• 178.079 movies
  • 12.212 shows
  • 33.983 seasons
  • 647.065 actors
  • 9.372.109 votes
Profile

MovieMeter top 1000 project - Editie 2023

Theunissen

• 12268 messages
  • 5513 votes

Baggerman wrote:

Gelukkig heb ik nog een aantal films van hem liggen, de films met Marcello Masturbatie en die met Ganz en Keitel vond ik ook briljant.

Was dat de bijnaam van Marcello Mastroianni

Baggerman

• 10839 messages
  • 8280 votes

Theunissen wrote:

[Was dat de bijnaam van Marcello Mastroianni

Haha, in ieder geval binnen mijn (film)vriendenkring. Zijn echte naam bleef maar niet hangen en de bijnaam wel. Prima acteur overigens.

Sanderkeuh

• 582 messages
  • 2953 votes

Gaat snel! Te snel voor mij om frequent in blokjes bij te houden, maar bij deze toch een tussentotaal.

#1000-#631

135/370 gezien (excl. aantal Disney films die ik vroeger gezien heb maar niet op gestemd heb)

75 noteringen uit mijn lijst

Dus van de 135 films die ik gezien heb op de lijst, haalden er 60 mijn lijst niet.

Mijn 5 hoogste noteringen voorlopig: #18 Lethal Weapon; #27 Salinui Chueok/Memories of Murder; #31 Dalkomhan Insaeng/A Bittersweet Life; #36 Ad Astra; #41 Signs.

Laagste twee notering uit mijn lijst: #488 Commando en #491 Eastern Promises. Als ze mijn lijst niet gehaald hadden, hadden ze de Top 1000 ook niet gehaald (tot vreugde van sommigen in geval van Commando en tot spijt van anderen? ). Zoals Cinemanukerke mooi aantoont: niet alleen telt elk lijstje, ook de plaats op het lijstje is wel degelijk van groot belang.

Grootste verrassing: Flodder?? Echt? Ik vermoed dat ik er een verkeerd beeld van heb, ooit wel stukjes van de serie gezien en dat lag me echt niet. Maar leuk voor de fans dat het er in staat.

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

Theunissen wrote:

Was dat de bijnaam van Marcello Mastroianni

Oh God, once you hear it, you can't unhear it.

Blijvertje.

Ome henk

• 30 messages
  • 0 votes

Dat zijn toch de leukste die waarvan je het niet verwacht. Eerst The Blues Brothers en nu Flodder (zelfs 4x in de top 100), halleluja.

DVD-T

• 15565 messages
  • 3123 votes

Kondoro wrote:

(quote)

Je link even bewerken! Je hebt edit in de link staan, daar komen wij niet doorheen en krijg je een foutmeldig !

Oeps, heb het gefixt.

stephan-0115

• 1358 messages
  • 2203 votes

Zo. Even voor een paar dagen rustig de lijst door kunnen nemen en de tips kunnen noteren.

Gelukkig had FP andere prioriteiten en neemt het aantal geziene films voor mij ook toe. Maakt het een stuk eenvoudiger.

Een aantal leuke tips opgedaan en ik kwam er ook weer achter dat een aantal films broodnodig aan herziening toe zijn.

Helaas zal de komende maanden het aantal films per maand niet boven de 5 uitkomen, iets met andere prioriteiten

Film Pegasus (moderator films)

• 31148 messages
  • 5448 votes

Fisico wrote:

Film Pegasus

Heb je een bepaalde deadline voor ogen om de lijst af te werken? Is tegen 1 juli een realistisch doel, zo net vóór het echte verlof begint?

Vorige editie deelde ik met een gemiddelde van 10 blokken per dag zodat alles in een 2 weken werd gedeeld. Het tempo ligt nu wat lager door een iets drukkere agenda. En dat is op zich wel fijn natuurlijk... Ik deel vooral op de momenten dat het mij ook wat uitkomt. Juli is binnen 2 weken, dus dat moet wel lukken.

Emma!

• 30 messages
  • 468 votes

Heel fijn om te zien dat To Be or Not to Be er weer in staat na een afwezigheid twee jaar geleden.

Gezien 312/380

Gestemd 66/380

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

John Milton heeft hem niet in zijn lijst gezet. Is geen kluchtfan staat bij de film. Ik wel maar meer de jaren '50 want deze film heb ik nog over getwijfeld, klein stukje bekeken vanwege Jack Benny, maar niets voor mij. (Staat hier Naar welke film(s) kijk jij eigenlijk juist NIET uit? - Film: Algemeen - filmforum )

Netflix/streaming gaat een bedreiging vormen voor veel (oude) films. Want deze Im Westen Nichts Neues (Film, 2022) staat er nu al in, met veel stemmen in korte tijd en hoog gemiddelde.

oup

• 587 messages
  • 3181 votes

Emma! wrote:

Heel fijn om te zien dat To Be or Not to Be er weer in staat na een afwezigheid twee jaar geleden.

Prima zaak inderdaad. Sowieso zijn, naast TBoNtB van Lubitsch, aardig wat films uit de ‘40s deze editie weer terug van weggeweest.

Mildred Pierce (1945) in 2015 voor het laatst in de lijst

The Lost Weekend (1945) 2013 voor het laatst

White Heat (1949) 2015 voor het laatst

The Best Years of Our Lives (1946) 2019 voor het laatst The Big Sleep (1946) 2019 voor het laatst

Dat zijn even mijn eigen nominaties die vooralsnog voorbij zijn gekomen uit dit decennium.

We staan nu op 13 films uit de 1940’s. In editie 2021 waren het er in totaal 25. Als ‘the usual suspects’ weer gewoon in de lijst staan, gaan we dat aantal wel verbeteren deze editie. Het record van 40 films (editie 2013) zal lastig worden.

Edit: Im Westen Nichts Neues (2022) is dus niet de hoogste recente nieuwkomer. Ik vind alles prima als het maar niet Everything Everywhere All at Once (2022) gaat worden…

stephan-0115

• 1358 messages
  • 2203 votes

Film Pegasus wrote:

(quote)

Vorige editie deelde ik met een gemiddelde van 10 blokken per dag zodat alles in een 2 weken werd gedeeld. Het tempo ligt nu wat lager door een iets drukkere agenda. En dat is op zich wel fijn natuurlijk... Ik deel vooral op de momenten dat het mij ook wat uitkomt. Juli is binnen 2 weken, dus dat moet wel lukken.

Ik ben er wel blij mee. Geeft je de tijd om rustig de films door te nemen én we kunnen er wat langer van genieten. Qua aantal blokken per dag is wat mij betreft less more.

Bovendien credit again voor de strakke organisatie, écht top!

joolstein

• 10829 messages
  • 8915 votes

171//380 Geziene films van 370-380; A Beautiful Mind (3,5*), Papillon (4*), Im Westen Nichts Neues (4*), Man on Fire (3,5*),The Girl with the Dragon Tattoo (3*)

Geen eigen nominatie;

Nominaties uit mijn lijst; 28/450

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

Lijst bijgewerkt

Afgelopen 4 updates alles gezien, ik denk dat we steeds meer in dat territorium zullen blijven, met af toe een achterblijvertje.

Wel een aantal 4* van mij dit keer, maar geen nomi. Een aantal titels zijn daar wel voor overwogen, maar Lubitsch was er met 3,5* niet één van inderdaad, Dick. Schiet net tekort.

Gezien: 349/380

Verzilverde nominaties: 61

joolstein

• 10829 messages
  • 8915 votes

172//390 Geziene films van 380-390; slechts 1 film ; Cast Away (2*)

Geen eigen nominatie;

Nominaties uit mijn lijst; 28/450

IH88

• 9727 messages
  • 3182 votes

Persepolis . Helemaal niet meer verwacht, maar schitterend dat deze parel toch nog de lijst heeft gehaald.

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

Lijst bijgewerkt

WIIIIILSOOOOOOONNNN...!!!!!

JM nominaties voor The Wrestler, Warrior en Persepolis. Benieuwd naar Long Day's Journey Into Night, de enige die ik niet zag van deze batch. Scoor ik vast geen punten mee bij onze Tim.

Gezien: 358/390

Verzilverde nominaties: 64

IH88

• 9727 messages
  • 3182 votes

Het is een levensdoel om ooit nog eens Long Day’s Journey Into Night te kijken onder het genot van stimulerende middelen (rustig maar, IH88 houdt het bij een jointje ). De eerste keer dat ik deze film zag, had ik al gelijk het gevoel dat dit zo’n heerlijke slome film is om onder het genot van wat marihuana bij weg te dromen. Met Tang Wei op het netvlies.

IH88

• 9727 messages
  • 3182 votes

Echt kijken trouwens John Milton. Ik heb de film met een zeventje beoordeelt. Maar of je hem nu een drie geeft of een negen, een bijzonder filmbelevenis is het zeker.

ikkegoemikke

• 3449 messages
  • 4886 votes

Blok 621 t/m 630 : 6 gezien en 2 nominaties : "Papillon (1973)" en "Man on Fire (2004)"

Totaal gezien : 241/380

Totaal # Nominaties : 57

"Eentje die ik echt wel moet kijken is "Im Westen Nichts Neues (2022)". Ik ben eens benieuwd of deze van hetzelfde niveau is als de originele uit 1930. En 't is dan ook nog een Oscarwinnaar die dat felbegeerde beeldje net voor de neus van Belgie heeft weggekaapt

Kondoro

• 11519 messages
  • 2861 votes

Im Westen Nichts Neues had ik eigenlijk wel wat hoger verwacht...

Theunissen

• 12268 messages
  • 5513 votes

De versie uit 1930 en "All Quiet on the Western Front (1979)" (die heb ik ook genomineerd) vind ik persoonlijk beter dan "Im Westen Nichts Neues (2022)". Bij "Im Westen Nichts Neues" mis ik gewoon Himmelstoss.

Film Pegasus (moderator films)

• 31148 messages
  • 5448 votes

Ik ben ook vooral fan van de versie uit 1930 en verschoot best wel dat de nieuwe remake zo geprezen werd. Visueel best wel goed, maar de originele insteek van het verhaal ging volgens mij wat verloren. Ik zal de film nog eens moeten zien.

En heel blij met de komst van Persepolis. Die had er al lang in moeten staan!

oup

• 587 messages
  • 3181 votes

Theunissen wrote:

De versie uit 1930 en "All Quiet on the Western Front (1979)" (die heb ik ook genomineerd) vind ik persoonlijk beter dan "Im Westen Nichts Neues (2022)". Bij "Im Westen Nichts Neues" mis ik gewoon Himmelstoss.

De versie uit 1979 nog niet gezien. Die uit 1930 wel en die kon ik persoonlijk beter waarderen als de recente versie (blijft ook dichter bij het boek van Remarque). Ik verwacht deze ook nog in de lijst. In 2021 stond ‘ie op nummer 543.

ikkegoemikke

• 3449 messages
  • 4886 votes

Blok 611 t/m 620 : 5 gezien en 1 nominaties : "Cast Away (2000)"

Totaal gezien : 246/390

Totaal # Nominaties : 58

En de laatst gekeken films, die nog niet afgevinkt waren in mijn lijst, zijn "Die Brücke (1959)" en "Yi Dai Zong Shi (2013)". Van de eerste was ik behoorlijk onder de indruk. Ook al vond ik het acteren soms wel benedenmaats (die Amerikaanse soldaat die neergeschoten werd. Man man man). Het was op sommige momenten enorm grappig (de antwoorden van die officier die de jongens bij de brug moet bezighouden. Soms hilarisch). Maar die gemoedelijk sfeer slaat snel om. Ik moest direct denken aan "All quiet on the Western front" dat zich tijdens WWII afspeelt. De tweede film ben ik minder lyrisch over. Traag en nogal verwarrend verhaal. En ik vroeg me de hele tijd af of ik deze nog niet had gezien. Ik had dus pas door dat het over Ip Man ging en dat het verhaal ook in "Ip Man (2008)" wordt verteld. En ja, die heb ik ook nog maar pas vorig jaar gezien.

Dus Totaal gezien : 246/390

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

606. Shrek (Film, 2001) heeft het gehaald. Mooi, dit is de 7e film uit mijn lijst. De andere 3 van Shrek staan ook mijn lijst maar ik denk niet dat die verder nog voorkomen in de eindlijst.

605. The Great Escape (Film, 1963) heb ik net niet in mijn lijst gezet wel tot het laatste moment getwijfeld. Hij is te lang en ze blijven te lang bezig met de tunnel. Jammer maar wie weet bij een volgende keer. Wel een heel bekende oorlogsfilm klassieker.

Badalamenti

• 23135 messages
  • 3565 votes

Gezien : 261/400

Gestemd : 28/400

Theunissen

• 12268 messages
  • 5513 votes

oup wrote:

De versie uit 1979 nog niet gezien. Die uit 1930 wel en die kon ik persoonlijk beter waarderen als de recente versie (blijft ook dichter bij het boek van Remarque). Ik verwacht deze ook nog in de lijst. In 2021 stond ‘ie op nummer 543.

De versie uit 1930 kreeg 3,5* van mij (net zoals "Im Westen Nichts Neues") en had ik ook kunnen nomineren. Maar omdat ik maar voor één versie koos, heb ik die uit 1979 gekozen (daar heb ik ook de beste herinneringen aan). Geen idee of die in 2021 ook in de Top 1000 stond. Mocht de versie uit 1979 de Top 1000 niet halen en die van 1930 wel, dan kies ik de volgende keer wel voor die versie. In principe zijn het alle drie gewoon goede films en twee daarvan hebben een Himmelstoss

oup

• 587 messages
  • 3181 votes

Theunissen wrote:

(quote)

Maar omdat ik maar voor één versie koos, heb ik die uit 1979 gekozen (daar heb ik ook de beste herinneringen aan). Geen idee of die in 2021 ook in de Top 1000 stond.

Nope die stond niet op de kaart. Die verwacht ik deze editie ook niet eigenlijk. Drie versies van AQotWF in de top 1000 zou misschien ook wel iets teveel van het goede zijn

Mooi dat Safety Last erin staat. Ook nog de hoogste positie ooit!

Theunissen

• 12268 messages
  • 5513 votes

oup wrote:

Nope die stond niet op de kaart. Die verwacht ik deze editie ook niet eigenlijk. Drie versies van AQotWF in de top 1000 zou misschien ook wel iets teveel van het goede zijn

Jammer, misschien bij deze editie Maar drie versies is inderdaad iets teveel van het goede.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.