• 178.096 movies
  • 12.215 shows
  • 33.986 seasons
  • 647.094 actors
  • 9.373.034 votes
Profile

MovieMeter Top Horrorfilms

IH88

• 9727 messages
  • 3182 votes

Alexander1900 wrote:

(quote)

Toch wordt dit nog steeds niet altijd gedaan, helaas. Ik zie wederom links voorbij komen die niet goed gaan. Ik snap het eerlijk gezegd niet, want je hoeft alleen maar de links te kopieren en te plakken en dan is het klaar. Het kan niet sneller en makkelijker dan dit. Waarom er dan toch voor een omweg wordt gekozen en het daardoor ook nog eens fout gaat, tja...

Het is op zich geen ramp want ik check alles toch wel al is het maar voor de MM bugs en dergelijke. Het is meer dat het gewoon niet makkelijker en sneller kan voor de ander maar ook voor mij. Een kind kan de was doen? Ik vraag geen onmogelijke / moeilijke dingen dacht ik zo.

Dit moest ik even kwijt.

Aah, ik had daar helemaal overheen gelezen. Ik heb deze keer toch nog de knop link invoegen gebruikt. Excuus!

John Milton

• 24222 messages
  • 13387 votes

5 lijsten doorgestuurd inmiddels.

edit: en ook maar een top 8 van mezelf naar mijn eigen controleur, aangezien dat nog moest .

Zowaar een niet geringe overlap met Onderhond dit keer, waar moet het heen met de wereld

Alexander1900

• 1708 messages
  • 563 votes

alexspyforever wrote:

Alex, ik heb je net een pm gestuurd omwille van dat probleem. Als je natuurlijk zoals wij veel met computer en IT bezig bent dan is het voor ons vanzelfsprekend allemaal en klinkt het erg simpel.

Daarom misschien dat we toch een duidelijke instructietekst moeten maken zoals het zou moeten. Misschien dat sommige mensen zelfs niet weten hoe je op een snelle of eenvoudige manier copy-paste kan doen, wat een url is etc?

Voor mij is het inderdaad de dagelijkse gang van zaken en dan vergeet ik wel eens dat niet iedereen even goed met pc's of internet etc. om kan gaan. Vroeger begreep ik er ook geen zak van. Ik heb dit alles niet geleerd na een paar dagen maar na jaren ermee bezig te zijn.

IH88 wrote:

Aah, ik had daar helemaal overheen gelezen. Ik heb deze keer toch nog de knop link invoegen gebruikt. Excuus!

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Heb over een paar dagen een 5-tal blu-ray's besteld bij Arrow en nu kom ik bij nazicht toch verdorie tot de ontdekking dat ik A Bay of Blood al heb

En anders hou ik dat altijd zo goed bij!

Ik hoop dat er hier mensen zijn die de film willen overnemen, ik heb nog wel enkele andere horors en niet-horror die weg mogen.

Hollywood007

• 3342 messages
  • 3842 votes

alexspyforever wrote:

Heb over een paar dagen een 5-tal blu-ray's besteld bij Arrow en nu kom ik bij nazicht toch verdorie tot de ontdekking dat ik A Bay of Blood al heb

En anders hou ik dat altijd zo goed bij!

Ik hoop dat er hier mensen zijn die de film willen overnemen, ik heb nog wel enkele andere horors en niet-horror die weg mogen.

Kopen jullie dan echt nog zo veel films?

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Hollywood007 wrote:

(quote)

Kopen jullie dan echt nog zo veel films?

Neen maar het was korting voor Pasen dus ik dacht ik ga even profiteren. Naast 2 HGL's vond ik the Red Queen kills 7 times en Ghostland toch nog wel de moeite om aan de collectie toe te voegen. En ik dacht oh Bay of Blood ook maar die had ik dus al...

Tis dat die van Arrow altijd veel interessante extra's hebben anders zou ik het ook niet doen.

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

alexspyforever wrote:

(quote)

Je noemde eerder de helft van wat wordt genomineerd niet horrorwaardig terwijl je eerder vond dat er veel films zijn die niet het horrorlabel kregen dit nu net wel zouden moeten hebben. Dus als ik het goed begrepen heb dan is horrorwaardig of niet volgens jouw persoonlijke mening. Ik ga niet zeggen dat American Psycho geen horror is, dat is het degelijk wel maar niet het soort film waar ik van hou.

Maar ik blijf toch wel benieuwd naar al die films die je niet horrorwaardig vindt dan?

Dat heb je verkeerd begrepen denk ik. Het ging mij er niet om dat die nominaties het label 'horror' niet mogen dragen (ik beweerde eerder in dit topic juist het tegenovergestelde; voor mij is een film al heel snel een horrorfilm). Ik vind juist dat 50% van de films in deze nominatielijst TOPlijst-onwaardig zijn; matig tot kut dus. Supersnobistisch van me, maar ik kan moeilijk achter een lijst gaan staan als 50% van alle genoemde films 2,5* (krappe voldoende) of lager bij me scoren.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Ramon K wrote:

(quote)

Dat heb je verkeerd begrepen denk ik. Het ging mij er niet om dat die nominaties het label 'horror' niet mogen dragen (ik beweerde eerder in dit topic juist het tegenovergestelde; voor mij is een film al heel snel een horrorfilm). Ik vind juist dat 50% van de films in deze nominatielijst TOPlijst-onwaardig zijn; matig tot kut dus. Supersnobistisch van me, maar ik kan moeilijk achter een lijst gaan staan als 50% van alle genoemde films 2,5* (krappe voldoende) of lager bij me scoren.

Ah ok duidelijk

Ben nu toch benieuwd wat er gaat gebeuren als we echt gaan ranken. Ik ben iemand die sowieso niet zo hoog oploopt met nogal wat films die als klassieker worden bestempeld of waar er veel hype rond hangt. Ik denk dat bij een aantal batches moet gaan ranken welk vind ik het minst saai/slecht...

John Milton

• 24222 messages
  • 13387 votes

Ramon K wrote:

Ik vind juist dat 50% van de films in deze nominatielijst TOPlijst-onwaardig zijn; matig tot kut dus. Supersnobistisch van me, maar ik kan moeilijk achter een lijst gaan staan als 50% van alle genoemde films 2,5* (krappe voldoende) of lager bij me scoren.

Nwah, ik snap dat wel. Vind ik niet supersnobistisch hoor.

Ik verbaas me over een aantal titels ook. Maar: mijn verwachting was niet een toplijst waar ik achter kon staan. Ik had slechts de insteek eraan bij te dragen en de titels te steunen die ik goed vind. Dat er een toplijst ontstaat waar titels als Sinister, Saw II en Mama instaan ligt buiten mijn invloed

Bovendien: er zullen vast mensen zijn die denken 'JM, houd jij je mond nu maar over Sinister, jij hebt f*cking Only Lovers Left Alive genomineerd'. Doe je niets aan, dat is de aard van dit beestje, toch?

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Tja John Milton stel dat Only Lovers left Alive de top 100 had gehaald dan ging ik de geloofwaardigheid van de toplijst en het idee wat deelnemers als horror beschouwen toch zwaar in vraag stellen

Nu lach ik daar wel mee maar stel dat het op zoiets was uitgedraaid veel arty stuff dan was voor mij de lol er ook snel afgeweest en was het voor mij bij deze ene keer gebleven.

Oh en wat vond je zo slecht aan Mama? Ik vond die ook niet goed, maar kreeg nogal kritiek dat ik het blijkbaar niet had begrepen dat de film briljant was (volgens de fans dan).

ikkegoemikke

• 3449 messages
  • 4886 votes

Ik stel voor dat jullie hier eens naar luisteren : DEBATE No 5. Is there something specific that makes a horror a HORROR? - letswatchhorrorpodcast.podbean.com

't Is een Engelse podcast waar toevallig verschillende standpunten worden besproken wat de podcasters en gebruikers op twitter over het fenomeen horror denken. En wat voor hun een film een horror maakt. En ik wordt er ook in gequote

Persoonlijk vind ik dit een nutteloze discussie. Voor ieder is het begrip horror anders. Ik zou mijn eigen niet kunnen uitstaan en mezelf als respectloos beschouwen, zou ik gaan verkondigen welke films superieur zijn op gebied van horror en welke pure rommel. Wie ben ik dan wel? De horror guru die alle wijsheid in pacht heeft om dat te bepalen? Klinkt nogal dogmatisch, opdringerig en ja, snobistisch. Persoonlijk vind ik Gremlins en Annihilation verre van horror. Zijn het slechte films? Nope, maar ik nomineer ze niet. Anderen vinden dit dan weer wel horror. So be it! Tja, ik vind ook de helft in de muziek top-100 allertijden ook vreselijk om aan te horen. En toch luister ik er nog altijd naar.

Verwacht ik de perfecte top-100 van horror? Neen. En anders moet ik mijn eigen top-100 samenstellen, publiceren en elke dag bewonderend bekijken terwijl ik glunder van trots. Kus van mezelf en een bank vooruit.

Wat ik eigenlijk wil zeggen is dat dat het geëmmer over wat wel en niet in deze lijst thuishoort, redelijk vermoeiend begint te worden. Kortom, niet iets dat ik op regelmatige basis wil lezen.

Wanneer krijgen we het vervolg van deze lijst te zien alexspyforever

Alexander1900

• 1708 messages
  • 563 votes

De meeste films zijn mijn smaak niet, maar dat betekent niet dat het gelijk maar slechte films zijn. Sterker nog, ik kan vaak begrijpen dat anderen het wel goed vinden ook al is het niet mijn ding.

Ik zie mijn mening niet als een feit en ik zie de meningen van anderen niet als feiten. Iedereen heeft zo zijn eigen voorkeuren. Meer is het eigenlijk niet.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

[quote=4790794

Wat ik eigenlijk wil zeggen is dat dat het geëmmer over wat wel en niet in deze lijst thuishoort, redelijk vermoeiend begint te worden. Kortom, niet iets dat ik op regelmatige basis wil lezen.

Wanneer krijgen we het vervolg van deze lijst te zien alexspyforever [/quote]

ikkegoemikke

Hé je bent niet verplicht om het allemaal te lezen hé

en het vervolg tja mensen kunnen nog tot morgen voor middernacht een lijstje indienen dus ten vroegste zaterdag maar voor de plaatsen 92-100 zou ik graag de gelijke standen weg willen werken. Dus ik denk eerder zondag en dan kunnen we ook meteen boem gaan ranken. Geen lijstjes meer indienen, Alexander1900 heeft die rust nu ook wel verdiend

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

Verwacht ik de perfecte top-100 van horror? Neen. En anders moet ik mijn eigen top-100 samenstellen, publiceren en elke dag bewonderend bekijken terwijl ik glunder van trots. Kus van mezelf en een bank vooruit.

Ik verwacht zelfs dat we hier best een goede Top 100 gaan krijgen. Maar qua Top/Tip 779 (of hoeveel zijn het er?) vind ik het een matige bedoeling ja. Uberhaupt te veel 'entries' voor een genrelijst. Stel dat je dit met westerns gaat doen. En dan dat eeuwige politiek correcte gedoe over meningen en feiten. Dat ken ik zo onderhand wel na jarenlang hier op MM gezeten te hebben. Al mijn post beginnen met 'ik vind', zelfs als het er niet bij staat.

Als iemand 100 horrorfilms gezien heeft en toch 50 nominaties doorgeeft gebaseerd op (weet ik veel) een 2 jaar lang videoland en netflix dieet, dan levert dat uiteindelijk een rare totaallijst op. Ik snap dat alles voor de fun is, maar ik heb ook weinig zin om mijn kritiek maar altijd voor me te houden enkel 'omdat de rest zoveel plezier heeft'. Een nootje van kritiek kan echt geen kwaad.

Onderhond

• 87594 messages
  • 12842 votes

Aangezien alles wat maar een beetje ruikt naar horror mocht meedoen vind ik 779 niet eens zo gek veel. Zo veel tips blijven er uiteindelijk voor mij niet over, zeker niet als ik al snel even de films wegfilter die me allicht toch niet liggen + de films die niet voldoende horror zijn moest ik zin hebben in een echte horror film.

Alexander1900

• 1708 messages
  • 563 votes

Ramon K wrote:

Uberhaupt te veel 'entries' voor een genrelijst. Stel dat je dit met westerns gaat doen.

Als iedereen een top 10 of iets in die richting mag indienen, dan weten we al wel welke films er gaat komen. Top 50 o.i.d. maakt het interessanter zodat de minder bekende films ook een kans krijgen waardoor zo'n toplijst zin heeft. Bijna alle films in de top 100 ken ik al - en denk vele als men een liefhebber van het horror genre is - en zou dit hele gebeuren eigenlijk maar nutteloos zijn. Ik zou er dan geen moeite in willen steken.

Ramon K wrote:

Als iemand 100 horrorfilms gezien heeft en toch 50 nominaties doorgeeft gebaseerd op (weet ik veel) een 2 jaar lang videoland en netflix dieet, dan levert dat uiteindelijk een rare totaallijst op. Ik snap dat alles voor de fun is, maar ik heb ook weinig zin om mijn kritiek maar altijd voor me te houden enkel 'omdat de rest zoveel plezier heeft'. Een nootje van kritiek kan echt geen kwaad.

Hoe zou jij het dan doen? Wat is dan de criteria om mee te mogen doen, volgens jou?

alexspyforever wrote:

en het vervolg tja mensen kunnen nog tot morgen voor middernacht een lijstje indienen dus ten vroegste zaterdag maar voor de plaatsen 92-100 zou ik graag de gelijke standen weg willen werken. Dus ik denk eerder zondag en dan kunnen we ook meteen boem gaan ranken. Geen lijstjes meer indienen, Alexander1900 heeft die rust nu ook wel verdiend

Geen lijstjes meer indienen? Wordt nu alles openbaar gemaakt zodat men kan zien wat andere nomineren en op basis daarvan eventueel een ander lijstje plaatsen om zo de ranking te 'saboteren'?

En iemand moet toch nog steeds het aantal nominaties berekenen (op basis van de ranking) om tot een uiteindelijke ranking te komen?

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Alexander1900 ik wil natuurlijk graag geloven dat eenieder het spel eerlijk speelt maar je hebt gelijk soms zal de drang om een eigen favoriet naar voren te helpen voor sommigen misschien te groot zijn als zien dat die het toch niet zo goed doet en last minute toch te gaan veranderen wat ze eerst in gedacht hadden.

Ik stel het volgende voor dat we toch een lijst laten doorsturen naar de controleur en pas laten plaatsen als alle lijstjes binnen zijn. Het publiek maken kunnen we dan min of meer doen volgens de binnenkomst van de lijstjes en manipulaties zullen dan uit den boze zijn. Ik ga nog even bekijken voor toepassing van de punten.

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

Hoe zou jij het dan doen? Wat is dan de criteria om mee te mogen doen, volgens jou?

Alexander1900: er zijn geen criteria op een openbaar filmforum, dus ik ga ook geen criteria opstellen of eisen of wat dan ook. Het gaat niet om 'mogen' of 'moeten' of iets dergelijks. Dat gaat niet op MM.

Maar zelf zie ik het liefst lijsten samengesteld door experts met een breed referentiekader. Lijsten die bepaald worden door filmliefhebbers/experts die zichzelf bovendien geen restricties opleggen met betrekking tot hun waarderingskader. En die zijn er te weinig..... vind ik.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Ramon K wrote:

(quote)

Alexander1900: er zijn geen criteria op een openbaar filmforum, dus ik ga ook geen criteria opstellen of eisen of wat dan ook. Het gaat niet om 'mogen' of 'moeten' of iets dergelijks. Dat gaat niet op MM.

Maar zelf zie ik het liefst lijsten samengesteld door experts met een breed referentiekader. Lijsten die bepaald worden door filmliefhebbers/experts die zichzelf bovendien geen restricties opleggen met betrekking tot hun waarderingskader. En die zijn er te weinig..... vind ik.

Experts die volledig objectief zijn daar geloof ik dus totaal niet in. En als dat al het geval zou zijn, dan weten de meeste onder ons welke films in zo een lijstje zullen staan. Wat boeit de doorwinterde horrorfan nog lijstjes die hij al tig keer heeft zien passeren? En reken maar dat films met veel hype zoals Get Out, The Conjuring, Hereditary daar hoog in gaan scoren. Uiteindelijk zou de lijst van de experts niet zo erg kunnen afwijken van het eindresultaat hier. Uiteindelijk zou je dan eindigen met een redelijke mainstream toplijst met weinig verrassingen.

Maar ok ik geef toe ik heb nogal een bloedhekel aan de 'vakexperts' en 'professionele' recensenten hun mening.

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

Experts die volledig objectief zijn daar geloof ik dus totaal niet in.

Wie heeft het over objectiviteit dan?

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

Uiteindelijk zou de lijst van de experts niet zo erg kunnen afwijken van het eindresultaat hier. Uiteindelijk zou je dan eindigen met een redelijke mainstream toplijst met weinig verrassingen.

Ik zou niet weten waarom.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Ramon K wrote:

(quote)

Wie heeft het over objectiviteit dan?

Zo klonk het nochtans wel. Wat bedoel je trouwens met filmliefhebbers/experts die zichzelf bovendien geen restricties opleggen met betrekking tot hun waarderingskader. Klinkt voor mij erg vaag.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Ramon K wrote:

(quote)

Ik zou niet weten waarom.

Als jij die experts kan vinden, good luck dan.

madmadder

• 371 messages
  • 3057 votes

Heb je een voorbeeld van zo’n lijst, Ramon K? Ik ben wel benieuwd, ben wel bereid om mijn horror watchlist nog langer te maken.

Want ik kan me zeker voorstellen dat hoe meer horror je gezien hebt, hoe breder je referentiekader is en dat dat je wat meer in staat stelt om beter de krenten uit de pap te vissen.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

madmadder wrote:

Heb je een voorbeeld van zo’n lijst, Ramon K? Ik ben wel benieuwd, ben wel bereid om mijn horror watchlist nog langer te maken.

Want ik kan me zeker voorstellen dat hoe meer horror je gezien hebt, hoe breder je referentiekader is en dat dat je wat meer in staat stelt om beter de krenten uit de pap te vissen.

Of doe mee aan de jaarlijkse horrorchallenge, dan delen we wat we kijken meestal met een recensie erbij. Daar duiken meestal heel goede tips op en leer je elkaars smaak nog het beste kennen. Vraag maar aan andere reguliere deelnemers

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

alexspyforever wrote:

(quote)

Zo klonk het nochtans wel. Wat bedoel je trouwens met filmliefhebbers/experts die zichzelf bovendien geen restricties opleggen met betrekking tot hun waarderingskader. Klinkt voor mij erg vaag.

Er is niets in mijn bericht dat ook maar riekt naar een bepaalde gewenste objectiviteit. En mbt je laatste vraag; dat is toch niet vaag? Je hebt veel gorehounds die enkel nog horror kijken om gore of shockvalue en dat koppelen aan kwaliteit; je hebt mensen die niets van voor 1985 willen kijken omdat het acteerwerk van voor 1985 'altijd onrealistisch is', of omdat bepaalde camerabewegingen nog niet uit de lompe camera's konden komen, of mensen die zeuren dat horrorhybrides (komedie, arthouse, psychologische horror) geen horror is. Restricties dus.

Noodless

• 10042 messages
  • 6178 votes

Tja, hoe meer films je ziet in een bepaald genre zal wellicht ook een breder kader hebben, maar het blijft nog altijd ieders zijn mening over een film. Experts vind ik toch een groot woord.

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

Noodless wrote:

Tja, hoe meer films je ziet in een bepaald genre zal wellicht ook een breder kader hebben, maar het blijft nog altijd ieders zijn mening over een film. Experts vind ik toch een groot woord.

Dus jij vindt het heel boeiend als een user die 100 horrorfilms gezien heeft in zijn leven gaat deelnemen aan een toplijst met maar liefst 50 nominaties? Jij vindt het op geen enkele manier bezwaarlijk als The Invasion (2007) wordt genomineerd door iemand terwijl ie nog nooit gehoord heeft van Invasion of The Body Snatchers (56/78'), Body Snatchers (1993), The Puppet Masters (1994) of The Faculty (1998)?

Dan zit daar een groot verschil: ik wèl.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Ramon K wrote:

(quote)

Er is niets in mijn bericht dat ook maar riekt naar een bepaalde gewenste objectiviteit. En mbt je laatste vraag; dat is toch niet vaag? Je hebt veel gorehounds die enkel nog horror kijken om gore of shockvalue en dat koppelen aan kwaliteit; je hebt mensen die niets van voor 1985 willen kijken omdat het acteerwerk van voor 1985 'altijd onrealistisch is', of omdat bepaalde camerabewegingen nog niet uit de lompe camera's konden komen, of mensen die zeuren dat horrorhybrides (komedie, arthouse, psychologische horror) geen horror is. Restricties dus.

Nogmaals kans is klein zoals je zelf al aangaf om zulke 'experts' te vinden. Maar ben ik wel geïnteresseerd in zo een lijst? Die van mij had al vertegenwoordiging uit elk decennium dat maakt van mij nog geen expert of alleseter.

Mensen verplichten om alle decennia te laten vertegenwoordigen, dat ga je volgens mij hier niet verkocht krijgen. Toen ik destijds bij een challenge oudere films meer punten wilde laten toekennen kwam er erg veel kritiek op en niet enkel van de jonge kijkers. Er zijn een hoop dertigers en veertigers die ook weinig hebben met oudere horror dat heb ik al vaak genoeg gemerkt.

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

Mensen verplichten om alle decennia te laten vertegenwoordigen, dat ga je volgens mij hier niet verkocht krijgen.

Ik wil niets verplichten, laten we dat even vooropstellen. Ik geef enkel mijn mening; ikzelf sta gewoon niet achter deze lijst (ook al staan er genoeg goede films in).

Als ik een titel als Paranormal Activity 3 zie voorbij komen denk ik niet: die heb ik nog niet gezien en daarom ga ik 'm kijken! Ik denk dan: hoe komt ie bij die keuze? Heeft ie deel 1 en 2 gezien maar vindt ie deze veel beter? Heeft ie deel 1 en 2 niet gezien, maar kwam deze toevallig langs op TV en was ie onder de indruk? Heeft ie andere found footage films gezien en is deze in een vergelijking de beste gebleken? Heeft ie meer films over kwade huisentiteiten gezien, maar staat juist deze als een huis!? etc.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.