- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- Beste regisseurs (+ top 10)
Beste regisseurs (+ top 10)
ghostman
-
- 5740 messages
- 5 votes
1) Jean-Luc Godard
2) Michael Mann
3) Abbas Kiarostami
4) Roberto Rossellini
5) Dziga Vertov
6) Robert J. Flaherty
7) Jean Rouch
1) Jean-Luc Godard
2) Michael Mann
3) Abbas Kiarostami
4) Harmony Korine
5) Jean Vigo
6) Roberto Rossellini
7) Edward Yang
Warp
-
- 963 messages
- 3044 votes
1. Nicolas Winding Refn
2. Gaspar Noé
3. Stanley Kubrick
4. Francis Ford Coppola
5. Alejandro Gonzalez
6. Quentin Tarantino
7. David Fincher
8. Martin Scorsese
9. Coen Brothers
10. Chan-Wook Park
(verdienen een vermelding:)
11. Michael Mann
12. Brian De Palma
13. Guy Ritchie
14. Lars von Trier
Ik heb niet alles van iedere regisseur gezien, zelfs van Refn niet, maar voor wat ik heb gezien is dit de top-10. Het kan zijn dat er eentje eigenlijk iets hoger of lager moet als ik er meer over na denk (of misschien zelfs eentje vergeten ben) maar van de top-3 ben ik in ieder geval zeker.
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
In Film > Toplijsten en favorieten > top 10 regisseurs:
Heb onder water het hele gebeuren rond het invoeren van je persoonlijke top 10 opgeschoond en herschreven (mocht je ergens iets vreemd zien hoor ik het graag).
Daarbij een klein nieuw dingetje, je kunt vanaf nu je top 10 regisseurs invoeren. Misschien leuk om daar later nog een toplijst mee te maken.
Alastor
-
- 2634 messages
- 3018 votes
Tof, meteen ingevuld. Kwam niets vreemds tegen.
Edit: Ik krijg geen melding in mijn gebruikersupdates bij wijziging of invoering van een top 10 regisseurs.
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12835 votes
Fijn! Misschien nog wel interessanter dan films.
Donkerwoud
-
- 8660 messages
- 3940 votes
Toffe nieuwe feature, maar ik ben eigenlijk meer iemand die kris kras door oeuvres heen gaat. Ik wacht zelf af of hoe het uit gaat pakken m.b.t. de mogelijke toplijsten.
SergioMalick
-
- 1230 messages
- 1832 votes
Geweldige update! Persoonlijk hecht ik heel veel waarde aan de regisseur en een eigen stijl. Wel lastig om een weloverwogen top 10 te maken, zoveel namen die misschien onterecht uit de boot vallen.
beavis
-
- 6627 messages
- 14782 votes
komt er dan (dus) ook een toplijst regisseurs?
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Als 100 mensen een top 10 hebben ingevoerd.
Nog 79 te gaan 
McSavah
-
- 9960 messages
- 5268 votes
komt er dan (dus) ook een toplijst regisseurs?
Tel vier overeenkomsten (allemaal in jouw top vijf). 
(verwijderd)
-
- 1480 messages
- 0 votes
Gave toevoeging! Dat houdt me wel even bezig.
Cosoco
-
- 10908 messages
- 5185 votes
Leuk! Even een snelle eerste poging gedaan.
beavis
-
- 6627 messages
- 14782 votes
heb de lijst alweer iets aangepast nu 
maar de overeenkomsten zijn nog steeds hetzelfde
Ruiz is een mooie op jouw lijst... als ik iets van 40 namen kwijt kon in mijn top10, had ie er zeker ook bij gestaan.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Erg leuke optie zeg! Ga hem ook zeker eens invullen binnenkort.
Heb wel 1 aanmerking, als ik nu op iemand zijn profiel klik om de recente stemmen te zien, dan moet ik wel langs de top 10 films en top 10 regisseurs scrollen. Vrij veel dus. Is er geen optie dat je ze ook kan inklappen (standaard) ofzoiets?
(verwijderd)
-
- 1480 messages
- 0 votes
Dat was best even lastig. Voor de top 5 vooral welke regisseur op welke plek, maar nummers 6 t/m 10 was echt pittig. Heb in ieder geval niet voor gemiddeldes gekozen, eerder voor regisseurs die risico's nemen met uitschieters.
Om even te reageren op Ajax&Litmanen1, de top 10-films en top-10 regisseurs naast elkaar plaatsen lijkt me er erg gelikt uitzien?
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Trouwens, kan je via MM ook makkelijk achterhalen wat cijfermatig of qua aantal gestemde films je favoriete regisseurs zijn?
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Geweldig nieuwe toevoeging! Heb hem al meteen ingevuld, al blijk ik hier ook al voor dilemma's te staan..
TornadoEF5
-
- 5616 messages
- 1726 votes
Wow, leuk idee! Ga er direct mee beginnen. Ik vind het wel leuk dat er eens wat nieuws wordt toegevoegd.
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Erg leuke optie zeg! Ga hem ook zeker eens invullen binnenkort.
Heb wel 1 aanmerking, als ik nu op iemand zijn profiel klik om de recente stemmen te zien, dan moet ik wel langs de top 10 films en top 10 regisseurs scrollen. Vrij veel dus. Is er geen optie dat je ze ook kan inklappen (standaard) ofzoiets?
misschien moeten de recente stemmen, boven de top 10 lijsten?
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Trouwens, kan je via MM ook makkelijk achterhalen wat cijfermatig of qua aantal gestemde films je favoriete regisseurs zijn?
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Zou een goed idee zijn.
En beide top 10's naast elkaar zetten zoals hierboven werd genoemd zou ook best handig zijn denk ik?
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Ik weet niet of ik dat erg mooi zou vinden
(verwijderd)
-
- 1480 messages
- 0 votes
stemtabel | toevoegen aan Mijn Films | toevoegen aan Mijn Updates
Dit hierboven zou niet 2x passen over de breedte, maar daar zijn genoeg oplossingen voor lijkt me.
Verder lijkt het mij perfect. Boven de recente stemmen trouwens, aangezien je toplijsten meer over je zeggen.
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Is dat recente stemmen gedeelte eigenlijk nog handig? Je kunt toch ook gewoon het filmlog openen en daar zie je ook alle recente stemmen staan.