• 177.914 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.932 actors
  • 9.370.274 votes
Profile

Beste regisseurs (+ top 10)

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Metalfist wrote:

Is dat recente stemmen gedeelte eigenlijk nog handig? Je kunt toch ook gewoon het filmlog openen en daar zie je ook alle recente stemmen staan.

Dat is toch veel onhandiger? Ik kan met 1 klik nu zien wat iemand zijn laatste 10 stemmen geweest zijn. Klik bij bepaalde users die ik interessant vind er elke week wel op. Ik vind dat persoonlijk belangrijker dan de top 10 van iemand. Ook leuk, maar niet het belangrijkste. Al zullen de meningen daar wel over verschillen.

Alastor

• 2634 messages
  • 3018 votes

Beide top10's naast elkaar zou ik zelf ook mooi vinden. Dat geeft direct een overzichtelijke indruk van de persoonlijke smaak en heeft als bijkomend voordeel dat de recente stemmen niet weggedrukt worden.

Daarnaast zou ik het leuk vinden om op de regisseurspagina te laten zien welke gebruikers deze regisseur in hun top10 hebben staan. Zoals bij individuele films op de statistiekenpagina te zien is.

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Ik had zelf een paar jaar geleden het filmlog gebouwd met het idee de recente stemmen weg te kunnen halen op het profiel, maar daar kwam toen zoveel kritiek op dat ik het maar heb laten staan. Zelf kijk ik ook liever in het filmlog.

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Alastor wrote:

Daarnaast zou ik het leuk vinden om op de regisseurspagina te laten zien welke gebruikers deze regisseur in hun top10 hebben staan. Zoals bij individuele films op de statistiekenpagina te zien is.

goed idee

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

The Oceanic Six wrote:

Dat is toch veel onhandiger? Ik kan met 1 klik nu zien wat iemand zijn laatste 10 stemmen geweest zijn. Klik bij bepaalde users die ik interessant vind er elke week wel op. Ik vind dat persoonlijk belangrijker dan de top 10 van iemand. Ook leuk, maar niet het belangrijkste. Al zullen de meningen daar wel over verschillen.

Als ik eerlijk ben, dan kijk ik eigenlijk nooit naar de recente stemmen van iemand. Soms heb ik wel eens bij een user 'is zien waar die zowat de laatste tijd mee bezig is' en dan vind ik het wel handig als er ineens een bericht bij staat.

Mat_

• 737 messages
  • 1334 votes

Hele leuke toevoeging. Erg benieuwd naar een eventuele toplijst.

mister blonde

• 12693 messages
  • 5825 votes

Leuk! Alleen jammer dat het lastig zal zijn om regisseurduo's te plaatsen, zoals Joel en Ethan Coen of Powell/Pressburger. Maar veel maakt het niet uit.

TornadoEF5

• 5616 messages
  • 1725 votes

Wordt toch ook tijd voor mij om bepaalde regisseurs wat te gaan verkennen, want ik kan met moeite een top 10 samenstellen. Ik vind het nog erg fragiel.

tbouwh

• 5809 messages
  • 5398 votes

Ik vind dit een erg leuk initiatief, kom ook zeker wel tot een toplijst. Probleempje wel (met name voor jezelf): wanneer kun je met recht zeggen dat je genoeg van een regisseur hebt gezien om het geheel te beoordelen? Inmiddels wel van een paar regisseurs (bijna) alles gezien, maar er zijn er ook waar ik op 2 á 3 films hink die ik erg sterk vond...

tbouwh

• 5809 messages
  • 5398 votes

Daarnaast zou ik het waarderen als de laatste stemmen prominent blijven staan, wel nog onder de top 10 films.

Regisseurs ernaast (als dat kan) zou top zijn, maar anders is het misschien een idee 'em als uitklapbare optie onder de laatste stemmen te zetten? Of bovenin het menu, tussen de lijsten, filmlog etc. (dus niet op de homepage)? Ik blijf de top-10 films voor het beeld van een bepaalde user toch leuker en interessanter vinden om naar te kijken.

Zwolle84

• 8022 messages
  • 0 votes

tbouwh wrote:

Ik vind dit een erg leuk initiatief, kom ook zeker wel tot een toplijst. Probleempje wel (met name voor jezelf): wanneer kun je met recht zeggen dat je genoeg van een regisseur hebt gezien om het geheel te beoordelen? Inmiddels wel van een paar regisseurs (bijna) alles gezien, maar er zijn er ook waar ik op 2 á 3 films hink die ik erg sterk vond...

Ik heb hem uitgerekend: leidend is aantal tienen, dan aantal negens, dan aantal achten. Op gevoel kom ik hier nooit uit.

Leuke toevoeging trouwens! Ben het er wel mee eens dat je laatste waarderingen nu te ver worden weggedrukt.

TornadoEF5

• 5616 messages
  • 1725 votes

Ik heb van iedere regisseur nog te weinig gezien. Zelfs van nummer 1 Refn heb ik maar vier films gezien, en is zijn positie vnl. op twee films berust. Iemand als Villeneuve vind ik zelfs zo goed nog niet. Ik hoop dat ik volgend jaar een wat overtuigender lijstje heb, en dat ik van bepaalde regisseurs tegen dan een pak meer gezien zal hebben. Zo heb ik enkel van Fincher een redelijk aantal gezien (9 goed)

(verwijderd)

• 1480 messages
  • 0 votes

Ik denk dat je voor jezelf wel kunt nagaan of je de regisseur goed genoeg kent om hem op te nemen in je lijst.

Ik heb bijvoorbeeld Adam Wingard van wie ik nog maar 2 films zag, die totaal niet op elkaar lijken. Heb You're Next zelfs slechts een 3.0* gegeven. Ik zag echter zoveel briljante overeenkomende details in beide films dat ik wel durf te zeggen dat ik Wingard geniaal vind.

horizons

• 5687 messages
  • 2402 votes

Het enige dat je kan beoordelen is dat wat je gezien hebt. Heb je van een regisseur maar een enkele film gezien maar vond die film in alles geniaal dan kun je de regisseur best opnemen in je lijst totdat het tegendeel met een tweede film wordt aangetoond. Je kunt de lijst elk moment aanpassen.

Heb daarom zonder al lang na te denken 10 namen ingevuld, zal bij lange na niet overeenkomen met een stemgemiddelde ofzo. Zal ook wel een regisseur zijn vergeten waar ik hogere punten voor geef.

Kan allemaal aangepast worden op moment dat ik daar zin in heb.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Ik heb ook een regisseurs top 10 gemaakt. Puur gebaseerd op mijn 4,5* en 5* stemmen en mijn gevoel wat ik bij een bepaalde naam heb. Bij sommigen zie ik wel 10 echt mooie titels en sommigen hebben het met 2 unieke titels al verdiend. Mijn nr 1 was duidelijk, gebaseerd op het feit dat hij de regisseur is van mijn nr 1 en 2 in mijn film top 10.

Is het nou de bedoeling dat er hier ook een MM toplijst uit komt?

Apollinisch

• 21297 messages
  • 0 votes

Nou mensen, plaats je top 10 hier dan, hoeft niet iedereen al jullie profielpagina's aan te klikken.

McSavah

• 9960 messages
  • 5268 votes

Apollinisch wrote:

Nou mensen, plaats je top 10 hier dan, hoeft niet iedereen al jullie profielpagina's aan te klikken.

Dankzij die functie hoeven we net die top-10's niet meer in dit topic te plaatsen.

Apollinisch

• 21297 messages
  • 0 votes

Dit topic is (net als Film >> Toplijsten en favorieten >> Je persoonlijke top 10) juist ideaal om de evolutie van de verschillende lijstjes te laten zien.

Ik verzeker je, als je nu niet hier je top 10 plaatst heb je daar over 5 jaar spijt van.

McSavah

• 9960 messages
  • 5268 votes

Dacht even dat we in het volgende topic zaten: Film >> Toplijsten en favorieten >> Beste regisseurs (+ top 10). Ben zelf nog niet tevreden met de laatste plek(ken) in mijn top-10.

Ataloona

• 734 messages
  • 4258 votes

Puur op gevoel een paar dagen geleden het volgende lijstje gemaakt:

1. Terrence Malick

2. Andrei Tarkovsky

3. Robert Altman

4. Theodoros Angelopoulos

5. John Ford

6. Edward Yang

7. Orson Welles

8. Woody Allen

9. Hirokazu Koreeda

10. Sam Peckinpah

Blijft toch lastig, want omissies blijven er hoe dan ook inzitten. Ook lastig om iemand als Welles wel/niet op te nemen met een aantal meesterwerken, maar ook een aantal films waar toch hevig in geknipt is. Bubbling under zijn nu vooral FW Murnau, Charles Chaplin, Ming Liang Tsai, Werner Herzog, Yasujiru Ozu, Takeshi Kitano, Manoel de Oliveira en vooral Ingmar Bergman. + twintig andere namen...

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Apollinisch wrote:

1. James Cameron

2. Ridley Scott

3. Steven Spielberg

4. Peter Jackson

5. Quentin Tarantino

6. Christopher Nolan

7. Kevin Smith

8. James Wan

9. Wes Craven

10. Martin Campbell

Ben niet zo van de afwijkende namen merk ik. Moet wel bekennen dat ik het in een kwartiertje heb ingevuld na wat geneuzel door mijn stemmen. Vooral gekozen voor regisseurs met topfilms, niet echt gekeken naar een wisselvallig oeuvre. Misschien verander ik het nog eens.

Onderhond

• 87592 messages
  • 12835 votes

1. Mamoru Oshii

2. Shin'ya Tsukamoto

3. Takashi Miike

4. Hiroshi Ishikawa

5. Kôji Morimoto

6. Gaspar Noé

7. Takeshi Kitano

8. Gakuryû Ishii

9. Ki-duk Kim

10. Tetsuya Nakashima

Een combinatie van topfilms + consistentie, dus zeker niet enkel op basis van gemiddelde score. Enkel 9 en 10 staan een beetje wankel, vooral omdat ik Hiroyuki Tanaka er niet in kwijtraak nu, maar verder best tevreden mee.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Jordy wrote:

Als 100 mensen een top 10 hebben ingevoerd.

Nog 79 te gaan

Hoe ver zijn we nu?

arno74

• 8700 messages
  • 3342 votes

McSavah wrote:

Dacht even dat we in het volgende topic zaten: Film >> Toplijsten en favorieten >> Beste regisseurs (+ top 10). Ben zelf nog niet tevreden met de laatste plek(ken) in mijn top-10.

Kunnen die niet samengevoegd worden kappeuter ?

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Kan wel, maar dit topic gaat specifiek over de nieuwe tool. Wellicht heeft Jordy bewust gekozen om het apart te vermelden.

arno74

• 8700 messages
  • 3342 votes

Net een eerste poging gedaan om zo'n lijstje op te stellen. Mijn top 10 regisseurs in min of meer willekeurige volgorde:

Michael Haneke

Charles Chaplin

Víctor Erice

Guillermo del Toro

Alejandro González Iñárritu

Fernando León de Aranoa

Alejandro Amenábar

Carlos Vermut

Asghar Farhadi

Paul Haggis

Kondoro

• 11519 messages
  • 2861 votes

Gewoon snel ingevuld, thuis kijk heb ik er meer tijd voor.

1. Christopher Nolan

2. Wes Craven

3. James Wan

4. Peter Jackson

5. Steven Spielberg

6. Michael Bay

7. Rob Zombie

8. James Cameron

9. Wolfgang Petersen

10. J.J. Abrams

Zwolle84

• 8022 messages
  • 0 votes

Niet de spannendste of meest exotische lijst, maar dit is wat uit de rekenmachine komt rollen:

1. Stanley Kubrick

2. Christopher Nolan

3. David Fincher

4. Quentin Tarantino

5. Darren Aronofsky

6. Ridley Scott

7. Denis Villeneuve

8. Nicolas Winding Refn

9. Marc Webb

10. Brian De Palma

SergioMalick

• 1230 messages
  • 1832 votes

Ook voor mij geen hele unieke lijst. Regisseurs uit de top 4 steken er wel een stuk bovenuit.

1. Terrence Malick

2. Sergio Leone

3. David Lynch

4. Stanley Kubrick

5. Alejandro Gonzalez Inarritu (excuses voor ontbreken van streepjes en dakjes)

6. Alexander Payne

7. Francis Ford Coppola

8. David Cronenberg

9. Hayao Miyazaki

10. Federico Fellini

Zwolle84

• 8022 messages
  • 0 votes

De top twee was te voorspellen.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.