- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- MovieMeter Top Horrorfilms
MovieMeter Top Horrorfilms
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12842 votes
Als ik een titel als Paranormal Activity 3 zie voorbij komen denk ik niet: die heb ik nog niet gezien en daarom ga ik 'm kijken! Ik denk dan: hoe komt ie bij die keuze? Heeft ie deel 1 en 2 gezien maar vindt ie deze veel beter? Heeft ie deel 1 en 2 niet gezien, maar kwam deze toevallig langs op TV en was ie onder de indruk? Heeft ie andere found footage films gezien en is deze in een vergelijking de beste gebleken? Heeft ie meer films over kwade huisentiteiten gezien, maar staat juist deze als een huis!? etc.
For the record: 't Was pas bij "The Marked Ones" dat de serie kijkbaar werd (serieus).
Ramon K
-
- 13575 messages
- 0 votes
For the record: 't Was pas bij "The Marked Ones" dat de serie kijkbaar werd (serieus).
Okay. Maar jij hebt dan wel dat referentiekader; jij vergelijkt ze met de andere delen.
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12842 votes
Ja, maar ik heb problemen met pre-1985 camerawerk 
ikkegoemikke
-
- 3449 messages
- 4886 votes
Tja, ik zal me dus bij het volgende top-100 horror initiatief afzijdig houden want met mijn beperkte kennis en enkel 170 (tot nu toe) van de 517 geziene horror-films behoor ik niet tot het selecte groepje van kenners. Een objectief oordeel kan ik niet vormen als ik niet een breder referentiekader kan voorleggen. Ik stel voor dat bij volgende organisaties eerst een deelnemingsformulier wordt samengesteld met welbepaalde criteria zodanig dat de uiteindelijk lijst niet gefnuikt wordt door minderwaardige en door experts weggehoonde films. Het zou spijtig zijn als zulke films in deze sublieme en ongeëvenaarde lijst ineens zouden opduiken. Om eerlijk te zijn stel ik ook mijn grenzen wat betreft films die ik kijk. Ik hou niet van gore, oudere films of de zoveelste found-footage. En alles wat Aziatisch is, hoeft voor mij ook niet. Ja, ik weet dat ik dan waarschijnlijk wel pareltjes zal missen. En ja, de meesterwerken uit horrorland zal ik dan ook waarschijnlijk niet zien. De reden dat ik ze niet wil of kan kijken is puur tijdsgebrek. Ik kijk niet alleen horror en het aanbod is zo groot dat ik wel selectief moet zijn. Een full-time job en druk familieleven noodzaakt me dat zo te doen. De 5 uurtjes slaap per nacht wil ik toch nog liefst behouden 
Overigens, ik wacht vol ongeduld op het vervolg van deze TOP horror-lijst. Alleen vanaf plaats 20 zal mijn interesse wegebben want dan zijn het toch alleen maar de gekende klassiekers die voorbijkomen. Of een hoopje cultuurbarbaren hebben weer zo'n onwaardig geval in die top-20 gestemd
Dat zou het nog spannend kunnen maken 
Dopke
-
- 695 messages
- 8973 votes
Was jij degene die voor Paranormal Activity 3 heeft gestemd? ?
Ik geniet met volle teugen van dit initiatief en ik weet zeker dat er vele anderen hetzelfde hebben. Ik check iedere titel die voorbij komt en de afgelopen maanden hebben volledig in het teken gestaan van het kijken van horrorfilms. Kudos dus voor de initiatiefnemers! De uiteindelijke toplijst is voor mij niet zo interessant, voor mij is het vooral interessant welke films veel stemmen krijgen die ik nog niet heb gezien. En dan kijk ik ze net zo lang tot bij het punt kom dat ik zelf denk dat het niet zoveel nut meer heeft (bijvoorbeeld een Paranormal Activity 3..
). Ik ben een alleskijker en niet perse een horror purist, dus dat maakt waarschijnlijk wel net het verschil in bovenstaande discussie. Ik pluk hier en daar films eruit die me interessant lijken en heb toch al aardig wat films kunnen zien waar ik eerder nog nooit van gehoord had.
Noodless
-
- 10042 messages
- 6178 votes
Ramon K schreef :
Dan zit daar een groot verschil: ik wèl.
Boeiend niet, maar bezwaarlijk ook niet. De user is misschien pas aan een ontdekkingstocht bezig in dit genre.
Ik begrijp wel wat je wil verduidelijken, maar ik heb daar een andere mening over. Zijn of haar mening telt even goed. Stel iemand wil een top 100 Aller Tijden van films maken, maar haat het genre horror. Staat er gewoon niet voor open en zet geen enkele film in die top 100 omdat hij of zij die films bewust geen kans geeft. Is die top 100 dan gepast ? Dus de nominaties van deze persoon voor de best of time zou geen enkele horrorlabel hebben. By the way ik heb nog niet zo lang geleden pas de film The Body Snatchers (1956) gezien
en ik zie toch ook redelijk wat films ....daarmee wil ik zeggen er is nog zoveel te ontdekken of te zien in alle genres. Waar ga je de grens trekken rond het begrip expert ? Voor mij gaat dat wat te ver. Maar het zou ook raar zijn als we allemaal hetzelfde zouden denken hé 
Trouwens de recensies van filmexperts ( filmboekjes, sites, ....) kunnen je tips geven, maar daarom is het nog geen goede film. Je hebt toch altijd je eigen beleving.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Als ik goed heb geteld heb ik 8 lijstjes binnengekregen.
Alexander1900
-
- 1708 messages
- 563 votes
Als ik goed heb geteld heb ik 8 lijstjes binnengekregen.
Klopt. Totaal heb ik 20 lijstjes binnen.
De vorige twee keren (films met 3 en 4 nominaties) hadden we 24 lijstjes gekregen.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Klopt. Totaal heb ik 20 lijstjes binnen.
De vorige twee keren (films met 3 en 4 nominaties) hadden we 24 lijstjes gekregen.
Eens je de resultaten hebt mag je die uiteraard weer naar mij doorsturen.
Net Gutterballs (2008) gezien, yeah that's more like it na al die slappe of flauwe kost
Gutterbals met stip op 1 gevolgd door
Matig maar toch voldoende
The Windmill Massacre (2016) (vooral het einde verkloot het zwaar voor mij)
Mom and Dad (2017) (helaas de aanwezigheid van Cage is een zwaar minpunt en het blijft toch te braaf allemaal)
Zwak
The Midnight Meat Train (2008)
Slecht
Ramon K
-
- 13575 messages
- 0 votes
Verwijten, verwijten, verwijten. Wat ben jij toch snel op je pik getrapt zeg. Jij probeert de discussie steeds te verplaatsen naar een soort tegenstelling tussen elite en massa, waarbij de vermeende elite de casual horrorfan wil dicteren hoe zo'n evenement tot stand moet komen. Ik ben hier gewoon heel fatsoenlijk aan het discussieren geweest hoor. Kinderachtig gedoe. Bah, bah!
ikkegoemikke
-
- 3449 messages
- 4886 votes
Ramon jongen toch. Ik verwijt niemand iets. En op mijn pik getrapt ben ik ook niet. Ben trouwens al van een leeftijd dat ik daar niet echt meer energie in steek. Als je wat aandachtiger leest zou je merken dat het sarcasme er met bakken van afdruipt. En ik geloof niet in een elite dus waarom zou ik dat dan uitspelen. Trouwens, ik raad je aan om je eigen reacties te lezen dan zal je misschien (heel misschien) opmerken dat je zelf dat elitarisme predikt. Zand erover, ik richt me nu meer op het positivisme hier en zal jouw bijdrages noodgedwongen skippen. Bespaart me weer enkele grijze haren 
Hollywood007
-
- 3342 messages
- 3841 votes
Net een leuke film/docu gezien. 50 horror movies you have never seen (2014). De meeste zal je wel kennen maar ik heb er toch een paar tussen gevonden die ik op men watchlist heb gezet. Gewoon op YouTube te bekijken. Leuk voor tijdens het koken/strijken..(of op toilet
)
ikkegoemikke
-
- 3449 messages
- 4886 votes
Nee hoor ?
Alexander1900
-
- 1708 messages
- 563 votes
Net een leuke film/docu gezien. 50 horror movies you have never seen (2014). De meeste zal je wel kennen maar ik heb er toch een paar tussen gevonden die ik op men watchlist heb gezet. Gewoon op YouTube te bekijken. Leuk voor tijdens het koken/strijken..(of op toilet
)
Heb je een link? 
Edit: gevonden: The 50 Best Horror Movies You've Never Seen (FULL DOCUMENTARY) - YouTube
Alleen de lijst van de films is hier te vinden: The 50 Best Horror Movies You've Never Seen... - How many have you seen - listchallenges.com
Ramon K
-
- 13575 messages
- 0 votes
Ramon jongen toch. Ik verwijt niemand iets. En op mijn pik getrapt ben ik ook niet. Ben trouwens al van een leeftijd dat ik daar niet echt meer energie in steek. Als je wat aandachtiger leest zou je merken dat het sarcasme er met bakken van afdruipt. En ik geloof niet in een elite dus waarom zou ik dat dan uitspelen. Trouwens, ik raad je aan om je eigen reacties te lezen dan zal je misschien (heel misschien) opmerken dat je zelf dat elitarisme predikt. Zand erover, ik richt me nu meer op het positivisme hier en zal jouw bijdrages noodgedwongen skippen. Bespaart me weer enkele grijze haren
Ik predik helemaal niets. Dat beeld je jezelf in. Ik heb enkel gezegd dat ik niet achter deze lijst sta en ik heb gezegd waarom ik daar niet achter sta. Daar kun je toch gewoon normaal over doen? Maar goed; over tot de orde van de dag.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Ok we gaan gewoon verder met de lijst dan maar 
Zij zullen de top 100 niet halen
Op 119 (de zwarte comedy horror)
117-118 (2 visuele pareltjes of gedrochten dat mogen jullie zelf invullen)
114-116 (vul zelf maar in waar deze voor staan heb enkel American Psycho gezien en dat vond ik een draak)
109-113 (Bava's beste in mijn ogen, een niet zo boeiende klassieker met Sutherland, psychologisch labyrinth filmpje dat veel kansen liet liggen en nog 2 anderen)
La Maschera del Demonio (1960)
103-108 (een oudere niet zo spannende Del Toro, niet zo grappige games met een 'statement' tegen verheerlijking van geweld of zoiets, een slasher waar men van maskers houdt en op een of andere manier bijzonder was hetgeen ik helaas gemist heb, een lelijke en amateuristische voorloper op Henry Portrait of a Serial Killer, een blauwdruk voor de haunted house/spookhuisfilm en lekkere gore van Fulci)
...E tu Vivrai nel Terrore! L'Aldilà (1981) aka the Beyond
Vooral opgelucht dat Funny Games en Angst niet de top 100 hebben gehaald.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Plaats 92 is bekend dat is tot jolijt van John Milton al twijfel ik er aan of hij deze echt de beste van deze hele batch vond:
De plaatsen 93-102 zullen we dus over moeten gaan stemmen zodat we tot een top 100 komen zonder gelijke standen
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Zo aan jullie de vraag als jullie dat willen om deze 3 groepen te ranken. Ik ga mijn controleurs alsook Alexander1900 rust gunnen dus gelieve naar mij een pm te sturen zodat ik de resultaten ook meteen kan verwerken bij ontvangst. Het is ook toegestaan om slechts 1 of 2 groepen te ranken moest blijken dat je niet elke film hebt gezien uit een groepje. Het is dus wenselijk da je alle films uit een groepje hebt gezien om tot ranking over te gaan. Controleren ga ik dat evenwel niet, ik ga van jullie eerlijkheid uit. En moest je er eentje niet hebben gezien uit een groepje en je wil toch ranken, rank dan enkel de films die je hebt gezien.
Dit zijn de groepen (de volgorde waarin ik ze presenteer is ook meteen de manier waarop ik ze zelf heb gerankt beginnend bij de beste)
100-102
Hellbound: Hellraiser II (1988)
97-99
93-96
Night of the Living Dead (1968)
Janghwa, Hongryeon (2003) aka A Tale of Two Sisters
Willen jullie er nog een of meer kijken, dat kan jullie krijgen vandaag en morgen de hele dag. Als de resultaten morgen binnen zijn om 20 uur is het goed, dan kan ik daarna het eindresultaat plaatsen. Kunnen we maandag met de 'toppers' beginnen die al heel zeker in de top 100 zullen staan.
John Milton
-
- 24222 messages
- 13387 votes
Ik heb er van ieder groepje één niet gezien 
Alexander1900
-
- 1708 messages
- 563 votes
Ik heb er van ieder groepje eentje niet gezien
Ik kan ook niks indienen. Dit lijkt mij niet de bedoeling. Zo kunnen enkel een paar mensen een lijstje indienen en bepalen zij de ranking.
Misschien instellen dat je 2/3 van de films gezien moet hebben of iets dergelijks? Of de films nomineren zoals we altijd hebben gedaan (maar dan met punten waar we het gisteren over hadden in de pm)? Deze lijst is toch ook zo opgesteld (al dan zonder de punten).
Alexander1900
-
- 1708 messages
- 563 votes
Zo aan jullie de vraag als jullie dat willen om deze 3 groepen te ranken. Ik ga mijn controleurs alsook Alexander1900 rust gunnen dus gelieve naar mij een pm te sturen zodat ik de resultaten ook meteen kan verwerken bij ontvangst.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Ik heb er van ieder groepje één niet gezien
Jij in deze fase nog 3 niet gezien, schaam u!
John Milton
-
- 24222 messages
- 13387 votes
Mientras en Livide liggen wel allebei klaar. Hellraiser 2 echt nooit de behoefte gehad om te kijken. 
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Ik kan ook niks indienen. Dit lijkt mij niet de bedoeling. Zo kunnen enkel een paar mensen een lijstje indienen en bepalen zij de ranking.
Misschien instellen dat je 2/3 van de films gezien moet hebben of iets dergelijks? Of de films nomineren zoals we altijd hebben gedaan (maar dan met punten waar we het gisteren over hadden in de pm)? Deze lijst is toch ook zo opgesteld (al dan zonder de punten).
Ik zei het is wenselijk niet verplicht. Desnoods kan ik de periode wel verlengen maar er zijn er hier ondertussen aan het trappelen om verder te gaan met de volgende batch 
geniet van je rust en kijk een filmpje bijvoorbeeld 
Alexander1900
-
- 1708 messages
- 563 votes
Ik zou - voor de zekerheid - nog vermelden dat:
Je alleen de films mag ranken die je hebt gezien. Niet de films die je niet hebt gezien. Je hoeft dus in 1 groepje niet alle films te hebben gezien om te mogen ranken, maar het is wel wenselijk.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Ik zou - voor de zekerheid - nog vermelden dat:
Je alleen de films mag ranken die je hebt gezien. Niet de films die je niet hebt gezien. Je hoeft dus in 1 groepje niet alle films te hebben gezien om te mogen ranken.
Voor mij is dat ok maar als je er maar 1 zou hebben gezien dan moet je niet gaan ranken natuurlijk.
Ik heb het aangepast enkel de films ranken die je hebt gezien. Dus John Milton je kan ervor gaan maar ik zou toch liever hebben als je Livide nog eerst kijkt 
John Milton
-
- 24222 messages
- 13387 votes
je kan ervoor gaan maar ik zou toch liever hebben als je Livide nog eerst kijkt
Alexander1900
-
- 1708 messages
- 563 votes
)
Ik heb 3 films op mijn watchlist gezet, namelijk:
Hollywood007
-
- 3342 messages
- 3841 votes
Ik heb 3 films op mijn watchlist gezet, namelijk:
BIj mij zijn het:
Noodless
-
- 10042 messages
- 6178 votes
Vanavond deze twee films gezien en ik moet zeggen ...ik heb me zeker niet verveeld :
L'Ultimo Treno della Notte (1975)
Fijne horroravond