• 178.079 movies
  • 12.212 shows
  • 33.983 seasons
  • 647.065 actors
  • 9.372.109 votes
Profile

MovieMeter top 1000 project - Editie 2023

Fisico

• 10039 messages
  • 5398 votes

317/410 gezien, 76 nominaties.

Tanguy

• 455 messages
  • 2052 votes

127/410 gezien, 42 nominaties.

ikkegoemikke

• 3449 messages
  • 4886 votes

Blok 601 t/m 610 : 7 gezien en 4 nominaties : "Donnie Brasco (1997)", "The Great Escape (1963)", "Marriage Story (2019)" en "Christine (1983)"

Totaal gezien : 255/400

Totaal # Nominaties : 62

Ook ik was onder indruk van het acteerwerk door Adam Driver en Scarlett Johansson in "Marriage story". Een paar beklijvende scènes. En "Christine" is gewoon zo één van die films die ik weer kijk als ik die ergens op TV tegenkom (die momenten zijn spijtig genoeg zeldzaam). Als de tonen van "Bad to the bone" beginnen, ben ik sowieso verkocht Ik durf niet te zeggen hoeveel keren ik deze gezien heb op VHS vroeger. Ik denk rond de 20 keer al

Ook nog gekeken :

"Ponyo (2008)" - Schattige Japanse tekenfilm (Engelstalige versie) ingesproken door o.a. Liam Neeson (direct herkend) en Matt Damon (helemaal niet herkend). Leuk om eens gezien te hebben.

"Au revoir les enfants (1987)" - Indrukwekkende en aangrijpende film die nogmaals toont hoe weerzinwekkend die grote oorlog wel is geweest. Deze verdient een plaats in mijn Top-lijst voor 2025!

Dus

Totaal gezien : 257/400

oup

• 587 messages
  • 3181 votes

216/410 gezien, 62 nominaties

ikkegoemikke

• 3449 messages
  • 4886 votes

Blok 591 t/m 600 : 7 gezien en 2 nominaties : "Den Skyldige (2018)" en "Crash (2004)"

Totaal gezien : 264/410

Totaal # Nominaties : 64

Eigenlijk had "Stalingrad" ook in mijn lijstje mogen staan.

Theunissen

• 12268 messages
  • 5513 votes

ikkegoemikke wrote:

Moet je daar maar over twee jaar aan denken.

Als je een herinnering nodig hebt, dan kan je deze ringtoon daarvoor gebruiken

chevy93

• 12753 messages
  • 1323 votes

145/410 gezien. 46 in mijn lijst als het goed is.

cinemanukerke

• 1823 messages
  • 1037 votes

Ergens in een bureautje op het Vlaamse platteland. 18.20 h in de namiddag. Onweer !

Blokken : 591 - 630 (aantal gezien 138/410)

Enorm onweer boven mijn bureautje. Soms valt de elektriciteit uit maar dat kan geen beletsel vormen om over film te schrijven.

Frans wonderkind Leos Carax doet de groeten aan degenen die zijn film Les amants du Pont Neuf in de lijst hebben gestemd. Ik heb ook nog Mauvais sang en vooral Holy motors genomineerd. We zullen zien of de Goden aandachtig toekijken maar ik vermoed dat ze meer geïnteresseerd zijn naar het schouwspel van Thor met de hamer.

Film Pegasus (moderator films)

• 31148 messages
  • 5448 votes

Gish wrote:

Pride & Prejudice (2005) slechts op nummer 666 (het teken van de duivel)

Miss Elizabeth en Mr. Darcy wenen.

"You're hands are cold"

Vorige editie was plaats 666 heel toepasselijk voor Hellraiser.

• 31148 messages
  • 5448 votes

Weer een voormalige top 100 film in deze blok! We hadden al Midnight Cowboy op 760 die in 2013 nog op 75 stond.

Crna Macka, Beli Macor [Black Cat, White Cat] stond in 2013 nog op nr 88 en zakte toen snel weg. In 2019 en 2021 was de film niet meer te zien.

IH88

• 9727 messages
  • 3182 votes

Oh wauw, de stijging van Total Recall. Leuk om te zien. Staat bij mij heel laag in de lijst, maat net zoals RoboCop zal hij niet zo snel verdwijnen.

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

Lijst bijgewerkt

Vier nominaties van mij maar liefst bij de laatste tien; Bergman , Grandrieux, Ford & Allen. En een film die ik 1,5* toebedeelde, het niet aan te gluren Dead Leaves, waar ik me wild aan heb geërgerd. Een 'love it or hate it'-werkje, zoals Onderhond zegt .

Ik zag alleen Blue Spring niet, komt ooit wel een keer.

Gezien: 385/420

Verzilverde nominaties: 71

joolstein

• 10829 messages
  • 8915 votes

186 /410 Geziene films van 410-420; Total Recall (3*) Juno (4*), The Grapes of Wrath(3,5*)

Eigen nominatie; Uiteraard staat David Cronenberg in mijn lijstje! Videodrome is misschien nu retro science fiction maar het is ook nog steeds actueel door de huidige impact van digitale media op mens en samenleving.

En natuurlijk ook Peter Jackson! Die film uit 1992 staat bij mij op eenzame hoogte maar met The Lovely Bones wist hij toch maar weer mij met een originele/aparte film te verrassen!

Nominaties uit mijn lijst; 32/450

madmadder

• 371 messages
  • 3057 votes

Maar liefst 5 nominaties van me bij de laatste tien waaronder met Dead Leaves een top10 film. Videodrome stond ook erg hoog, die kan ik eindeloos blijven kijken (net zoals het meeste van Cronenberg). Verder nog Blue Spring, Total Recall en Malgré la Nuit.

Kondoro

• 11519 messages
  • 2861 votes

ikkegoemikke wrote:

Mogen? Moeten!!!

• 31148 messages
  • 5448 votes

Ik zal Stalingrad eens moeten opzoeken. Ik had er nog nooit van gehoord en had zelfs niet door dat die er vorige editie ook al in zat.

oup

• 587 messages
  • 3181 votes

Prima blok met drie nominaties. Weer twee films uit de jaren veertig erbij. Letter from an Unknown Woman (1948) pakt de hoogste notering ooit. Dat doet mij deugd

Wild at Heart ligt klaar om bekeken te worden. En Le Cercle Rouge staat al zolang op de lijst, ook maar heel gauw eens werk van maken.

Leuk om een film van Rohmer zo opvallend hoog te zien staan! Aardig wat van deze regisseur gezien (10 stuks) toen het beschikbaar was op MUBI. Fijne films, maar ik kwam nooit hoger uit dan een 3,5. Ik verwacht Ma Nuit chez Maud (1969) dan ook nog langs te zien komen (in 2021 op plek 801, Le Rayon Vert toen dus net aan in de lijst op plek 994).

Tanguy

• 455 messages
  • 2052 votes

4 van de laatste 20 gezien en met één nominatie: Roma. Ondanks wat lichte dalingen toch redelijk stabiel een plekje gevonden in onze top 1000.

mezzanine

• 398 messages
  • 2939 votes

Film Pegasus wrote:

Weer een voormalige top 100 film in deze blok! We hadden al Midnight Cowboy op 760 die in 2013 nog op 75 stond.

Crna Macka, Beli Macor [Black Cat, White Cat] stond in 2013 nog op nr 88 en zakte toen snel weg. In 2019 en 2021 was de film niet meer te zien.

deze kan ik even niet volgen. deze film is toch niet zojuist langsgekomen? Of kijk ik nu zo verkeerd?

Theunissen

• 12268 messages
  • 5513 votes

Nicolas Cage op 580 (film is wel aan het zakken)

https://i.pinimg.com/originals/8a/b6/07/8ab607a085fd7369218b8f31ee29201d.gif

mezzanine

• 398 messages
  • 2939 votes

Juno had ik vorige editie eruit gegooid, maar afgelopen jaar weer herzien en weer met stip terug in mijn lijst. Leuk dat ie hier ook zo'n trouwe aanhang heeft.

mijn top 1000 huiswerk:

Anime en in bijzonder Ghibli is altijd sterk vertegenwoordigd in deze lijst. Echt iets dat heb ik hebben moeten leren kijken, staan slechts paar animaties in mijn lijst. Ooit ondersteboven van Spirited away, Princes Mononoke daarna ook mooi, maar Tortoro, deed mij dan weer minder. Daarom altijd wat huiverig voor andere Miyazaki's.

Mij vanavond maar gewaagd aan de film die mij bij voorbaat het minst aansprak: Kiki's delivery's service. Ik weet dat vloeken in de kerk is, maar het deed mij weinig. Zeker nu verhaal naar Europees aandoende locatie is verplaatst, krijg ik vooral een kindernet gevoel van vroeger terug, verhaal is mij te lief, braaf en eigenlijk gewoon een beetje...saai. Sorry. (2,5*)

Daarna gewaagd aan andere uiterste in het anime spectrum: Jin Roh wolf brigade, ook een film die ik echt alleen via deze lijst ken. Dit was wel een voltreffer, prachtige tekenstijl, muziek en verhaal. Behoorlijk traag en zwaar op de hand, iets dat ik nog niet vaak bij anime heb gezien. Het enige wat een topscore nog in de weg zit, is dat ik heb verhaal best lastig te volgen vond, begreep niet direct alle politieke intriges. (3,5*) Kan bij herziening wel hoger uitpakken.

Kondoro

• 11519 messages
  • 2861 votes

Film Pegasus wrote:

Ik zal Stalingrad eens moeten opzoeken. Ik had er nog nooit van gehoord en had zelfs niet door dat die er vorige editie ook al in zat.

Zeker doen! In mijn ogen één van de betere oorlogsfilms over de tweede wereldoorlog die er bestaat!

Tanguy

• 455 messages
  • 2052 votes

Ik geloof dat er nog geen enkele film is langs gekomen van Lars von Trier! Belooft dat dan heel veel goeds voor de aankomende top 500?

DVD-T

• 15565 messages
  • 3123 votes

Lijst is bijgewerkt

cinemanukerke

• 1823 messages
  • 1037 votes

Tanguy wrote:

Ik geloof dat er nog geen enkele film is langs gekomen van Lars von Trier! Belooft dat dan heel veel goeds voor de aankomende top 500?

U vraagt, wij draaien : Dogville, The element of crime, Europa, Breaking the waves, Antichrist, Melancholia ... staan allemaal in mijn lijst.

Maar nog niks te zien. Lars Von Trier heeft al getweet : Something rotten in the state of Denmark ...

Dievegge

• 3170 messages
  • 8193 votes

Bij dat screenshot van Manhattan dacht ik even dat het de kerkhofscène in Great Expectations betrof. Ik zat er slechts drieëndertig jaar naast.

ikkegoemikke

• 3449 messages
  • 4886 votes

Blok 581 t/m 590 : 8 gezien en 3 nominaties : "Juno (2007)", "The Lovely Bones (2009)" en "The Grapes of Wrath (1940)"

Totaal gezien : 272/420

Totaal # Nominaties : 67

Blok 571 t/m 580 : 4 gezien en 0 nominaties

Totaal gezien : 276/430

Totaal # Nominaties : 67

Gisterenavond nog "Todo sobre Mi Madre (1999)" gekeken. Ik vond het niet bepaald een komedie. Toegegeven die Agrado kon soms wel grappig uit de hoek komen. Maar over het algemeen vond ik het toch maar een triest verhaal.

Kortom, Totaal gezien : 277/430

IH88

• 9727 messages
  • 3182 votes

Mooi dat films uit de jaren 20/30/40 toch nog zo 'steady' in de top 1000 komen. Of zelfs stijgen. Hoewel The Maltese Falcon natuurlijk wel een tijdloze klassieker is. Letter from an Unknown Woman heb ik dit jaar voor het eerst gezien en maakte ook veel indruk.

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

573. High Noon (Film, 1952) staat erin, leuk niet verwacht. De achtste film uit mijn lijst die het gehaald heeft.

(Voor mij vooral, bekeken als thriller/drama en minder als western en met een actueel thema).

IH88

• 9727 messages
  • 3182 votes

Dk2008 wrote:

573. High Noon (Film, 1952) staat erin, leuk niet verwacht. De achtste film uit mijn lijst die het gehaald heeft.

(Voor mij vooral, bekeken als thriller/drama en minder als western en met een actueel thema).

Hele sterke film inderdaad. Staat er vanaf 2013 in iedere editie in (één van de stabielste films zelfs), dus echt een grote verrassing is het niet. Maar leuk zeker.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.