

#226 Citizen Kane

Wat zijn we ineens fantastisch vooruitstrevend. Klasse!!!

#220 Ai no Mukidashi / Love Exposure

Fijn dat deze film steeds meer aan populariteit wint, met de rest van Shion Sono`s bizarre oeuvre in het kielzog.

#209 Life of Brian

Monty Python begeeft zich deze keer op de goede weg.

#184 Werckmeister Harmóniák

Blij dat dit in onze Top 250 staat!

#161 Zodiac

Leuk filmpje, maar beetje overdreven dit niet?!

#146 Jurassic Park

Dino`s Forever! Dik jeugdsentiment.

#138 There Will Be Blood

Geen best jaar voor PTA. The Master vond ik echt een boutfilm. Hier kan ik ook niet heel rouwig om zijn.

#117 The Tree of Life

Auw! Dit doet echt wel even pijn...

#103 Mother!

Handhaaft zich keurig in de top van de lijst.

oup

• 587 messages
  • 3181 votes

IH88 wrote:

(quote)

Ja, de val van The Tree of Life doet een beetje denken aan de daling van Persona. Stond in 2015 en 2017 nog 21ste en 22ste, en zelfs in 2019 nog 58ste. In 2021 125ste en nu 128ste.

Het goede nieuws voor beide films is dat dit wel zo'n beetje de ondergrens is denk ik. Ze zullen eerder weer stijgen dan dalen.

Persona stond bij mij op plek 20, heel veel meer kan ik niet doen Over de gehele linie scoort Bergman minder deze editie, als ik zo even vluchtig kijk. Dit jaar 8 stuks in de lijst. In 2021 stond hij er 9 keer in. Nattvardsgästerna (1963) , vorige editie op plek 547, heeft het niet gered. Dat is wel opvallend.

madmadder

• 371 messages
  • 3057 votes

Nog even de administratie bijwerken voor we de top100 induiken.

Gezien: 576/900

Nomi's: 212

edit: wel verrassend van Nattvardsgästerna (1963) inderdaad. Toch één van mijn favoriete Bergmans en redelijk hoog in mijn lijst.

TornadoEF5

• 5616 messages
  • 1726 votes

oup wrote:

(quote)

Persona stond bij mij op plek 20, heel veel meer kan ik niet doen Over de gehele linie scoort Bergman minder deze editie, als ik zo even vluchtig kijk. Dit jaar 8 stuks in de lijst. In 2021 stond hij er 9 keer in. Nattvardsgästerna (1963) , vorige editie op plek 547, heeft het niet gered. Dat is wel opvallend.

Over het algemeen doet Bergman het wel vrij oké in deze poll. Er zijn andere bekende regisseurs die het met minder moeten stellen. Kurosawa gaat bijvoorbeeld nu wel van 5 naar 6, maar dat is toch vrij weinig voor een man van zijn kaliber en reputatie (hoewel dat ook deels mijn schuld is). Onlangs wel Seven Samurai voor het eerst gezien, en ik ben zeker van plan om meer te kijken (ook van Bergman van wie ik enkel Persona zag tot dusver).

Dievegge

• 3170 messages
  • 8193 votes

Jaws eindigt op 111 en twee deelnemers hadden hem op 111. De haai houdt van eentjes.

TornadoEF5

• 5616 messages
  • 1726 votes

Blok 100-91

Niet gezien: La Notte en Mad Max: Fury Road

Gestemd op: Bin-jip, Titanic en The Wolf of Wall Street

Stemmen: Aliens (4.0*), Trainspotting (2.0*), Bin-jip (5.0*), Portrait de la jeune fille en feu (3.5*), The Wolf of Wall Street (4.5*), Titanic (4.0*), Inception (2.0*), The Dark Knight (3.0*)

Verrassend om nu al The Dark Knight en Inception te zien, maar daar treur ik niet om. Tof om Titanic en Bin-jip terug in de top 100 te zien. Voor Titanic ook de eerste keer dat hij boven Inception en The Dark Knight staat (buiten dan in 2013 voor de eerste). Aliens is ook een film die ik dringend eens moet herzien, alles van Aliens en Predator kijken (of terug kijken) staat al even op de planning maar is er nog niet van gekomen. Met een frissere herinnering zou die wel terug in mijn lijst kunnen komen.

madmadder

• 371 messages
  • 3057 votes

Grappig, ik vond Portrait de la Jeune Fille en Feu (2019) echt wel een goede film, maar niet genoeg voor een plekje in mijn lijst, maar als ik al die hoge noteringen zie heb ik toch het idee dat ik iets gemist heb toen ik 'm keek.

Bin-Jip, Fury Road en La Notte mijn nominaties dit rondje. Die laatste was lang de hoogst geplaatste film uit de 2021-lijst die ik nog niet gezien had, maar ik vond 'm zo enorm geweldig toen ik 'm zag dat-ie nu nagenoeg in mijn top10 staat.

Dievegge

• 3170 messages
  • 8193 votes

Even m'n administratie bijwerken t.e.m. #101:

Gezien: 839/900

Gestemd: 157/900

Ik zal dus hoger uitkomen dan bij de vorige editie, ongeveer op het niveau van 2019.

Van de nummers 100-91 heb ik alles gezien, maar op niks gestemd.

Brave-Neo

• 607 messages
  • 1827 votes

Voor mij een goed begin van de laatste 100 films:

Blok 100-91

Niet gezien: Trainspotting en La Notte

Mijn nominaties:

Inception ( 1e film uit mijn top 10), The Wolf of Wall Street, Bin-jip, Mad Max: Fury Road, Aliens

Fisico

• 10039 messages
  • 5398 votes

771/920

270 nominaties

maxcomthrilla

• 15578 messages
  • 2842 votes

Bin-jip lekker constant!

Verrassend, Dogville & The Thing zitten nog altijd in het vat.

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

Lijst bijgewerkt

Alles gezien van de laatste 2 blokjes, en 13 nominaties. Niets te klagen zou je zeggen. Toch, meewarig zie ik toe hoe mijn teerbeminde #2, mijn wonderschone American Honey weer 18 plekken daalt. Dit wordt enigszins gecompenseerd door MEIN FÜHRER... I CAN WALK!!!! die vanuit zijn rolstoel met geheven hand de top 100 binnenmarcheert (vergeef me dat beeld, opleidingsdeformatie) en mijn andere grote liefde Portrait de la Jeune Fille en Feu die wederom een indrukwekkende stijging doormaakt. En ik ben wel verrast dat TDK daalt, prima verder (ik had hem ook lager), maar ik ben wel ietwat verbaasd. Geinig ook dat beide Nolans onder elkaar staan.

Gezien: 874/920

Verzilverde nominaties: 280

Nog niet gezien? kijktip voor volgende editie. En nee, het is geen romcom.

https://cached-images.bonnier.news/gcs/bilder/epi-30-dn/UploadedImages/2016/12/1/d6999f1e-ff44-4bf1-bda5-c2f0d51273b9/bigOriginal.jpg

American Honey (2016), te zien op Mubi met gratis proefabo.

Theunissen

• 12268 messages
  • 5513 votes

Die is inderdaad even mooi in de Top 100 gekomen en het is tevens de hoogste notering ooit

https://25.media.tumblr.com/tumblr_lzvdpx1WY31qcay1ao1_500.gif

Hetzelfde geldt natuurlijk voor "The Exorcist (1973)" (nog nooit in de Top 100 gestaan) met een headbangende (na circa 0:37 min) Linda Blair.

https://media3.giphy.com/media/v1.Y2lkPTc5MGI3NjExMG95OTB2YTc1cXV4ZGRoaWoxcDRidTZpd3R0MTZjN3JkaDNkM24wZSZlcD12MV9naWZzX3NlYXJjaCZjdD1n/xT9KVjBI3W2283URdm/giphy.gif

SergioMalick

• 1230 messages
  • 1833 votes

Prachtig werk weer deze lijst, bedankt users en organisator.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.