• 178.079 movies
  • 12.212 shows
  • 33.983 seasons
  • 647.093 actors
  • 9.372.347 votes
Profile

MovieMeter top 1000 project - Editie 2023

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

En we zitten op 400 titels, Lijst bijgewerkt

Holy shit, wat een mooie stijging voor Safety last! Beetje jammer dat ik er niet aan meegeholpen heb. Ik hielp mee aan de spectaculaire stijging van 3 plekjes van Marriage Story, en die van Columbus. Woland, waarom heb je die nog niet gezien, lapzwans? Huiswerk voor 2025, die had gewoon in de 500 range kunnen staan met jouw hypothetische steun.

Gezien: 368/400

Verzilverde nominaties: 66

In het kader van propaganda en beïnvloeding van mijn gewaardeerde mede-users, deze double feature. For your consideration voor de volgende keer:

IH88

• 9727 messages
  • 3182 votes

Tof dat Columbus en Safety Last zelfs zijn gestegen.

IH88

• 9727 messages
  • 3182 votes

De gezichten van ScarJo en Haley Lu te zien krijgen in hetzelfde blokje. Film Pegasus weet wel hoe hij deze filmliefhebber een plezier doet .

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

John Milton wrote:

En we zitten op 400 titels, Lijst bijgewerkt

Al 55 gezien en allerlei bekende klassiekers + Spielberg/Hitchcock moeten nog komen. Niet slecht.

madmadder

• 371 messages
  • 3057 votes

203/400 gezien

nominaties: 49

Wilde vanmiddag Im Westen Nichts Neues kijken, maar was er toen toch niet zo voor in de mood en ik had eigenlijk ook geen zin in iets anders. Morgen maar in de herkansing.

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

Ik kan die scène blijven kijken. Het is niet de meest subtiele dialoog of acteerwerk, maar hij is dusdanig rauw en ingeleefd dat je overacting niet eens als label overweegt. Vooral hoe hij breekt, nadat hij zegt wat hij zegt. Zo Indrukwekkend Waarom hebben we dit niet eerder (en sindsdien) vaker gezien, zo'n ruzie?

Ja, het is heftig and shouty, maar ik vind dat wel passend bij een scheiding. Ik hoor mijn buren het doormaken, iedere dag. Every, Single. Fucking. day.

Alleen herkijken als je de film al hebt gezien, anders gewoon NIET doen. Het werkt ook niet zonder alles dat er aan vanaf ging, denk ik. *klik*

Jup. Raakt me nog steeds.

Brave-Neo

• 607 messages
  • 1827 votes

Gezien : 144/400

Nominaties: 68/400

Laatste 100 films waren geen succes voor mij wat betreft nominaties; nl. slechts 16.

Hierdoor loop ik nu 7 nominaties achter op de vorige editie. Gelukkig nog 600 films te gaan!

IH88

• 9727 messages
  • 3182 votes

John Milton wrote:
Ik kan die scène blijven kijken. Het is niet de meest subtiele dialoog of acteerwerk, maar hij is dusdanig rauw en ingeleefd dat je overacting niet eens als label overweegt. Vooral hoe hij breekt, nadat hij zegt wat hij zegt. Zo Indrukwekkend Waarom hebben we dit niet eerder (en sindsdien) vaker gezien, zo'n ruzie?

Ja, het is heftig and shouty, maar ik vind dat wel passend bij een scheiding. Ik hoor mijn buren het doormaken, iedere dag. Every, Single. Fucking. day.

Alleen herkijken als je de film al hebt gezien, anders gewoon NIET doen. Het werkt ook niet zonder alles dat er aan vanaf ging, denk ik. *klik*

Nee klopt. Misschien dat DiCaprio en Winslet in Revolutionary Road (Film, 2008) - MovieMeter.nl er dicht in de buurt komen. Met een ietwat tragischer afloop (een understatement).

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

Ik moet die herkijken. Wel gezien, maar wellicht met een zeventje gesneuveld tijdens een te vermoeide avond

IH88

• 9727 messages
  • 3182 votes

Nee klopt, de film zelf was een pak minder dan Marriage Story. De gevechten daarentegen... pfff.

joolstein

• 10829 messages
  • 8915 votes

176 //400 Geziene films van 390-400; ; La Battaglia di Algeri (2*) Shrek (3,5*), The Great Escape (3,5*) en Christine (4*) in mijn lijst staan 3 John Carpenter-films maar deze net niet!

Geen eigen nominatie dus;

Nominaties uit mijn lijst; 28/450

Fisico

• 10039 messages
  • 5398 votes

28 op 30 vandaag. Alleen Di Qiu Zui Hou De Ye Wan en Rocco and his brothers nog niet gezien.

DVD-T

• 15565 messages
  • 3123 votes

Lijst bijgewerkt

239/400 gezien.

tbouwh

• 5809 messages
  • 5400 votes

Beetje laat, maar wat is "Falcon Lake" een mooie binnenkomer. Had ik never nooit verwacht.

cinemanukerke Ik heb volgens mij "The Hunters", "Days of '36" en zwanenzang "The Dust of Time" nog niet gezien. Kans dat een van die drie in achting boven mijn #1 uitstijgt acht ik klein.

mezzanine

• 398 messages
  • 2939 votes

nog eens rustig door de lijst gegaan.

Ben toch wel heel blij met falcon Lake, mijn mooiste film van dit jaar. Had niet verwacht dat die snel in de top 1000 zou komen en al helemaal niet deze editie. Mooi om te zien dat deze film zijn publiek al gevonden heeft. Moet de volgende editie nog wel wat zieltjes kunnen winnen, ik noem 'm daarom graag nog eens.

In laatste blokjes zie ik Crash, een film die ook in mijn lijst staat, maar waarvan ik erg benieuwd ben of hij een herziening nog overleeft. Vlak daarna o brother Where art Thou?, juist een film die bij herziening enorm bij mij gestegen is.

Last life of the universe heb ik kort geleden gezien, prachtig, echt een film die door deze lijst op mijn radar is gekomen.

En dan warrior...Ik heb een redelijk gemiddelde smaak, vind de meeste films uit de top 1000 altijd wel moeite waard en geef niet vaak onvoldoendes, maar deze kreeg een zeldzame 1 ster van mij. wekte enkel irritatie op, ik zag het niet.

Eindelijk vandaag en gisteren wat tips kunnen bekijken, allemaal zeer de moeite waard:

Like me(3,5) en limit of sleeping beauty (3,5*) hebben wel wat overeenkomsten. Ook deze films stonden op mijn lijst dankzij de top 1000, nu maar eens wat werk van gemaakt. Beiden zijn prachtige vormexperimenten met dito soundtrack. erg tof, heb erg genoten, maar beiden laten wel wat punten liggen in het narratief, blijft op een gegeven moment wat hangen. Begrijp goed dat dat anderen een zorg zal zijn, maar daarom voor mij net geen toppers.

Vervolgens Isabella (4*) gekeken, een film die ik al zeker 10 jaar zocht, maar nooit kon vinden. Was heel anders dan verwacht, startte als een soort Wong-kar wai light gericht op sfeer, maar verandert halverwege toch meer in melodrama, maar intrigeert de hele film.

Vandaag eerst iets buiten mijn comfortzone gezocht. A man with a movie camera uit 1929, lekker kort. weinig van verwacht, maar erg genoten, film verveelt geen moment, heeft behoorlijk humor met dat continue gesleep van die camera, zelfs in een glas bier, maar weet op een gegeven moment ook echt te raken door mooie montage en dito muziek. Niet direct mijn stijl, maar volkomen terecht in een top 1000 (4*)

En zojuist mijn grootste verrassing. Hoe is het mogelijk dat ik al 2 keer eerder meedeed met de top 1000, best wat filmlijsten volg en ik nog nooit van Angel A van Luc besson had gehoord? geen idee hoe het kan, stond ook in vorige edities, maar volkomen langs mij heengegaan. Zonde, want wat een prachtfilm (4*). Leon maakte dit jaar een vrije val in mijn lijst, erg gedateerd, begin nu toch weer te twijfelen.

mezzanine

• 398 messages
  • 2939 votes

tbouwh wrote:

Beetje laat, maar wat is "Falcon Lake" een mooie binnenkomer. Had ik never nooit verwacht.

.

great minds think alike

TornadoEF5

• 5616 messages
  • 1726 votes

Leuke updates

Persepolis wil ik zeer graag zien.

164/400

IH88 wrote:

Tof dat Columbus zelfs is gestegen.

Die had ik nog niet gezien vorige keer.

Tanguy

• 455 messages
  • 2052 votes

Goed om te zien dat Falcon Lake in bovenstaande posts nog een maar eens extra benoemd wordt.

Opvallende nominatie van mijn kant is hier The Lobster, een middenmotor in alle facetten. Haalt nergens de top 100, maar toch een mooie 16 lijstjes en zo toch op een waardige plek terechtgekomen. Overigens niet mijn hoogste Lanthimos, en ik vermoed ook niet in deze top 1000.

Kondoro

• 11519 messages
  • 2861 votes

Donnie Brasco heb ik maar bestempeld met een drie sterren. Ik ga die binnenkort maar eens even opnieuw kijken denk ik...

Threeohthree

• 5557 messages
  • 2933 votes

Film Pegasus De link naar Karl van H. zijn profielpagina lijkt niet te werken (in Google Chrome iig). Bij de andere nummers 1 posities wel goed gegaan. Verder niet zo'n ramp natuurlijk, meer voor de volledigheid.

Theunissen

• 12268 messages
  • 5513 votes

Ik kom er nu overigens achter dat ik toch twee versie van "All Quiet on the Western Front" in mijn lijst heb staan. Die van 1979 staat bij mij op de 38e plaats en die van 1930 op de 122e plaats.

Mooi overigens dat "Stalingrad (1993)" in deze editie een flinke sprong heeft gemaakt. Van 928 (in 2021) naar nu 594.

joolstein

• 10829 messages
  • 8915 votes

181 //410 Geziene films van 400-410; ;Den Skyldige *3*), The Fugitive (3,5*), Stalingrad (4*) Twin Peaks: Fire Walk with Me (4*) Telt het als je serie heb gezien?

Eigen nominatie; The Lobster één van de twee films van Yorgos Lanthimos uit mij lijst. Excentrieke personages en bizarre gebeurtenissen in films zijn vaak dingen die mij goed smaken want ook O Brother, Where Art Thou? staat in mijn lijstje

Nominaties uit mijn lijst; 30/450

Sanderkeuh

• 582 messages
  • 2953 votes

Oei, grote daling voor The Master. Vond het opvallend dat hij maar in 7 lijstjes genoemd werd, eens nagekeken en in 2021 stond hij nog in 14 lijstjes.

Ruang Rak Noi Nid Mahasan / Last Life in the Universe was een van de ontdekkingen in de vorige lijst voor mij. Soms wat moeilijk te volgen met de talenmoes maar zeker een aanrader.

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

Lijst bijgewerkt

Twin Peaks en de Thaise film nog niet gezien. Meerdere films die op de longlist stonden voor mijn top 500, maar alleen O Brother, where art thou wist het tot een daadwerkelijke nominatie te schoppen

Gezien: 376/410

Verzilverde nominaties: 67

DVD-T

• 15565 messages
  • 3123 votes

Lijst bijgewerkt

eRCee

• 13441 messages
  • 1978 votes

Update:

601-800:

- Gezien: 100/200

- Gestemd: 19/200

801-1000:

Gezien: 95/200

Gestemd: 18/200

Steady!

Film Pegasus (moderator films)

• 31148 messages
  • 5448 votes

Threeohthree wrote:

Film Pegasus De link naar Karl van H. zijn profielpagina lijkt niet te werken (in Google Chrome iig). Bij de andere nummers 1 posities wel goed gegaan. Verder niet zo'n ramp natuurlijk, meer voor de volledigheid.

Normaal zou het nu wel moeten werken.

IH88

• 9727 messages
  • 3182 votes

TornadoEF5 wrote:

(quote)

Die had ik nog niet gezien vorige keer.

Het is je vergeven nu je hem erin hebt staan .

Gish

• 1445 messages
  • 6902 votes

Pride & Prejudice (2005) slechts op nummer 666 (het teken van de duivel)

Miss Elizabeth en Mr. Darcy wenen.

"You're hands are cold"

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.