• 177.983 movies
  • 12.204 shows
  • 33.973 seasons
  • 646.999 actors
  • 9.371.086 votes
Profile

MovieMeter top 1000 project - Editie 2023

DVD-T

• 15565 messages
  • 3123 votes

Lijst op LB bijgewerkt.

384/610 gezien.

Dievegge

• 3168 messages
  • 8192 votes

John Milton wrote:

Dat is wel het jammere aan nachtdiensten, al die tijd dat je wakker bent komen er geen updates.

Da's goed. Zo word je niet afgeleid van je werk!

IH88

• 9727 messages
  • 3182 votes

John Milton wrote:

Dat is wel het jammere aan nachtdiensten, al die tijd dat je wakker bent komen er geen updates. Toch kijk ik af en toe even, in de hoop dat FP toch gek genoeg is een blokje te posten.

En dat zal hij ook wel doen... Als JM slaapt. En nóg een, en nóg een....

Dat wordt straks weer wat met de horrorfilm challenge vanaf september. Zit je net aan je ontbijt, heeft JM door zijn nachtdiensten weer 20 registraties gedaan .

John Milton

• 24220 messages
  • 13385 votes

Kondoro

• 11519 messages
  • 2861 votes

John Milton wrote:

Dat is wel het jammere aan nachtdiensten, al die tijd dat je wakker bent komen er geen updates. Toch kijk ik af en toe even, in de hoop dat FP toch gek genoeg is een blokje te posten.

Misschien als je Pegasus heel lief aan kijkt, dat hij een keer eentje voor je in de nacht doet. Of je betaald hem gewoon wat extra centen, wat niemand hoeft te weten .

IH88

• 9727 messages
  • 3182 votes

Kick-Ass is trouwens ook een film die in 2017 en (volgens mij) in 2019 in mijn lijst stond, maar bij herziening toch eruit is gevallen. Nog steeds een leuke film, maar de nieuwigheid is eraf.

Dat zal bij All Quiet on the Western Front en The Fountain niet snel (nooit) gebeuren. Toppers.

chevy93

• 12753 messages
  • 1323 votes

John Milton wrote:

De oplossing lijkt me vrij simpel: pas kijken tijdens de nachtdienst.

Film Pegasus (moderator films)

• 31144 messages
  • 5447 votes

John Milton wrote:

Ik ben de Sint van Moviemeter.

Kondoro

• 11519 messages
  • 2861 votes

IH88 wrote:

Dat zal bij All Quiet on the Western Front niet snel (nooit) gebeuren. Toppers.

Welke van de honderd versies?

IH88

• 9727 messages
  • 3182 votes

Kondoro wrote:

(quote)

Welke van de honderd versies?

Die uit 1930 uiteraard. De film van vorig jaar is geweldig, maar kan toch niet in schaduw staan van zijn bijna 100 jaar oudere broer .

Kondoro

• 11519 messages
  • 2861 votes

IH88 wrote:

(quote)

Die uit 1930 uiteraard. De film van vorig jaar is geweldig, maar kan toch niet in schaduw staan van zijn bijna 100 jaar oudere broer .

Ik moet de twee oudjes beiden nog zien, binnenkort even doen dus.

IH88

• 9727 messages
  • 3182 votes

Kondoro wrote:

(quote)

Ik moet de twee oudjes beiden nog zien, binnenkort even doen dus.

De 1979 versie moet ik ook nog zien.

TornadoEF5

• 5616 messages
  • 1726 votes

258/610 voorlopig.

Benieuwd wat er nog komt.

joolstein

• 10829 messages
  • 8915 votes

285 /610 Geziene films van 580-610; Star Wars: Episode VI - Return of the Jedi (4*), Letyat Zhuravli (3*), V for Vendetta (4*), WALL·E (3,5*), Ang-ma-reul Bo-at-da (4*), Coco (3*), Avatar (3*), Nocturnal Animals (3,5*), Rain Man(3,5*)

Eigen nominatie;

Being John Malkovich; Ergens in een kantoorpand is tussen twee etages een deurtje naar het hoofd van Malkovich. Knotsgek en absurd natuurlijk maar dit is hoe ik komedie graag ziet

The Fountain; Heeft Darren Aronofsky uitleg nodig'? Vier films van hem staan in mijn lijst die ene staat er niet in puur omdat ik die nog niet heb gezien! Maar staat wel in de top1000. De andere drie volgen denk ik ook nog wel!

All Quiet on the Western Front; De waanzin van de Eerste Wereldoorlog! Een film die de omstandigheden van de gewone man (of eigenlijk jongens) laat zien...daar kunnen wat mij betreft verhaaltjes over falende legerleiding en executies door het vuurpeloton niet tegenop. De derde verfilming van het boek door Netflix staat hier net onder (is wat harder en je ziet de tanks) De jaren '70 versie is goed maar haalt het niet tegenover die andere twee!

Nominaties uit mijn lijst; 52/450

John Milton

• 24220 messages
  • 13385 votes

IH88 wrote:

De 1979 versie moet ik ook nog zien.

Niet slecht, maar haalt het voor mij niet bij de 30's versie. Alsnog wel het kijken waard.

Ik weet niet in hoeverre jij bent opgegroeid met It (Film, 1990) maar ik ben benieuwd of je die kunt kijken zonder steeds aan B... Bbbb...! Bill... Denbrough (Richard Thomas) te denken.

John Milton

• 24220 messages
  • 13385 votes

Hee! ik heb geen blokjes gemist terwijl ik lag te tukken, hoezee!

IH88

• 9727 messages
  • 3182 votes

John Milton wrote:

(quote)
Niet slecht, maar haalt het voor mij niet bij de 30's versie. Alsnog wel het kijken waard.

Ik weet niet in hoeverre jij bent opgegroeid met It (Film, 1990) maar ik ben benieuwd of je die kunt kijken zonder steeds aan B... Bbbb...! Bill... Denbrough (Richard Thomas) te denken.

Niet eigenlijk. Op de één of andere manier is die film/miniserie totaal langs me heen gegaan. Terwijl ik toch ook wel wat boeken van Stephen King heb gelezen vroeger. Pas op latere leeftijd gezien.

John Milton

• 24220 messages
  • 13385 votes

Alleen maar goed, dan ga je die associatie alvast niet steeds hebben.

Kondoro

• 11519 messages
  • 2861 votes

Stiekem was IH gewoon te bang voor Pennywise

Film Pegasus (moderator films)

• 31144 messages
  • 5447 votes

Is John Milton nog wakker? Er is weer een nieuw blokje.

TornadoEF5

• 5616 messages
  • 1726 votes

Bijna de hoogste stemmer voor Spider-man: Into The Spiderverse. Verder wel niet voor zoveel superheldenfilms gestemd, maar deze is ook één van de beste animatiefilms, toch zeker v/d laatste jaren, met veel stijl.

The Northman vond ik erg goed. Tot nu toe heeft Eggers me nog niet teleurgesteld.

Kurosawa moet ik nog altijd verkennen, maar daar zal ook wel ooit verandering in komen.

The Fountain heb ik vrij recent gezien. Op dit moment elke Aronofsky behalve The Whale (de nieuwste) gezien. Maar The Fountain vond ik toch echt wel één van zijn minste.

horizons

• 5687 messages
  • 2402 votes

Toch wel bijzonder hoge positie voor a quiet place eigenlijk in een lijst als deze. Leuk.

John Milton

• 24220 messages
  • 13385 votes

Lijst bijgewerkt

Kijk nou wat een afwisselende batch. Lekker hoor.

8 nomi's maar liefst van JM deze ronde, insane. Revenge, Moulin Rouge!, The Northman, Before Midnight, A Quiet Place, Dances with Wolves, Rashômon én Spider-Man: Into the Spider-Verse.

Gezien: 576/620

Verzilverde nominaties: 127

Kondoro

• 11519 messages
  • 2861 votes

The Northman, yes! Mijn favoriete film van vorig jaar!!

John Milton

• 24220 messages
  • 13385 votes

Erg fijn idd, ik had hem ook op #4

IH88

• 9727 messages
  • 3182 votes

John Milton wrote:

Erg fijn idd, ik had hem ook op #4

Ik zie dat jij ook Dances With Wolves nipt in je top 500 hebt staan JM. Was wel echt een beetje ‘nattevingerwerk’ bij mij.

IH88

• 9727 messages
  • 3182 votes

Mooi dat A Quiet Place is gestegen. Nog een reden om dankbaar te zijn dat alexspyforever een lijst heeft ingeleverd.

John Milton

• 24220 messages
  • 13385 votes

IH88 wrote:

Ik zie dat jij ook Dances With Wolves nipt in je top 500 hebt staan JM. Was wel echt een beetje ‘nattevingerwerk’ bij mij.

Same

Ik had mijn nieuwe 9-ens en hoge achten toegevoegd, en heb toen als eerste onderdaan de lijst 'should it stay or should it go' gedaan. Onze Kevin haalde het nipt!

DVD-T

• 15565 messages
  • 3123 votes

Lijst bijgewerkt.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.