• 177.969 movies
  • 12.204 shows
  • 33.972 seasons
  • 646.997 actors
  • 9.371.006 votes
Profile

MovieMeter top 1000 project - Editie 2023

joolstein

• 10828 messages
  • 8912 votes

288 /620 Geziene films van 610-620; Revenge (3*), A Quiet Place (3,5*), Dances with Wolves (3*)

Eigen nominatie; Geen

Nominaties uit mijn lijst; 52/450

madmadder

• 371 messages
  • 3054 votes

359/630 gezien

Nominaties: 109

Laatste blokje een aantal nomi's van me die ik echt als heel grote persoonlijke favorieten zie. Fijn dat Mysterious Skin het nog zo ver heeft geschopt na die 1000e plek op een gegeven moment. Verder The Fly, Beyond the Black Rainbow (staat klaar om te herzien) en The Cook, The Thief enz. Get Out is misschien geen top100 bij me, maar nog steeds wel een zekerheidje voor mijn lijst.

Grappig wel dat ik nu standaard 7,8,9 films per blokje heb gezien, maar het eerste blokje waarbij ik alles heb gezien moet nog voorbijkomen.

joolstein

• 10828 messages
  • 8912 votes

294 /630 Geziene films van 620-630; Get Out (3*), What's Eating Gilbert Grape (3,5*), Beyond the Black Rainbow (2*)

Eigen nominatie;

The Cook, the Thief, His Wife & Her Lover; Eén van de twee Peter Greenaway's uit mijn lijst Bijzondere eigenzinnige kijkervaring, Een zwarte komedie, een luguber sprookje en een bizar liefdesdrama over perversie en waar kannibalisme en pure schoonheid met elkaar worden gecombineerd.

The Fly; De remake van Cronenberg overtreft het origineel door uit te pakken met lekkere gore praktische effecten

Herutâ Sukerutâ; Visueel erg mooi verhaaltechnisch voor mij minder pakkend dan 'Black Swan' of 'The Neon Demon' Toch goed voor een plaatje in mijn lijst!

Nominaties uit mijn lijst; 55/450

kaketoe

• 827 messages
  • 1708 votes

Izgnanie (Film, 2007) stond nog nooit zo hoog

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Ik loop bijna een week achter. Toch redelijk wat nominaties van mij, had ik niet direct verwacht:

Hellraiser (Film, 1987): horrorklassieker en denk dat bepaalde fans die terecht ook wat meer naar boven hebben gekregen. Ik ben trots op jullie joolstein en Shaky

Ratatouille (Film, 2007): tja gewoon leuk

Das Cabinet des Dr. Caligari (Film, 1920): gelukkig heb ik die goed hoog gezet, zo hoog heeft die kennelijk nog niet gestaan

The Birds (Film, 1963): mijn favoriete Hitchcock

The Night of the Hunter (Film, 1955): ok ik wist niet dat die zo werd gesmaakt, nice

West Side Story (Film, 1961): een van de musicals die ik wel kan hebben

A Quiet Place (Film, 2018): is bijna een moderne silent, een van de spannendere en originele horrors van de afgelopen jaren, wordt precies ook erg door niet-horrorfans goed gesmaakt

Tanguy

• 455 messages
  • 2051 votes

Veel nominaties van mijn kant bij de afgelopen 20 films met Revenge, Before Midnight, Rashômon, Mysterious Skin en The Fly.

Dog Day Afternoon heb ik tijdens de bekendmaking gezien, maar zou waarschijnlijk ook op mijn lijst zijn beland.

196/630 gezien

Shaky

• 3735 messages
  • 13044 votes

alexspyforever wrote:

Hellraiser (Film, 1987): horrorklassieker en denk dat bepaalde fans die terecht ook wat meer naar boven hebben gekregen. Ik ben trots op jullie joolstein en Shaky

Als klein menneke heb ik deze op videoband opgenomen. Wat was ik onder de indruk, wat een geweldige film. Daar begon mijn liefde voor horrorfilms. Heb toen vrij snel daarna de filmposter gekocht en die hing ik dolgelukkig op mijn slaapkamerdeur. Ik was toen al een raar mannetje, mijn moeder heeft heel wat afgefronst met haar wenkbrauwen.

De film kwam overigens uit toen ik nog niet bestond, dus helaas nooit in zijn prime kunnen meemaken. Pff, prime, who am I kidding. Deze film raakt nooit uit zijn prime!

ikkegoemikke

• 3449 messages
  • 4883 votes

Blok 381 t/m 390 : 8 gezien en 2 nominaties : "Before Midnight (2013)" en "A Quiet Place (2018)"

Totaal gezien : 421/620

Totaal # Nominaties : 110

Ook ik heb "A quiet Place" hoog in mijn lijstje staan. Mijn zoontje van 11 had een logeerpartijtje thuis met 2 vriendjes. En ze vroegen me een goede horror op te zetten. Deze had ik dan maar gekozen want dan kon ik die ook nog eens zien. Toegegeven, het komt maar langzaam op gang en die constante stilte werkte denk ik die knapen op de zenuwen. Maar eens de actie begon, was het muisstil en zaten ze op het puntje van hun stoel te gapen naar het scherm De soundbar zorgde nog voor een extra dimensie. Er waren momenten dat ik vreesde dat de ramen eruit zouden vliegen Kortom, een verdiende hoge plaats in mijn lijst.

Ik vraag me af waarom ik "Revenge" niet heb opgenomen in mijn lijst

Vandaag nog gekeken : "Ascenseur pour l'échafaud (1958)"

Dus : Totaal gezien : 422/620

ikkegoemikke

• 3449 messages
  • 4883 votes

Blok 371 t/m 380 : 9 gezien en 3 nominaties : "What's Eating Gilbert Grape (1993)", "Get Out (2017)" en "The Fly (1986)"

Totaal gezien : 431/630

Totaal # Nominaties : 114

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Verder nog gezien

In the Name of the Father (Film, 1993): verplichte kost om te kijken toen ik op school zat, zo waren er nog wel enkele, waardoor ik toch een beetje een afkeer heb gekregen van gevangenisfilms, gene slechte film dat niet

Eden Lake (Film, 2008): ok ik zal mijn mening maar voor mij houden wat deze miskleun betreft

28 Days Later... (Film, 2002): twijfel wel vaker of ik nu deze heb gezien of 28 weeks later, het is kennelijk toch 28 days, goedkoop en saai niks voor mij

The Wicker Man (Film, 1973): vraag maar aan John Milton wat ik ervan vond, hij heeft me deze ooit aanbevolen, de sadist

Henry: Portrait of a Serial Killer (Film, 1986): erg goed, beetje wat Angst had moeten zijn en zonder irritante voice over

The Longest Day (Film, 1962): weet niet meer of ik deze ooit helemaal heb uitgekeken, erg lang geleden

Der Name der Rose (Film, 1986): vond ik als kind vrij eng, geen idee hoe ik die nu zou ervaren

The Sound of Music (Film, 1965): haha ik wist het wel dat dit een favoriet van Dick2008 zou zijn, zijn absolute nr 1 wel wel, ok ja ik vond die als kind wel fijn en ikkegoemikke ook wel al durft hij dat nog niet toe te geven

Don't Look Now (1973): een horrorfilm maar ik zie weinig horrorfans die deze hebben genomineerd, nuja het is ook eerder een drama en veel te langdradig

Pirates of the Caribbean: Dead Man's Chest (2006): de eerste overbodige sequel

Zombieland (Film, 2009): geen verrassing dat de hoogste notering van Kondoro komt, te flauw voor comedy, te braaf voor een horror

Sleepy Hollow (Film, 1999): niet kwaad maar Burton maakt er net wat teveel comedy van

Aladdin (Film, 1992): vanaf deze begon het nogal bergaf te gaan met Disney, die genie is zo irritant

E.T. the Extra-Terrestrial (Film, 1982): volgens mij heb ik deze veel te laat gezien, geen nostalgie te rapen voor mij, typische Spielberg meuk

The Elephant Man (Film, 1980): ook erg lang geleden dat ik die nog heb gezien, niet slecht en een van de enige Lynch films die wel te begrijpen valt

Misery (Film, 1990): had ik misschien nog kunnen nomineren, vond die destijds wel spannend

The Butterfly Effect (Film, 2004): zou ik vroeger wel hebben genomineerd, maar zo een film die heel fijn is de eerste keer, maar al snel van zijn kracht verliest bij een herziening

The Bridge on the River Kwai (Film, 1957): nog zo een oorlogsfilm waarvan ik me wel vat van herinner maar te lang geleden

Perfume: The Story of a Murderer (Film, 2006): hm wel ik heb het boek ooit voor school moeten lezen, als niet fervent lezer vond ik het een bijzonder en sterk verhaal, de film ben ik minder enthousiast over, heb ik zelfs niet helemaal uitgekeken

Dolls (Film, 2002): och f* neen dit is een andere Dolls, deze heb ik niet gezien

Harry Potter and the Prisoner of Azkaban (Film, 2004); moest de ooit meekijken met neefje en nichtje toen die nog klein waren, fantasy is leuk maar niet HP

The Evil Dead (Film, 1981): klassieker en voor zijn tijd was het goregehalte erg hoog. Van dit soort splatter waarbij het eerder komisch wordt dan eng ben ik geen fan (al bestaan er wel uitzonderingen)

Amadeus (Film, 1984): best te pruimen

The Blair Witch Project (Film, 1999): de film die een strontvervelende trend startte en voor korte tijd mensen nog wist wijs te maken dat het allemaal echt was, goedkoper en slechter dan dit kan een horrorfilm niet zijn, een herziening vorig jaar was een schromelijke vergissing

Coco (Film, 2017): met vrienden gezien vond deze eigenlijk best wel fijn

I Saw the Devil (Film, 2010): ikmoest even controleren of ik deze had gezien en ja hoor, het was die erg lange film die steeds maar weer in herhaling viel met een kat en muisspelletje van veel geweld, ik vond het een kwelling omdat het op den duur zo vreselijk saai werd

V for Vendetta (Film, 2005): waar ging dit nu ook weer over, ik herinner me vooral dat ik me verveeld heb

Star Wars: Episode VI - Return of the Jedi (Film, 1983): had ik al gezgd dat SW nooit mijn ding was zelfs niet als kind, kan er verder niks meer over zeggen

Rain Man (Film, 1988): ooit gezien maar te lang geleden

Avatar (Film, 2009): nog zo een kwelling van 3 uur, Dancing with the Smurfs

Revenge (Film, 2017): gelukkig niet al te veel van de vaste horrorklanten die deze in hun lijst hebben gezet, ik zou oprecht geschokt zijn

Moulin Rouge! (Film, 2001): ik heb em gezien en vond em ok

Dances with Wolves (Film, 1990): toch een film die ik vroeger heel goed vond, misschien moet ik die toch eens herzien

Helter Skelter (Film, 2012): het mag vreemd klinken maar ik heb deze ooi gezien, dat zal wellicht door de hoordraft en Onderhond komen, vraag me niet meer waar die over gaat

Get Out (Film, 2017): ach ja die film van Jordan Peele die je zelfs als niet-horrorfan moest gezien hebben, want het had een concept dat we nog niet eerder hadden gezien of was het nu een soort politieke boodschap, nu goed hoog deja vu gehalte als je al bepaalde oudere films met een gelijkaardig thema hebt gezien, langdradig

The Fly (Film, 1986): de style over substance remake zoals we dat wel vaker zien bij Cronenberg, geef mij het origineel maar

Theunissen

• 12268 messages
  • 5513 votes

"Hellraiser (1987)" moet ik misschien eens herzien, heb ik destijds in de jaren 80 gehuurd, maar komt bij mij niet verder dan 3,0*.

Zelf vind ik "Hellbound: Hellraiser II (1988)" (3,5*) de beste film uit de reeks. O.a. vanwege de doctor.

https://media.tenor.com/mt_sqEgFvagAAAAd/hellraiser-doctor.gif

"Hellraiser III: Hell on Earth (1992)" (2,5*) heb ik nog in de bioscoop gezien tijdens de horrornacht (samen met "Braindead", "Candyman" en "Henry: Portrait of a Serial Killer").

Wat betreft Hellraiser had ik wel een zwak voor Clare Higgins:

https://64.media.tumblr.com/f933df2bb9edc9699265dd7f3591edc6/tumblr_oox4bmvKtx1rp0vkjo1_500.gif

ikkegoemikke

• 3449 messages
  • 4883 votes

alexspyforever wrote:

The Sound of Music (Film, 1965): haha ik wist het wel dat dit een favoriet van Dick2008 zou zijn, zijn absolute nr 1 wel wel, ok ja ik vond die als kind wel fijn en ikkegoemikke ook wel al durft hij dat nog niet toe te geven

Lol.

Nee serieus. Ik heb altijd een bloedhekel gehad aan deze film. Als ze me vragen welke film de meest ergerlijke film allertijden is, dan is binnen de microseconde deze film mijn antwoord. Ik heb het ooit de beste horror genoemd. De enigste film waar ik de rillingen van krijg en oprecht misselijk van word

Film Pegasus (moderator films)

• 31144 messages
  • 5447 votes

Ik ben ook fan van de film. Dus terecht dat die in deze top 1.000 zit!

https://i0.wp.com/bamfstyle.com/wp-content/uploads/2020/12/VonTrappFlap-MAIN2.jpg?ssl=1

madmadder

• 371 messages
  • 3054 votes

Jaa, Tetsuo. Ik ben van plan om in het najaar een Tetsuo-tattoo te laten zetten.

ikkegoemikke

• 3449 messages
  • 4883 votes

Blok 361 t/m 370 : 9 gezien en 4 nominaties : "Hardcore Henry (2015)", "The Machinist (2004)", "Kimssi Pyoryugi / Castaway on the Moon (2009)" en "Incendies (2010)"

Totaal gezien : 440/640

Totaal # Nominaties : 118

De enige uit dit blokje films die ik niet heb gezien is "A Hidden Life (2019)". Die staat hier al heel lang te wachten op een kijkbeurt. 't Is misschien omdat deze ook bijna 3 uren duurt dat ik het voor me uitschuif

John Milton

• 24220 messages
  • 13385 votes

Lijst bijgewerkt

6 JM nomi's afgelopen twee blokjes. Toch maar goed voor de positie van AHL dat ik die nog mee heb kunnen pakken tbouwh, of niet?

Izgnanie en mysterious skin zag ik nog niet. Liggen allebei klaar, maar vooral naar de eerste zeer benieuwd.

Gezien: 594/640

Verzilverde nominaties: 133

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Theunissen wrote:

"Hellraiser (1987)" moet ik misschien eens herzien, heb ik destijds in de jaren 80 gehuurd, maar komt bij mij niet verder dan 3,0*.

Zelf vind ik "Hellbound: Hellraiser II (1988)" (3,5*) de beste film uit de reeks. O.a. vanwege de doctor.

(afbeelding)

"Hellraiser III: Hell on Earth (1992)" (2,5*) heb ik nog in de bioscoop gezien tijdens de horrornacht (samen met "Braindead", "Candyman" en "Henry: Portrait of a Serial Killer").

Wat betreft Hellraiser had ik wel een zwak voor Clare Higgins:

(afbeelding)

Bij mij staat de 2de ook iets hoger maar eigenlijk kan ik ze moeilijk los zien van elkaar, vormen gewoon 1 sterk geheel.

Pieter Montana

• 6678 messages
  • 2286 votes

Film Pegasus wrote:

Ik ben ook fan van de film. Dus terecht dat die in deze top 1.000 zit!

Ik roep regelmatig "Come out of that water at once!". Maar zelden begrijpt men de referentie

DVD-T

• 15565 messages
  • 3123 votes

Lijst bijgewerkt

Fijn om te zien dat Castaway on the Moon zijn stijging blijft doorzetten .

406/640 gezien.

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Dk2008 wrote:

Oei, 437. The Birds (Film, 1963) nu al. Wel weer wat gestegen met twee jaar terug. Ik heb mijn top 4 Hitchcock allemaal in mijn lijst ,The Man Who Knew Too Much (1956)(938) is al sinds een paar jaar afgevallen, ondanks Doris Day/James Stewart wil die toch niet meer echt. Eens zien of ik toch weer een top 5 weet samen te stellen. The Birds staat het hoogst, daarna North by Northwest, daarna Topaz (deze film doet het bij veel mensen niet goed), als laagste Psycho.

Dit is de twaalfde film uit mijn lijst die het gehaald heeft.

I.p.v. The man who knew too much (1956) nu op 5 To catch a thief (1955). Hoewel (nog) niet voldoende voor mijn favoriete top 250 sluit het wel goed aan bij,

Dk2008 wrote:

The Birds en North by Northwest dan wel die zijn grappig en visueel ook mooi. Dat het oude films zijn doet er niet toe.

joolstein

• 10828 messages
  • 8912 votes

300/640 Geziene films van 630-640; Tetsuo (2,5*), Incendies (3,5*), Natural Born Killers(4*),Edward Scissorhands (4*)

Eigen nominatie;

The Machinist; Brad Anderson is een beetje een manusje van alles maar toch vooral een Tv-serie regisseur, ook niet de slechtste maar het komt er niet altijd even goed uit. Bij deze genomineerde ging alles goed vandaar dat het een plekje in mijn lijst verdiende!

Hardcore Henry; Erg gave film! Wel een typisch generatiekloof gevalletje Wie zweert bij oude films of rustige beelden die inzoomen op hoofden, insekten of natuur-omgevingen, die zal waarschijnlijk niet gauw zitten te wachten op deze hyper-first person shooter beelden. Maar ik vond het heerlijk! Ook is dit een typische one-hit-wonder (al moet de tijd dit nog uitwijzen) Regisseur Ilya Naishuller maakte hierna namelijk een nette standaard Hollywood -film.

Nominaties uit mijn lijst; 58/450

Onderhond

• 87594 messages
  • 12837 votes

Gezien: 574/640 (89.69%)

Favorieten: 114/574 (19.86%)

Ugh: 124/574 (21.60%)

Redelijk op schema zo te zien, vrees alleen dat het aantal duds groter zal zijn dan het aantal favorieten. Vorige editie was dat nog netjes gelijk.

Shaky

• 3735 messages
  • 13044 votes

Sinds de start van deze Top 1000 presentatie heb ik een stuk of 10 films gekeken uit de gepresenteerde lijst die ik nog nooit eerder zag. Vrijwel enkel voldoendes uit kunnen delen, lekker.

IH88

• 9727 messages
  • 3182 votes

Fijn blokje. Rec heeft het deze keer net niet gehaald. Was één van de laatste afvallers. The Raid blijft een geweldige actiefilm.

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Dk2008 wrote:

De eerste twee edities heb ik het nog intensief gevolgd daarna niet meer, behalve dat het te moeilijk was heb ik nooit mee willen doen omdat het niet "loonde" dat laatste is dit keer niet anders. Ik schat in dat slechts 10 van 250 films het eindresultaat halen (films die in de eindlijst voorkomen en die ik gezien heb, dit aantal zal wel een stuk hoger zijn, ik denk 50 of meer.

Gaap, gaapgaap. De eerste helft zit nog vol verrassingen maar wordt nu toch wel minder. Veel films van edties 2019, 2021 met plaatsverandering. Ook ondanks duizenden oude films op de site zijn het toch weer de bekendere titels die straks zullen volgen maar goed misschien heb ik het mis en volgt toch nog een verrassing.

joolstein

• 10828 messages
  • 8912 votes

305/650 Geziene films van 640-650; Serbuan Maut (3*), Fish Tank (4*), The Killing of a Sacred Deer (2,5*)

Eigen nominatie;

À l'Intérieur (2007) Met een film van Alexandre Bustillo, en Julien Maury in mijn top 10 is het niet gek dat ook hun debuutfilm erin staat! De Amerikanen brengen heel wat horrorfilms uit de Fransen deden dat wat minder maar met wat algauw New French Extremity werd genoemd waren het bijna allemaal opvallend goede films! Deze kent een simpel verhaaltje maar het is hier om de gore en bloed te doen! En daar levert voldoende van!

[Rec] (2007) Een Mockumentary verzandt nogal eens in documentary; pratende hoofden over een zaak maar de interessante (gruwel)gedeeltes worden weggelaten want dat kost kijkers. Niet als de opnameknop van Jaume Balagueró en Paco Plaza is ingedrukt!

Nominaties uit mijn lijst; 60/450

Film Pegasus (moderator films)

• 31144 messages
  • 5447 votes

Dk2008 wrote:

(quote)

Gaap, gaapgaap. De eerste helft zit nog vol verrassingen maar wordt nu toch wel minder. Veel films van edties 2019, 2021 met plaatsverandering. Ook ondanks duizenden oude films op de site zijn het toch weer de bekendere titels die straks zullen volgen maar goed misschien heb ik het mis en volgt toch nog een verrassing.

Misschien kan je wel tips opdoen, want je hebt 'maar' 775 films gezien. Het is in elk geval een zeer gevarieerde lijst, dus misschien zit er wel wat bij dat je ook leuk gaat vinden. En je weet maar nooit of er nog verrassingen komen!

ikkegoemikke

• 3449 messages
  • 4883 votes

Blok 351 t/m 360 : 8 gezien en 3 nominaties : "Le Salaire de la Peur (1953)", "City Lights (1931)" en "À l'Intérieur (2007)"

Totaal gezien : 448/650

Totaal # Nominaties : 121

Ook nog gekeken :

- "The last Picture Show". Nu zal ik als Theunissen klinken Ik was aangenaam verrast om Cybill Shepherd in Eva-kostuum te zien. Ik vond het redelijk gewaagd voor een film uit 1971. Wat me opviel, was dat de jonge Jeff Bridges verstaanbaarder was dan de oudere versie

- "A hidden life". Toch maar door de zure appel gebeten en deze bijna 3 uur durende film gekeken. En het was inderdaad nogal zuur. Mooie beelden van de Oostenrijkse bergomgeving. Maar het verhaal werd zo uitgerokken. Was hiervoor nu echt 3 uur nodig? En die opeenvolging van korte fragmentjes. Vermoeiend!

Kortom :

Totaal gezien : 450/650

IH88

• 9727 messages
  • 3182 votes

Ja precies. Zoveel films die ik nog moet zien, dat maakt de top 1000 ook zo interessant. De verrassing zit hem nu nog vooral in de eventuele nieuwe films.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.