• 178.094 movies
  • 12.213 shows
  • 33.984 seasons
  • 647.094 actors
  • 9.372.862 votes
Profile

MovieMeter Top Horrorfilms

Alexander1900

• 1708 messages
  • 563 votes

Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoeveel mensen al een lijstje hebben ingediend?

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Alexander1900 wrote:

Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoeveel mensen al een lijstje hebben ingediend?

7 mensen en met mij erbij is dat 8 dus er mogen er nog komen. Van sommigen vraag ik me af of ze niet meer fan zijn van thriller of drama met lichte horrorelementen of is het dat ze de tegenstand nog minder vinden.

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

alexspyforever wrote:

7 mensen en met mij erbij is dat 8 dus er mogen er nog komen. Van sommigen vraag ik me af of ze niet meer fan zijn van thriller of drama met lichte horrorelementen of is het dat ze de tegenstand nog minder vinden.

Ik zal ook nog een ranking sturen. Moest nog het een en ander gekeken worden

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

John Milton wrote:

(quote)
Ik zal ook nog een ranking sturen. Moest nog het een en ander gekeken worden

Ja en deze keer met Miss Milton erbij hé

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

The 50 Best Horror Movies You've Never Seen op Icheckmovies, voor wie dat gebruikt. Ik komt tot 19. Staan een aantal best grote namen in, gezien de titel van het lijstje. Toch een aantal tips idd!

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

John Milton wrote:

(quote)

The 50 Best Horror Movies You've Never Seen op Icheckmovies, voor wie dat gebruikt. Ik komt tot 19. Staan een aantal best grote namen in, gezien de titel van het lijstje.

34 checks voor mij.Al zou het kunnen dat ik er meer heb gezien, soms herinner ik me de titels niet meer van films die ik erg lang geleden heb gezien.

leatherhead

• 3556 messages
  • 1813 votes

Nou poeh.. obscuurder dan Wrong Turn wordt het niet gauw natuurlijk.

Onderhond

• 87594 messages
  • 12841 votes

28 gezien, de rest vooral oude namen. Enkel Ginger Snaps gaat er toch echt een keer aan moeten geloven, die naam komt er vaak terug.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

En ook wel een aantal films waarvan ik denk hailed by the critics and genre fans

Ik ken geen die hard fans van:

The Food of the Gods

The Slumber Party Massacre

The Beast Within

Laat staan dat ik iemand ken die deze films goed vindt. Vooral Slumber party vind ik erg slecht.

En volgens mij kent iedereeen die een beetje van horror houdt The Descent, let the Right one in, Wrong Turn etc.

Ze mogen obscuur dus gerust weghalen.

en die wat de critics goed vinden die kan je er heel eenvoudig uit halen, the usal culprits.

Alexander1900

• 1708 messages
  • 563 votes

alexspyforever wrote:

En ook wel een aantal films waarvan ik denk hailed by the critics and genre fans

Ik ken geen die hard fans van:

The Food of the Gods

The Slumber Party Massacre

The Beast Within

Laat staan dat ik iemand ken die deze films goed vindt. Vooral Slumber party vind ik erg slecht.

jeroentjuhhhhh heeft The Slumber Party Massacre en The Beast Within beide een 4/5 gegeven.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Alexander1900 wrote:

(quote)

jeroentjuhhhhh heeft The Slumber Party Massacre en The Beast Within beide een 4/5 gegeven.

Ja ok jeroen is ne speciale op dat vlak

Hij is niet zo voor fmainstream en formulewerk als betrap ik er hem toch wel eens op dat hij van die films soms toch wel goed vind, oa Hell Fest. Maar hij is aan de andere kant wel vrijgevig met sterren bij horror.

Maar hij houdt van die lekkere gore en HG Lewis die fans hebben bij mij wel een streepje voor.

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

John Milton wrote:

(quote)

The 50 Best Horror Movies You've Never Seen op Icheckmovies, voor wie dat gebruikt. Ik komt tot 19. Staan een aantal best grote namen in, gezien de titel van het lijstje. Toch een aantal tips idd!

Beetje random allemaal. Ook veel cheese. Ik zag er 43/51

joolstein

• 10831 messages
  • 8916 votes

Terug van een heerlijke zonnige vakantie en net 6 pagina's doorgewerkt met reacties, discussies en opmerkingen, dus ben ik weer helemaal bij!

Van dat lijstje zag ik er 32/51

Wel een leuk gevarieerd lijstje maar met een vraagteken bij "absolute must-see" (al zijn het wel films die binnen het genre, opvallend genoeg zijn) "lesser known" ( fans van genre kennen deze natuurlijk wel) Gelukkig niet alleen maar cinematografische snobisme dat er in staat maar ook de films die voor de echte horrorgenre fan-boy zijn. Het mag misschien nog wat dieper/ bijzonder maar al met al een prima lijst!

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Ik kreeg 11 lijstjes binnen plus die van mijzelf en kwam tot de volgende eindstand van onder naar boven

102. Split (2016)

101. Hellbound: Hellraiser II (1988)

100. Friday the 13th (1980)

99. Pet Sematary (1989)

98. Videodrome (1983)

97. Mientras Duermes (2011)

96. Night of the Living Dead (1968)

95. It (1990)

94. Janghwa, Hongryeon (2003)

93. Livide (2011)

92. Revenge (2017)

Ok nu we in de top 100 zitten mag arno74 ook eindelijk weer eens wakker worden...

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Ondertussen zijn we beland bij de 6 nominaties en zullen er per batch steeds minder nominaties gaan zijn en worden deze niet meer gesplitst. In deze lijst zijn er 20. Het gaat dus om de plaatsen 72-91.

Dag 27: 5 mei 2019

Nosferatu, eine Symphonie des Grauens (1922)

https://i.pinimg.com/originals/2a/f6/c9/2af6c98ca8b5adee20787a81fd361e84.jpg

The Innocents (1961)

https://img.moviepostershop.com/the-innocents-movie-poster-1961-1010680327.jpg

Eraserhead (1977)

https://pbs.twimg.com/media/DiKZyCpXcAIQVEY.jpg

Re-Animator (1985)

https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/81amaCf-8pL._SY606_.jpg

Dracula (1992)

https://i.pinimg.com/originals/36/c6/6a/36c66af4155cbd98102b157bf8be6b40.jpg

Tesis (1996)

https://cdn.cinematerial.com/p/500x/cr5yinaf/tesis-german-movie-cover.jpg

Funny Games (1997)

https://www.moviemeter.nl/images/cover/1000/1127.jpg?cb=1365258185

Shaun of the Dead (2004)

https://www.moviemeter.nl/images/cover/17000/17064.jpg?cb=1528094529

The Devil's Rejects (2005)

https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/51jRNY28yBL.jpg

Frontière(s) (2007)

https://m.media-amazon.com/images/M/MV5BMTIyODk1MDMzOF5BMl5BanBnXkFtZTcwMTY2MTU2MQ@@._V1_.jpg

The House of the Devil (2009)

https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/51aqsNjLPCL.jpg

The Last House on the Left (2009)

https://static1.squarespace.com/static/555aa9a2e4b0372ce1814174/t/55d7a330e4b0e398b5c9862f/1440195377399/

Zombieland (2009)

https://images-wixmp-ed30a86b8c4ca887773594c2.wixmp.com/f/335740e8-cb0f-4066-be20-f9348ef3fc35/d9pb8x5-14697f1f-b061-4914-8197-1d25a2c1a232.png/v1/fill/w_749,h_1068,q_70,strp/zombieland_poster_by_a_jaded_smithy_d9pb8x5-pre.jpg

Tucker and Dale vs. Evil (2010)

https://fanart.tv/api/download.php?type=download&image=165086§ion=3

Wai Dor Lei Ah Yut Ho (2010)

https://www.moviemeter.nl/images/cover/67000/67639.jpg?cb=1514186729

The Cabin in the Woods (2012)

https://www.joblo.com/assets/images/oldsite/posters/images/full/cabin_in_the_woods_ver10_xlg_thumb.jpg

Evil Dead (2013)

https://images-wixmp-ed30a86b8c4ca887773594c2.wixmp.com/f/4772098d-020b-4ec4-af61-a9f67f2995c7/d6t4i7i-2c962ba3-668f-4be7-bdc9-97862094c950.png/v1/fill/w_734,h_1088,q_70,strp/evil_dead__2013____poster__haute_tension_style__by_amazing_zuckonit_d6t4i7i-pre.jpg?token=eyJ0eXAiOiJKV1QiLCJhbGciOiJIUzI1NiJ9.eyJzdWIiOiJ1cm46YXBwOjdlMGQxODg5ODIyNjQzNzNhNWYwZDQxNWVhMGQyNmUwIiwiaXNzIjoidXJuOmFwcDo3ZTBkMTg4OTgyMjY0MzczYTVmMGQ0MTVlYTBkMjZlMCIsIm9iaiI6W1t7ImhlaWdodCI6Ijw9MTUwMCIsInBhdGgiOiJcL2ZcLzQ3NzIwOThkLTAyMGItNGVjNC1hZjYxLWE5ZjY3ZjI5OTVjN1wvZDZ0NGk3aS0yYzk2MmJhMy02NjhmLTRiZTctYmRjOS05Nzg2MjA5NGM5NTAucG5nIiwid2lkdGgiOiI8PTEwMTIifV1dLCJhdWQiOlsidXJuOnNlcnZpY2U6aW1hZ2Uub3BlcmF0aW9ucyJdfQ.WrMnNHwrZ7BhzsNd6jyTRrUBDyxNW1Rm2fFanBhSegs

The VVitch: A New-England Folktale (2015)

https://www.telerama.fr/sites/tr_master/files/dfa492a9-6c9b-4020-9edb-b129d06c0800_2.jpg

Busanhaeng (2016)

https://www.moviemeter.nl/images/cover/462000/462780.jpg?cb=1521150874

Don't Breathe (2016)

https://i.ebayimg.com/images/g/61wAAOSwkPJahVZg/s-l640.jpg

wibro

• 11590 messages
  • 4098 votes

Twee films niet gezien van de 20

The Last House on the Left (2009) en Don't Breath (2016)

Misschien dat het mij komende dagen lukt beide films te bekijken.

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

Sterke Batch. Dag 27 brengt 19/20 checks, de tijd van ontdekkingen doen lijkt definitief voorbij.

Eigen nominaties:

- #15 Nosferatu, eine Symphonie des Grauens (1922), Murnau’s klassieker: de invloed van deze film valt bijna niet te overschatten.

- #20 The VVitch: A New-England Folktale (2015), een van de fijnere slow burn art horrors van de afgelopen jaren die wonder boven wonder zelfs alexspyforever smaakt. Dan moet er zowat écht hekserij in het spel zijn… Maar los daarvan, érg sterk.

Andere persoonlijke favorieten:

- #77 Zombieland (2009). Niet iedereens ding schijnbaar, maar ik verkneukel me nu al bij het idee dat we een sequel krijgen. Quirky en awkward, but I like it!

- #82 Wai Dor Lei Ah Yut Ho (2010), al 2 keer van zitten genieten, deze horror uit hongkong.

- #92 The Devil's Rejects (2005), ik denk dat dit de enige keer was dat ik een film die ik bìjna uitgezet heb na 30 minuten, toch met 4 sterren waardeerde na hem uitgekeken te hebben. Wat begint als een standaard ziek Hillbilly filmpje begint met iedere verstrijkende scène toch meer op je in te werken. Wat je ook doet, zet hem niet te snel uit, hij wordt alleen maar beter!

- #128 The Innocents (1961), eindigt misschien bij herziening wel een stuk hoger.

- #143 The Cabin in the Woods (2012), Misschien geen meesterwerk, maar als semi-revisionistische horror was hij absoluut geslaagd. Hij neemt het genre uiterst effectief op de hak door de clichés met verve te ontleden en daar wat eigen schwung aan te geven. Heel herkijkbaar voor mij.

- #162 Evil Dead (2013), verrassend lekkere remake van het origineel, en toepasselijk om in een adem met Cabin in the Woods van hierboven te noemen.

- #206 The House of the Devil (2009), Ti West maakte met The House of the Devil een hommage aan de horrorfilms van de jaren ’80. West is niet zozeer geïnteresseerd in enorme hoeveelheden gore of Cabin in het Woods rituelen, maar lijkt ons meer onder te willen dompelen in de feel van die tijd. En dat lukt hem bijzonder goed. Opgenomen op 16mm voor een echte retro look compleet met een prominent figurerende Sony Walkman, wentelt deze film zich in nostalgie. In slechts 18 dagen opgenomen en met een budget onder het miljoen, is dit een fijn indie horrortje geworden die ook bij herziening overeind blijft.

De moeite: Don't Breathe (2016), Eraserhead (1977), Re-Animator (1985), Dracula (1992), Tesis (1996), Funny Games (1997) (ik geef de voorkeur aan de remake, die gisteren langs kwam met 1 stem minder) zijn allemaal stevige voldoendes tot redelijk goed. Shaun of the Dead (2004) is de grote horrorkomedie naam, al kon ik om Tucker and Dale vs Evil misschien nog wel meer lachen.

Films als The Last House on the Left (2009) en Busanhaeng waren voor mij de enige zesjes, vooral die laatste geeft het na een sterk begin en middenstuk op het einde echt helemaal weg met een stortvloed sentiment.

Frontière(s) is de enige die ik niet zag, al ligt hij al wel een paar jaar klaar. Geen haast.

Shaky

• 3736 messages
  • 13046 votes

Maar liefst zes niet van gezien

Verder veel verschillende smaken in deze batch, dat is altijd mooi.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Zoals ik eerder had aangegeven gaan we vanaf nu de ingediende films ranken. Voor de batch van 6 nominaties hierboven moet je er minimum 5 en maximum 10 selecteren. Nogmaals vergeet ze niet te ranken. En ja joolstein is back in the house dus vanaf nu mag hij weer de lijstjes ontvangen.

Indienen kan tot woensdag 23:59.

Collins ontvangt een lijst van

arno74

Chainsaw

John Milton

john mcclane 2

Dying Rose

Alexander1900

wibro

TheBunk

Shinobi

Dopke

Hollywood007

Miss Z

Film Pegasus

jeroentjuhhhhh

Valak

TornadoEF5

joolstein ontvangt een lijst van

Shadowed

Kondoro0614

Zandadder

Shaky

Collins

ikkegoemikke

scorsese

baspls

U96

IH88

Noodless

only1ELEANOR

handsome_devil

Lord Flashheart

Dievegge

Glacius

John Milton ontvangt een lijst van

BlueJudaskiss

Onderhond

mikey

wendyvortex

MovieMind

joolstein

Metalfist

leatherhead

Woland

DjFrankie

remorz

Gang_Star

Ramon K

Baggerman

Alastor

VanRippestein

Alexander heeft een puntensysteem uitgedacht dat draws zoveel mogelijk worden vermeden dus ik vertrouw er op dat het werkt

Controleurs gelieve de ingediende lijsten zowel naar Alexander1900 als naar mij te versturen. We spreken dan onderling af wie welke voor zijn rekening zal nemen voor de berekening.

Glacius

• 4297 messages
  • 3031 votes

Kunnen er overzichtjes gemaakt worden van de "batches". Ik vind het teveel werk om iedere keer pagina's met afbeeldingen door te spitten.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Glacius wrote:

Kunnen er overzichtjes gemaakt worden van de "batches". Ik vind het teveel werk om iedere keer pagina's met afbeeldingen door te spitten.

John Milton kun jij hiervoor zorgen?

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

komt eraan.

de totale lijst is bijgewerkt: MovieMeter Top Horror Films @ICM (346/707, de 50% haal ik zo te zien wel aangezien ik van de komende batches verwacht bijna alles gezien te hebben )

En dit is de batch van Dag 27: *klik*

arno74

• 8700 messages
  • 3342 votes

alexspyforever wrote:

Ok nu we in de top 100 zitten mag arno74 ook eindelijk weer eens wakker worden...

Sorry, filmdip en andere prioriteiten, maar ik hou dit topic en de lijst in de gaten .

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

18/20 dus weer geen perfect score helaas. Ik heb wel Funny games US gezien en vermits het een letterlijke remake is mag ik ervan uitgaan dat ik geen tijd meer hoef te steken in het origineel, laat staan dat ik die wel genietbaar ga vinden. Tesis is de andere niet geziene, maar dat spreekt mij evenmin aan.

Nosferatu: ok deze is achterhaald en het verhaaltje is niet al te best maar graaf Orlok vind ik nog steeds de engste en meest dreigende vampier die ik op het doek zag. Hij was zeker wel inspiratie voor latere vampiers zoals die uit Salem's Lot en Shadow of the Vampire. In principe is het gewoon het verhaal van Dracula maar de naam is veranderd omdat ze de copyright niet konden bemachtigen. Een terecht film voor de top 100

The Innocents: een van mijn nominaties en een blauwdruk voor een nieuwe generatie aan spookhuisfilms. Voorgangers waren meestal nog dreigende handen, nepgeesten of schimmen die niet meteen een hoofdrol eisten. Hier draait het verhaal wel degelijk om echte spoken of toch niet helemaal? In elk geval ontzettend sfeervol;

Eraserhead: verhaal stelt niet veel voor als er al een is. Ondanks het zware experimentele karakter toch wel fascinerend maar verre van goed.

Re-Animator: de lievelingsfilm van Shaky als we zijn avatar mogen geloven. Ik vind het een supergoede film, leuk Lovecraftiaans verhaal, fijne karakters, Barbara Crampton is fantastisch.

Dracula: lang geleden dat ik deze heb gezien. Uiteindelijk is het qua verhaal hetzelfde als de voorgangers maar wel leuker uitgewerkt dan die van Hammer die ik op niet veel vond trekken. Visueel mooi maar uiteindelijk was het verhaal toen al uitgemolken.

Shaun of the Dead: joolstein vond em vreselijk en ik vrees dat ik ook weinig lol ga beleven bij een herziening. maar utieindelijk vond ik Dawn of the Dead remake ook al een halve parodie

The Devil's Rejects: zijn voorganger vond ik een vreselijke boutfilm, deze een heel stuk beter, maar een goede film wil ik het nu ook weer niet. Ik heb nog geen andere films van Rob Zombie willen kijken dankzij zijn irritante echtgenote

Frontières: film met groot deja vu gehalte, vertelt niks nieuws.

The House of the Devil: zoveelste 'eerbetoon' aan de 80s, slaapverwekkend lachwekkende slappe conclusie

The Last House on the Left: een remake die het origineel zwaar overtreft. Weg met die vrolijke irritante countrydeuntjes en geen komisch duo van politiegagenten. Deze film was bruut en to the point.

Zombieland: ik hou van Abigail breslin maar haar rol is zo inwisselbaar in deze. Film is gewoon niet grappig, niet leuk, gewoon heel flauw.

Tucker and Dale: neen deze is niet goed maar om de een of andere reden vond ik deze wel vermakelijk

Dream Home: het verhaaltje ben ik alweer vergeten en was niet interessant maar goh wel heel lekere gore momenten

Cabin in the Woods: film die zijn clue eigenlijk al heel snel verraadt, afschuwelijke CGI beesten, neen dit vond ik niks

Evil Dead: ja beschuldig mij maar van blasphemie maar daar trek ik mij geen zak van aan. Deze remake doet alles goed daar waar ik mij blauw ergerde aan de films met Bruce Campbell.

The Witch: Wellicht de grootste verrassing voor mij dat ik deze heel goed kon smaken. Volgens mij vloekt John Milton nog steeds over het feit dat hij niet deze film maar wel The Wicker man had getipt aan mij Niet de zoveelste film over heksenvervolging focust zich op een familie en beperkte locatie die zich in en rond een hutje in het bos afspeelt, erg sfeervol, verrassend en erg duister. Nog van dat graag, topfilm.

Train to Busan: uiteindelijk is er niks nieuws onder de zon hier en is het de zoveelste film over een zombie uitbraak waar chaos troef is. In veel van zo films heb je tal van irritante karakters (Zombieland, Dawn of the Dead remake) maar in deze vond ik dat helemaal niet. Sentimenteel of niet, het werkte wel voor mij.

Don't breathe: het opzet was niet slecht maar ach het werd al snel een opeenstapeling van clichés en onwaarschijnlijkheden, had wel leuke momenten maar geweldig nah.

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

alexspyforever wrote:

The Witch: Wellicht de grootste verrassing voor mij dat ik deze heel goed kon smaken. Volgens mij vloekt John Milton nog steeds over het feit dat hij niet deze film maar wel The Wicker man had getipt aan mij Niet de zoveelste film over heksenvervolging focust zich op een familie en beperkte locatie die zich in en rond een hutje in het bos afspeelt, erg sfeervol, verrassend en erg duister. Nog van dat graag, topfilm.

Vooral flabbergasted.

Ik zou je dit nooit aangeraden hebben. Never, ever. Ik ben nog steeds lerende

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

John Milton wrote:

(quote)
Vooral flabbergasted.

Ik zou je dit nooit aangeraden hebben. Never, ever. Ik ben nog steeds lerende

Ik ben verrast dat ze toch nog 18 dagen nodig hebben gehad voor The House of the Devil te schieten ondanks de kleine cast en een locatie die zich afspeelt grotendeels in hetzelfde huis. Ter vergelijking Lewis deed zijn Gruesome Twosome op een 10-tal dagen en met heel wat minder budget en veel meer castleden en verschillende locaties.

Maar misschien was het de bedoeling dat de film aanvoelde alsof hij 2 weken duurde in plaats van één nacht

En neen je hoeft je niet te haasten voor Frontières te zien, zoals ik al zei is gewoon een Franse versie van de gestoorde familie zoals in Texas Chainsaw Massacre, Devil's Rejects, the Hills have Eyes en dergelijke meer. Zoals de meeste Franse horror in de jaren 2000 eigenlijk lustig de Amerikanen kopieerden. Maarja wat wil je met die francofielen hier

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

Livide was aardig, die ik vandaag zag

Alexander1900

• 1708 messages
  • 563 votes

Op de kijklijst:

The Last House on the Left (2009)

Op dvd aangeschaft:

Saw II (2005) - deel 1 heb ik reeds in bezit.

Collins

• 7294 messages
  • 4311 votes

Dag 27.

Op de kijklijst:

The Devil's Rejects (2005). Nou ja, dat wil zeggen, de film ligt klaar maar ik twijfel of ik er wel aan moet beginnen. Mijn eerste kennismaking met Zombie viel me erg zwaar. Dat ging om de film "31 (2016)" die ik beloonde met 1.5*. Vooral mevrouw Zombie kwam me de strot uit en die speelt in deze film natuurlijk weer mee.

The Innocents (1961). Moet maar eens gebeuren.

Twee nominaties. Re-Animator (1985) 3.5* en Tucker and Dale vs. Evil (2010) 4* (hilarisch).

Tesis (1996), The House of the Devil (2009), The Last House on the Left (2009) en Wai Dor Lei Ah Yut Ho (2010) scoren met 3.5* goed.

Evil Dead (2013) deed het met 1.5* het minst voor me. Met het origineel heb ik meer.

wibro

• 11590 messages
  • 4098 votes

Gisteravond en vanmorgen de nog te bekijken films Don't Breath (2016) en The Last House on the Left (2009) gezien. Vooral die laatste was een voltreffer.

Alles gezien dus van de 20, dus ik kan mijn lijstje doormailen.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.