• 178.061 movies
  • 12.206 shows
  • 33.976 seasons
  • 647.065 actors
  • 9.371.759 votes
Profile

MovieMeter top 1000 project - Editie 2023

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

IH88 wrote:

Hele sterke film inderdaad. Staat er vanaf 2013 in iedere editie in (één van de stabielste films zelfs), dus echt een grote verrassing is het niet. Maar leuk zeker.

Klopt. Ik had deze alleen van te voren niet meegeteld. Knap werk van Zinnemann (alleen al vanwege het budget) en Cooper (gezien zijn gezondheid). Eind jaren '70/begin '80 gezien op de Belgische tv en genoten, spannend ! (Toen was het geweld tegen gerechtsdienaren nog niet zo groot als nu)

Fisico

• 10039 messages
  • 5398 votes

cinemanukerke wrote:

(quote)

U vraagt, wij draaien : Dogville, The element of crime, Europa, Breaking the waves, Antichrist, Melancholia ... staan allemaal in mijn lijst.

Maar nog niks te zien. Lars Von Trier heeft al getweet : Something rotten in the state of Denmark ...

En laten we uiteraard Dancer in the dark niet vergeten.

Geduld alvast! Grote meesters komen pas wanneer het er écht toe doet!

Ik verwacht nog een film of 5, max 6, waarvan ik er ook 4 heb genomineerd.

oup

• 587 messages
  • 3181 votes

Vorige editie vijf keer Von Trier, allemaal in top 500:

410. Breaking the Waves

308. Dancer in the Dark

194. Antichrist

105. Melancholia

053: Dogville

Dus geduld is een schone zaak

IH88

• 9727 messages
  • 3182 votes

Dat klopt. Net zoals Vinterberg, Refn en Bier. Laat de Denen maar schuiven.

joolstein

• 10829 messages
  • 8915 votes

189 /430 Geziene films van 420-430; The Maltese Falcon (4*), Phantom Thread (2*)

Eigen nominatie; Geen

Nominaties uit mijn lijst; 32/450

IH88

• 9727 messages
  • 3182 votes

Welke nieuwe films zullen er nog in staan? Aftersun, Drive My Car en Everything Everywhere lijken me wel zeker. The Northman, Decision to Leave, The Batman, Spider-Man No Way Home en The Worst Person in the World zijn twijfelgevallen. Banshees?

Fisico

• 10039 messages
  • 5398 votes

oup wrote:

410. Breaking the Waves

308. Dancer in the Dark

194. Antichrist

105. Melancholia

Stond The house that Jack built er ook niet ergens tussen?

Edit: nr 380

oup

• 587 messages
  • 3181 votes

Fisico wrote:

(quote)

Stond The house that Jack built er ook niet ergens tussen?

Edit: nr 380

Zie het ja. Ik filterde in de lijst op alles van Von Trier. Ik zie dat de regisseur niet gevuld staat bij deze film, dan werkt dat natuurlijk niet volledig.

Badalamenti

• 23135 messages
  • 3565 votes

Eerste blokje 10/10.......

Tanguy

• 455 messages
  • 2052 votes

oup wrote:

410. Breaking the Waves

308. Dancer in the Dark

194. Antichrist

105. Melancholia

Dan maak ik mij geen zorgen, zeker als The House That Jack Built er ook nog tussen stond.

horizons

• 5688 messages
  • 2406 votes

IH88 wrote:

Welke nieuwe films zullen er nog in staan? Aftersun, Drive My Car en Everything Everywhere lijken me wel zeker. The Northman, Decision to Leave, The Batman, Spider-Man No Way Home en The Worst Person in the World zijn twijfelgevallen. Banshees?

Ik had een kleine hoop op the Green Knight maar die verwacht ik dan weer niet zo hoog als we nu al zitten.

Kondoro

• 11519 messages
  • 2861 votes

Ik heb er 120 van de 430 gezien, valt me toch weer wat tegen van mezelf.

IH88

• 9727 messages
  • 3182 votes

horizons wrote:

(quote)

Ik had een kleine hoop op the Green Knight maar die verwacht ik dan weer niet zo hoog als we nu al zitten.

Oh ja, die zag ik eigenlijk al niet meer als nieuw haha. Zat naar films van 2022 en 2023 te kijken. Want dan zijn Dune en Quo Vadis, Aida ook nieuw. En die komen zeker nog.

oup

• 587 messages
  • 3181 votes

IH88 wrote:

Bij ‘Verdens’ zie ik aardig wat hoge stemmen staan bij deelnemers aan deze top 1000. Het is natuurlijk even de vraag of een 4,0 voldoende is voor die users om ‘m op te nemen in de lijst. We gaan het wel zien. Aan mij ligt het iig niet, ik vond ‘m fantastisch en een terechte plek in mijn top 500.

horizons

• 5688 messages
  • 2406 votes

Haha, ja, vanaf medio 2021 kun je ze inderdaad nog verwachten.

Maar inderdaad. Dune zal er zeker nog gaan aankomen. Villeneuve doet het altijd goed in de top 1000.

TornadoEF5

• 5616 messages
  • 1726 votes

IH88 wrote:

Die komen nog allemaal. En Dune ook.

Enige waar ik over twijfel is "The Green Knight". En misschien Decision to Leave (?). Al twijfel ik ook over de Spider-Man maar ik weet niet hoe goed marvel het normaal doet in onze poll.

IH88

• 9727 messages
  • 3182 votes

TornadoEF5 wrote:

(quote)

Die komen nog allemaal. En Dune ook.

Enige waar ik over twijfel is "The Green Knight". En misschien Decision to Leave (?). Al twijfel ik ook over de Spider-Man maar ik weet niet hoe goed marvel het normaal doet in onze poll.

Normaal gesproken heel erg slecht. Infinity War, Endgame en de eerste Guardians film, that's it. Misschien dat de originele Avengers film uit 2012 ooit de top 1000 heeft gehaald, maar dat weet ik zo even niet uit mijn hoofd.

De reden dat ik twijfel over No Way Home is dat de Spider-Man film met Tobey Maguire er in staat. Als zelfs die film erin staat, dan vraag ik me af wat er allemaal nog gaat komen. Spider-Man 2? No Way Home? The Amazing Spider-Man 2 met Andrew Garfield? Die laatste film heeft er al een keer in gestaan.

IH88

• 9727 messages
  • 3182 votes

Ik zie trouwens dat veel mensen die aan de top 1000 meedoen L'Événement (Film, 2021) - MovieMeter.nl een hoog cijfer hebben gegeven. Waaronder onze opperbaas en organisator. Zou wel eens sneaky hoge ogen kunnen gooien. Als al die mensen ook echt de film in hun lijst hebben staan natuurlijk. We zullen zien.

Fisico

• 10039 messages
  • 5398 votes

Ondanks zijn 4,0* die ik eraan gaf, heeft hij mijn lijst niet gehaald, nipt weliswaar ...

Holy Spider (Film, 2022) dan weer wel, tja, vaak een keuze of gevoel van het moment. Het valt niet altijd te verklaren.

Kl*te om vast te stellen welke films met een 4,0* quotering dat ik heb moet laten schrappen

Close (Film, 2022) verwacht ik ook nog wel.

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

Lijst bijgewerkt

het zijn enorm hectische dagen op het werk, en baby Milton spaart het ene beebiekwaaltje na het andere, dus ik kom er niet goed aan toe de lijst up-to-date te houden zoals eerder. Laat staan films kijken (wat soms tussendoor wel kan), al is dat met name in de nachtdienst zo. Ik zou eigenlijk zo al naar bed kunnen, gisteren lag ik er bij de update ook al in.

Ik zag alleen The Taste of Tea niet, die al werd aangehaald bij de eerdere nominatie Starry Night, meen ik. Die heb ik inmiddels gezien en was idd wel fijn.

High Noon was mijn enige nominatie, maar ik had genoeg 4* in deze selectie. Roma, Phantom Thread, Letter from an Unknown Woman. Had allemaal zomaar gekund. Maar zoals Fisico naar waarheid sprak: soms is het Kl*ote.

Gezien: 394/430

Verzilverde nominaties: 72

madmadder

• 371 messages
  • 3057 votes

223/430 gezien

Nominaties: 59

Le Rayon Vert, leuk dat die zo gestegen is (mede dankzij mij, want vorig jaar pas voor het eerst gezien). Wild At Heart is ook altijd weer genieten, wat een heerlijk weirde shit is dat, dat er nog heeeeeel veel Lynch mag volgen (maar dat zit wel goed denk ik, al had Fire Walk With Me nog wel een stuk hoger mogen staan, zowel in deze lijst als de mijne). Wat betreft The Taste of Tea, ik ken weinig films waar ik vrolijker van word. Alweer bijna een half leven een van mijn favoriete films.

Inmiddels Im Westen Nichts Neues en Underground gezien. Im Westen Nichts Neues vond ik best goed, maar ik vergelijk altijd met het boek en dan komt-ie toch wat te kort. 3*

Underground is een bijzondere film maar niet voor mij 2,5*

Pieter Montana

• 6678 messages
  • 2286 votes

Ik had bijna de hoop opgegeven, maar toch daar staat ie dan: mijn nummer 1!

Ondertussen 198/440 gezien. Zoals bij elke editie zal het weer met hakken over de sloot zijn om de helft te halen.

IH88

• 9727 messages
  • 3182 votes

John Milton Ik dacht inderdaad dat jij zo'n fan van Roma was. Maar zoals de meesten hier al hebben geconstateerd, de laatste 40/50 plekken van je lijst zijn een veldslag/bloedbad.

Mooi dat Werk ohne Autor zo gestegen is. Echt een bijzondere film. En over constant gesproken, The Texas Chainsaw Massacre... Wauw.

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

Lijst bijgewerkt.

Mooie update dit.

Vier van mijn nominaties weer, met von Donnersmarck, Tarkovsky, Scorsese & Malick.

IH88 wrote:

John Milton Ik dacht inderdaad dat jij zo'n fan van Roma was. Maar zoals de meesten hier al hebben geconstateerd, de laatste 40/50 plekken van je lijst zijn een veldslag/bloedbad.

Dat dus. Eén van de vele, bijna willekeurig (maar hopelijk niet helemaal) neergemaaide slachtoffers. Want iderdaad, ik vond die zeker goed. Waarom Werk ohne Autor wel, en Roma niet? Ik kan er werkelijk geen zinnig antwoord op geven. *cue panicky face* "ik deed wat me op dat moment het beste leek!!!!

Gezien: 404/440

Verzilverde nominaties: 76

eRCee

• 13441 messages
  • 1978 votes

Goh, ik ben de hoogste stemmer bij een Malick. Dat ik dit nog mag meemaken.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Afgelopen tijd niet meer echt gevolgd.

Gewoon even gezocht wat er van mij nog allemaal is in geraakt:

Freaks (Film, 1932): joolstein en Shaky hebben deze zelfs nog hoger dan mij gezet,

The Innocents (Film, 1961): ben ik toch blij dat ik deze nog heel hoog heb gezet anders was die er misschien niet in gekomen? En pas de eerste keer dat die er in staat, wel wel...

Indiana Jones and the Temple of Doom (Film, 1984): eigenlijk de enige echt leuke Indiana Jones film

Snow White and the Seven Dwarfs (Film, 1937): blijft voor een groot stuk nostalgie, denk dat voor ikkegoemikke hetzelfde geldt, op plaats 34 gezet sterk.

Als ik goed heb geteld sta ik toch al op 11 nominaties dus is al beter dan verhoopt.

joolstein

• 10829 messages
  • 8915 votes

195 /430 Geziene films van 430-440; Werk ohne Autor (3,5*), Gangs of New York (3*), Snow White and the Seven Dwarfs (3,5*)

Eigen nominatie; Het mooie The Virgin Suicides met dat beklemmend sfeertje en een soundtrack van Air. Eigenlijk gebeurt er niet heel veel in de film, maar het plot is interessant genoeg.

Adaptation zag ik in de tijd dat er nog videotheken waren...(oei we worden oud) de dvd-cover zei; een scriptschrijver is bezig met een script voor een film wanneer zijn broer opduikt. Hm een komedie....maar van die superfilm uit 1999, nou vooruit laat ik het toch maar meenemen...yup 21 jaar later staat het nog steeds in mijn lijstje van beste films.

En daar staat de Tobe Hoopers The Texas Chain Saw Massacre uiteraard ook al lang in! Wat deze slasher anders maakt is dat Leatherface geïnspireerd is door de misdaden van de echte moordenaar Ed Gein Het heerlijke duistere sfeertje van het Grindhouse-camerawerk doet de rest! Saillant detail is dat de film in tegenstelling tot wat mensen vaak denken, eigenlijk helemaal niet zo bloederig is!

Nominaties uit mijn lijst; 35/450

TornadoEF5

• 5616 messages
  • 1726 votes

175/440. Er valt nog genoeg te bezien in deze regionen van de lijst. Benieuwd wat er nog komt.

IH88

• 9727 messages
  • 3182 votes

The Batman! Eén van mijn mooiste bioscoopervaringen van de laatste jaren. Zal hem nog een keer herzien de aankomende periode. Misschien voor 2025 een optie. Zeker als ik nu even kijk wat er onderin mijn lijst staat.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Wat heb ik nog gezien van de eerste en tweede pagina:

Haute Tension (Film, 2003); vermakelijk maar vooral veel gekopieer van Amerikaanse films inclusief een idiote twist die de film behoorlijk nekt

300 (Film, 2006): met verstand op 0 was dit ook wel vermakelijk

Der Goldene Handschuh (Film, 2019): verrassend goed, denk gezien dankzij Noodless die niet meedoet hier

Innocence (Film, 2004): ach dat is de eerste style over substance voor de cinefiel veronderstel ik, hier vond ik niks aan maar er nog een andere volwassenere versie die ik ook heb gezien en beter vond

The Descent (Film, 2005): niet slecht maar ook weer niet super, dat psychologische hadden ze eigenlijk achterwege mogen laten

A Nightmare on Elm Street (Film, 1984): een horrorklassieker die niet mag ontbreken. ik ben uiteindelijk meer fan van de derde film

The Godfather: Part III (Film, 1990): die zullen wel allemaal passeren veronderstel ik, vind het nogal overgewaardeerde films

Calvaire (Film, 2004): tja ik gaf die 0,5* danmeot ik er geen tekening meer bij maken

Manon des Sources (Film, 1986): sequel op Jean de Florette, beetje overbodig zelfs met een poedelnaakt dansende Emmanuelle Béart

Split (Film, 2016): typisch Shyamalan vlees noch vis

Starship Troopers (Film, 1997): in de bios gezien destijds, vermakelijk wel

Unbreakable (Film, 2000): ook nog in de bios gezien, beetje langdradig allemaal

Train to Busan (Film, 2016): niks nieuws onder de zon maar wel vermakelijk

The Gold Rush (Film, 1925); ben niet zo een Chaplin fan maar deze vind ik wel fijn net als Modern Times

Finding Nemo (Film, 2003): leuk maar het is vooral het karakter van Dorie die de film draagt

Kiki's Delivery Service (Film, 1989): een van de weinige Japanse animatiefilms die ik wel leuk vond

Flodder (Film, 1986): ik heb de serie altijd leuker gevonden dan de films, ik prefereer ook het vervolg

Papillon (Film, 1973): lang geleden wel eens gezien maar ik herinner me er te weinig van

Man on Fire (Film, 2004): best wel fijne revenge film

Cast Away (2000): verschrikking om uit te zitten

Jean de Florette (Film, 1986): is alweer even geleden, vond het destijds een sterke film

Shrek (Film, 2001): deze was best nog leuk, jammer dat er zoveel overbodige vervolgen zijn gemaakt

Christine (Film, 1983): ik ben vooral verrast dat deze zo hoog staat in de lijst van Shaky , maarja zijn nominaties verrassen mij wel vaker zowel positief als negatief Nuja ik vond er weinig aan

Safety Last! (Film, 1923): zo leuk, herinnert mij eraan dat ik nog wat meer van Harold Lloyd wil kijken

The Fugitive (Film, 1993); ook nog in de bios gezien, best wel fijn maar naar het einde toe wel ovedreven

Total Recall (Film, 1990): heel veel herinner me ik er niet meer van, vond em toen wel leuk

Videodrome (Film, 1983): ik heb em gezien maar erg onder de indruk was ik niet

The Texas Chain Saw Massacre (Film, 1974): nog een horrorklassieker, ok maar geen grote fan

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.