• 178.094 movies
  • 12.212 shows
  • 33.984 seasons
  • 647.094 actors
  • 9.372.714 votes
Profile

MovieMeter Top Horrorfilms

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Gisteren mijn lijstje ook al doorgestuurd, het samenstellen ging toch vlotter dan gedacht.

Collins voor mij is miss Zombie ook vooral een stoorzender die mijn waardering van de films van haar man behoorlijk fnuikt. Ok je eigen vrouw casten heeft natuurlijk zn voordelen maar als je ze niet graag ziet spelen is het natuurlijk erg vervelend. En ja ze speelt denk ik in elke film mee van haar man. Stuart Gordon deed dat ook met zijn eigen vrouw maar Caroline Purdy vond ik wel een goede actrice in tegenstelling tot Sherry Moon die volgens mij nooit een kans zal krijgen bij een andere regisseur.

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

alexspyforever wrote:

Collins voor mij is miss Zombie ook vooral een stoorzender die mijn waardering van de films van haar man behoorlijk fnuikt. Ok je eigen vrouw casten heeft natuurlijk zn voordelen maar als je ze niet graag ziet spelen is het natuurlijk erg vervelend.

Ik was even confuus, dacht dat je het over het door mij genomineerde Miss Zombie (2013) had

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

John Milton wrote:

(quote)

Ik was even confuus, dacht dat je het over her door mij genomineerde Miss Zombie (2013) had

Ik kan me niet voorstellen dat er een nog irritantere 'actrice' is dan Sheri Moon

Alexander1900

• 1708 messages
  • 563 votes

alexspyforever wrote:

Ik kan me niet voorstellen dat er een nog irritantere 'actrice' is dan Sheri Moon

Dit is de enige scene (de eerste paar seconden) die ik me van haar kan herinneren. Prima, niks mis mee.

Sheri Moon Sex Scene in House of 1000 Corpses - YouTube

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Lol dat ze dat een sex scène durven noemen

Collins

• 7294 messages
  • 4311 votes

Alexander1900 wrote:

Dit is de enige scene (de eerste paar seconden) die ik me van haar kan herinneren. Prima, niks mis mee.Sheri Moon Sex Scene in House of 1000 Corpses - YouTube

Dat bedoel ik dus. Weinig seks. Veel horror?

Collins

• 7294 messages
  • 4311 votes

John Milton wrote:

Ik was even confuus, dacht dat je het over het door mij genomineerde Miss Zombie (2013)

Die ik blijkbaar niet op mijn kijklijst heb gezet, maar dat bij deze alsnog ga doen. Deze miss Zombie ziet er trouwens een stuk beter uit ?

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Op aangeven van John Milton die zich terecht afvroeg waarom Resident Evil niet in de eindstand notering is verschenen. Niemand had kennelijk bij de 4 nominaties opgemerkt dat er een fout in was geslopen en dat het niet kon dat 148-151wel degelijk 4 films moeten zijn en niet 3! getuigt nog maar dat men niet zo erg veel interesse meer had in die eindstand buiten de top 100

Trouwens niet de enige film die ik vergat dus er komt een correctie op deze foute lijst!

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Collins wrote:

(quote)

Die ik blijkbaar niet op mijn kijklijst heb gezet, maar dat bij deze alsnog ga doen. Deze miss Zombie ziet er trouwens een stuk beter uit ?

Ik wou al zeggen, dat is nu ook niet echt moeilijk

Alexander1900

• 1708 messages
  • 563 votes

alexspyforever je lijstje gaat de prullenbak in. Nou ja, een daarvan. Je hebt ze naar 2 controleurs gestuurd.

Jochem Myjer - Wakker worden (Adéhadé) - YouTube

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Alexander1900 wrote:

alexspyforever je lijstje gaat de prullenbak in. Nou ja, een daarvan. Je hebt ze naar 2 controleurs gestuurd.

Jochem Myjer - Wakker worden (Adéhadé) - YouTube

euh het was niet de bedoeling dat John Milton mijn lijstje ging doorsturen naar jou. Ik had hem mijn lijstje gestuurd als voorbeeld hoe het moest omdat zijn eigen lijstje een beetje de mist in ging met het linken. JM dus te ijverig.

joolstein

• 10831 messages
  • 8916 votes

De tussenstand van de lijst die John Milton zo goed bij hou op ICM is bij mij: 427/707

Grote favorieten: Nosferatu,The VVitch, The Innocents en Re-Animator

Laagst gewaardeerde: Shaun of the Dead, Tucker and Dale vs. Evil, en Eraserhead

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

alexspyforever wrote:

euh het was niet de bedoeling dat John Milton mijn lijstje ging doorsturen naar jou. Ik had hem mijn lijstje gestuurd als voorbeeld hoe het moest omdat zijn eigen lijstje een beetje de mist in ging met het linken. JM dus te ijverig.

JM snapt dat soort dingen niet zonder begeleidend schrijven, dat weet je toch :-p

Ik krijg lijstje, ik check, ik stuur door naar alexander1900. Mij verder niet denk niet

Alexander1900

• 1708 messages
  • 563 votes

John Milton wrote:

Ik krijg lijstje, ik check, ik stuur door naar alexander1900. Mij verder niet denk niet

Je doet me denken aan :

Film Pegasus wrote:

Ik ben helemaal niet meer mee hoe het hier zal verlopen, ik zie wel.

Maar alle gekheid op een stokje.

Het is ook mijn taak om de eindcontrole te doen...

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Ondertussen af en toe nog een filmpje kijken.

Headless (2015) blijft inderdaad wel trouw aan zijn naam, maar na een veelbelovende start valt het al snel in herhaling.

Woland

• 4796 messages
  • 3817 votes

Hele leuke batch deze keer, kan ook bijna niet anders want maar liefst vier van mijn nominaties staan erin . 17/20 gezien, alleen de remakes van Last House on the Left en Evil Dead niet, en Don't Breathe.

The VVitch, Nosferatu, The Innocents en Wai Dor Lei Ah Yut Ho heb ik zelf genomineerd, dus het zal niet verbazen dat ik die bijzonder goed kon smaken. Maar daarnaast nog veel meer leuks: ik vond Tucker and Dale vs Evil, Shaun of the Dead, Zombieland en The Cabin in the Woods allen prima geslaagde horrorkomedies, die allemaal zo'n 3.5 a 4 sterren hebben gekregen. Wat meer in de arthouse-richting waren Funny Games en Eraserhead best wel de moeite waard. Dracula heb ik al een hele tijd niet gezien, maar heeft wel 3.5 ster staan en staat ook wel in m'n geheugen als een prima film. Re-Animator en The Devil's Rejects zijn ook op zo'n soort score uitgekomen, dus ik moet nog even keuzes gaan maken. The House of the Devil was zeker niet slecht, maar vond ik toch wat te langzaam toendertijd. Misschien nog een keer herkijken, Ti West kan wel wat.

Eigenlijk zijn de enige twee tegenvallers in deze lijst Tesis en Frontiere(s); al waren zelfs dat alsnog krappe onvoldoendes.

Alexander1900

• 1708 messages
  • 563 votes

Inmiddels heb ik 16 lijstjes ontvangen (en verwerkt). Je lijstje kun je nog tot woensdag 23:59 indienen.

Noodless

• 10042 messages
  • 6178 votes

Check 19/20 Eraserhead 1977 nog niet gezien, maar ook weinig interesse voor.

Totaal 429 / 707

4 nominaties van mij hier : Busanhaeng 2016, Frontière 2007, The Last house on the left 2009 en

Dracula 1992

The VVitch: A New-England Folktale (2015), Don't Breathe 2016, Tesis 1996 goed voor vier sterren.

The Devil's Rejects 2005, Dream Home 2010, Funny Games 1997 net geen vier sterren.

3,5 sterren voor Nosferatu, eine Symphonie des Grauens (1922) en Shaun of the dead 2004.

Evil Dead 2013 , The Cabin in the Woods 2012, The Innocents 1961 3 sterren.

Zombieland en Tucker and Dale vs Evil 2010 matige films met 2,5 sterren.

En helaas zit er ook een onvoldoende bij die hier toch door sommigen sterk gewaardeerd wordt, nl. The House of the Devil .

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Noodless een aantal van je nominaties kunnen wel wat support gebruiken, dus vergeet niet om een lijstje in te sturen

Eraserhead komt erg experimenteel over, het wtf gehalte is redelijk groot voor mij dan toch de eerste keer dat ik em zag.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Noodless wrote:

En helaas zit er ook een onvoldoende bij die hier toch door sommigen sterk gewaardeerd wordt, nl. The House of the Devil .

De film krijgt veel lof omdat de jaren 80 setting en sfeer nogal minuteus wordt weergegeven. De jaren 80 heeft veel favorieten opgeleverd maar ook een hoop goedkope soms heel vermakelijke maar ook haast onkijkbare troep. Waar de ene op het puntje van zijn stoel zit, zit een ander zich te vervelen, klok te kijken en zich af te vragen wanneer gaat er nou eindelijk eens iets gebeuren dat het verhaal verder helpt. Ik zat dus ook in die laatste groep en dat zeg ik als liefhebber van de 80s. Ik ben niet van mening dat deze film beter zou zijn geweest moest die zijn gemaakt in de 80s dan had ik hem ook net zo saai gevonden. Ik ben sowieso geen fan van die tributes, ik vind het eerder een luie manier van film maken. Soms doen ze er nog wel iets leuk en verfrissend mee zoals in the Final Girls (oh dit gaat Hollywood007 zo graag horen) en zoals Onderhond in zijn recensie al aangaf is het verleden nauwkeurig herhalen pijnlijk oninteressant.

Naast het feit dat de film erg traag is, lijkt die ook nergens naar toe te gaan. De climax ik vond het erg cliché en echt onnozel.

En er zijn toch films waarin de minder geduldige kijker dan toch af en toe wat actie krijgt voorgeschoteld en die dan toch naar iets verrassend toewerken. De film krijgt net als bovenstaande film ook de kritiek van wanneer gaat er nu eens wat gebeuren, maar de climax is zeker wel de moeite. Ondanks een uitgekaud genre toch nog een verfrissend en verrassend element weten te brengen, chapeau. Maar deze is niet van gevestigde naam Ti West, wel van de gebroeders Duffer dus een pak minder aandacht. Ik heb deze vandaag gezien, niet super maar wel heel degelijk: Hidden (2015).

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Indienen kan nog tot 23:59. Misschien ga ik volgende keer 2 dagen doen voor in te dienen, want na dag 1 komt er niet veel meer binnen. Als er nog gelijke standen zijn (dat zijn er momenteel 3 telkens van 2 films) lossen we dat op via het KO systeem.

Hollywood007

• 3342 messages
  • 3838 votes

alexspyforever wrote:

Soms doen ze er nog wel iets leuk en verfrissend mee zoals in the Final Girls (oh dit gaat Hollywood007 zo graag horen)

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

En hopsa zijn er toch nog enkele lijstjes ingediend

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

Batch 5 Mei: 19/20 gezien. Dream House staat op mijn verlanglijstje! Totaal gezien: 488/707

Alexander1900

• 1708 messages
  • 563 votes

alexspyforever wrote:

Als er nog gelijke standen zijn (dat zijn er momenteel 3 telkens van 2 films) lossen we dat op via het KO systeem.

Doordat er nog 2 lijstjes zijn ingediend zijn er geen gelijke standen meer.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Alexander1900 wrote:

(quote)
Doordat er nog 2 lijstjes zijn ingediend zijn er geen gelijke standen meer.

Je puntensysteem werkt dus zeer goed

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Zo we beginnen met de bottom 5

91. The House of the Devil (2009) (27,25 punten)

Ondanks een een toppositie van U96 en ook een 2de plaats gegeven door handsome_devil, deze werd slechts 4 keer vernoemd. Misschien niet de slechtste uit de batch maar denk wel de saaiste.

90. Eraserhead (1977) (33,25 punten)

Wellicht iets te experimenteel om echt hoge ogen te scoren, 5 keer in een toplijst met een toppositie van handsome_devil en een 2de plaats in het lijstje van Onderhond en wendyvortex.

89. Busanhaeng (2016) (36,25 punten)

Niet zo verrassend dat deze niet zo hoog scoort aangezien het vrij standaard zombie uitbraak filmpje betreft. 6 maal vernoemd en een toppositie van Hollywood007

88. Dracula (1992) (38,5 punten)

Toch wel een verrassing dat deze niet populairder is. Hij kreeg slechts 5 nominaties maar wel 2 keer een topplaats van Noodless en Dievegge.

87. Funny Games (1997) (42,75 punten)

Enkel de remake gezien maar aangezien de films een indentiek verloop hebben, weet ik wat voor film het is en stond mij totaal niet aan. 7 vermeldingen met een toppositie van Shaky die deze dus zomaar voor de film uit zijn avatar plaatste (foei foei), 2de plaats in het lijstje van U96. Ja Shaky, dat komt ervan hé Re-Animator te verloochenen

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

De volgende 5 haalden de top 10 dus niet in deze batch

86. Tesis (1996) (43,75)

Ik heb de film niet gezien. Deze kreeg 7 nominaties en geen enkele keer de 1ste of 2de plaats. Wel 3 maal een 3de plaats van Dievegge, wendyvortex en DjFrankie

85. Don't Breathe (2016) (45,75 punten)

9 nominaties maar ook deze moet het stellen zonder 1ste of 2de plaats, 1 keer derde dankzij IH88. De film is wellicht iets te clichématig en over de top.

84. The Devil's Rejects (2005) (46,75 punten)

Een populaire film dacht ik zo en nogal veel (waaronder ikzelf) vonden deze leuker dan voorganger The House of 1000 Corpses. Maar laten we eerlijk zijn, Zombie brengt niets nieuws of schokkend hier. 9 nominaties waarvan de beste een 2de plaats van Chainsaw

83. Evil Dead (2013) (48,75 punten)

Mist de top 10 op een halve punt. Ik blijf er bij veel fijner uitgewerkt dan het origineel, maar iets echt vernieuwend brengt deze inderdaad niet. 9 noteringen met als hoogste een notering een 3de plaats van mijzelf.

82. Tucker and Dale vs. Evil (2010) (49,25 punten)

Ok ik vind de film wel leuk maar in een top 10 hoort die niet thuis en dat haalt die ook net niet. De film kreeg maar 7 noteringen maar wel redelijk hoge. Alexander1900 gaf deze de 2de plaats en een toppositie van Collins, die had ik dus totaal niet verwacht!

Shaky

• 3736 messages
  • 13046 votes

alexspyforever wrote:

87. Funny Games (1997) (42,75 punten)

Enkel de remake gezien maar aangezien de films een indentiek verloop hebben, weet ik wat voor film het is en stond mij totaal niet aan. 7 vermeldingen met een toppositie van Shaky die deze dus zomaar voor de film uit zijn avatar plaatste (foei foei), 2de plaats in het lijstje van U96. Ja Shaky, dat komt ervan hé Re-Animator te verloochenen

Re-Animator is een geweldige film en de avatar is awesome, maar wat is dat rare idee toch dat je avatar je favoriete film zou zijn?

Hoe dan ook: mooi om te zien dat Re-Animator nog niet bij de laatste 5 zit van vandaag

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.