- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- MovieMeter top 1000 project - Editie 2023
MovieMeter top 1000 project - Editie 2023
horizons
-
- 5688 messages
- 2406 votes
Er moet heel wat gebeuren wil ik editie 2013 - 175 films gezien overtreffen. Ook van de 13 films uit mijn lijst zitten er 11 in de tweede helft. Tot die tijd dan maar
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
Ja ik vind de presentatie te langzaam gaan. 9 juni waren de eerste tien films. (Ik kan begrijpen dat FP het druk heeft). Mocht ik over twee jaar weer meedoen/wordt het project weer gehouden, dan stuur ik mijn lijst in, maar ik zal het verder niet volgen. En pas als het project is afgelopen reageren.
ikkegoemikke
-
- 3449 messages
- 4886 votes
Ja ik vind de presentatie te langzaam gaan. 9 juni waren de eerste tien films. (Ik kan begrijpen dat FP het druk heeft). Mocht ik over twee jaar weer meedoen/wordt het project weer gehouden, dan stuur ik mijn lijst in, maar ik zal het verder niet volgen. En pas als het project is afgelopen reageren.
Raar. Ik vind net dat het nu op het juiste tempo gaat. In begin waren er 100 films voorbij voordat je het wist. Van mij mochten het gerust enkel 5 films per dag zijn. Dan duurde het rustig tot het einde van dit jaar
Dan zou ik tijd genoeg hebben om de niet geziene films af te vinken 
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
pas als het project is afgelopen reageren.
Goed dan doe ik dit wel.
Tanguy
-
- 455 messages
- 2052 votes
Precies, ik vind dit tempo ook ideaal. Niet te snel, waardoor de lijst met zorgvuldige aandacht gevolgd kan worden. 
madmadder
-
- 371 messages
- 3057 votes
Ik vind het ook helemaal prima, lekker veel tijd over om films te kijken.
In het weekend vind ik het wel leuk dat er wat meer blokjes langskomen, want dan zit ik zelf ook meer achter de computer.
Fisico
-
- 10039 messages
- 5398 votes
Yep, ik vinkte er intussen ook al tussen de 20-25 af. Precieze aantal ontgaat me een beetje 
Al durf ik wel al eens regelmatiger te refreshen en ben ik lichtjes ontgoocheld dat er geen nieuwe zijn, maar dat heeft dan met mijn ongeduld en hoog verwachtingspatroon te maken 
robertinho
-
- 1512 messages
- 2935 votes
The Breakfast Club trouwens herzien een paar weken geleden, en toch wel een hele fijne klassieker. Begon paar jaar geleden met een zuinige 3 sterren, maar nu al verhoogd naar 4 sterren. Wie weet over twee jaar in de lijst.
Fish Tank ook een mooie stijging. Zelf heb ik hem niet in mijn lijst, maar een geweldige film.
Ik zag 'm een jaar of vijftien geleden en vond 'm toen al niet zo boeiend, maar toen ie laatst in de herziening ging bleef daar helemaal niks meer va over. Strontvervelende film vond ik het.
Fisico
-
- 10039 messages
- 5398 votes
Ik hoopte overigens begin juni de 900 te halen, maar dat leek wat te optimistisch. Een 870 lijkt me realistischer te zijn. Ik verwacht alvast niet te veel ongeziene films meer.
Theunissen
-
- 12268 messages
- 5513 votes
Ik denk dat Film Pegasus bij "Rock Werchter" is en dat nu even wat rustiger is.
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31148 messages
- 5448 votes
Ik kreeg vooral de vraag om minder snel te gaan van veel gebruikers. Wat goed uitkomt met enkele drukke avonden. Dat maakt het juist wat spannender dan ineens de hele lijst te delen. Zo hebben mensen ook tijd om het blokje te bekijken en commentaar te geven.
Maar we zijn er bijna! 
-
- 31148 messages
- 5448 votes
Ik denk dat Film Pegasus bij "Rock Werchter" is en dat nu even wat rustiger is.
Geen Werchter dit jaar, enkel de Classic editie vorige week met Bruce Springsteen.
Dus komende dagen blijven er blokjes komen.
IH88
-
- 9727 messages
- 3182 votes
Oh wauw, the Worst Person in the World zo hoog en in 18 lijstjes. Ik klaag niet, uitstekende film.
Tanguy
-
- 455 messages
- 2052 votes
6 gezien uit het laatste blokje en maar liefst vier nominaties. 
joolstein
-
- 10829 messages
- 8915 votes
315/670 Geziene films van 660-670; Skyfall (3,5*), Escape from Alcatraz (3,5*), Repulsion (3,5*),La Piel Que Habito (2*), Toy Story (3*),Badlands (2,5*)
En nog een eigen nominatie; The Favourite; Sarah Churchill (Rachel Weisz) en haar nichtje Abigail Hill (Emma Stone) strijden om de gunst van de Koningin Anne (Olivia Colman) er kan er maar één de favoriet zijn! Door in dit kostuumdrama de dialogen en de personages, historisch onwaarschijnlijke sociale gedragingen te laten ondernemen, ontstaat er komische en bevreemdende taferelen. In één woord HEERLIJK!
Edit;
Tweede blokje 319/680 Geziene films van 670-680; Possession (2,5*),The Game (3,5*),Ben-Hur (4*)
Ook weer een eigen nominatie; Paterson; met daarin één week uit het leven van Paterson en meer is het niet Maar hoe komisch, weemoedig en wonderlijk kan het alledaagse leven soms zijn? Zolang regisseur Jim Jarmusch geen poging tot horror doet of Roberto Benigni uitnodigt, grote kans dat zijn films in mijn top-lijstje eindigen!
Nominaties uit mijn lijst; 62/450
Theunissen
-
- 12268 messages
- 5513 votes
Lekker dat "Repulsion" ook de Top 1000 heeft gehaald. Het nummer "Splattered Cadavers" blijft genieten en steeds als ik het nummer in de auto hoor, gaat het volume omhoog en ook de snelheid 
oup
-
- 587 messages
- 3181 votes
Zo, mooi zeg die hoge positie voor Verdens Verste Menneske (2021)! Benieuwd of we Doraibu Mai Kâ (2021) ook nog gaan zien.
Prima still bij Possession
Helaas zag ik ‘m pas na het inleveren van mijn lijst, anders had ik deze aan een hogere positie in de lijst kunnen helpen.
Hoogste positie ooit voor Umberto D. (1952) . Uitstekende zaak!
stephan-0115
-
- 1358 messages
- 2200 votes
A Woman Under the Influence. Ik word hier even keihard op de feiten gedrukt. Blijf de film maar uitstellen en uitstellen. Waarschijnlijk omdat de film zo in mijn straatje ligt dat ik bang ben om teleurgesteld te worden.
ikkegoemikke
-
- 3449 messages
- 4886 votes
Blok 331 t/m 340 : 8 gezien en 3 nominaties : "Escape from Alcatraz (1979)", "La Piel Que Habito (2011)" en "Toy Story (1995)"
Totaal gezien : 468/670
Totaal # Nominaties : 128
Blok 321 t/m 330 : 6 gezien en 2 nominaties : "Ben-Hur (1959)" en "Unforgiven (1992)"
Totaal gezien : 474/680
Totaal # Nominaties : 130
Blok 311 t/m 320 : 8 gezien en 0 nominaties
Totaal gezien : 482/690
Totaal # Nominaties : 130
madmadder
-
- 371 messages
- 3057 votes
Momenteel ben ik het werk van John Cassavetes via Mubi UK aan het ontdekken. Wat ik tot nu toe zag vond ik erg goed, maar A Woman Under the Influence moet ik nog. Erg veel zin in!
The Seventh Seal, Akira en Avalon waren mijn nomi's uit het laatste blokje.
Dievegge
-
- 3170 messages
- 8193 votes
Opeens zijn de jaren '50 daar, met drie zwaarmoedige films over ouderdom en dood.
IH88
-
- 9727 messages
- 3182 votes
Aah Paterson! Liefde op het eerste gezicht.
https://i.pinimg.com/originals/5e/1a/79/5e1a793c02ad968d10d5f621a45ce8b6.gif
IH88
-
- 9727 messages
- 3182 votes
Hoogste positie ooit voor Umberto D. (1952) . Uitstekende zaak!
Als iedereen die de film heeft genomineerd over twee jaar weer meedoet (en weer in zijn/haar lijst zet), dan gaan Umberto en zijn lieve hondje (en de prachtige Maria-Pia Casilio) nog verder stijgen. Want ik heb hem voor deze editie net te laat gezien.
-
- 31148 messages
- 5448 votes
Een laatste blokje voor vandaag, maar wel met een nieuwkomer! Morgen duiken we de top 300 in!
oup
-
- 587 messages
- 3181 votes
Lekker (divers) blokje met 7 nominaties 
Opvallend: ik wacht nog steeds op een 10/10 blok. Er piept nog steeds elk blok minimaal één film door die ik niet zag. Dit blok Close (erg benieuwd naar) en VVitch (nog geen prio gehad). Edit: ik zit uit m’n nek te kletsen. Blokje 330-321 zag ik volledig.
Marienbad had ik nu nog niet verwacht. Staat opvallend ‘laag’.
John Milton
-
- 24221 messages
- 13386 votes
Tempo = lekker.
Niets aan doen. Op een drukke dag als vandaag gaan er voor mijn smaak al best wat blokjes langs me heen, maar de andere dag vind ik hetzelfde tempo juist fijn. Prima dus 
19 nominaties bij de afgelopen 4 blokjes; best wat. Ik zag er geen enkele niet, en er zit veel moois bij. Helaas te gaar om erin te duiken na een werkdag als vandaag, en dat vind ik wel zonde. Hoop titels waar ik wel wat over wil zeggen.
Gezien: 654/700
Verzilverde nominaties: 157