- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- MovieMeter top 1000 project - Editie 2023
MovieMeter top 1000 project - Editie 2023
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
Dat hoop ik ook, ook oude films die er nog niet eerder hebben ingestaan of weer een re-entry maken.
(IMDb is wel steeds matiger geworden. In het verleden kon je nog wel filteren op korte, lange films, series, genres....met Dark Passage (Film, 1947) (Zie trouwens het verschil in aantal stemmen bij IMDb en hier) precies 6300 votes. Best weinig maar ik kijk liever dezelfde films gewoon vaker. (Dit is mijn voornemen ook geweest sinds 2010 op deze site).
horizons
-
- 5687 messages
- 2402 votes
Fijn blokje. Rec heeft het deze keer net niet gehaald. Was één van de laatste afvallers. The Raid blijft een geweldige actiefilm.
The Raid ben ik volgens mij vergeten. Deel 2 staat er wel in. En REC moet ik toch maar een keer gaan kijken.
IH88
-
- 9727 messages
- 3182 votes
The Raid ben ik volgens mij vergeten. Deel 2 staat er wel in. En REC moet ik toch maar een keer gaan kijken.
The Raid 2 staat er bij mij ook netjes in.
https://i.pinimg.com/originals/1c/91/2a/1c912abc2fd55ea979bfdd5ecc5ec67c.gif
Theunissen
-
- 12268 messages
- 5513 votes
- "The last Picture Show". Nu zal ik als Theunissen klinken
Ik was aangenaam verrast om Cybill Shepherd in Eva-kostuum te zien. Ik vond het redelijk gewaagd voor een film uit 1971.
Mooie filmperiode die jaren 70, je had ook nog eens een Package deal met Cybill Shepherd en Kimberly Hyde (die was ook best leuk).
Aan Cybill Shepherd moest ik toevallig afgelopen zaterdagnacht denken, toen ik de Western / Erotiek film "Hot Spur (1968)" (die film heeft "alexspyforever" afgelopen mei laten toevoegen op MovieMeter
) heb gekeken en waarin ik hoofdrolspeelster Virginia Gordon op haar vond lijken.
Virgina Gorden:
https://cdn1.aznude.com/virginiagordon/hotspur/gordon-spur-n-01.jpg
Cybill Shepherd:
https://cdn1.aznude.com/cybillshepherd/thelastpictureshow/cybill_shepherd_da94db.jpg
DVD-T
-
- 15565 messages
- 3123 votes
Lijst bijgewerkt
415/650 gezien. Toch nog meer films in het afgelopen jaar gezien dan gedacht. Nocturnal Animals wil ik binnenkort gaan herzien. Ik was na het kijken helemaal ontdaan van wat ik zojuist zag. Erg sterke film. Ook The Cranes are Flying recent gezien. Erg mooi. The Northman was een belevenis in de bios. Alleen jammer dat de mensen waarbij ik in de zaal zat, een heel ander type film hadden verwacht. En dan nog Licorice Pizza 
John Milton
-
- 24219 messages
- 13383 votes
IMDb is wel steeds matiger geworden. In het verleden kon je nog wel filteren op korte, lange films, series, genres....
IMDb: Advanced Title Search - IMDb
Ik zal ICM straks ook bijwerken, eerst naar de fysio, ik lijk wel 80.
IH88
-
- 9727 messages
- 3182 votes
IMDb: Advanced Title Search - IMDb
Ik zal ICM straks ook bijwerken, eerst naar de fysio, ik lijk wel 80.
https://media.tenor.com/QBKuJWjApbMAAAAM/up-carl-fredrickson.gif
oup
-
- 587 messages
- 3181 votes
Ondertussen afgevinkt:
827. Y Tu Mamá También (2001) - 4,0
523. Anchiporuno (2016) - 3,5
361. Tetsuo (1989) - 3,0
Totaal gezien 368/650 en 121 nominaties.
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
Ok in dat geval 4,659 (Feature Film/TV Movie/Documentary/Video)
John Milton
-
- 24219 messages
- 13383 votes
Alleen 2046 niet gezien, ligt wel klaar. Nominaties voor Le Salaire de la Peur en City lights, al staan er hier nog een paar bij, die ik best zou willen nomineren.
Gezien: 603/650
Verzilverde nominaties: 135
Ok in dat geval 4,659 (Feature Film/TV Movie/Documentary/Video)
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
Deze heb ik aangevinkt (Feature Film/TV Movie/Documentary/Video) en verder Restrict to Titles I've Seen en Adult Titles include.
John Milton
-
- 24219 messages
- 13383 votes
Ah ok, om op je ratings zonder shorts en series uit te komen, neem ik aan.
madmadder
-
- 371 messages
- 3054 votes
375/650 gezien
Nominaties: 115
Misschien ga ik toch wel in de buurt komen van mijn aantal afgevinkte films op de 2021-lijst. Heb er nu telkens 9 gezien en sowieso bij de bovenste 150 zit er waarschijnlijk nauwelijks nog een film die ik niet zag.
Uit het laatste blokje vooral blij met The Raid, wat een heerlijke actiefilm blijft dat. The Killing of a Sacred Deer maakte ook erg veel indruk de eerste keer dat ik 'm zag, maar zou ik eigenlijk nog eens moeten zien, ben benieuwd of mijn hoge cijfer dan blijft staan. Ik zie ook dat ik Rec best hoog had geplaatst, maar vandaag de dag zou ik een plek rond 450 logischer vinden.
Sinds de bekendmaking van de top1000 is begonnen al 30+ films gezien, ik zit er lekker in. Al zal vanaf komend weekend de Tour de France wel roet in het eten gaan gooien wat betreft film kijken.
Ik hoop wel dat het lukt om één filmpje per dag te blijven zien.
stephan-0115
-
- 1358 messages
- 2200 votes
319/650 gezien. In 2019 kwam ik uit op 567 en in 2021 op 569, dus het wordt lastig om de score te verbreken. Al kom ik nu vermoedelijk wel in de zone dat ik het gros heb gezien.
IH88
-
- 9727 messages
- 3182 votes
Zo, dat is een flinke daling voor Raging Bull. Maar een mooie stijging voor Zwartboek.
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
o, wake up 350. Zwartboek (Film, 2006) maar bij mij niet zo hoog plaats 243.
De dertiende film uit mijn lijst die het gehaald heeft. 
joolstein
-
- 10828 messages
- 8911 votes
308/650 Geziene films van 650-660; The Bourne Identity (3,5*), Hereditary (2,5*), Funny Games(2,5*)
Eigen nominatie; Geen
Nominaties uit mijn lijst; 60/450
cinemanukerke
-
- 1819 messages
- 1036 votes
Ergens in een bureautje op het Vlaamse platteland. 18.44 h in de namiddag. Zwaarbewolkt, 80% kans op regen.
Blokken 351-500 (aantal gezien : 244/650)
Einde examens voor mijn huisgenoten. Ik had een feestje gepland. Er is veel schoon volk over de vloer gekomen de laatste dagen (om een paar favorieten te noemen : Blow up, Moulin rouge, Millennium mambo), sommigen had ik vergeten uit te nodigen (Mississippi burning, verdomme !) en anderen stonden op mijn zwarte lijst maar dat kon de pret niet drukken. Op het einde rookten we de vredespijp en zongen : we are the champions. Iedereen wint bij de top 1000. Net zoals bij de verkiezingen ...
Opmerking : Je kan met 8 lijstjes nog steeds op een nr 361 geraken. Het heeft moed voor mijn nominaties. Zoals onze Dirty Harry zou zeggen : Do you feel lucky, punk ?
Sanderkeuh
-
- 582 messages
- 2953 votes
In spanning afwachten of The Way Way Back een spectaculaire stijging of een spectaculaire daling gemaakt heeft…
In mijn lijst na herziening gestegen tegenover 2021.
The Raid 2 vond ik stuk beter dan de eerste, maar beiden hebben mijn lijst gehaald. Net als Dredd trouwens, wat qua setting wel héél dicht aanleunt bij de eerste Raid.
Ik geniet sowieso van de lijst en de zorgvuldig gekozen screenshots. 
ikkegoemikke
-
- 3449 messages
- 4883 votes
Blok 341 t/m 350 : 8 gezien en 4 nominaties : "Funny Games (1997)", "The Breakfast Club (1985)", "12 Years a Slave (2013)" en "The Bourne Identity (2002)"
Totaal gezien : 458/660
Totaal # Nominaties : 125
En de volgende 2 heb ik ook nog afgevinkt : "Un Condamné à Mort S'est Échappé ou Le Vent Souffle Où Il Veut (1956)" Een film waarvan de titel al een spoiler van formaat is en waarin het hoofdpersonage eigenlijk al verklapt waar hij mee bezig is en wat er gaat gebeuren. En toch vond ik dit toch een interessante film. En ook "Fish Tank (2009)". Een rauw, lelijk beeld van een sociale wijk in Engeland waar de minderbedeelden van de bevolking gevestigd zijn. Een intrieste schets van de onderste regionen van de maatschappij. Doch, Mia's moeder was niet echt een Ma Flodder
Ik vond de afloop redelijk ontgoochelend echter.
Dus : Totaal gezien : 460/660
Kondoro
-
- 11519 messages
- 2861 votes
Ik heb beide delen weer erg trouw in mijn lijst staan. Wat een vette films zijn dat.
John Milton
-
- 24219 messages
- 13383 votes
Nominaties van mij voor Raging Bull, Hereditary en The Bourne Identity. Maar 12 years a Slave had mijn lijst ook zomaar kunnen halen. Funny Games prefereer ikzelf toch de Amerikaanse 'remake' van, en die had ik ook in mijn lijst. Praktisch hetzelfde, vooral een voorkeur voor hoe de acteurs hun rol invullen. Zwartboek kan ik ook waarderen, al heeft hij mijn lijst niet gehaald.
En The Raid is heerlijk. I agree. Moet deel 2 nog eens herzien, ik vond die wat tegenvallen bij de eerste kijkbeurt.
Gezien: 614/660
Verzilverde nominaties: 138
cinemanukerke
-
- 1819 messages
- 1036 votes
Zo, dat is een flinke daling voor Raging Bull. .
Raging bull zit in de hoek waar de klappen vallen, RB kreeg een stomp in de maag, RB ligt uitgeteld op de mat, RB bijna KO, RB moet terug overeind krabbelen, RB werpt de handdoek in de ring ... zo zou ik nog uren kunnen doorgaan (en dat doe ik ook tot grote wanhoop van mijn collega's !)
IH88
-
- 9727 messages
- 3182 votes
Ben benieuwd welke verrassingen er nog aan komen. Dat zullen dan vooral nieuwe films zijn. Maar ook films die enorm stijgen of dalen is leuk om te volgen.
IH88
-
- 9727 messages
- 3182 votes
The Breakfast Club trouwens herzien een paar weken geleden, en toch wel een hele fijne klassieker. Begon paar jaar geleden met een zuinige 3 sterren, maar nu al verhoogd naar 4 sterren. Wie weet over twee jaar in de lijst.
Fish Tank ook een mooie stijging. Zelf heb ik hem niet in mijn lijst, maar een geweldige film.
IH88
-
- 9727 messages
- 3182 votes
Tom Cruise heeft trouwens net gebeld. Hij wil jullie nogmaals bedanken voor jullie steun voor de Mission Impossible films
.
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
Er moet heel wat gebeuren wil ik editie 2013 - 175 films gezien overtreffen. Ook van de 13 films uit mijn lijst zitten er 11 in de tweede helft. Tot die tijd dan maar 
Shaky
-
- 3735 messages
- 13044 votes
Waarom kan ik de titel 12 years a slave niet meer lezen zonder de "onofficiële theme song" in mijn hoofd te horen?
. Vooral erg omdat het gewoon een sterke film is.....